Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: OVB je otloukánek. Ušpinit si ruce jí pomáhali i jiní

Na finanční poradce se aktuálně lijí kýbly se špínou. Proč se však nikdo nezajímá, co dělaly pojišťovny, jejichž produkty poradci prodávali? A co říká stát, který má praktiky prodejců regulovat? ptá se v komentáři redaktorka iDNES.cz Eva Moniová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L98u43d85v84í37k 61O21n86d70ř13í20č35e49k 8820325560428

náborování se dělá skutečně hodně, "manažeři" jsou školeni v technikách vedení týmu, což spočívá v umění nafouknout lidem hlavu vidinou velkých peněz, a bezstarostného života s pasivním příjmem. Nováčci většinou uzavřou smlouvy ve svém okolí, a skončí, Pro jejich vedoucí je to výhodné, z lidí na nížkých pozicích je velká rozdílová provize.

Nováčci absolvují školení "obchodních dovedností", tedy firemní strategii prodeje a manipulačních technik, odpovědi na nejčastější námitky a podobně. O samotných produchtech pouze základy. Ze sta lidí co projde školením se jich uchytí jen hrstka, většina končí buď za pár měsíců nebo později, většinou s dluhy. Dobrý příjem má jen minimum řadových poradců.

běžnou praktikou je "přebouchávání" smluv po storno období, tedy době když klient splatil poplatek (= provizi), pro jejich "zastaralost a nevhodnost". Někteří jsou schopni pro provizi udělat cokoliv. Ale musím říci, že jsem poznal i několik slušných, a odborně kvalitních jedinců.

+4/0
20.9.2016 22:31

J55a71n 96H26r98z19a56n 9844638480103

Tenhle "Komentar" vypada jako zaplaceny z penez OVB :-/:-/:-/

+2/0
20.9.2016 22:16

K84a69m35i36l 62S14e76d27l90á80č32e90k 1836509636911

No ale je docela trefný.

Pokud centrála OVB pustí smlouvu na IŽP, kdy klient (po zrušení stavebka) zaplatí najednou na dva roky dopředu pojistné ve výši 10000 Kč měsíčně (takže tam pošle jednorázově čtvrt milionu), tak je to těžko omluvitelné.

Jenomže tu stejnou smlouvu (už na první pohled dost podezřelou) musí schválit i pojišťovna.

+1/0
20.9.2016 22:36

P96e26t83r 65V85o62n34d25r15á75k 7569812437750

Mám na jednom spořícím účtu smluvně zaručený jistý, dnes velmi zajímavý úrok. Protože úrokové sazby klesaly, v jistý okamžik mne navštívil prodejce s návrhem na "vylepšení" smlouvy - smluvní úrok by se snížil na polovinu. Ale těch peněz, co by mi to vyneslo! Přišly grafy, tabulky a tvrzení o výhodnosti podpisu nové smlouvy. Zeptal jsem se, jestli by náhodou při mém úroku nebyla ta čísla ještě o něco větší. Odpovědí bylo, že už všichni klienti podepsali změnu podmínek, protože je to přece tak výhodné. A zanedlouho už to nabízet nebudou...

Tak jsem ještě zapřemýšlel - opravdu by se nějaký finančník obtěžoval mi nabízet produkt, který by byl pro mne výhodnější, než pro něj? Odpovězte si sami...

PS: smlouvu mám pořád původní, prodejce mne přestal zdravit ;-D

+3/0
20.9.2016 21:15

K38a51r96e71l 86N85o42v84á98k 5860780552393

Proč se nadává jen na "poradce" ? Protože lžou poradci, manipulují poradci, matou lidi poradci, zamlčují fakta poradci a hlavně pracují ve zrůdném MLM systému "poradenských" společností.

Stát by měl omezit provize těchto společností na minimum. Pak lidé platili pojistné a ne provize poradcům jako doposud.

+2/0
20.9.2016 20:57

D50a73n48i16e41l 58K55r63a86u47s 4641433972164

Poradcem by mel mit moznost se zvat jen ten, kdo je placen svym klientem. Vsichni ostatni jsou jen prodavaci za provizi.

+5/0
20.9.2016 21:09

K11a21m57i37l 30S44e56d14l93á48č85e77k 1756159636411

Tak ti prodavači by si místo "poradce" říkali prostě nějak jinak. Koneckonců, už dnes je otázka, zda je vůbec dobrá prodejní strategie sám sebe označit za "finančního poradce", vzhledem k ne moc dobré pověsti tohoto povolání.

0/0
20.9.2016 22:43

P84a78t17r17i93k 73Z41a37b49r50a83n30s73k64y 1591179525863

Zadni poradci to nejsou. Jsou te neuspesni mamlasove doufajici ze najdou jeste vetsi mamlasy kteri si nepolozili zasadni otazku ? Fakt mne muze s financemi radit clovek ktery o nich za A nic nevi, za B jedina jeho sance jak penize vydelat je prodat co nejvic smluv kde cim vetsi provize tim lepe pro tyto poradce ? Druha jeho sance je nabrat dalsi mamlasy do letadla, je jedno jestli je nabere pred zvlastni skolou.

+2/0
21.9.2016 1:19

A36d82a86m 39H50a34n94á92k 2685545665551

Poradce z OVB jsem vyhodil několikrát, ale neustále se vracel a zvonil. Prý co potřebuju je životko. vydržel jsem. Nic jsem neuzavřel.

+1/0
20.9.2016 20:42

J80a79n 57F32i15s78c64h90e97r 9164465250

Problém je, že u nás může finančního poradce dělat prakticky kdokoli a nepotřebuje žádnou kvalifikaci. Stačí se jen nazvat finančním poradcem a už jím jste. Bohužel tohle si velké finanční společnosti prolobovaly u našich zákonodárců. Na západ od nás je většinou legislativa přísnější. Proč to dělají? Většinou dělají to, co se jim vyplácí.

+3/0
20.9.2016 20:42

D10a79n93i72e83l 29K83r36a70u32s 4271373572974

V tomto oboru nemaji firmy typu MML misto. Jedina povolena struktura by mela byt co nejplossi. Tedybjedna uroven vedeni, ktere sjednava podminky s financnimi institucemi, dela podporu administrativy a analytickou praci a bere presne dany podil na provizich od jedne urovne poradcu, kde kazdy odpovida hen sam za sebe.

+2/−1
20.9.2016 20:09

K49a65m81i98l 79S72e81d82l93á13č49e25k 1416549386871

Plošší struktura do nikoho poctivost nenalije. Navíc už dnes existují firmy fungující zhruba podle Vaší představy. Neřekl bych, že by to nějak zásadně změnilo situaci na trhu.

0/0
20.9.2016 22:46

D94a37n75i49e23l 50K54r11a30u83s 4341823282194

Ale jiste ze ano. Provizni prodejce, ktery dela jen na sebe nema jednak nesmyslnou motivaci vytvaret si dalsi struktury pod sebou, protoze to by byl ne novy zdroj bezpracnych prijmu, ale konkurence a druhak je pro neho takto nezbytny dlouhodoby vztah s klienty, aby neumrel hlady, kdyz nema jinou variantu nez prodavat jen on sam.

0/0
20.9.2016 23:16

K56a39m93i57l 80S24e35d26l17á65č52e27k 1966989686441

V zásadě by měla mít každá firma zájem na pozitivním vztahu s klientem, bez ohledu na strukturu.

Uznávám ale, že v MLM může být pro některé lidi funkční strategií se zaměřit pouze na rychlé budování sítě s tím, že každý podřízený člen struktury přinese smlouvy pouze od svých nejbližších (širší okruh klientů v takových podmínkách nezvládne) a pokusí se také rychle vybudovat strukturu.

Nemyslím, že by mělo být řešením na sílu zakazovat nějakou podobu vnitřního členění. Pak bychom zjistili, že zase u jiných typů firem se také děje něco nekalého a zrušíme to taky. Nakonec bychom mohli zrušit úplně všechno, aby náhodou nemohl být někdo podveden.

0/0
20.9.2016 23:55

D13a51v80i42d 43P32e10t80r57ž35e24l37a 2976594873570

Problém nejsou poradci. Problém jsou nenažrané banky a pojišťovny, resp. manažeři v nich sedící a jejich vlastníci (akcionáři). Pokud by netoužili stále po větším a větším zisku a podílu na trhu, nepředháněli by se ve výši provizí atd. Každý finanční poradce logicky doporučí banku nebo pojišťovnu, u které má největší provizi. Podmínky pojišťoven jsou přitom nastaveny tak, že pokud se pojišťovna rozhodne neplnit, tak neplní a nikdo ji k tomu nepřinutí. Fakt, že se najdou lidé, kterým hra bank a pojišťoven nazvaná "okrádání lidí" vyhovuje, aby si namastili svoji vlastní kapsu, je jen logickým pokračováním.

+5/−1
20.9.2016 20:01

A98l75e93s 92P85r46o96c56h72a69z21k68a 8830693333560

Životní pojištění fajn další termín , který zloději a padouši zdiskreditovali stejně jako pojmy fondy, kampeličky, záložny, privatizace, restituce, právo, spravedlnost, odpovědnost, justice.

+11/0
20.9.2016 18:52

J12o61s49e31f 41M46e76z22e17r93a 4753324885218

Když se povídám na lidi co znám a co dělají finanční poradce, tak těmto lidem nevěřím, jeden den dělali na buzerplace a druhý den jsou finanční poradci, to je divné ne? Bývala doba, kdy jsem měl svojí finanční poradkyni, vypadala pěkně a zpočátku se i snažila, ale když mi udělala finanční plán, který kdybych realizoval tak na konci měsíce nemám ani na oběd, tak jsem zpozornil a když mi chtěla změnit životko nevýhodným produktem pro mě ale výhodním pro ní, tak jsem se s ní rozešel. To samé Axa, mám u ní životko, jednoho dne mi zavolali, že by potřebovali se mnou mluvit ohledně životka, paní mi řekla, že ten můj produkt je již zastaralý a že jejich pojišťovna má již novější a lepší, ukázala mi graf kam zadala výnos asi 9%, ve skutečnosti výnosy nejsou ani 2%, ale to by nevypadalo tak dobře, taky mi zapomněla říci, že za zrušení svého životka dám 12000,- Kč a za uzavření taky... na to jsem se musel zeptat sám, takže jsme se rozešli ve zlém.. co z toho plyne.. každý kdo dělá poradce nebo v pojišťovně sleduje svojí peněženku ne tu vaší, takže je potřeba být hodně opatrný..

+5/0
20.9.2016 17:33

J87i19ř16í 64Z69á97h33a74d50a 5275140832846

Pojištovny se v rámci prodejů tak dlouho předháněli až se provize za IŽP dostali neúnosně vysoko a vzhledem k tlaku "poradců" se tyto pojistky po uplynutí storna ruší, někdy i dříve a "poradce" doporučí IŽP u jiné pojišťovny. A pojišťovny nyní v rámci obav, že když sníží provize nebude tento produkt nikdo chtít provize nesníží, což by byl asi nejlepší krok (provize stejna jako u investic, apod). OVB špinit nikdo nemusí, ta se špiní sama svým chováním, kde jim jde jen o peníze nikoliv o klienty a hájení svých "výnosných" poradců viz. Štork, Helvag, atd..

Oni i ostatní poradenské firmy se chovají podobně, ale OVB z nich vyčnívá.

+7/0
20.9.2016 17:25
Foto

P69a62t88r22i73k 64C89h80r95z 4968489362679

Štork se přejmenoval na Mikulu :) http://zpravy.aktualne.cz/finance/lukas-stork-mikula-zivotni-pojisteni/r~2beaad96cebf11e391780025900fea04/

Tak ona OVB je takovou líhní finančního poradenství. Nejdříve se z ní oddělila AWD (to ještě v Německu), u nás se z ní (odchodem asi 1/3 prodejní struktury) oddělila společnost Partners (bylo to po kauze Helvag).

+1/0
20.9.2016 18:55
Foto

P38a26t79r77i52k 30C33h83r57z 4328599762159

Za to, že je OVB tak na pranýři si může sama, kdyby se nesnažila zastrašovat studenta, kvůli filmu, co natočil v druhém ročníku - http://ekonomika.idnes.cz/dokument-jakuba-charvata-kritizuje-praktiky-ovb-f6a-/test.aspx?c=A160826_101149_test_nio a místo toho provedla škatulata (tedy vyhodila ty tři ředitele - a prohlásila, že se nedrželi vysokých odborných a etických standardů společnosti, nebo podobný blábol), nebyla by teď na prvních stránkách.

Finanční poradenství je o informační nerovnováze - prodávat produkty, kterým klienti nerozumí pod tlakem, za použití lží a zavádějících informací.

Ano, pojišťovny mají také máslo na hlavně, ale co mají dělat? Zrovna Česká pojišťovna začínala s investičním životním pojištěním jako alternativou k (tehdejší optikou) vysokonákladovým kapitálovkám. Jenže nikdo to nechtěl prodávat, protože z toho byly malé provize. No tak přišla s Dynamikem, který nabízel 200 % provizi a rázem to byl (mimo jiné z velké části zásluhou OVB) nejprodávanější produkt na trhu.

I druhý pilíř penzijka zkrachoval na nízkých provizích. Proč klientům prodávat produkt s provizí cca 8 stovek, když mu poradce mohl prodat produkt s provizí i desítky tisíc?

A není to jen ČS, co má máslo na hlavně. Třeba taková AXA ta velmi silně tlačila své produkty formou provizí (na Axu jsou zaměřeni hlavně Partners) a když nekalé praktiky u jedné společnosti hrozily velkým skandálem, tak ji raději koupila - http://ekonomika.idnes.cz/kontroverzni-eurofinancial-ovladla-francouzska-axa-pcc-/ekonomika.aspx?c=A090224_104608_ekonomika_fih

Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění.

+13/0
20.9.2016 16:35

M63a58r78e86k 97M13a36l62ý 1902518541150

"Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění."

Přesně toto nesnáším, když mě někdo osloví (po telefonu, v bance, na poště, kdekoliv), že má pro ně úžasnou nabídku investování/spoření/pojištění a že mi může pomoct. NIKDY to nikdo nedělá proto, že by mi chtěl pomoct, ale proto, že chce vydělat, takže ty řeči o pomoci ať si nechá od cesty.

Vždy takovému člověku na to řeknu jenom to, že jsem svéprávný, umím číst, psát a počítat a taky zjišťovat si potřebné informace. A že když budu chtít investovat/spořit/pojistit, tak pak možná oslovím někoho, aby mi poradil, pokud si sám nebudu vědět rady.

+10/0
20.9.2016 16:52

P62a58v33e30l 17M23o19r25a42v39e93c 1574705494617

Ovšem většina lidí absolutně nemysli na to že by měli investovat a peníze jim většinou leží na běžných maximálně spořících účtech.

0/0
20.9.2016 17:48
Foto

P62a60t84r14i65k 62C95h59r36z 4318279192499

Ale to je jejich problém, ne? Prostě někdo nechce riskovat, tak má peníze na běžném nebo spořicím účtu. A dost často je na tom lépe, než když sedne na lep nějakého finančního poradce. Protože když první dva roky "spoření v pojištění" platí do kapsy finančního poradce, tak se velmi obtížně dostane zpět alespoň "na svoje", natož vydělali.

+3/0
20.9.2016 18:26

M32a41r75e34k 37M32a46l67ý 1742608361250

Ale to je jejich věc, každého volba. Ostatně, určitě je lepší nechat peníze na účtu, než je vrazit jako "investici" na nějaké životní pojištění, kde jediný, kdo na tom vydělá, je ten polointeligentní poradce :-)

0/0
20.9.2016 18:52

A46l66e88s 30P29r83o39c36h63a73z98k40a 8660503493100

To je totiž v bezprávní džungli čr téměř jediný způsob jak o peníze nepřijít 100 .

0/0
20.9.2016 18:55

P61a72v93e84l 94M98o75r20a97v28e32c 1434265254947

Jsem investiční poradce a nikdo z mich klientů o peníze nepřišel, ale teda já nejdu na maximální zisk protože já chci mít následné obchody s klientem takže mu vždy doporučím produkt který je pro něj nejvýhodnější i když to znamená pro mě menší provizi ale to se mě vrátí protože s ní uzavřu další obchody, ale je pravda že většina lidí to tak nedělá. Bohužel.

0/0
21.9.2016 14:25

M85a34r77t49i26n 39K69a15r12á42s79e22k 9688663758938

Coz je v konecnem dusledku mnohem vynosnejsi "investice" nez nechat si poradit od drtive vetsiny prodavacu pojistek, pardon financnich poradcu...

+1/0
20.9.2016 22:42
Foto

P70a81t96r66i22k 86C41h40r50z 4678239202309

Kamarád má takové pořekadlo - když mu někdo řekne, že chce jen jeho dobro, tak mu řekne, že ho chápe, ale že mu svoje dobro nedá :D

+15/0
20.9.2016 18:29

M64a16r92e47k 58M13a54l41ý 1722108831320

Přesně, naprostý souhlas :-)

0/0
20.9.2016 18:51

K13a88m81i61l 28S62e51d40l51á37č71e43k 1276389726461

Souhlasím, že si za pranýř může OVB sama. Ani ne tak kvůli nějakému (docela nezajímavému) dokumentu, ale kvůli neschopnosti/neochotě si ohlídat nějakou základní kvalitu a poctivost poskytovaných služeb. Když nechá centrála projít smlouvu na IŽP s měsíčním pojistným mnoho tisíc a zaplacenou na dva roky dopředu, tak to je pak těžké.

Váš požadavek, ne odstranění aktivního nabízení služeb je přinejmenším naivní. Nemluvě o tom, že nabídnout někomu svoje zboží nebo služby je naprosto legitimní. Pochopitelně, že to ti poradce dělají hlavně kvůli svojí finanční odměně. Prodejce zeleniny Vám jí také nabídne hlavně kvůli svému finančnímu prospěchu. I to je legitimní.

Problém je, jak sám říkáte, v informační nerovnováze. Klienti by měli ideálně sami chápat, jaké produkty si kupují. V tom by mělo zapracovat nejen školství (u mladých), ale určitě by mohly zafungovat osvětou i státní instituce. Navíc ČNB by také mohla dále tlačit např. na pojišťovny, aby jejich materiály byly více jasné a transparentní, aby klient vždy chápal podstatné vlastnosti produktu, který kupuje.

+1/0
20.9.2016 22:28
Foto

P45a18t75r70i56k 94C80h77r72z 4298319182729

Ten prodejce zeleniny mi nebude telefonovat, že u něj nakoupil nějaký "náš společný kamarád, kterého určitě dobře znám" a že byl moc spokojen a že by byla velká chyba, kdyby mi také nemohl tu svoji úžasnou zeleninu předvést a nějakou mi nabídnout. Že mi dokonce sám sestaví nutriční plán, díky kterému budu v důchodu mít lepší kondici, než když mi bylo dvacet a budu žít do sta let.

Ne, ten prodejce zeleniny je zavřený ve svém krámku a dokud k němu sám nepřijdu s úmyslem nakoupit zeleninu, tak o něm nevím (možná někde zahlédnu jeho reklamu, možná mi i někdo řekne, že u něj skvěle nakoupil, ale to je asi tak vše).

A stejně tak by lidé měli přistupovat k nákupu čehokoliv. Kupovat jen to, co chci koupit a ve chvíli, kdy to chci koupit. Když mi tedy někdo zavolá, zazvoní u dvěří nebo se mě bude snažit přesvědčovat na předváděcí akci, měla by znít automatická odpověď - rozhodně ne! A je úplně jedno, jestli mi bude nabízet drogerii do Amway, potravinové doplňky od Herbalife, kosmetiku, deky, hrnce a nebo jestli to bude zástupce OVB, Partners či dalších a nabízet mi, že mi úžasně zhodnotí moje peníze.

Když si budu chtít něco pořídit (třeba i to pojištění), tak si předem zjistím nějaké informace. Není špatné si i obejít několik "kamenných" pojišťoven a nechat si předložit nabídky. A teprve poté, když budu vybaven alespoň nějakými informacemi, tak si mohu dát schůzku s několika finančními poradci. Teprve potom mohu, alespoň částečně, posoudit, jestli to, co je mi nabízeno má vůbec nějaký smysl.

0/0
21.9.2016 8:11

K49a38m19i95l 81S88e83d52l57á87č48e60k 1686899226781

Však bavit se s žádným obchodníkem nemusíte. Myslím, že většina lidí k tomu takto přistupuje a je to samozřejmě jejich právo. Nicméně aktivní oslovení je pouze jedna z forem marketingu.

Koneckonců i reklamu v médiích považuje mnoho lidí za obtěžující, ale je to důležitá součást ekonomiky. Kdyby se mělo odjakživa pouze čekat na to, až zákazníka samotného napadne si pro statek přijít, tak by nebylo nikdy možné prosadit žádné novinky, ani by se nikdy nemohli prosadit noví podnikatelé.

Představte si, že nějaký člověk se rozhodne být třeba finanční poradce (klidně pracující za poplatek a ne za provizi) a je to ten nejpoctivější člověk na světě. Vzdělává se, je inteligentní, v produktech má perfektní přehled, atd. Jak by se tento člověk prosadil, kdyby nikoho aktivně neoslovil? Zařídí si kancelář, sedne si na židli a počká, až se mu pohrnou klienti?

Myslíte si, že když si někdo otevře kadeřnictví, že neosloví minimálně svoje známé? Myslíte, že když někdo začne nabízet jakékoliv služby firemní klientele, tak žádnou firmu aktivně neosloví? Myslíte, že si všichni prostě jenom sednou a počkají?

Mimochodem: prodejce zeleniny Vás neoslovuje, protože by se mu taková činnost vůbec nevyplatila. Kdyby to bylo pro něj efektivní, tak by Vás oslovil také. Pořád platí, že Vám chce zeleninu prodat jenom proto, aby si vydělal.

0/0
21.9.2016 9:35
Foto

S30t13a40n73i80s94l36a90v 18T61e56s92a10ř 9837554422294

Jedni za 18, druzí bez dvou za 20. Kdejaký jouda se rozhodne, že rychle zbohatne, nalepí se na "poradenskou" firmu a začne lovit provize. O zájmu klienta nemůže být řeč. To samé prodejci telefonních tarifů, kreditních karet, o elektrice a plynu ani nemluvě.

Řešením je důraz na vyšší zodpovědnost těch poradenských firem, které si samy budou muset pohlídat, co jejich "zaměstnanec" nebo Švarc-podnikatel klientovi nacpal a zda odvedl kvalitní poradenskou práci. Současný "dotazník na zjištění potřeb klienta" je alibistický cár papíru, který je klientovi k ničemu, je to jen krycí manévr.

+8/0
20.9.2016 16:33
Foto

P32a78v87e43l 34M31a55k82o61v92e60c 8868325941

ČNB evidentně nezvládá dohled nad (celým) finančním trhem a ukazuje se, že "český" model dohledu a regulace je nefunkční. O selhávání dohledu za posledních 25 let by se daly již psát knihy.

+17/0
20.9.2016 16:28
Foto

S36t90a65n93i97s27l76a97v 67T43e82s15a73ř 9377374582564

kdyby se měly psát knihy o selhávání poslaneckých vyšetřovacích komisí, pak už by na jiné knihy nezbyl papír.

+7/0
20.9.2016 16:34

L13u92k27á48š 66M42ü89l86l78e19r 5283966427434

Pro mě osobně bylo nejvíce problematické, když jsem viděl, jací lidé to dělají. Nabírali se studenti, učni, prostě lidi bez jakékoliv kvalifikace. U nás ve třídě to dělal týpek, co dodnes nemá maturitu. Nedokázal si ani vyplnit správně přihlášku k maturitě. Do místa narození napsal: "Porodnice".... když takový člověk může dělat v 18ti letech "finančního poradce" je tady něco HOOODNĚ špatně Rv!!

+32/0
20.9.2016 16:00

L39u30k39á60š 66B19r28a60n44d11e55j79s 2293985511251

No a kdopak určuje pravidla, kdo tvoří zákony? Stát! Já vím, že právo je jen minimum morálky, ale tam, kde chybí morálka, prostě musí nastoupit. Např. burzovní makléř musí složit zkoušky a pěkně drsné. Finanční poradce nemusí nic...

0/0
20.9.2016 17:11

A13l82e38s 77P87r34o32c14h21a48z66k79a 8700103483740

Mora kia ? Co je to za slovo. 25 let už nemá význam

0/0
20.9.2016 18:58

A52l97e76s 90P47r84o42c81h46a21z62k69a 8860373933460

Morálka

0/0
20.9.2016 18:59

L51u17k10á36š 46B10r81a78n83d94e56j33s 2623875101581

Došlo mi ;-) Ale to neříkám já, to je staré římské přísloví. Zákonem nelze upravit vše - něco by mělo být samozřejmé (morálka), až tam, kde to nefunguje, nastupuje zákon. Což je asi zde. V daném případě by stačilo napsat, že finanční poradci musí mít alespoň bacila z VŠ, čistý trestní rejstřík, neprošli sami, ani jejich firmy insolvencí či osobním bankrotem apod. Ani ty zkoušky by nemuseli dělat (otázkou taky je, kdo by je zkoušel), už s tímhle sítem by jejich řady notně prořídli. ;-)

0/0
21.9.2016 14:31

R97a12d49i38m 56J57a51n65o97t95a 5944501232690

Sice tomu s tou "porodnici" neverim, ale jinak souhlas, ve vsem. A jedno, jestli to je OVB, Partners, Broker Consulting, nebo kdokoli jiny. Financni poradce (stejne jako treba realitni agent/makler) je diagnoza...

+2/−1
20.9.2016 17:28

L43u33k21á72š 42M29ü92l48l48e16r 5973936227624

s tou porodnici je to opravdu fakt... mám na to svědky z řad spolužáků

0/0
21.9.2016 0:02

A89l84e58s 83P32r61o21c87h34a53z18k93a 8590573693480

Tak to musí být dneska za vodou. Čím větší blb a šmejd tím se mu u nás dobře daří

+1/0
20.9.2016 18:58

J13a85k37u70b 35K23n98e50c24h67t39o15v63s10k31ý 3580626391122

to není o vzdělání ale o přirozené inteligenci

0/0
20.9.2016 20:09

J17i20ř46í 66K89v18ě31š 1453866282341

Minimální požadavek daný zákonem je maturita.

0/0
21.9.2016 0:21

A34n42t90o78n66í93n 18U83r91b63á71n59e42k 9183938816818

Není Dynamik náhodou kapitálové životní pojištění, než investiční?

0/0
20.9.2016 15:59

M70a53r85t44i96n 27K67a40r92á49s69e79k 9278903638638

Principiaplne jde temer o to same.... v zasade investicni je varianta kapitaloveho...

0/0
20.9.2016 17:04

O94n42d14ř72e72j 31Š64p64i53k54a 4196530485850

Ano, všechny strany nesou svůj díl viny. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že cca 95 % všech finančních poradců dělá svou práci špatně - tedy především pro sebe než pro klienta. Neplačme nad rozlitým vínem a začněme s tím něco dělat!!!

+8/0
20.9.2016 15:50

J81a23n 48C62e26p74e47k 1894456720

Paní Moniová, celý problém je v tom, že prodejci všech možných produktů nemají provize za udržení dlouhodobého zákazníka a z peněz, které se pak za léta hromadí, ale jen za podpis určitého produktu. Proto se dělají všemožné kejkle a brikule, přeúvěrování, nové smlouvy, aby prodejce produktu dostával neustále znova provizi. Špatně je nastaven celý systém a tito prodejci nejsou žádné chudinky. Moc dobře vědí co dělají a proč. Druhým problémem jsou produkty, které oni prodávají klientům, kdy vám slibují hory doly, pojištění proti smrti, ovšem v případě, že se skutečně něco stane, tak je ve smlouvě vždy nějaká vytáčka, malá písmenka, dodatek na dodatek, kvůli které plnění nakonec nikdy nemáte nebo minimální.

+6/0
20.9.2016 15:32

M20a35r11e68k 23N22o46v79o95t78n22ý 8605775191971

celý problém by vyřešila povinnost makléřů sdělovat svoji provizi za sjednání smlouvy. Nebo ještě lépe, aby se za sjednání pojistné smlouvy platil paušální poplatek, jak je tomu u stavebního spoření a z toho se platila odměna zprostředkovateli.

Pak by bylo transparentní jaká je vlastně cena pojistky.

0/0
20.9.2016 15:23







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.