Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluce v povinném ručení přichází. Sazby budou dle ujetých kilometrů

Allianz začne jako první pojišťovna v tuzemsku počítat sazby povinného ručení a havarijního pojištění podle ujetých kilometrů. Nebude však kvůli tomu klientům do automobilů montovat žádné telematické jednotky, takže obavy z neustálého sledování odpadají. Ve středu to sdělil ředitel pojišťovny Jakub Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š65t76ě27p63á11n 85M56o79r64á27v10e54k 1152618948

SPUŠTĚNO! Zkuste si vypočítat Vaše nové pojištění na www.jezdimmalo-platimmalo.cz R^:-)

0/0
23.10.2016 12:49

R80i66c67h38a41r53d 83M15i67c54h56a61l70o85w71s80k69i 1251279755326

Tak tohle mohla vymyslet jennom absolutní trubka.

+1/−1
2.10.2016 11:10

P79a32v81e98l 21B66o15h75u67s96l61a24v 3502233671132

Další pojišťovny se připojí do roka a samozřejmě všechny nenápadně zdraží. Vpodstatě jen další krok , jak y nás dostat další prachy. Nevím, jestli něco podobného mají jende v Evropě,ale tipl bych si, že jsme opět za pokusné králíky...;-)

0/0
27.9.2016 18:27

O24l26d47ř80i70c58h 18R53y34k84r 6939919460

... a ještě bych zohlednil barvu vozu a stav čalounění sedaček...

Pojišťovny musí zaplatit své honosné paláce, provoz paláců, statisícové platy zaměstnanců, musí zbýt miliarda na odměny a zbytek jde na pojistky. Od toho se odvíjejí ceny pojistného. Najít "spravedlivou" výši pojistného pro každého jednotlivce? Na to by musel mít geňa co to vymyslí hlavu jako Kalousek s Fialou dohromady!!!

Ještě k těm 130 000 neplatičů. Povinné ručení je ze zákona, porušování zákona je zločin, takže máme cca 130 000 zločinců , s nimiž stát pranic neřeší !

Co takhle STK ? Když můžou nedat nálepku za prošlou lékárnu, která nemá s technickým stavem vozidla nic společného, proč dávají nálepku nepojištěnému vozidlu ???

0/0
25.9.2016 8:37

J39a39n 86B85a72r11t44á85č39e29k 6855775390989

130000 neplatičů je zástupný problém, protože většina takových aut fyzicky neexistuje, nebo je odstavena ve stodole. Když s tím tzv stát naposledy něco dělal, vzniklo z toho vydírání a vybírání výpalného ze strany ČKP, což nakonec musel stát zarazit, bohužel bez nutnosti vrátit vybrané peníze.

0/0
26.9.2016 9:12
Foto

M57i93c46h30a72e14l 77D55o97s79t94a60l 8313241377745

Je to zase jenom další "alibismus" na to jak z lidí vytáhnout prachy.Nechápu kolik by museli platit dopravci kteří mají ročně na autě najeto průměrně 160tisíc km. :-/

0/0
24.9.2016 14:56

A87n68t83o40n17í90n 21Š79v29i57h64n92o23s 8648117701902

Ten, kdo najezdí málo, je, řekl bych, nebezpečnější, než vyježděný řidič.

+3/−2
24.9.2016 13:08

R29a17d52k59o 80Š60k69r12o28v91á30n71e63k 77S85t70. 2510346690532

Přetáčecí firmy budou mít žně i v zimě / / /

0/0
24.9.2016 9:34

I35v67a46n64a 41N12o68v30á 2122472469398

Taky dobra zlodejina.

0/0
23.9.2016 15:14

J86i68ř39í 79K22o70h16o18u24t 8382878971908

50 000 ročně jak nic. U Allianz tedy asi pojištění hledat nebudu.

+1/0
23.9.2016 13:01

M18a65r79t77i32n 70T40u40l27i64s 5615691867287

Takže v praxi to bude tak, že ten kdo najezdí do 10tis./rok bude platit pořád stejně a ten kdo nalítá víc si připlatí...

0/0
23.9.2016 12:36

P77e91t49r 10S79c54h89w83a93r47z 2161578809276

to je teda zajímavý že mi přišla složenka na stejnou částku jako vloni

0/0
28.9.2016 19:02

P61e38t96r 78P47a72v33l46a87t51a 7786760167971

Hlavně doufám, že podobnou kravinu nezačnou zavádět i ostatní.

+4/0
22.9.2016 22:05

J69a14n 77B19á34r52t38a 3260736378

Hmm. Statistiky říkají, že nejčastěji bourají sváteční řidiči.

Ano jsou na silnici méně často ale zase jsou větším rizikem.

Na druhou stranu může jít o druhé auto, který se jezdí méně ale vůbec to nemusí znamenat, že jde o svátečního řidiče.

Tedy jde o parametr, který s rizikovostí naprosto nesouvisí a pojistné by se snad mělo odvíjet od míry rizika.

+1/−1
22.9.2016 18:06

L17u53k11á33š 70M41a70d73e89j22a 9787877662

Pokudnzo bude pravda, tak je to super. Mám auto, se kterým jezdím denně a nevadí mi za to platit pojištění, ale na druhou stranu mám ještě sváteční americké auto (3.1L) se kterým najezdím mininum ale platìm 3x víc. Přitom většinou takové auto se spíše ladí a leští, ale neznsmená to že jsem sváteční řidič.

+3/0
22.9.2016 16:55
Foto

L81i31l23i93a40n13a 96K30e13i48l91w23e89r69t95h 7339375884441

V Německu to Allianz takhle praktikuje , co mi paměť sahá. A podle mě to vůbec není špatné. Dokud jsem dojížděla do práce, tak jsem najezdíla podstatně víc než poslední léta, kdy jsem pracovat přestala. Do Čech také už nejezdím tolik, jako dřív. A poslední rok, kdy se spíš poflakuju po špitálech a občas zajedu nakoupit a k doktoru, toho fakt moc ne nájezdníků. Tak proč platit za něco, co se neuskutečňuje?

+1/0
22.9.2016 13:28

V64i69l70é93m 71N98o75v56á80k 3144855926286

Allianz je jedna z nejdražších pojišťoven vůbec. Doslova a do písmene je až několikanásobně, ve srovnání s přibližně stejným pojištěním a ostatních , zavedených pojišťoven. Celé roky jsem využíval jejich služby, ale nyní už ne. Chápu že skleněné, nerezové hrady a platy "profesionálů" něco stojí.:-P

+3/0
22.9.2016 12:56

J80i47ř95í 86K20o57h96o22u76t 8162138141188

Nechápete to nejzákladnější na ochodu...

Pokud je jedna pojistka levnější než druhá, je rovněž horší.

Jsem z oboru, takže trochu vím, o čem mluvím. Pojistky neprodávám.

+1/−1
23.9.2016 13:04

J20i79ř71í 73K50u61c33h44t33a 6968205379507

Tak takovou argumentaci směrem ke klientovi neznám. Budu si to muset zapamatovat a příležitostně použít.

0/0
26.9.2016 15:51

V93i64l56é26m 26N26o54v72á41k 3524725196226

Tak ten kdo najede hodně kilometrů bez nehod bude platit víc, jako ten bez nehod co najede málo kilometrů?

+2/0
22.9.2016 12:32

P79e90t31r 86S62e67d88i62v88y 6947838165637

No konecne. Ja si porad rikal, proc ma v souctu za vsechna sva auta platit tolik na pojistkach, kdyz vzdy muzu ridit jen jedno. Na sportaku najedu rocne jen neco kolem 1000 km. Nejvic jezdim konzumem (stredni tridou) a na dovolene zase MPVeckem. Tohle je krok spravnym smerem. Rizika ma na me pojistovna stejna, jako na nekom, kdo tech 30.000/ rok najede na jednom aute.

+1/0
22.9.2016 10:59

J34i69n83d57ř50i84c59h 68M62i41t65t60e89r 6854585451776

Je to logický nesmysl. Řidič má platit dle najetých kilometrů, ale sledovat se bude, kolik km má najeto auto, ne řidič. Ten může jezdit různými auty a třeba i služebně. Povinné ručení by se mělo vztahovat na konkrétního řidiče, ne na auto. Auto bez řidiče žádnou škodu neudělá. Podle chování řidiče stanovit výšku pojistky. Nehody, alkohol, pokuty to vše započítat. Třeba takový Kadlec, který opilý naboural 50 aut by pojistku nedostal a ani by mu nemuseli brát řidičák, bez pojištění by nesměl jezdit.

+6/−3
22.9.2016 10:24

J37i97ř64i37n81a 41M22a45n43d52á47t86o15v69á 9717198610915

Ale s tím nic nenaděláte ani se současným systémem. Např. dcera své auto přihlásila na mě, jen kvůli pojistce ;-). Mít a nemít 6 tisíc ročně, prakticky za nic?

0/0
22.9.2016 13:38

J84i87ř83í 12K87u58c52h26t59a 6648365719807

Typicky začínající řidička, pojišťoval jsem jich už mraky. S čerstvým řidičákem si jde do bazaru koupit nějaké fáro, ideál je staré dvoulitrové BMW za 15 tisíc. A pak se diví, že pojistka je skoro dražší než to auto. Pak se vymýšlejí různé varianty jak by na pojistce prodělala méně nyní a více v budoucnosti - když auto napíše na rodiče, tak nemá bonusy do budoucna.

0/0
23.9.2016 9:07

J40a27n 21B66á85r50t35a 3520376718

Sice dávám plus ale tak úplně nesouhlasím. Pokuty vůbec nemusí znamenat nebezpečné chování. Dobře známe měření rychlosti na zcela bezpečných úsecích, navíc v době kdy je riziko minimální (malý provoz atd.), pokuty za "špatné" parkování jen proto, že větším autem raději najedete na obrubník aby nevyčnívalo z řady zaparkovaných aut a tím netvořilo nebezpečnou překážku, parkujete o 10 cm blíže hranici křižovatky, protže pitomec za vámi si musel nechat třímetrovou mezeru a jinde místo není, parkování v poloprázdné parkovací zóně (nikomu tedy nepřekážíte, jen nemáte pro danou oblast kartičku) atd.

Pokutu můžete snadno dostat za chování, které není nebezpečné a někdy naopak k bezpečnosti přispívá, nicméně tak docela neodpovídá předpisům nebo jen nějaké místní vyhlášce, která vůbec nesouvisí s dopravou a bezpečností.

Naopak souhlas se sledováním počtu nehod, alkoholem atd.

+1/0
22.9.2016 18:22

J21i16n42d22ř80i57c70h 93M50i38t93t72e56r 6924355201166

Jistě, měl jsem na mysli třeba jízdu na červenou, nebezpečné předjíždění, vybržďování , prostě ohrožování jiných účastníků provozu. Špatné parkování a podobně není nebezpečné. To by bylo na delší elaborát, tak jsem to zkrátil.

+1/0
22.9.2016 18:35

V84l64a81d56o 19Č70e71r16m69á92k 8132841685368

Nepochybně nepůjde o nic jiného, jak dostat z klientů ještě víc peněz.

+4/−2
22.9.2016 9:58

M49a57r26t71i94n 55N45e70r68m87u70t 9857437858669

No uvidíme. Řidiči s vysokým nájezdem se do tohoto typu pojištění nepohrnou.

0/0
22.9.2016 9:32

J70i28ř40i75n44a 50M86a55n24d12á44t69o15v21á 9637678180815

No joooo, jenže píší, že odhadem najede méně než 10.000 km 50% řidičů. A těch 50% procent určitě nejsou pojištění u Allianz ;-) Takže jde o to, že Allianz sice nabídne levnou pojistku, ale tu si u nich zjedná hooooodně řidičů. To já znám jednoho zakladatele mlékárenského konsorcia a ten mi vysvětloval, že když zjistil, kolik vydělá na jednom jogurtu, tak nelamentoval nad bídou, ale zajistil to, aby měl odbyt pro miliony jogurtíků ;-)

0/0
22.9.2016 13:44

M11a53r25t39i30n 40N63e69r23m95u92t 9857337378849

Ale jo, jenom to musí mít spočítané, vlastně odhadnuté, aby sleva byla menší, než o kolik méně budou muset vyplatit

0/0
22.9.2016 14:54

L49a98d74i71s19l33a84v 61K11a11l69o59u84s 7405596141300

Je to nelogické až zcestné. Protože řidič platí povinné ručení potenciálně druhému účastníku nehody. Takže si může řici, tak jsem zaplatil tomu druhému "kvalitní pojištění" .Navíc třeba pojištění čelního skla je odvislé od toho, jak kdo znečišťuje komunikace. Náklaďák naložený štěrkem o velikosti pinpongového míčku bude zaručeně generátorem rozbitých čelních skel. Mě se podařilo rozbít 5 čelních skel od kamene, který tam zanechala buď stavební firma nebo z nákladáku, který veze štěrk.

0/0
22.9.2016 9:25

J61a13n 41L41u50k40á96š 7107213743372

Koukam, ze bych za sve zadni zasterky mohl pozadovat od pojistovny bonus.

Nicmene, toto, o cem pisete, se plati ze standardniho povinneho ruceni. Pojisteni celniho skla kryje pripady, kdy je vinik neznamy, dojde k poskozeni vandalem atp.

0/0
22.9.2016 14:53

J90o62s38e78f 17L83e64b22d88u94š98k57a 4262913233375

Nevím, ale logicky mi dává smysl povinné ručení podle počtu zaviněných nehod. Jsou řidiči s ujetým milionem kilometrů bez nehody a jsou řidiči s nehodou každých 30 tisíc kilometrů, kteří ovšem najedou ročně méně jak oněch 10 tisíc. A také je rozdíl, jestli těch 10 tisíc najede za rok po vesnici cestou do krámu a zpět, či cestou do práce v Praze. Ale je to věc pojišťovny a jejího posouzení, je jen otázka, jak se zachová konkurence.

+1/0
22.9.2016 8:47

J60a79n 78L38u62k91á72š 7337293943522

A to si myslite, ze toto tam Allianz nezohledni?

Ja jsem mle kdysi pojisktu v USA a pocet mil rocne byl jednim s kriterii, stejne jako nehodovost.

0/0
22.9.2016 14:54

L97u67d77ě71k 96M58u57s70e48l72í89k 3526109

Pojišťovny (všechny) jsou od toho,aby vybraly peníze za sjednané pojištění a následně při pojistné události vyplatit co nejméně .

Zrovna AXU ne.

+1/−1
22.9.2016 5:26

R74a47d24i34m 61Š55o25t49o37l12a 6452291428453

Článek je ale o Allianz ;-)

+1/0
22.9.2016 12:54
Foto

J73a97k88u14b 58V22a41š66k53o 1218334122983

Zajímavé, jak tady spousta lidí automaticky spojuje nízký roční kilometrový nájezd auta s nízkým ročním kilometrovým nájezdem řidiče. Ale tahle úměra neplatí vždy. Máme doma dvě auta a motorku. Na motorce najezdím cca 10-15 tis ročně, s jedním autem jezdíme dálky a tam je to cca 20-30 tis ročně a jedno auto máme jen na tahání těžkého přívěsu a tam najedeme max do těch 10 tis, paradoxně na něm platíme největší zákonné pojištění.

+2/−1
22.9.2016 1:44

J67o31s73e64f 69L37e77b63d25u76š48k71a 4732783133705

Překlep, mělo být plus

0/0
22.9.2016 8:40

J65o41s51e63f 23Š82o71l59t67e40s 8394688180923

Logicky, i když jste při větším nájezdu možná lepší řidič a máte tedy nehodu v průměru za delší dobu, tak jelikož na silnici strávíte mnohem více času, jste rizikovější. Obvykle nebudete o tolik lepší řidič, aby se vykompenzoval čas strávený na silnici, který je prostě rizikový. ten krok dává smysl.

+3/−1
22.9.2016 0:34

T13o10m59á56š 57V28a62l47d74e91r 7643800589

Docela by se mi podobné pojištění hodilo. Ovšem ročně najedu cca příklad 25K-30K, ale ve čtyrech různých vozech. Každý vůz je napsán na dva až tři řidiče. Každý vůz najede méně než 10K ročně. Pokud by na toto platilo toto nízké pojištění, líbilo by se mi platit za čtyři vozy jako za tři. Jenže mám dojem, že to asi takto nepůjde. Musím se na jejich nabídku podívat.

+3/0
21.9.2016 23:50

M30a50r42t84i43n 37V94o87j78á81č47e84k 9843587241956

pochopitelně ,že to platí na tyto případy povinné ručení platíte za auto a to se posuzuje kus od kusu a kolik km najezdíte vy jako řidič neení důležité

0/0
22.9.2016 7:38

M39i96c18h55a31l 73H48i21r27k31a 4847176280663

Pojišťovny dlouhodobě sledují nehodovost, a pokud jedna z nich přichází s takovou nabídkou, věřím, že to mají dobře spočítané. Akorát je nutné ošetřit podvodníky.

+4/0
21.9.2016 23:15

A58n98t41o33n50í18n 35S55e95b40e22r15a 7333278210709

Aha, takže když já najedu caa 12 ročně, tak je teď lepší při 9900 odložit klíčky do šuplíku a počkat na další rok? ;-D

0/0
21.9.2016 22:38

M71i68c48h50a45l 93H55i35r37k56a 4127306670213

Ne, zůstat u své pojišťovny.;-)

0/0
21.9.2016 23:08

P52e87t68r 22D32r47a53p60a17l 3155708833115

nebo ten rozdíl doplatíte

0/0
22.9.2016 6:56

J77i43ř25i49n30a 98M55a58n25d67á76t30o64v52á 9157958930165

Zůstávat u jedné pojišťovny se nevyplatí. Pokud nemáte nahlášenou nehodu, tak se vyplatí každý rok pojišťovnu měnit.

0/0
22.9.2016 13:44

M86a83r87e33k 46Š21n93o73b26r 9210615430784

Mnozí tu píší o pojištění řidičů, ale pokusím se uvést příklad, kdy si myslím, že pojištění auta je logičtější než pojištění řidiče. Dejme tomu, že by byl zaveden systém pojištění řidičů a v autě, jehož provozem by byla způsobena havárie, by cestovalo více osob (všichni by vlastnili řidičák) a začali by na sebe navzájem házet vinu. Ani pojišťovna a ani potenciální poškození nebo svědci by neměli jasný důkaz o tom, kdo vozidlo řídil. Z jakého povinného ručení by pak byla vyplaceno plnění poškozenému? Mně se třeba už pro možnost takového případu (jsme v ČR) zdá logičtější a jednodušší jak pro pojišťovny, tak ve finále i pro poškozené, že se pojišťuje vozidlo a nikoliv. Byť ani takový systém není dokonalý.

0/−2
21.9.2016 21:32

M61i92r77e91k 22G16a80j30e22r 5621376309900

Vase argumentace pripadem, ktery nastava sotva v jednom procentu nehod, je nepodstatna. Podstatne je, ze pojistovna chce vice vydelat a zaroven nalakat vic zakazniku. Proto se bude ridit drtivou vetsinou dat vychazejicich z pojistnych udalosti v jeji databazi.

0/0
21.9.2016 21:43

M90a67r93e48k 64Š22n97o65b95r 9260885190784

Nenastává, protože nyní je pojištění na auto, nikoliv na řidiče. Já mluvím o případu, kdy by existovalo pojištění řidiče, ale ti lidé by na sebe navzájem svalovali vinu a nebylo by tak jasné z čí pojistky se má vyplatit plnění.

0/−2
21.9.2016 22:00

M38i35r35e38k 46G63a34j97e68r 5701746229830

To bych za pojistovnu neresil. Napada me, ze pro takove pripady si muze dat pojistovna do smlouvy klauzuli, ze se takovy pripad vyporadava z pojisteni majitele vozidla.

+1/0
21.9.2016 22:23







Najdete na iDNES.cz