Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výpadek klientského systému byl plánovaný, říká šéf obchodu ČEZ

Zákaznický systém ČEZ se zadrhl. Odhlásit odběrné místo nebo provést změnu bydliště je problém. Systém se má trápit až do poloviny října. Podle ředitele divize obchod Pavla Cyraniho však jde o plánované změny, které společnosti umožní reagovat na nové trendy v energetice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i52c12h50a95e39l 89S29t19a86n92o27v58s63k85ý 6307625958294

To jsou všechno kecy, co tu ČEZ hlásá a novináři papouškují.

Ve skutečnosti jde o to na poslední chvíli před topnou sezonou zabránit přechodu k výhodnějšímu dodavateli, nebo to alespoň ztížit.

0/0
14.10.2016 11:27

J28a18r37m62i85l26a 72C46h93y62t49r76á 3354969159

Největší vopruz je ta jejich placená linka:-/

+1/0
12.10.2016 11:17

T87o92m44a16s 43P60a88v35l11a62t86a 4779784770918

No, prvotni informace tam byla do 20.9. :-)

0/0
4.10.2016 15:20

M76i17l68a12n 34V40á67c78h64a 2552430890229

Jako zákazník ČEZU jsem dostal včasné upozornění na odstávku systému, tak proč je z toho takový humbuk není zcela logické, že by snad konkurence nebo senzace?

+8/−2
18.9.2016 8:51

P92e22t80r 14V34o23n57d51r68a72c70e27k 7655311583820

žádný dopis nepřišel......

+1/0
19.9.2016 4:32

P17e34t95r 39J35á60n24s46k66ý 3271498414588

o odstávce mi přišel dokonce dopis... ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost

+1/0
18.9.2016 5:09

P53e92t50r 48V17o31n76d48r38a36c20e15k 7315581513470

Opravdu by mě zajímalo, jakou kvalifikaci potřebuje šéf obchodu ČEZ na to aby dokázal vyplodit moudro - ,, systém jsme vylepšili tak dobře že nefunguje ,, ........

0/−5
18.9.2016 4:33

T50o32m43á82š 35L30u82d74v75í35k 5930408713746

To je vase lez, cili vase kvalifikace je jaka?

+2/−1
18.9.2016 7:00

P69e63t11r 30V64o49n49d26r91a32c72e12k 7125461863860

jaká lež - funguje to nebo ne ? Ostatní jsou pouze kecy ......

0/−2
18.9.2016 7:41

T17o72m23á33š 43L24u21d75v78í27k 5240538753586

Chapete vyznam slova odstavka?

+2/−1
18.9.2016 8:32

P12e78t74r 34V88o49n81d19r34a55c30e77k 7295411453480

funguje to = ne ...... a můžeš si to pojmenovat jak chceš ..... rozhodně klientům to přináší jisté problémy, které ale měl ČEZ eliminovat, což se zjevně nestalo ....... kapiš to ??

+1/0
19.9.2016 4:32

J42i75ř11í 61Č12e59r26m60á97k 9890467859754

Tak jestli je to pravda, tak vetsi amatery by tezko pohledal...

0/−1
17.9.2016 23:57

M87a89r46t47i26n 96V82y62s29o36u61d41i85l 3947937905973

On se tak nějak zadrhl celý, tenhle relikt socialismu, jménem ČEZ ;-D

+5/−4
17.9.2016 21:47

I81v96a23n 80P74r82o38c91h42á58z87k58a 3691114375635

Plánovaná odstávka má být dle jejich webu (https://cezonline.cez.cz/irj/portal/anonymous/odstavky) až od 21. září, přesto je již cca týden celý systém zcela mimo provoz. Už předchozí verze zákaznického portálu byla jeden velký nedodělek (anebo co funguje, znič), hlavně že byla optimalizována pro mobily, ale se starším prohlížečem v PC nefungovala, díky javascriptovým "interaktivním vychytávkám". Když k nim přijde jiná, schopná IT firma s nabídkou, tak napíšou jen "díky, ale my už máme svého zavedeného partnera". Takto to chodí ve státním a polostátním sektoru.

+6/−2
17.9.2016 21:27

I41v18a25n 16P74r56o72c39h32á98z40k38a 3491724335655

Teď tam dodatečně přidali pár řádků, aby se neřeklo, že kecali:

"Trvání odstávky:

od 12.09.2016 23:00

do 21.09.2016 00:00"

0/0
17.9.2016 22:08

J54i22ř96í 34N14o40v41o71t61n14ý 8859517828738

O tomhle informovali už na začátku srpna.

+1/0
17.9.2016 23:06

J51i30ř76í 35K82l40i84m40e78š 9381331454639

Máš ode mne + za poslední větu :-), naprostá pravda.

Ostatní nekomentuju, protože o to vím kulový :-)

+3/−2
17.9.2016 23:48

R89o76m70a94n 44Č75e79c85h65u66r68a 6682559207309

Není mi moc jasné proč lžeš 8-o Stačí se podívat do pošty...

+1/0
18.9.2016 0:07

I33v73a98n 87P11r31o14c54h18á86z92k85a 3541304755435

Mně nic neposlali.

0/0
18.9.2016 10:05

R44o37m68a45n 37Č84e33c98h84u26r14a 6822739657149

No, jestli sis je nacpal do spamu... ;-D

0/0
18.9.2016 12:50

P59e66t85r 51Š76i16m28e90k 2549127826838

Jeden by řekl, že i stovky TB dat se dají nahrávat do databází paralelně. A nevím kolik lidí, ale u nás teda elektroměr k internetu ještě připojený nemáme. Nebo je na to nějaká technologie jak HDO?

0/0
17.9.2016 21:07

J50i24ř10í 46N51o38v96o32t40n69ý 8869307478578

Dálkový odečet.

+1/0
17.9.2016 21:11

P93e15t37r 65Š98i93m51e11k 2509197486118

ale kolik jich orientačně bude? Určitě ne všechny a jak často posílají data?

0/0
17.9.2016 21:13

J83i87ř41í 53N83o94v23o84t85n57ý 8569287818518

Je jich asi 400 tisíc. Data posílají neustále. V každou sekundu vidíte stav okamžité spotřeby, hodinové, denní, týdenní atd. Ale nevím, čemu se divíte. U nás ve firmě (náhradní díly na auta) s deseti zaměstnanci máme systém, který je velký 1,5 TB + ta samá záloha. A to nemáme 5 milionů zákazníků.

+3/0
17.9.2016 21:20

P13e77t83r 22Š19i90m46e48k 2509287966138

budiž, každý z těch elektroměrů vzorkuje s nějakou rychlostí. I kdyby každou 1s posílal údaj o okamžité spotřebě, bude to v řádu kB. 8 čísel, cca 8 kB x 400k = 3,2 GB, jestli dobře počítám. Za hodinu by to bylo cca 11 TB a za den 0,276 PB?

+2/−1
17.9.2016 21:39

J10i42ř74í 12N22o25v57o19t83n23ý 8379277848108

To zas tak velký asi nebude, ale pořádná porce dat to určitě je.

0/0
17.9.2016 23:05

I72v89a38n 22P63r33o86c25h80á42z20k14a 3691964825865

Pokud mám po dobu nepřítomnosti vypnutý hlavní jistič před elektroměrem, nic se dálkově neodečte. Pro rekreační odběry tedy málo použitelné.

+1/0
17.9.2016 21:30

Z84d41e21n19ě92k 10V68a37l47e72n15t53a 3335280778204

To je fakt, protože se musí nějak zakamuflovat, že obchodník ČEZ prodej bude i nadále vidět pod sukně distribuce ;-D ....

0/0
17.9.2016 21:06

P32a79v77l82í25n62a 12G26a70j89d37o14š14í39k38o72v77á 5716148433274

A tuto informace máte odkud, prosím?

0/0
18.9.2016 15:48

J25i71ř35í 27K33o67c39u15r19e15k 6575624415308

Stovky tera? Nových dat? Hmm nějak tomu nevěřím. Ledaže by u každého zákazníka odečítali hodiny v milisekundových intervalech. Pak by to pár desítek tera za měsíc vygenerovalo.

0/0
17.9.2016 20:52

J54i44ř79í 70K24o50c82u14r88e70k 6405644685108

Jenže odečítání hodin v domácnosti bude max tak v hodinách. Krát 5 miliónů zákazníků ... stovky mega denně.

0/0
17.9.2016 20:55

J10a20n 16H13r15z83a15n 9554208520203

Nase mizerna prace byla planovana, rika manazer CEZ placeny v milionech :-/:-/:-/RvRvRv

+7/−1
17.9.2016 20:46

P53e96t67r 17B58u17r59e68š 7581670571375

Za plánovanou odstávku systému více jak na měsíc, bych tohoto pána, neplánovaně vyhodil. Neskutečné co v Čezu všechno možné. ;-€;-€;-€

+10/−1
17.9.2016 20:32

Z88d98e54n55e83k 17B65o26h32a57c33e12k 1138317527169

"Lepe" nez v dobe fakturace a na prelomu kvartalu to naplanovat neslo.

Kdyz pri 11 mesicnim platovem kalendari CEZu se 12 mesic nebude uctovat a nebude zalohovat, nota bene na prelomu kvartalu, dojde nepochybne v nekterych pripadech u obyvatel socialne potrebnych /starobni duchodci, invalide..../ ke snizeni prijmu. Minimalne u tech zakazniku CEZu, kteri pobiraji napr. prispevek na bydleni a v mesici zari by u nich vznikl nedoplatek elektriny /byt jen ve stejne vysi jako teoret. zaloha na 12 mesic/. V mesici zari tedy bude obligatorni 0.- a zalohy zacnou v listopadu /snad/. Jak to bude CEZ tem lidem kompenzovat?

+1/−1
17.9.2016 20:18

J30i76ř43í 89N81o12v16o90t75n53ý 8299217728178

No, přečetl jsem si váš příspěvek třikrát a furt jsem mimo. Nebo snad vy?

+1/−1
17.9.2016 21:10

Z41d21e11n64e59k 28B97o28h87a32c61e28k 1188497757259

Tak to zkusim obrazne i kdyz systemove stejne. Kdyby prechod trval napr. rok /bez fakturace a zaloh/ a po roce by bylo fakturovano, pak by vykazovani vydaju za elektr. /napr. pro ty co maji narok na prispevek bydleni/ ve trech ctvrtletich byla 0.- a ve ctvrtem ctvrtleti napr. 30 tis. To se ovsem nevejde do existujicich normativnich nakladu na bydleni /limit/ a nebudou tedy /v takove vysi pro prispevek/ kalkulovany.

Uz, nebe ne?

Jeste je fajn, ze to nejde s nikym z CEZu resit/konzultovat a to nejen z duvodu odstavky, ale ze vzdy vyrizuji vec poverene operatorky, ktere na sebe nemaji propojeni......... Kontakt na vedeni neni; resp. jsem ho nenasel a stejne vse se dava k reseni zminenym poverenym odpovidacum. Ti nejak odpovedi/neodpovedi a odskrtnou vec jako vyrizenou a vyresenou.

+1/−1
17.9.2016 21:35

Z11d37e39n25e78k 76B64o50h45a22c55e34k 1438217107339

Edit: nebo

0/0
17.9.2016 23:18

K15a31r92e73l 82N15e12d63o83p68i57l 7358506169864

Vybuch v Cernobylu byl take planovany. Vse je pod kontrolou!

0/0
17.9.2016 20:14

E15r63i45k 37S50v44o17b65o95d97a 1543398254178

CEZ rulez. My se umime vykaslat na zakazniky i planovane...

+9/0
17.9.2016 19:46

J97a93n 82H10o68z54á34k 2431725604267

Kecy pane šéfe obchodu ČEZ. Kdyby tato akce byla takto připravována a rok plánována, tak jste o tom své klienty včas a důkladně informovali a nepostavili je ze dne na den před hotovou věc !

+5/−4
17.9.2016 19:38

M67a80r89t37i69n 77K45a80r75á27s83e98k 9138443368178

No mne s docela velkym predstihem prisla zorava ze planuji odstavku systemu a vyuctovani prijde o mesic pozdeji...

+4/0
17.9.2016 19:43

T76o62m57á75š 17L18u80d82v10í13k 5110168433356

Možná proto mi minulý měsíc psali: "*Rádi bychom se předem omluvili za potřebnou aktualizaci našeho zákaznického systému, která proběhne v průběhu září a října 2016.*" ;-)

+3/0
17.9.2016 19:53

J87i94ř64í 47N22o74v39o29t25n31ý 8369547268138

Řekl bych, že ty lidi, kteří to klientské centrum využívají, informovali s dostatečně velkým předstihem. Alespoň já to vím už měsíc.

+1/0
17.9.2016 21:07

P63e66t74r 33Š15i96m57e36k 2649797426678

Jo, jasně, kapánek se to nepovedlo, takže teď všem navykládáme, že to tak mělo být. Pochopil bych hodiny odstávky. Nový systém se snad naplní daty, otestuje a spustí.

+5/−8
17.9.2016 19:22

J77o87s31e36f 52B56r85o21ž79e71k 7333725242211

Jo, tak na tom vašem PC.

Nic o tom nevíte, tak nechápete. To ale neznamená, že to tak být nemusí.

+1/−4
17.9.2016 20:17

P84e49t17r 40Š71i53m50e15k 2599937156528

Mám za sebou implementaci SAP PM, 2 změny údržbářských IS, vždy byli největším problémem lemplové z IT. Věc která mně zabere 2 minuty, oni dělají i 2 týdny. Ale hlavně že je na co se vymlouvat. Bezpečnost, dokumentace, ověřování, atd..

+3/0
17.9.2016 20:26

F78i77l54i54p 36N86e58s89p48o86r 6717397208562

Vzdycky jsme v IT oddeleni stihli vsechno pres vikend. V cem je tento system jiny?

+2/0
17.9.2016 20:47

P82e92t40r 48Š55i88m82e97k 2659857826238

No však na to právě narážím. Nějak mi hlava nebere, co by se dělo, kdyby třeba Amazon na měsíc odstavil svoje systémy.

0/−1
17.9.2016 21:04

J74i82ř73í 71K45o51c57u96r11e58k 6345304805848

Co Amazon ... Google.

0/0
18.9.2016 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.