Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpadek klientského systému byl plánovaný, říká šéf obchodu ČEZ

Zákaznický systém ČEZ se zadrhl. Odhlásit odběrné místo nebo provést změnu bydliště je problém. Systém se má trápit až do poloviny října. Podle ředitele divize obchod Pavla Cyraniho však jde o plánované změny, které společnosti umožní reagovat na nové trendy v energetice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i16c37h29a76e27l 89S49t53a59n47o57v68s96k56ý 6437295318784

To jsou všechno kecy, co tu ČEZ hlásá a novináři papouškují.

Ve skutečnosti jde o to na poslední chvíli před topnou sezonou zabránit přechodu k výhodnějšímu dodavateli, nebo to alespoň ztížit.

0/0
14.10.2016 11:27

J72a32r63m79i98l52a 59C76h95y53t84r35á 3654369779

Největší vopruz je ta jejich placená linka:-/

+1/0
12.10.2016 11:17

T86o64m33a51s 83P33a76v49l15a38t77a 4189914100608

No, prvotni informace tam byla do 20.9. :-)

0/0
4.10.2016 15:20

M93i10l17a38n 14V63á12c35h37a 2762270500939

Jako zákazník ČEZU jsem dostal včasné upozornění na odstávku systému, tak proč je z toho takový humbuk není zcela logické, že by snad konkurence nebo senzace?

+8/−2
18.9.2016 8:51

P94e67t33r 80V30o89n20d90r20a77c46e55k 7955811573510

žádný dopis nepřišel......

+1/0
19.9.2016 4:32

P31e43t66r 75J45á59n84s27k36ý 3321238844398

o odstávce mi přišel dokonce dopis... ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost

+1/0
18.9.2016 5:09

P95e74t66r 81V82o54n47d14r95a87c12e89k 7685831323700

Opravdu by mě zajímalo, jakou kvalifikaci potřebuje šéf obchodu ČEZ na to aby dokázal vyplodit moudro - ,, systém jsme vylepšili tak dobře že nefunguje ,, ........

0/−5
18.9.2016 4:33

T82o18m80á53š 82L16u42d59v74í57k 5450828163546

To je vase lez, cili vase kvalifikace je jaka?

+2/−1
18.9.2016 7:00

P97e76t34r 60V24o12n78d72r22a37c20e47k 7355551643850

jaká lež - funguje to nebo ne ? Ostatní jsou pouze kecy ......

0/−2
18.9.2016 7:41

T75o74m61á56š 53L23u41d40v56í88k 5420168173346

Chapete vyznam slova odstavka?

+2/−1
18.9.2016 8:32

P18e64t97r 51V88o34n64d18r69a29c90e19k 7945531433450

funguje to = ne ...... a můžeš si to pojmenovat jak chceš ..... rozhodně klientům to přináší jisté problémy, které ale měl ČEZ eliminovat, což se zjevně nestalo ....... kapiš to ??

+1/0
19.9.2016 4:32

J80i85ř94í 87Č81e70r30m59á10k 9830447939144

Tak jestli je to pravda, tak vetsi amatery by tezko pohledal...

0/−1
17.9.2016 23:57

M34a69r71t64i87n 28V54y48s82o66u39d30i67l 3147427645433

On se tak nějak zadrhl celý, tenhle relikt socialismu, jménem ČEZ ;-D

+5/−4
17.9.2016 21:47

I28v87a95n 20P17r55o21c28h51á47z43k48a 3501154885705

Plánovaná odstávka má být dle jejich webu (https://cezonline.cez.cz/irj/portal/anonymous/odstavky) až od 21. září, přesto je již cca týden celý systém zcela mimo provoz. Už předchozí verze zákaznického portálu byla jeden velký nedodělek (anebo co funguje, znič), hlavně že byla optimalizována pro mobily, ale se starším prohlížečem v PC nefungovala, díky javascriptovým "interaktivním vychytávkám". Když k nim přijde jiná, schopná IT firma s nabídkou, tak napíšou jen "díky, ale my už máme svého zavedeného partnera". Takto to chodí ve státním a polostátním sektoru.

+6/−2
17.9.2016 21:27

I13v44a58n 28P53r16o34c87h95á96z29k64a 3671234655875

Teď tam dodatečně přidali pár řádků, aby se neřeklo, že kecali:

"Trvání odstávky:

od 12.09.2016 23:00

do 21.09.2016 00:00"

0/0
17.9.2016 22:08

J93i65ř64í 56N96o92v26o24t60n46ý 8459797218108

O tomhle informovali už na začátku srpna.

+1/0
17.9.2016 23:06

J42i60ř49í 59K63l69i82m46e88š 9211621174249

Máš ode mne + za poslední větu :-), naprostá pravda.

Ostatní nekomentuju, protože o to vím kulový :-)

+3/−2
17.9.2016 23:48

R20o36m56a60n 37Č81e55c53h83u49r42a 6722199277449

Není mi moc jasné proč lžeš 8-o Stačí se podívat do pošty...

+1/0
18.9.2016 0:07

I67v17a70n 53P76r94o64c68h24á18z59k94a 3151564765535

Mně nic neposlali.

0/0
18.9.2016 10:05

R93o89m78a16n 87Č13e85c17h97u65r55a 6572209177859

No, jestli sis je nacpal do spamu... ;-D

0/0
18.9.2016 12:50

P54e51t47r 77Š81i50m18e40k 2299557666418

Jeden by řekl, že i stovky TB dat se dají nahrávat do databází paralelně. A nevím kolik lidí, ale u nás teda elektroměr k internetu ještě připojený nemáme. Nebo je na to nějaká technologie jak HDO?

0/0
17.9.2016 21:07

J52i77ř85í 49N95o17v95o47t82n40ý 8219567638318

Dálkový odečet.

+1/0
17.9.2016 21:11

P62e55t21r 48Š16i57m16e31k 2149537666788

ale kolik jich orientačně bude? Určitě ne všechny a jak často posílají data?

0/0
17.9.2016 21:13

J94i12ř85í 58N59o60v30o70t43n38ý 8219257588508

Je jich asi 400 tisíc. Data posílají neustále. V každou sekundu vidíte stav okamžité spotřeby, hodinové, denní, týdenní atd. Ale nevím, čemu se divíte. U nás ve firmě (náhradní díly na auta) s deseti zaměstnanci máme systém, který je velký 1,5 TB + ta samá záloha. A to nemáme 5 milionů zákazníků.

+3/0
17.9.2016 21:20

P24e69t13r 23Š39i89m24e59k 2869617286798

budiž, každý z těch elektroměrů vzorkuje s nějakou rychlostí. I kdyby každou 1s posílal údaj o okamžité spotřebě, bude to v řádu kB. 8 čísel, cca 8 kB x 400k = 3,2 GB, jestli dobře počítám. Za hodinu by to bylo cca 11 TB a za den 0,276 PB?

+2/−1
17.9.2016 21:39

J48i19ř35í 30N72o42v81o27t22n92ý 8619337808608

To zas tak velký asi nebude, ale pořádná porce dat to určitě je.

0/0
17.9.2016 23:05

I36v92a87n 33P44r94o88c65h43á46z27k90a 3231764635445

Pokud mám po dobu nepřítomnosti vypnutý hlavní jistič před elektroměrem, nic se dálkově neodečte. Pro rekreační odběry tedy málo použitelné.

+1/0
17.9.2016 21:30

Z24d33e40n78ě21k 21V45a22l64e77n42t41a 3385300188794

To je fakt, protože se musí nějak zakamuflovat, že obchodník ČEZ prodej bude i nadále vidět pod sukně distribuce ;-D ....

0/0
17.9.2016 21:06

P42a78v63l31í71n63a 26G32a89j82d74o87š13í81k28o15v63á 5766778373924

A tuto informace máte odkud, prosím?

0/0
18.9.2016 15:48

J11i48ř25í 56K75o67c65u62r57e36k 6235384475588

Stovky tera? Nových dat? Hmm nějak tomu nevěřím. Ledaže by u každého zákazníka odečítali hodiny v milisekundových intervalech. Pak by to pár desítek tera za měsíc vygenerovalo.

0/0
17.9.2016 20:52

J44i22ř42í 72K60o17c17u88r37e45k 6565184825598

Jenže odečítání hodin v domácnosti bude max tak v hodinách. Krát 5 miliónů zákazníků ... stovky mega denně.

0/0
17.9.2016 20:55

J37a76n 60H51r79z86a40n 9394488730943

Nase mizerna prace byla planovana, rika manazer CEZ placeny v milionech :-/:-/:-/RvRvRv

+7/−1
17.9.2016 20:46

P94e59t69r 42B55u61r59e65š 7331830921305

Za plánovanou odstávku systému více jak na měsíc, bych tohoto pána, neplánovaně vyhodil. Neskutečné co v Čezu všechno možné. ;-€;-€;-€

+10/−1
17.9.2016 20:32

Z14d26e30n84e22k 20B78o10h66a84c16e34k 1798757707579

"Lepe" nez v dobe fakturace a na prelomu kvartalu to naplanovat neslo.

Kdyz pri 11 mesicnim platovem kalendari CEZu se 12 mesic nebude uctovat a nebude zalohovat, nota bene na prelomu kvartalu, dojde nepochybne v nekterych pripadech u obyvatel socialne potrebnych /starobni duchodci, invalide..../ ke snizeni prijmu. Minimalne u tech zakazniku CEZu, kteri pobiraji napr. prispevek na bydleni a v mesici zari by u nich vznikl nedoplatek elektriny /byt jen ve stejne vysi jako teoret. zaloha na 12 mesic/. V mesici zari tedy bude obligatorni 0.- a zalohy zacnou v listopadu /snad/. Jak to bude CEZ tem lidem kompenzovat?

+1/−1
17.9.2016 20:18

J60i27ř14í 72N68o76v65o56t46n56ý 8819827968528

No, přečetl jsem si váš příspěvek třikrát a furt jsem mimo. Nebo snad vy?

+1/−1
17.9.2016 21:10

Z58d75e43n56e56k 34B59o11h27a29c68e73k 1388197537449

Tak to zkusim obrazne i kdyz systemove stejne. Kdyby prechod trval napr. rok /bez fakturace a zaloh/ a po roce by bylo fakturovano, pak by vykazovani vydaju za elektr. /napr. pro ty co maji narok na prispevek bydleni/ ve trech ctvrtletich byla 0.- a ve ctvrtem ctvrtleti napr. 30 tis. To se ovsem nevejde do existujicich normativnich nakladu na bydleni /limit/ a nebudou tedy /v takove vysi pro prispevek/ kalkulovany.

Uz, nebe ne?

Jeste je fajn, ze to nejde s nikym z CEZu resit/konzultovat a to nejen z duvodu odstavky, ale ze vzdy vyrizuji vec poverene operatorky, ktere na sebe nemaji propojeni......... Kontakt na vedeni neni; resp. jsem ho nenasel a stejne vse se dava k reseni zminenym poverenym odpovidacum. Ti nejak odpovedi/neodpovedi a odskrtnou vec jako vyrizenou a vyresenou.

+1/−1
17.9.2016 21:35

Z61d79e90n11e15k 15B78o30h61a36c60e73k 1488657387959

Edit: nebo

0/0
17.9.2016 23:18

K12a24r35e40l 90N33e28d45o97p58i98l 7848136939484

Vybuch v Cernobylu byl take planovany. Vse je pod kontrolou!

0/0
17.9.2016 20:14

E55r12i11k 93S11v90o94b47o52d95a 1233938294738

CEZ rulez. My se umime vykaslat na zakazniky i planovane...

+9/0
17.9.2016 19:46

J62a61n 89H72o70z24á83k 2231535374607

Kecy pane šéfe obchodu ČEZ. Kdyby tato akce byla takto připravována a rok plánována, tak jste o tom své klienty včas a důkladně informovali a nepostavili je ze dne na den před hotovou věc !

+5/−4
17.9.2016 19:38

M55a13r55t15i92n 26K66a87r15á70s46e70k 9368143168758

No mne s docela velkym predstihem prisla zorava ze planuji odstavku systemu a vyuctovani prijde o mesic pozdeji...

+4/0
17.9.2016 19:43

T81o43m76á38š 98L71u21d95v47í93k 5400328343716

Možná proto mi minulý měsíc psali: "*Rádi bychom se předem omluvili za potřebnou aktualizaci našeho zákaznického systému, která proběhne v průběhu září a října 2016.*" ;-)

+3/0
17.9.2016 19:53

J88i57ř66í 49N45o91v91o47t12n96ý 8369417678258

Řekl bych, že ty lidi, kteří to klientské centrum využívají, informovali s dostatečně velkým předstihem. Alespoň já to vím už měsíc.

+1/0
17.9.2016 21:07

P25e89t62r 67Š64i47m11e79k 2759977616828

Jo, jasně, kapánek se to nepovedlo, takže teď všem navykládáme, že to tak mělo být. Pochopil bych hodiny odstávky. Nový systém se snad naplní daty, otestuje a spustí.

+5/−8
17.9.2016 19:22

J90o58s67e98f 84B44r63o43ž81e88k 7143865682231

Jo, tak na tom vašem PC.

Nic o tom nevíte, tak nechápete. To ale neznamená, že to tak být nemusí.

+1/−4
17.9.2016 20:17

P83e44t40r 79Š12i66m13e95k 2799577416728

Mám za sebou implementaci SAP PM, 2 změny údržbářských IS, vždy byli největším problémem lemplové z IT. Věc která mně zabere 2 minuty, oni dělají i 2 týdny. Ale hlavně že je na co se vymlouvat. Bezpečnost, dokumentace, ověřování, atd..

+3/0
17.9.2016 20:26

F67i85l69i19p 80N67e86s61p11o42r 6797137218912

Vzdycky jsme v IT oddeleni stihli vsechno pres vikend. V cem je tento system jiny?

+2/0
17.9.2016 20:47

P76e33t43r 36Š84i75m98e50k 2629657486948

No však na to právě narážím. Nějak mi hlava nebere, co by se dělo, kdyby třeba Amazon na měsíc odstavil svoje systémy.

0/−1
17.9.2016 21:04

J95i94ř79í 93K78o19c67u22r75e76k 6725714175458

Co Amazon ... Google.

0/0
18.9.2016 11:06







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.