Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda dokončila první vlak pro Deutsche Bahn, nabrala ale zpoždění

Škoda Transportation dokončila první soupravu ze zakázky pro DB Regio. Pro firmu průlomová zakázka, se kterou uspěla na západním trhu, ale nabrala zpoždění a kvůli tomu se ani oproti původním plánům neukáže příští týden na železničním veletrhu Innotrans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G82e71o83r78g 83K89o37m17b29e40r44e42c 9104861986931

tohle ma budoucnost - https://www.welt.de/wirtschaft/article158262466/Erster-Wasserstoff-Zug-der-Welt-faehrt-in-Deutschland.html

+1/0
20.9.2016 9:04

R72o80m58a28n 40R82y50š78a91v17ý 7300267416376

Zajímalo by mě kdo kdy nenabral zpoždění. Komu se podařilo postavit dům v předem stanoveném čase? U takových zakázek se podle mě se zpožděním počítá. Tak hlavně, že už je na světě R^

0/0
19.9.2016 18:26

M67i71c94h60a46e23l 25C77h33a28r52v68á20t 9809778813832

Express s maximálkou 189km/h? Není to trochu málo, Antone Pavloviči?8-o

+1/0
19.9.2016 14:19

J27i95ř41í 14E11r74b15e91n 1103314146867

Při 190 km/h totiž máte o dost přísnější (= dražší) podmínky pro technické zabezpečení vozidel i tratí a o dost víc zaplatíte nejen za fůru certifikátů k výrobku, ale i za akreditaci ho dodávat.

Je to obdobné jako s Tatrou 158 Phoenix - normálně to je náklaďák, ale modifikace "Tatraktor" má omezovač rychlosti na 69 km/h a tím pádem s tím mohou jezdit i mladí kluci s řidičákem T, nemusí mít o dost náročnější kvalifikaci C.

+7/0
19.9.2016 14:35

M75i68c20h74a91e71l 71C47h49a50r85v77á94t 9579398743712

To smysl dává....

0/0
19.9.2016 16:49

O71l68d10ř19i33c13h 30J10a32n66e96č88e67k 8459916213901

Bude to patrně vlak kategorie 'RegionalExpress', tedy něco jako spěšný vlak. Regionální spoj, který staví jen ve větších stanicích. Žádný ICE. Takže 189 km/h je naprosto dostačující, ostatně české 'expresy' by mohly jen závidět. Je to asi jako kdybyste se podivoval, že slon má maximální provozní rychlost 140 km/h, ačkoliv jezdí i po tratích s vyšší maximální traťovou rychlostí.

+1/0
19.9.2016 15:19

M56i58c42h93a28e19l 15C44h44a76r19v62á19t 9529448403302

V čem by české expresy mohli závidět? Panter jezdí běžně 160 km/h. 8-o

+1/−1
19.9.2016 15:27

J38a61n 13J76e52m65e88l74k68a 1145740

No..

+1/0
19.9.2016 15:41

O58l81d14ř93i66c13h 11J79a42n77e52č58e93k 8749886363201

Jo, ve vybraných úsecích několika málo českých tratí.

I tak mu do tohoto 'expresu' 29km/h chybí.

+1/0
19.9.2016 15:46

M46i22c24h62a57e46l 16C39h18a23r14v92á52t 9289598143402

A vy víte o nějaké naší trati, tedy komerční pro přepravu osob, kde by se dalo jezdit rychleji?8-o

0/0
19.9.2016 16:34

O85l61d71ř24i95c15h 51J63a96n52e85č12e18k 8129636393771

Však právě proto české expresy těm německým mohou jen závidět.

0/0
19.9.2016 16:50

J37i55r89k21a 10P44a96k64o57s89t95a 9862885586925

Tohle je veliký úspěch, který se docení až časem. Ukažte mi jinou českou strojírenskou firmu, která dokáže konkurovat zakázkama na západě...[>-]

+8/0
19.9.2016 13:25

A54n63n87a 36B63e95z49o17u72c98k60á 9933301360986

Zpoždění u takovýhle zakázek je docela běžné. To už taky neví o čem by psali

+5/0
19.9.2016 13:18

V21a50c63l73a89v 13S24v29o85b27o73d59a 7477259541767

"které budou fungovat v režimu push-pull, tedy vlak bude lokomotiva buď táhnout, nebo tlačit"

> kde si precist vice o rezimu push (tedy tlaceni)? Obcas na to prekvapene koukam jak rychlik nebo i EC je tlaceno lokomotivou zezadou a zajimalo by me jak je to napr. s bezpecnosti. Bohuzel ani google mi moc informaci nenabizi. Diky.

+2/0
19.9.2016 11:44

M17a92r91t57i54n 23K36o75ž81í87n 1485276221490

Máte na mysli soupravy Railjet od Siemensu tlačené Taurusy?

0/0
19.9.2016 12:02

O50n76d37ř58e77j 54S33e25m67e89c40k43ý 8121186888455

Jaký by měl být problém s bezpečností? Lokomotiva reaguje stejně ať ji fíra řídí přímo nebo z řídícího vozu. A když se vlak roztrhne, zastaví automaticky.

0/0
19.9.2016 12:07

M12a91r27t32i52n 10K37o78ž54í96n 1235866911120

Autor příspěvku měl na mysli patrně náraz vlaku do jiné soupravy, nebo do překážky. Přeci jen osmdesátitunová lokomotiva je o něco kompaktnější, než řídící vůz s cestujicími. Osobně si myslím, že kdyby se s tím Polákem místo Pendolina srazila klasická souprava vedená lokomotivou, nebylo by na vlaku ani na cestujících tolik škody.

+2/0
19.9.2016 12:13

M63a96r16t45i76n 96R32u88z46i98c52k91a 1352128266207

Oni i ridici vozy dnes musi splnovat urcite bezpecnostni normy, ...

0/0
19.9.2016 12:20

O20l27d85ř46i84c56h 98J89a95n49e48č58e13k 8809416453331

Ano, s bezpečností vůči nárazu do překážky je na tom push-pull tlačená zezadu zhruba stejně jako jednotka (pendolino, elefant, panter, ...). Ano kdyby do toho Poláka bývala narazila klasická souprava s lokomotivou vpředu, na vozech pro cestujících by moc škody nebylo, lokomotiva by to odstínila. Ale jak říkám, rozdíl oproti jednotce bude minimální a vzhledem k tomu, že jednotky jsou běžně provozovány a bezpečnostní normy splňují, nemůže být s push-pull problém.

P.S. doufám, že si pan Svoboda nemyslí, že fíra sedí vždy v lokomotivě ;-)

0/0
19.9.2016 12:57

V64a35c43l37a65v 41S90v23o22b54o28d78a 7597749341617

Pan Svoboda nevi kde kdo sedi, proto ze pta :). Ano, videl jsem takto treba Railjety a tam o ridici jednotce nevim. Rovnez jsem takto videl jet par historickych parnich vlaku a na zacatku urcite nebyl ridici vuz; takze jak presne tam kdo sedi a co se treba ovlada zepredu bych si prave nekde rad precetl, ale nic jsem k tomu nenasel :) R^

0/0
19.9.2016 14:35

M43a85r94t11i54n 26K17a96r26á49s36e58k 9738843648678

O raijetech by nekde neco byt mohlo, funguje to celkem jednoduse - na druhe strane je vagon, ktery ma svoje stanoviste strojvedouciho (stejne jako v klasickych obousmernych soupravach) a to je spojene s lokomotivou (ve ktere nikdo fyzicky sedet nemusi).

U parnich vlaku pokud vim, tak na konci vlaku "ve predu" stoji druhy clovek, co dava instrukce strojevedoucimu v lokomotive....

0/0
19.9.2016 14:51

O17l68d69ř76i82c82h 54J85a94n32e72č11e80k 8219466743231

O.k. :-)

Až zase v běžném provozu uvidíte mašinu na konci, tak si můžete být jistý, že vpředu (tam, co není mašina) je normální stanoviště strojvedoucího, kde tedy ten fíra sedí, kouká před vlak a taky odtamtud vlak ovládá. Příkazy pak jdou kabely na druhý konec vlaku do lokomotivy. Takže bezpečnost z hlediska řízení je úplně stejná, jako kdyby seděl v lokomotivě.

Řídicí stanoviště na druhém konci vlaku musí být mimochodem schopno s lokomotivou komunikovat, což není samozřejmost - railjet od Siemensu se Škodou komunikovat neumí, ta by ho musela táhnout jako klasickou soupravu normálních vagonů.

V ČR jsou railjety asi nejviditelnější příklad (jsou ostatně vyrobeny z objednávky ÖBB a v Rakousku krom symetrických jednotek a push-pull v osobní dopravě takřka nic jiného nejezdí), ale dalších příkladů se najde spousta: v okolí Pardubic jezdí ucelené jednotky vzniklé z peršinku (?) a rekonstruovaných 'courákových' vozů, kde se právě na jednom na konci dodělalo řídicí stanoviště. Ale push-pull jsou ve skutečnosti např. i sloni (nejde o jednotku s rovnoměrně rozloženým pohonem, ale jednotku složenou z jednoho hnacího vozu, jednoho vloženého a jednoho bez motorů s řídicím stanovištěm!), dvouvozové regionovy (vzniklé z jednoho motorového vozu ř. 810 a jednoho přípojného 010) nebo rekonstruované dvouvozové hydry 854+954 jezdící na rychlících a spěšných vlacích v severních a severovýchodních Čechách (opět původně jeden motorový vůz 852/853 a jeden přípojný vůz - i když mám pocit, že jsem kdysi četl, že tady ty přípojné vozy vznikly přestavbou původních poštovních). Jen na těch jednotkách 'bez mašiny' to není tak vidět.

Nostalgická pára jedoucí krokem je samozřejmě něco jiného. V době vzniku těch mašin technologie na řídicí vozy nebyly :-)

Mimochodem s dieslovou mašinou (ř. 743?) vzadu a 'navigátorem' vpředu jezdily dlouho i vlaky z Tanvaldu do Harrachova (v tomto směru).

+1/0
19.9.2016 15:43

V95a68c93l45a44v 77S48v27o45b21o26d14a 7427499371887

Skvele, dekuji! :)

0/0
19.9.2016 16:38

J59i70ř89í 14K57o78c60u41r19e15k 6315534165268

Úplně stejně, jako když lokomotiva v čele vlaku použije dynamické brzdění - brzdí jenom mašina, nikoliv vagóny. Také je v tomto případě je mezi lokomotivou a vagonem tlačná síla.

0/0
19.9.2016 12:09

R14o12m61a44n 76R25y70š32a72v90ý 7300597466706

„Soupravy typu Push-Pull jsou tažené nebo tlačené lokomotivou, zatímco na druhé straně je umístěn řídicí vůz. V praxi to znamená, že při příjezdu do konečné stanice nemusí být lokomotiva přepřahána na opačný konec soupravy. Strojvedoucí pouze přejde na stanoviště v řídicím voze a lokomotiva zůstane na původním místě. Při zpáteční cestě je tedy lokomotiva na konci vlaku a celou soupravu tlačí,“ říká Ivo Gurňák, obchodní ředitel společnosti Škoda Vagonka. Řešení tohoto typu přináší úsporu času, energie a používání objízdné koleje, které by jinak byly nutné pro manipulaci s lokomotivou.

0/0
19.9.2016 18:18

V37i80k61t82o45r 21D30e49j55m69e65k 8269187616356

zase zpoždění? tak to by mohla Škodovka začít pomalu připravovat na zákazníka žalobu. Naposled ji to v České republice náramně vyšlo! [>-]

0/−6
19.9.2016 11:42
Foto

M38i55r93o21s28l16a23v 52M96a71c21e28k 5361975980822

management je neschopný a inženýři vše nezvládnou,. je jasné, že papaláši pak neúspěch svedou na hlavního konstruktéra, to při využití ISO 9001 bývá nejčastějším krokem

0/0
19.9.2016 11:32

T97o42m88a14s 37A53u48g18u93s95t64y56n 6907776601170

Místo zisku certifikátu kvality do nadpisu radši napíšeme, že se zpozdili. Jj, pozitivní zprávy nejsou pro bulvár to pravé... a o Škodě tím spíše...

+4/0
19.9.2016 11:31

J18a95n 43C44e36p47e27k 1644236380

A mě zas fascinuje jak se tetelíte blahem, že tu vydělává nějaká firma se sídlem na Kypru, uzavírá se státem nevýhodné smlouvy a profituje z toho, že jí nejvíce platí daňový poplatník.

+1/−2
19.9.2016 12:20

J63i21ř33í 92E92r50b55e85n 1673824286577

Až na to, že na Kypru nesídlí firma, nýbrž její vlastník.

To je dost podstatný rozdíl z hlediska danění.

+2/0
19.9.2016 14:03

T97o84m17a85s 26A32u51g66u60s29t20y14n 6207406631630

Já se netetelím, jen nemám rád negaci za každou cenu.

0/0
19.9.2016 17:21

J56a59n 24J34e89m98e88l36k83a 1115120

Zajimavé, že 109, 3 systémová (konkurence Vectronu) po Německu může jezdit max 120. (což je trochu diskriminační a na nic defakto)

A jednosystémový stroj pro DB prošel.. Z venku vypadá stejně. Nevím jestli má nějak upravené nápravy.. - když se snad mělo jednat o dynamické zatížení kolejí při vysokých rychlostech.

+1/0
19.9.2016 11:22

J23i10ř15í 20K76o87c59u97r58e37k 6495304935238

Možná bude o něco málo lehčí.

0/0
19.9.2016 11:41
Foto

K56a76r44e10l 29M82a62l86ý 6916384180671

Krásný vlak

+6/0
19.9.2016 11:06

J93a67n 97C94e79p11e25k 1304386650

Nabrala zpoždění. Nic neobvyklého. Se budou Němci divit, až zaplatí penále za to, že to dostali pozdě. :-D

+4/−2
19.9.2016 10:45

M55a19r42t25i59n 41R14u36z16i38c30k21a 1432318536367

:-D,... To funguje jen u smluv s CD, aneb jak podojit statni firmu...

+1/0
19.9.2016 10:55

M64a28r48t35i18n 75R11u19z93i91c98k63a 1562488156737

Pardon, s CD a DPP...

+1/0
19.9.2016 10:55

M84a89r31t35i66n 14R32u30z81i64c31k78a 1472828346757

Pardon, s CD, DPP a kraji,...

CD sepise smlouvu se skodou tak aby skoda ziskala penize a CD naopak ziskaji od kraju 10lete smlouvy,... Inu neni tokrasne jak to u nas funguje...

+1/0
19.9.2016 10:58

J50a53n 46V95a80c12h57o78u17s33e31k 5677418500

Zpozdeni. To budou v DB prekvapeni az je Skoda pozene k soudu za neuhrazeny vlak. To ze zadny nebyl dodany neni zadny argument :)

+3/−1
19.9.2016 10:09

P79e67t33r 56M35a52r10š28á68l60e94k 9275532534539

Pořád se tu volá po tom, abychom vyráběli a prodávali výrobky s vysokou přidanou hodnotou. A plzeňská Škoda přesně takové výrobky v ČR vyvíjí a vyrábí a navíc ještě pod domácí značkou, ale zde v diskuzích stejně, na rozdíl od mladoboleslavského bratrance, dostává neustále naloženo.

+20/0
19.9.2016 10:06

R32a70d20e66k 33N22o12v12o18t91n81ý 5428522286435

Protože si na rozdíl od mladoboleslavského bratrance nechala plzeňská Škoda de facto zaplatit vývoj těch výrobků od státu, potažmo od ČD, ale zisky půjdou jen do její kapsy.

+5/−5
19.9.2016 10:08

P82e64t87r 40M83a63r55š90á56l80e75k 9325842844119

No problém je že u těhle typů výrobků je všude silný lobbing, protože se často prodávají přes veřejné zakázky, to není jenom u nás. Z tohoto pohledu byl takovému Siemensu v Německu od státu zaplacen vývoj mnohem víc. A jinak Škoda vyvíjí a vyrábí u nás, jejich zaměstnanci zde platí daně a i samotná firma zde platí spoustu daní. Kolik jiných, takhle vyspělých technologických firem tu máme, které by tu měly kompletní vývoj i výrobu a ještě pod českou značkou a s českými vlastníky?

+11/0
19.9.2016 10:21

R62a58d13e34k 83N62o20v10o18t38n76ý 5658242646535

Ano, a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe.

+1/0
19.9.2016 11:23

P20e56t10r 35M77a40r39š22á68l89e76k 9785632854569

A vy znáte všechny podrobnosti, dodávek vlaků např. pro DB?

+2/0
19.9.2016 11:26

R88a27d26e17k 38N33o38v27o43t79n71ý 5638782126175

Nějak se mi to blbě vložilo, mělo to být takto:

Silně pochybuju o tom, že by Siemens ždímal Německo stejně jako Škoda ždímá Česko...a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe

0/−2
19.9.2016 11:27

P97e40t36r 13M70a28r32š58á17l69e33k 9455442444179

Jinak i Škoda MB kasíruje spoustu peněz za státní zakázky.

+2/0
19.9.2016 10:21

J82i55ř24í 61K48o58c48u17r35e29k 6805394655548

To sice ano, ale kolik % z obratu to dělá? Že by stát kupoval každý týden 7.000 aut se říct nedá a i tak by to byla sotva třetina produkce.

0/0
19.9.2016 11:45

P15e75t59r 19M60a90r45š52á60l24e37k 9665682194469

U vlaků je ten poměr veřejených zakázek jiný u všech firem, nejen u Škody. Siemens, nebo Alstom taky žijí z veřejených zakázek.

0/0
20.9.2016 7:18

T14o86m92a81s 35A96u26g49u27s62t57y58n 6337106821880

To víte, Sůra se snaží a méně inteligentní mu to žerou :-P

+1/0
19.9.2016 11:32

J87a65n 13J11e92m73e36l82k53a 1715400

To ano, ale dokud nedojde k nějakému rozumnému narovnání za 109E..

ČD jim vždy zaplatí vývoj, odebere první nevychytané kusy. A to má být vděk?

+1/0
19.9.2016 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.