Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihočeské úzkokolejky v úzkých. Vlaky nejezdí a na díly nejsou peníze

Jedna z hlavních turistických atrakcí v jižních Čechách má čím dál větší problémy. Na nové vlaky dostala evropské dotace, ale ani jeden z nich nejezdí. Podle zdrojů iDNES.cz hlavně kvůli tomu, že nejsou peníze na náhradní díly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V50l86a64d35i96s89l96a62v 19B97u90r66e92s 9413505171269

Skoda. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:49

L32a59d16i86s43l65a15v 62L14a10k86e24r 2483139305196

Nové lokomotivy - to je hnus a nevkus. Když jsem uviděl jaké ohavné obludy si firma objednala, zalapal jsem po dechu.

Toto přece nikdo normální nemohl schválit k výrobě a nákupu.

Jindřichohradeckou úzkokolejku dobře znám, jako dítě jsem byl v Hradci na prázdninách každý rok. Jezdilo se s původními motorovými vozy, parní trakce o víkendech.

Ale s těmi obludami není možné ani pořádat nostalgické jízdy. Dělá se mi husí kůže, kdykoliv se na ten odpudivý technický šrot podívám.

Je zajímavé, že dokud šéfoval na železnici pan Šatava, všechno šlo ...

+3/0
21.9.2016 17:30

P58a74v41e35l 37Š86m55í96d94e29k 6479860673168

Já jsem s nimi jel v roce 2012 parou tam motorákem zpět , tenkrát to bylo v pohodě.Odkaz na mojí reportáž z vlaky.net je tam pár fotek http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6196-Vylet-parou-v-cervnu-2012-z-Jindrichova-Hradce-do-Nove-Bystrice-a-vzpominka-na-kamarada-Jardu/

0/0
21.9.2016 4:07

M51i94c72h94a44e21l 60K92o63n52e97č29n44ý 6842953759939

Minulý týden jsme se chtěli projet z Kunžaku do Bystřice a pak do Kaprouna a zpátky do Kunžaku lesem pěšky, dělali jsme to tak léta. Naposledy před 8 roky, takže jsem se těšil, bohužel jedou za den jen dva vlaky takže z toho nic nebylo. Od té doby co jsme jeli posledně, šla firna hodně do kytekRv. Škoda bývalo to parádní:-/

+3/0
20.9.2016 21:45

M59a86r45t83i82n 74Č75a90p94e71k 6590891487454

Tak to jste tam asi byl v létě. Na Bystřické jezdí v "zimě" dva páry vlaků už od počátků JHMD. Ta trať má vysloveně sezónní provoz.

0/0
21.9.2016 10:04

P67e74t45r 93M45a29r74š17o84u97n 5965808776816

nejlepší je 14 denní jízdní řád mezi zimním a letním. to jsme tam v květnu nechytli v Bystřici vůbec nic :-)

0/0
27.9.2016 13:37

G38e66o21r22g 98K53o52m37b79e69r67e22c 9974291536251

zajimavy ze jinde to funguje desetileti v lete i zime. Napr. uzkokolejka ze Zitavy na Oybin a do Jonsdorfu.

+7/0
20.9.2016 21:36

M87a42r72t14i62n 61K68o48u12š39a 6745834784

Tenhle vlak je tak hrozný, že šrot mu bude slušet. O 30 km dál v Rakousku jezdí po stejném rozchodu krásné, praktické vozy, ze kterých je navíc krásný rozhled do kraje. Co kdyby u úzkorozchodek nakopali do zadní části autora projektu nepovedených zrůd a příště se zajeli zeptat někoho, kdo někdy už nějaký skutečný vlak postavil.

+10/0
20.9.2016 20:51

J60a85n 85V92a97l18o66u15c48h 6762487918240

Ono stačilo, kdyby tomu nechali původní ksicht. Sice tuctový něco mezi tramvají a motoráčkem 810, ale aspoň to mělo na cesty přírodou okna...

+1/0
21.9.2016 12:51

F46r64a33n76t17i76š87e40k 81V18a47n14ě77k 1747154517727

Jeden příkladů, že ne ve všem je soukromý vlastník ideální. Nejlepší řešení by bylo, aby tyto tratě i s provozem převzaly kraje a po dohodě tam provozovaly veřejnou dopravu sami.

+8/0
20.9.2016 18:02

M95a23r77i53a10n 19V81á36ň14a 3318456575829

Soukromý podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li státní podnik.

Státní podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li soukromý podnik v konkurenčním prostředí.

+2/−2
20.9.2016 20:05

J93i95ř64í 70E47r31b82e77n 1613674176907

No hlavně je to jeden z příkladů toho, jak dokážou neschopní/všehoschopní bohorovní mladí+blbí+arogantní manažerští floutci zničit kvalitně fungující firmu...

+5/0
20.9.2016 21:33

M29a13r76t54i93n 39Č90a10p95e14k 6510771467924

Dokud šéfoval Šatava, tak byly JHMD ukázkou toho, že to jde. Pak ho ovšem Čajánek a spol. vyhnali a začali to vést po "manažersku".

+5/0
21.9.2016 9:48

V63i24k94t80o71r 65N94á33r34o53ž17n23ý 3149662298

Letos jsem navštívil jižní Čechy a při té příležitosti jsem nevynechal příležitost použít vlaku JHMD. Touto hašišbednou jsem nejel , jel jsem klasickou soupravou. Ale ty vlaky mi připomínaly "staré dobré komunistické" Československé státní dráhy. Smradlavé záchody , které byly cítit v celém voze , okna , přes která díky špíně nebylo ani pořádně vidět ven. Personál ...banda študáků , kterým ta práce připadala děsně otravná (alespoň se tak tvářili). Když už nic jiného , alespoň by si ty staré vagóny mohli umýt a vyčistit. To na druhé úzkorozchodce z Třemešné do Osoblahy jezdí dodnes ČD a nikdy bych neřekl , že ČD o svoji techniku dokáže pečovat lépe , než soukromá firma.

Před lety jsem na JHMD jel , to ji vlastnil jakýsi pan Šatava a byla to úplně jiná firma.

+14/0
20.9.2016 18:00

V88a28c60l19a46v 19N89a77v58r58a37t15i66l 7821969901228

začátkem srpna jsem vyuzil k ceste z JH do Obratane tento technicky zazrak. Jiz před odjezdem mi bylo divne, ze nekteri cestujici nenastoupili s tim, ze počkají na normalni soupravu. Cesta timto vehiklem byla v 30 stup. vedru skutecne utrpeni. Horko jako v peci, okna nelze otevřít. Přes okna tece ze strechy voda, snad z klimatizace? Vuz sebou na nekterych usecich zmita jak když by chtěl vykolejit, hroznych hluk od motoru, všude zapach z nafty ...

Jiz nikdy vice!

+8/−1
20.9.2016 16:00

P91a11v38e28l 63Ř66a86p44e34k 7332786529115

Ty krabice se sedačkami ze starého trolejbusu už tu nejspíš stejně nikdy jezdit nebudou. Jedna je vybrakovaná na náhradní díly, jedna dost zničená po nehodě a další dvě neschopné jízdy bez výhledu na nějakou opravu. Správně by měl stát požadovat navrácení dotací do poslední koruny.

+9/−1
20.9.2016 16:21

J85i25ř86í 42E75r24b33e26n 1363554546347

A pokud možno ne po firmě jako takové, ale vyžadovat osobní zodpovědnost manažerů (někdo ty smlouvy podepsat musel) a jednatelů (od toho tam jsou, aby celým svým majetkem ručili za firemní závazky).

+4/0
20.9.2016 21:36

M26a31r22t38i88n 66H51o55u25b10a 6213651909708

nejsou penize na nahradni dily na nove (reko) vozy?

a co zaruka?

+5/0
20.9.2016 15:17

B63e93n 31P11a83v65k98a 1167573507881

Prosím vás, řekněte někdo tomu Čajánkovi, že to je trestné, jo?

+5/0
20.9.2016 14:44

J79o49s30e76f 87K75u73b81e73š 9395495649314

Stále stejná písnička... Čajánek brečí a nadává na kraje. Šatava měl provozní vše, připravoval modernizaci vozů... Přisel pan solární byznysmen, z modernizace udělal s pomocí studia plného nezkušených lidí v Drážní dopravě pouťovou atrakci... To vozidlo je nepoužitelné, to nejhorší, co lze potkat na českých kolejích... Oprava U47 byla fraška, jen pračka na dotace. Lokomotivy jezdí jen 4... Aneb jak banda neschopných existencí dokáže za 3 roky potopit fungující firmu... Opravdu ubohost, ale co bychom chtěli od člověka m, co se namastil v solárním byznysu...

+43/0
20.9.2016 14:40

P94a43v22e11l 54Ř69a25p74e76k 7842536699315

Prý jezdí 4, ale z toho jsou 2 parní.

+5/0
20.9.2016 14:42

I14v54o 69Ž67i27ž25k64a 8863107861111

Perfektní vysvětlení R^ Ale stejně je největším lumpem ten úředník, který se za to podepsal. Podnikatel plní zákon, který mu předepisuje vytvářet zisk. A je úplně jedno odkud, jestli z dotací za vlak, nebo za elektřinu. Pochopitelně, pokud se nedaří, bere prachy a utíká za další příležitostí.

+3/0
20.9.2016 14:47

J34o48s22e45f 91K18u95b33e54š 9665785879314

Opravdu mě jako místního mrzí, kam to došlo :(

+8/0
20.9.2016 14:56

J85i14ř12í 80E73r14b72e45n 1333284536687

Úředník musí dodržovat zákony, nevytváří je. Pokud žadatel o dotaci plní podmínky pro její přidělení, úředník nesmí (nemá právo) to neudělat, jinak by to byl trestný čin...

+2/0
20.9.2016 21:38

I37v13o 71Ž31i48ž66k17a 8433347981291

A poslanci si pro politickou práci sami odsoulasili imunitu, takže za tyto a podobné problémy vlastně nikdo nemůže. V tom případě je to v pořádku a lidé, kteří chtějí, tomu mohou pomáhat třeba tím, že budou co nejméně platit daně.

0/0
20.9.2016 23:16

I31v12o 39Ž84i75ž56k45a 8763477741811

Tam i zpět v celkové vzdlálenosti 3 tis. km jsem platil za soukromý tryskáč pouhých čtvrt milónů, tj. 83 Kč na kilometr.. Pochopitelně se bavím o Evropě, v ekonomicky vyspělejším světě směrem na východ i západ to stojí cca polovinu, ve východní Asii ještě méně. Když tohle za 73 Kč dostalo úřední razítko a hned se nekonala defenestrace, tak si nechte daňoví poplatníci klidně dál kálet na hlavu. :-)

+7/0
20.9.2016 14:21

P45a41v20e61l 16Ř35a81p37e88k 7242926909325

Ta firma má víc lidí než kolik je aktuálně cestujících v jejich vlacích, při takové "efektivitě" se není čemu divit.

+8/0
20.9.2016 14:33

I80v92o 61Ž33i27ž22k79a 8873607151821

Proto to srovnávám - také se platí piloti, letišťní personál, přísný servis letadel, řízení letového provozu a mnoho jiných poplatků. Nedělám si iluze, že je tam všechno ideální, ale tohle už je hodně přes čáru. Spíše to ukazuje na problém, jak máme nastavenu zodpovědnout za rozhodování úředníků.

+2/0
20.9.2016 14:39

P59a70v74e87l 68Ř75a81p76e31k 7622316359895

Firma se za takových okolností obvykle rozděluje na dvě prot, aby se na jedné z nich mohly nechat všechny dluhy a závazky a nechá se padnout, zatímco ta druhá bude zase zdravá a dále pobírat dotace.

Současná situace se mi jeví býti za hranicí trestného činu. Kraj sype peníze do nečeho, co nefunguje. Stát tam nasypal dotace, nic z toho není. Prý i pozdě platí výplaty, místo vlaků jezdí autobusy, lidi odcházejí, z několika desítek motorových vozů a lokomotiv jsou provozní už jen dvě, opravy jsou v nedohlednu. Hlavně že mají celou armádu managerů, asistentů a podobných naprosto zbytečných pozic, viz jejich stránky.

Podle mého názoru by měl kraj a stát okamžitě zastavit jakékoli financování této černé díry, nechat to celé spadnout do insolvence a nabídnout k prodeji někomu, kdo to bude důstojným způsobem provozovat, bude k tomu mít nějaký vztah a nebude to mít jen jako záminku k čerpání veřejných peněz, i kdyby to měly být České dráhy, které úzkokolejku se stejnými parametry a vozidly provozují na Bruntálsku. To, co je tam dnes, je ostuda, která nemá budoucnost, a každý den prodlení s nějakým rázným řešením představuje další vyhozené peníze.

+18/0
20.9.2016 14:20

J38i15ř11í 18P52r70ů40š16a 7195472615949

Rozdělení na dvě firmy je bohužel logický a prakticky jediný rozumný způsob fungovaní. Stejným krokem prošli např ČD, ŽSR a další. Jedna firma obhospodařuje infrastrukturu (koleje, budovy) a druhá provozuje vlaky. Stejný model jako na silnici, stát vlastní silnice a dopravci jen jezdí.

+1/0
20.9.2016 14:30

P63a83v53e29l 62Ř11a57p79e15k 7772566639175

Pane Průšo, uvedený model má smysl pouze za předpokladu, že na jedněch kolejích bude více dopravců. To není tento případ.

+4/0
20.9.2016 14:36

J49i29ř47í 20P23r11ů28š70a 7365422885179

Nemá oddělením infrastruktury jsou jasné peněžní toky co jde do infrastruktury a co dopravci. A proč by na kolejích nemohlo být více dopravců? Ano v tomto případě je to trochu těžší,ale ne nemožné.

0/0
20.9.2016 14:53

J78a78n 18C43e52p52e61k 1364356730

Co to je za nesmysl? Tady je jeden majitel kolejí a stejný vlaků. Nikdo jiný tam nikdy jezdit nebude. Firma není schopna řádně platit zaměstnancům ani odvody státu a bude mít na to platit další firmě za koleje? Před pár lety jsem tam byl u Rodvínova na houbách, koleje v příšerném stavu. Každý druhý pražec shnilý na troud a na prvních nedotažené šrouby ke kolejím. Sám sebe jsem se ptal, který šílenec na tom ještě jezdí a nebojí se vykolejení. Celé rozdělení je jen habaďůra, jak dluhy poslat do nikam a profitovat na zdravé společnosti.

+7/0
20.9.2016 15:26

V22i97k33t11o98r 30N76á19r32o36ž54n53ý 3459312208

Technický stav tratě tam nikdy nebyl OK , apropo i proto na jižní větvi tam tenkrát ČD zastavily provoz. U Malého Ratmírova jsem koukal na kolejnici a našel letopočet výroby....1901

+1/0
20.9.2016 18:02

J67o97s34e60f 76K91u57b20e40š 9545315779704

Jenže severní větev prošla v 80. letech kompletní rekonstrukcí...

0/0
28.9.2016 12:34

V71a35c13l11a79v 23H55a35j22e88k 3986289509

myslím, že nemáte pravdu. Smyslem rozdělení ČD nebylo umoření dluhů To se řešilo vždy odpisem se základního jmění. Dluhy byly bohužel důsledky vládní politiky zpravidla pravicových stran, které ČD v podstatě vytunelovali. Důsledky nesou ČD a ČD Cargo dodnes.

+1/0
20.9.2016 21:37

P58a32v65e80l 34Ř34a72p21e41k 7832626129745

Tak to byla rychlost, s jakou to upravili:

http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

Nyní tam jsou jen 4 lidi, ale stačí se podívat do webové historie, jaká je skutečnost:

https://web.archive.org/web/20160406185239/http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

+11/0
20.9.2016 14:31

J95a29n 50C23e69p54e97k 1984476600

To jen na oko sundali ze stránek ostatní lidi a to si myslím, že tam ani nebyli všichni. Je vidět, jak se na dotačních penězích přiživuje mraky darmožroutů. XY ředitelů na každý odpadkový koš.

+14/0
20.9.2016 14:36

J10i50ř51í 64J18i64n42d85r45a 6615589516978

To je hlína.

+6/0
20.9.2016 14:39

J86o73s73e96f 52K97u59b93e28š 9485775479584

Ano, tak to bude... Jedna firma bude vařit z dotací na infrastrukturu a dopravce se nechá zkrachovat, začne fungovat nový dopravce, na kterém solárník bude vydělávat...

+3/0
20.9.2016 14:42

J15o70s74e38f 73T51l59a83m15s79a 7821810173127

Jsem sice šotouš a fanda regionálních tratí, nicméně problémy Jihočeských úzkokolejek neberou konce a jejich trápení by mělo být ukončeno.

+13/−1
20.9.2016 14:07

J76o51s76e65f 23K47u76b51e36š 9955795119554

Přesně... Úzkokolejka se nerovná JHMD, takže když se ukončí trápení JHMD, může kraj vybrat nového dooravce...

+7/0
20.9.2016 14:43

J49i10ř16í 32K13o86c70u15r36e24k 6695324845108

Pravda. Někdy je lepší požádat soud o vyhlášení insolvence, stanovit správce konkurzní podstaty a někomu zodpovědnému to prodat.

Tohle vypadá, že firma funguje jen jako dojná kráva na dotace a vytváření míst pro kamarádíčky.

+4/0
20.9.2016 16:04

P48a12v68e93l 24Ř69a89p57e26k 7752706219345

Roční dotace 50 až 100 milionů Kč. Nejen na dopravní obslužnost či hašišbedny, ale i školení, informační systém atd., takové ty typické položky, které nic moc neřeší, ale na kterých se dá hodně odklonit. Přitom stav vozového parku je rok od roku horší, nyní naprosto katastrofální, prakticky už není čím jezdit. A tak navzdory nehorázným dotacím zbude jen nefunkční vytunelovaný podnik. Asi by to úřady měly ukončít dřív než stihnou rozprodat a zničit poslední zbytky toho, co funguje. Pak už by to nikdo nezprovoznil.

+2/0
20.9.2016 16:14

V20a38c29l48a42v 92H49a14j44e14k 3736599789

Bohužel tomu tak není. Úzkokolejka=JHMD, kterí jak vlastníme dráhy, tedy infrastruktury, tak provozovatelem drážní dopravy a dopravcem. Kraj nemůže vybrat jiného dopravce.

0/0
20.9.2016 21:42

J30o41s70e25f 62K95u90b62e76š 9135335369854

Kraj může úplně v klidu po vypršení smlouvy zvolit jiného dopravce... JHMD má povinnost pustit na koleje další dopravce, tak jako SŽDC, atd...

+1/0
20.9.2016 22:13

V86a84c59l52a88v 55H42a74j45e94k 3976949309

Má tento Váš názor nějaké právní opodstatnění?? SŽDC je jen správcem infrastruktury ve vlastnictví, JHMD je ale vlastníkem. Na základě čeho může kraj zasahovat do vlastnických práv JHMD ??

0/0
21.9.2016 8:30

J88o90s59e43f 66K63u30b63e90š 9685255559604

Toto není názor, ale holý fakt... JHMD vydává prohlášení o dráze a vy máte právo si nechat přidělit kapacitu a provozovat drážní dopravu. Samozřejmě ne zadarmo.

0/0
21.9.2016 13:24

J18o24s43e57f 60K25u24b16e17š 9625285849604

A přidávám odkaz http://jhmd.cz/o-nas/provozovani-drahy

Na koleje Vás prostě pustit musí...

0/0
21.9.2016 13:29

V83a14c46l55a95v 75H26a66j74e11k 3716269689

Dík za info, Nechtělo se mi studovat zákon o drahách.

+1/0
21.9.2016 20:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.