Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihočeské úzkokolejky v úzkých. Vlaky nejezdí a na díly nejsou peníze

Jedna z hlavních turistických atrakcí v jižních Čechách má čím dál větší problémy. Na nové vlaky dostala evropské dotace, ale ani jeden z nich nejezdí. Podle zdrojů iDNES.cz hlavně kvůli tomu, že nejsou peníze na náhradní díly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V80l41a15d69i47s85l54a73v 53B51u87r72e69s 9713605441959

Skoda. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:49

L88a52d11i92s93l50a28v 18L73a35k70e70r 2623599255626

Nové lokomotivy - to je hnus a nevkus. Když jsem uviděl jaké ohavné obludy si firma objednala, zalapal jsem po dechu.

Toto přece nikdo normální nemohl schválit k výrobě a nákupu.

Jindřichohradeckou úzkokolejku dobře znám, jako dítě jsem byl v Hradci na prázdninách každý rok. Jezdilo se s původními motorovými vozy, parní trakce o víkendech.

Ale s těmi obludami není možné ani pořádat nostalgické jízdy. Dělá se mi husí kůže, kdykoliv se na ten odpudivý technický šrot podívám.

Je zajímavé, že dokud šéfoval na železnici pan Šatava, všechno šlo ...

+3/0
21.9.2016 17:30

P78a93v41e60l 54Š31m63í89d33e80k 6549850173288

Já jsem s nimi jel v roce 2012 parou tam motorákem zpět , tenkrát to bylo v pohodě.Odkaz na mojí reportáž z vlaky.net je tam pár fotek http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6196-Vylet-parou-v-cervnu-2012-z-Jindrichova-Hradce-do-Nove-Bystrice-a-vzpominka-na-kamarada-Jardu/

0/0
21.9.2016 4:07

M89i36c46h80a71e37l 93K54o45n44e25č26n46ý 6912593339349

Minulý týden jsme se chtěli projet z Kunžaku do Bystřice a pak do Kaprouna a zpátky do Kunžaku lesem pěšky, dělali jsme to tak léta. Naposledy před 8 roky, takže jsem se těšil, bohužel jedou za den jen dva vlaky takže z toho nic nebylo. Od té doby co jsme jeli posledně, šla firna hodně do kytekRv. Škoda bývalo to parádní:-/

+3/0
20.9.2016 21:45

M42a23r46t98i11n 96Č84a80p35e73k 6160611437944

Tak to jste tam asi byl v létě. Na Bystřické jezdí v "zimě" dva páry vlaků už od počátků JHMD. Ta trať má vysloveně sezónní provoz.

0/0
21.9.2016 10:04

P95e53t83r 12M89a25r76š51o95u72n 5515568596886

nejlepší je 14 denní jízdní řád mezi zimním a letním. to jsme tam v květnu nechytli v Bystřici vůbec nic :-)

0/0
27.9.2016 13:37

G27e37o19r53g 87K64o38m49b24e68r65e12c 9134671346371

zajimavy ze jinde to funguje desetileti v lete i zime. Napr. uzkokolejka ze Zitavy na Oybin a do Jonsdorfu.

+7/0
20.9.2016 21:36

M92a56r60t63i89n 51K39o40u26š38a 6385884384

Tenhle vlak je tak hrozný, že šrot mu bude slušet. O 30 km dál v Rakousku jezdí po stejném rozchodu krásné, praktické vozy, ze kterých je navíc krásný rozhled do kraje. Co kdyby u úzkorozchodek nakopali do zadní části autora projektu nepovedených zrůd a příště se zajeli zeptat někoho, kdo někdy už nějaký skutečný vlak postavil.

+10/0
20.9.2016 20:51

J44a19n 84V30a42l83o62u31c59h 6122547768680

Ono stačilo, kdyby tomu nechali původní ksicht. Sice tuctový něco mezi tramvají a motoráčkem 810, ale aspoň to mělo na cesty přírodou okna...

+1/0
21.9.2016 12:51

F44r39a23n35t86i37š37e37k 16V49a52n90ě63k 1887434617927

Jeden příkladů, že ne ve všem je soukromý vlastník ideální. Nejlepší řešení by bylo, aby tyto tratě i s provozem převzaly kraje a po dohodě tam provozovaly veřejnou dopravu sami.

+8/0
20.9.2016 18:02

M34a73r85i19a83n 51V37á73ň24a 3388886285189

Soukromý podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li státní podnik.

Státní podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li soukromý podnik v konkurenčním prostředí.

+2/−2
20.9.2016 20:05

J36i28ř78í 36E30r79b37e71n 1603684546987

No hlavně je to jeden z příkladů toho, jak dokážou neschopní/všehoschopní bohorovní mladí+blbí+arogantní manažerští floutci zničit kvalitně fungující firmu...

+5/0
20.9.2016 21:33

M31a83r96t92i14n 56Č56a81p16e20k 6890871347814

Dokud šéfoval Šatava, tak byly JHMD ukázkou toho, že to jde. Pak ho ovšem Čajánek a spol. vyhnali a začali to vést po "manažersku".

+5/0
21.9.2016 9:48

V46i88k60t11o27r 53N84á78r75o38ž61n73ý 3709352358

Letos jsem navštívil jižní Čechy a při té příležitosti jsem nevynechal příležitost použít vlaku JHMD. Touto hašišbednou jsem nejel , jel jsem klasickou soupravou. Ale ty vlaky mi připomínaly "staré dobré komunistické" Československé státní dráhy. Smradlavé záchody , které byly cítit v celém voze , okna , přes která díky špíně nebylo ani pořádně vidět ven. Personál ...banda študáků , kterým ta práce připadala děsně otravná (alespoň se tak tvářili). Když už nic jiného , alespoň by si ty staré vagóny mohli umýt a vyčistit. To na druhé úzkorozchodce z Třemešné do Osoblahy jezdí dodnes ČD a nikdy bych neřekl , že ČD o svoji techniku dokáže pečovat lépe , než soukromá firma.

Před lety jsem na JHMD jel , to ji vlastnil jakýsi pan Šatava a byla to úplně jiná firma.

+14/0
20.9.2016 18:00

V73a55c47l65a39v 55N79a75v14r69a39t67i44l 7201439231318

začátkem srpna jsem vyuzil k ceste z JH do Obratane tento technicky zazrak. Jiz před odjezdem mi bylo divne, ze nekteri cestujici nenastoupili s tim, ze počkají na normalni soupravu. Cesta timto vehiklem byla v 30 stup. vedru skutecne utrpeni. Horko jako v peci, okna nelze otevřít. Přes okna tece ze strechy voda, snad z klimatizace? Vuz sebou na nekterych usecich zmita jak když by chtěl vykolejit, hroznych hluk od motoru, všude zapach z nafty ...

Jiz nikdy vice!

+8/−1
20.9.2016 16:00

P79a47v72e26l 80Ř72a43p71e61k 7422326959745

Ty krabice se sedačkami ze starého trolejbusu už tu nejspíš stejně nikdy jezdit nebudou. Jedna je vybrakovaná na náhradní díly, jedna dost zničená po nehodě a další dvě neschopné jízdy bez výhledu na nějakou opravu. Správně by měl stát požadovat navrácení dotací do poslední koruny.

+9/−1
20.9.2016 16:21

J60i71ř77í 15E77r58b26e27n 1983554716437

A pokud možno ne po firmě jako takové, ale vyžadovat osobní zodpovědnost manažerů (někdo ty smlouvy podepsat musel) a jednatelů (od toho tam jsou, aby celým svým majetkem ručili za firemní závazky).

+4/0
20.9.2016 21:36

M23a44r87t96i15n 12H70o67u32b15a 6353251919608

nejsou penize na nahradni dily na nove (reko) vozy?

a co zaruka?

+5/0
20.9.2016 15:17

B33e66n 27P66a38v97k13a 1697963777351

Prosím vás, řekněte někdo tomu Čajánkovi, že to je trestné, jo?

+5/0
20.9.2016 14:44

J21o23s67e61f 58K12u42b93e67š 9645555449254

Stále stejná písnička... Čajánek brečí a nadává na kraje. Šatava měl provozní vše, připravoval modernizaci vozů... Přisel pan solární byznysmen, z modernizace udělal s pomocí studia plného nezkušených lidí v Drážní dopravě pouťovou atrakci... To vozidlo je nepoužitelné, to nejhorší, co lze potkat na českých kolejích... Oprava U47 byla fraška, jen pračka na dotace. Lokomotivy jezdí jen 4... Aneb jak banda neschopných existencí dokáže za 3 roky potopit fungující firmu... Opravdu ubohost, ale co bychom chtěli od člověka m, co se namastil v solárním byznysu...

+43/0
20.9.2016 14:40

P88a98v19e61l 86Ř63a66p74e43k 7202366209905

Prý jezdí 4, ale z toho jsou 2 parní.

+5/0
20.9.2016 14:42

I83v63o 21Ž19i55ž27k31a 8673177981101

Perfektní vysvětlení R^ Ale stejně je největším lumpem ten úředník, který se za to podepsal. Podnikatel plní zákon, který mu předepisuje vytvářet zisk. A je úplně jedno odkud, jestli z dotací za vlak, nebo za elektřinu. Pochopitelně, pokud se nedaří, bere prachy a utíká za další příležitostí.

+3/0
20.9.2016 14:47

J69o54s78e23f 11K33u97b73e64š 9845715709424

Opravdu mě jako místního mrzí, kam to došlo :(

+8/0
20.9.2016 14:56

J57i35ř81í 87E36r12b61e80n 1973914366977

Úředník musí dodržovat zákony, nevytváří je. Pokud žadatel o dotaci plní podmínky pro její přidělení, úředník nesmí (nemá právo) to neudělat, jinak by to byl trestný čin...

+2/0
20.9.2016 21:38

I83v41o 54Ž63i59ž61k77a 8883637431651

A poslanci si pro politickou práci sami odsoulasili imunitu, takže za tyto a podobné problémy vlastně nikdo nemůže. V tom případě je to v pořádku a lidé, kteří chtějí, tomu mohou pomáhat třeba tím, že budou co nejméně platit daně.

0/0
20.9.2016 23:16

I94v58o 75Ž42i49ž80k40a 8773817391221

Tam i zpět v celkové vzdlálenosti 3 tis. km jsem platil za soukromý tryskáč pouhých čtvrt milónů, tj. 83 Kč na kilometr.. Pochopitelně se bavím o Evropě, v ekonomicky vyspělejším světě směrem na východ i západ to stojí cca polovinu, ve východní Asii ještě méně. Když tohle za 73 Kč dostalo úřední razítko a hned se nekonala defenestrace, tak si nechte daňoví poplatníci klidně dál kálet na hlavu. :-)

+7/0
20.9.2016 14:21

P44a89v42e58l 96Ř73a50p74e87k 7652526219495

Ta firma má víc lidí než kolik je aktuálně cestujících v jejich vlacích, při takové "efektivitě" se není čemu divit.

+8/0
20.9.2016 14:33

I52v10o 81Ž37i85ž87k38a 8873927741301

Proto to srovnávám - také se platí piloti, letišťní personál, přísný servis letadel, řízení letového provozu a mnoho jiných poplatků. Nedělám si iluze, že je tam všechno ideální, ale tohle už je hodně přes čáru. Spíše to ukazuje na problém, jak máme nastavenu zodpovědnout za rozhodování úředníků.

+2/0
20.9.2016 14:39

P19a46v47e27l 25Ř12a42p59e64k 7432596239855

Firma se za takových okolností obvykle rozděluje na dvě prot, aby se na jedné z nich mohly nechat všechny dluhy a závazky a nechá se padnout, zatímco ta druhá bude zase zdravá a dále pobírat dotace.

Současná situace se mi jeví býti za hranicí trestného činu. Kraj sype peníze do nečeho, co nefunguje. Stát tam nasypal dotace, nic z toho není. Prý i pozdě platí výplaty, místo vlaků jezdí autobusy, lidi odcházejí, z několika desítek motorových vozů a lokomotiv jsou provozní už jen dvě, opravy jsou v nedohlednu. Hlavně že mají celou armádu managerů, asistentů a podobných naprosto zbytečných pozic, viz jejich stránky.

Podle mého názoru by měl kraj a stát okamžitě zastavit jakékoli financování této černé díry, nechat to celé spadnout do insolvence a nabídnout k prodeji někomu, kdo to bude důstojným způsobem provozovat, bude k tomu mít nějaký vztah a nebude to mít jen jako záminku k čerpání veřejných peněz, i kdyby to měly být České dráhy, které úzkokolejku se stejnými parametry a vozidly provozují na Bruntálsku. To, co je tam dnes, je ostuda, která nemá budoucnost, a každý den prodlení s nějakým rázným řešením představuje další vyhozené peníze.

+18/0
20.9.2016 14:20

J77i31ř64í 54P73r11ů16š97a 7845342675619

Rozdělení na dvě firmy je bohužel logický a prakticky jediný rozumný způsob fungovaní. Stejným krokem prošli např ČD, ŽSR a další. Jedna firma obhospodařuje infrastrukturu (koleje, budovy) a druhá provozuje vlaky. Stejný model jako na silnici, stát vlastní silnice a dopravci jen jezdí.

+1/0
20.9.2016 14:30

P24a87v66e42l 85Ř22a62p61e55k 7702676859575

Pane Průšo, uvedený model má smysl pouze za předpokladu, že na jedněch kolejích bude více dopravců. To není tento případ.

+4/0
20.9.2016 14:36

J98i67ř56í 15P72r31ů37š97a 7485762305539

Nemá oddělením infrastruktury jsou jasné peněžní toky co jde do infrastruktury a co dopravci. A proč by na kolejích nemohlo být více dopravců? Ano v tomto případě je to trochu těžší,ale ne nemožné.

0/0
20.9.2016 14:53

J78a73n 17C96e97p54e91k 1734266180

Co to je za nesmysl? Tady je jeden majitel kolejí a stejný vlaků. Nikdo jiný tam nikdy jezdit nebude. Firma není schopna řádně platit zaměstnancům ani odvody státu a bude mít na to platit další firmě za koleje? Před pár lety jsem tam byl u Rodvínova na houbách, koleje v příšerném stavu. Každý druhý pražec shnilý na troud a na prvních nedotažené šrouby ke kolejím. Sám sebe jsem se ptal, který šílenec na tom ještě jezdí a nebojí se vykolejení. Celé rozdělení je jen habaďůra, jak dluhy poslat do nikam a profitovat na zdravé společnosti.

+7/0
20.9.2016 15:26

V13i57k35t96o81r 44N35á28r45o45ž52n91ý 3219542458

Technický stav tratě tam nikdy nebyl OK , apropo i proto na jižní větvi tam tenkrát ČD zastavily provoz. U Malého Ratmírova jsem koukal na kolejnici a našel letopočet výroby....1901

+1/0
20.9.2016 18:02

J40o97s76e68f 92K67u81b92e20š 9585235239834

Jenže severní větev prošla v 80. letech kompletní rekonstrukcí...

0/0
28.9.2016 12:34

V34a26c88l21a50v 11H69a12j22e98k 3146299949

myslím, že nemáte pravdu. Smyslem rozdělení ČD nebylo umoření dluhů To se řešilo vždy odpisem se základního jmění. Dluhy byly bohužel důsledky vládní politiky zpravidla pravicových stran, které ČD v podstatě vytunelovali. Důsledky nesou ČD a ČD Cargo dodnes.

+1/0
20.9.2016 21:37

P90a51v33e70l 43Ř48a87p61e62k 7112106619715

Tak to byla rychlost, s jakou to upravili:

http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

Nyní tam jsou jen 4 lidi, ale stačí se podívat do webové historie, jaká je skutečnost:

https://web.archive.org/web/20160406185239/http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

+11/0
20.9.2016 14:31

J71a71n 58C58e37p88e75k 1524356340

To jen na oko sundali ze stránek ostatní lidi a to si myslím, že tam ani nebyli všichni. Je vidět, jak se na dotačních penězích přiživuje mraky darmožroutů. XY ředitelů na každý odpadkový koš.

+14/0
20.9.2016 14:36

J85i38ř77í 37J29i29n51d86r35a 6665339656698

To je hlína.

+6/0
20.9.2016 14:39

J93o16s39e28f 31K41u10b55e54š 9715615499164

Ano, tak to bude... Jedna firma bude vařit z dotací na infrastrukturu a dopravce se nechá zkrachovat, začne fungovat nový dopravce, na kterém solárník bude vydělávat...

+3/0
20.9.2016 14:42

J10o21s46e42f 56T32l41a92m95s81a 7661950623377

Jsem sice šotouš a fanda regionálních tratí, nicméně problémy Jihočeských úzkokolejek neberou konce a jejich trápení by mělo být ukončeno.

+13/−1
20.9.2016 14:07

J75o71s32e34f 51K52u30b71e32š 9695645209824

Přesně... Úzkokolejka se nerovná JHMD, takže když se ukončí trápení JHMD, může kraj vybrat nového dooravce...

+7/0
20.9.2016 14:43

J40i28ř56í 19K55o94c28u72r95e24k 6725274265648

Pravda. Někdy je lepší požádat soud o vyhlášení insolvence, stanovit správce konkurzní podstaty a někomu zodpovědnému to prodat.

Tohle vypadá, že firma funguje jen jako dojná kráva na dotace a vytváření míst pro kamarádíčky.

+4/0
20.9.2016 16:04

P57a57v72e81l 95Ř89a48p14e72k 7862756989225

Roční dotace 50 až 100 milionů Kč. Nejen na dopravní obslužnost či hašišbedny, ale i školení, informační systém atd., takové ty typické položky, které nic moc neřeší, ale na kterých se dá hodně odklonit. Přitom stav vozového parku je rok od roku horší, nyní naprosto katastrofální, prakticky už není čím jezdit. A tak navzdory nehorázným dotacím zbude jen nefunkční vytunelovaný podnik. Asi by to úřady měly ukončít dřív než stihnou rozprodat a zničit poslední zbytky toho, co funguje. Pak už by to nikdo nezprovoznil.

+2/0
20.9.2016 16:14

V40a37c88l21a90v 14H11a69j69e35k 3266569239

Bohužel tomu tak není. Úzkokolejka=JHMD, kterí jak vlastníme dráhy, tedy infrastruktury, tak provozovatelem drážní dopravy a dopravcem. Kraj nemůže vybrat jiného dopravce.

0/0
20.9.2016 21:42

J31o19s28e62f 75K39u32b78e33š 9565585529474

Kraj může úplně v klidu po vypršení smlouvy zvolit jiného dopravce... JHMD má povinnost pustit na koleje další dopravce, tak jako SŽDC, atd...

+1/0
20.9.2016 22:13

V54a34c81l54a73v 23H65a55j24e98k 3196489739

Má tento Váš názor nějaké právní opodstatnění?? SŽDC je jen správcem infrastruktury ve vlastnictví, JHMD je ale vlastníkem. Na základě čeho může kraj zasahovat do vlastnických práv JHMD ??

0/0
21.9.2016 8:30

J15o84s37e67f 46K80u77b94e30š 9775785569404

Toto není názor, ale holý fakt... JHMD vydává prohlášení o dráze a vy máte právo si nechat přidělit kapacitu a provozovat drážní dopravu. Samozřejmě ne zadarmo.

0/0
21.9.2016 13:24

J61o76s13e22f 74K23u80b67e34š 9765225219814

A přidávám odkaz http://jhmd.cz/o-nas/provozovani-drahy

Na koleje Vás prostě pustit musí...

0/0
21.9.2016 13:29

V77a11c87l49a63v 53H48a20j83e18k 3786249189

Dík za info, Nechtělo se mi studovat zákon o drahách.

+1/0
21.9.2016 20:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.