Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluce v povinném ručení přichází. Sazby budou dle ujetých kilometrů

Allianz začne jako první pojišťovna v tuzemsku počítat sazby povinného ručení a havarijního pojištění podle ujetých kilometrů. Nebude však kvůli tomu klientům do automobilů montovat žádné telematické jednotky, takže obavy z neustálého sledování odpadají. Ve středu to sdělil ředitel pojišťovny Jakub Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š45t13ě26p69á74n 56M93o86r89á51v83e98k 1292608928

SPUŠTĚNO! Zkuste si vypočítat Vaše nové pojištění na www.jezdimmalo-platimmalo.cz R^:-)

0/0
23.10.2016 12:49

R12i47c85h91a92r93d 15M74i34c89h54a66l48o14w85s47k53i 1571419435766

Tak tohle mohla vymyslet jennom absolutní trubka.

+1/−1
2.10.2016 11:10

P55a29v15e32l 19B28o77h18u23s58l56a80v 3102753431132

Další pojišťovny se připojí do roka a samozřejmě všechny nenápadně zdraží. Vpodstatě jen další krok , jak y nás dostat další prachy. Nevím, jestli něco podobného mají jende v Evropě,ale tipl bych si, že jsme opět za pokusné králíky...;-)

0/0
27.9.2016 18:27

O62l90d41ř40i37c90h 79R30y88k54r 6829139130

... a ještě bych zohlednil barvu vozu a stav čalounění sedaček...

Pojišťovny musí zaplatit své honosné paláce, provoz paláců, statisícové platy zaměstnanců, musí zbýt miliarda na odměny a zbytek jde na pojistky. Od toho se odvíjejí ceny pojistného. Najít "spravedlivou" výši pojistného pro každého jednotlivce? Na to by musel mít geňa co to vymyslí hlavu jako Kalousek s Fialou dohromady!!!

Ještě k těm 130 000 neplatičů. Povinné ručení je ze zákona, porušování zákona je zločin, takže máme cca 130 000 zločinců , s nimiž stát pranic neřeší !

Co takhle STK ? Když můžou nedat nálepku za prošlou lékárnu, která nemá s technickým stavem vozidla nic společného, proč dávají nálepku nepojištěnému vozidlu ???

0/0
25.9.2016 8:37

J40a51n 87B27a25r55t27á80č68e83k 6745365650219

130000 neplatičů je zástupný problém, protože většina takových aut fyzicky neexistuje, nebo je odstavena ve stodole. Když s tím tzv stát naposledy něco dělal, vzniklo z toho vydírání a vybírání výpalného ze strany ČKP, což nakonec musel stát zarazit, bohužel bez nutnosti vrátit vybrané peníze.

0/0
26.9.2016 9:12
Foto

M40i97c84h48a37e51l 43D90o65s98t12a48l 8643491837425

Je to zase jenom další "alibismus" na to jak z lidí vytáhnout prachy.Nechápu kolik by museli platit dopravci kteří mají ročně na autě najeto průměrně 160tisíc km. :-/

0/0
24.9.2016 14:56

A63n44t74o14n82í17n 67Š63v83i29h26n32o93s 8178657141702

Ten, kdo najezdí málo, je, řekl bych, nebezpečnější, než vyježděný řidič.

+3/−2
24.9.2016 13:08

R78a48d32k14o 16Š55k60r69o49v85á87n24e75k 90S77t95. 2350306390612

Přetáčecí firmy budou mít žně i v zimě / / /

0/0
24.9.2016 9:34

I61v38a33n39a 31N63o17v35á 2212952589428

Taky dobra zlodejina.

0/0
23.9.2016 15:14

J97i76ř84í 10K61o38h56o88u23t 8442428311798

50 000 ročně jak nic. U Allianz tedy asi pojištění hledat nebudu.

+1/0
23.9.2016 13:01

M49a17r38t47i36n 67T85u36l52i19s 5505251927827

Takže v praxi to bude tak, že ten kdo najezdí do 10tis./rok bude platit pořád stejně a ten kdo nalítá víc si připlatí...

0/0
23.9.2016 12:36

P51e48t35r 58S52c36h54w25a98r15z 2761438959726

to je teda zajímavý že mi přišla složenka na stejnou částku jako vloni

0/0
28.9.2016 19:02

P50e47t27r 94P12a59v80l55a77t86a 7836380717161

Hlavně doufám, že podobnou kravinu nezačnou zavádět i ostatní.

+4/0
22.9.2016 22:05

J55a67n 43B84á68r55t14a 3500876848

Hmm. Statistiky říkají, že nejčastěji bourají sváteční řidiči.

Ano jsou na silnici méně často ale zase jsou větším rizikem.

Na druhou stranu může jít o druhé auto, který se jezdí méně ale vůbec to nemusí znamenat, že jde o svátečního řidiče.

Tedy jde o parametr, který s rizikovostí naprosto nesouvisí a pojistné by se snad mělo odvíjet od míry rizika.

+1/−1
22.9.2016 18:06

L89u93k34á33š 18M32a70d91e71j22a 9847147902

Pokudnzo bude pravda, tak je to super. Mám auto, se kterým jezdím denně a nevadí mi za to platit pojištění, ale na druhou stranu mám ještě sváteční americké auto (3.1L) se kterým najezdím mininum ale platìm 3x víc. Přitom většinou takové auto se spíše ladí a leští, ale neznsmená to že jsem sváteční řidič.

+3/0
22.9.2016 16:55
Foto

L55i22l43i11a95n69a 47K73e24i64l47w69e40r71t90h 7749495684981

V Německu to Allianz takhle praktikuje , co mi paměť sahá. A podle mě to vůbec není špatné. Dokud jsem dojížděla do práce, tak jsem najezdíla podstatně víc než poslední léta, kdy jsem pracovat přestala. Do Čech také už nejezdím tolik, jako dřív. A poslední rok, kdy se spíš poflakuju po špitálech a občas zajedu nakoupit a k doktoru, toho fakt moc ne nájezdníků. Tak proč platit za něco, co se neuskutečňuje?

+1/0
22.9.2016 13:28

V59i41l14é18m 34N57o47v55á25k 3904665596306

Allianz je jedna z nejdražších pojišťoven vůbec. Doslova a do písmene je až několikanásobně, ve srovnání s přibližně stejným pojištěním a ostatních , zavedených pojišťoven. Celé roky jsem využíval jejich služby, ale nyní už ne. Chápu že skleněné, nerezové hrady a platy "profesionálů" něco stojí.:-P

+3/0
22.9.2016 12:56

J51i75ř87í 71K35o54h18o80u49t 8212758381858

Nechápete to nejzákladnější na ochodu...

Pokud je jedna pojistka levnější než druhá, je rovněž horší.

Jsem z oboru, takže trochu vím, o čem mluvím. Pojistky neprodávám.

+1/−1
23.9.2016 13:04

J63i76ř60í 78K27u31c53h85t53a 6598505149187

Tak takovou argumentaci směrem ke klientovi neznám. Budu si to muset zapamatovat a příležitostně použít.

0/0
26.9.2016 15:51

V53i57l23é31m 81N57o15v26á27k 3644825286496

Tak ten kdo najede hodně kilometrů bez nehod bude platit víc, jako ten bez nehod co najede málo kilometrů?

+2/0
22.9.2016 12:32

P93e59t28r 20S30e38d78i47v92y 6697938455737

No konecne. Ja si porad rikal, proc ma v souctu za vsechna sva auta platit tolik na pojistkach, kdyz vzdy muzu ridit jen jedno. Na sportaku najedu rocne jen neco kolem 1000 km. Nejvic jezdim konzumem (stredni tridou) a na dovolene zase MPVeckem. Tohle je krok spravnym smerem. Rizika ma na me pojistovna stejna, jako na nekom, kdo tech 30.000/ rok najede na jednom aute.

+1/0
22.9.2016 10:59

J44i15n44d96ř26i47c66h 26M11i59t66t27e38r 6284335691456

Je to logický nesmysl. Řidič má platit dle najetých kilometrů, ale sledovat se bude, kolik km má najeto auto, ne řidič. Ten může jezdit různými auty a třeba i služebně. Povinné ručení by se mělo vztahovat na konkrétního řidiče, ne na auto. Auto bez řidiče žádnou škodu neudělá. Podle chování řidiče stanovit výšku pojistky. Nehody, alkohol, pokuty to vše započítat. Třeba takový Kadlec, který opilý naboural 50 aut by pojistku nedostal a ani by mu nemuseli brát řidičák, bez pojištění by nesměl jezdit.

+6/−3
22.9.2016 10:24

J22i77ř60i76n36a 93M67a43n39d21á35t69o59v87á 9297848180225

Ale s tím nic nenaděláte ani se současným systémem. Např. dcera své auto přihlásila na mě, jen kvůli pojistce ;-). Mít a nemít 6 tisíc ročně, prakticky za nic?

0/0
22.9.2016 13:38

J98i81ř30í 48K44u61c33h92t98a 6608915909207

Typicky začínající řidička, pojišťoval jsem jich už mraky. S čerstvým řidičákem si jde do bazaru koupit nějaké fáro, ideál je staré dvoulitrové BMW za 15 tisíc. A pak se diví, že pojistka je skoro dražší než to auto. Pak se vymýšlejí různé varianty jak by na pojistce prodělala méně nyní a více v budoucnosti - když auto napíše na rodiče, tak nemá bonusy do budoucna.

0/0
23.9.2016 9:07

J54a77n 56B57á26r84t95a 3170216768

Sice dávám plus ale tak úplně nesouhlasím. Pokuty vůbec nemusí znamenat nebezpečné chování. Dobře známe měření rychlosti na zcela bezpečných úsecích, navíc v době kdy je riziko minimální (malý provoz atd.), pokuty za "špatné" parkování jen proto, že větším autem raději najedete na obrubník aby nevyčnívalo z řady zaparkovaných aut a tím netvořilo nebezpečnou překážku, parkujete o 10 cm blíže hranici křižovatky, protže pitomec za vámi si musel nechat třímetrovou mezeru a jinde místo není, parkování v poloprázdné parkovací zóně (nikomu tedy nepřekážíte, jen nemáte pro danou oblast kartičku) atd.

Pokutu můžete snadno dostat za chování, které není nebezpečné a někdy naopak k bezpečnosti přispívá, nicméně tak docela neodpovídá předpisům nebo jen nějaké místní vyhlášce, která vůbec nesouvisí s dopravou a bezpečností.

Naopak souhlas se sledováním počtu nehod, alkoholem atd.

+1/0
22.9.2016 18:22

J63i85n35d41ř55i50c71h 47M41i29t15t33e86r 6254725421976

Jistě, měl jsem na mysli třeba jízdu na červenou, nebezpečné předjíždění, vybržďování , prostě ohrožování jiných účastníků provozu. Špatné parkování a podobně není nebezpečné. To by bylo na delší elaborát, tak jsem to zkrátil.

+1/0
22.9.2016 18:35

V53l42a94d16o 50Č47e11r80m91á13k 8392121985218

Nepochybně nepůjde o nic jiného, jak dostat z klientů ještě víc peněz.

+4/−2
22.9.2016 9:58

M14a87r15t66i61n 19N30e76r52m36u23t 9607707148309

No uvidíme. Řidiči s vysokým nájezdem se do tohoto typu pojištění nepohrnou.

0/0
22.9.2016 9:32

J89i41ř84i83n86a 51M73a26n69d22á48t34o59v63á 9477418440415

No joooo, jenže píší, že odhadem najede méně než 10.000 km 50% řidičů. A těch 50% procent určitě nejsou pojištění u Allianz ;-) Takže jde o to, že Allianz sice nabídne levnou pojistku, ale tu si u nich zjedná hooooodně řidičů. To já znám jednoho zakladatele mlékárenského konsorcia a ten mi vysvětloval, že když zjistil, kolik vydělá na jednom jogurtu, tak nelamentoval nad bídou, ale zajistil to, aby měl odbyt pro miliony jogurtíků ;-)

0/0
22.9.2016 13:44

M18a10r44t81i58n 20N33e77r76m89u67t 9917897758959

Ale jo, jenom to musí mít spočítané, vlastně odhadnuté, aby sleva byla menší, než o kolik méně budou muset vyplatit

0/0
22.9.2016 14:54

L59a11d71i54s28l22a68v 39K71a44l53o22u83s 7695236151930

Je to nelogické až zcestné. Protože řidič platí povinné ručení potenciálně druhému účastníku nehody. Takže si může řici, tak jsem zaplatil tomu druhému "kvalitní pojištění" .Navíc třeba pojištění čelního skla je odvislé od toho, jak kdo znečišťuje komunikace. Náklaďák naložený štěrkem o velikosti pinpongového míčku bude zaručeně generátorem rozbitých čelních skel. Mě se podařilo rozbít 5 čelních skel od kamene, který tam zanechala buď stavební firma nebo z nákladáku, který veze štěrk.

0/0
22.9.2016 9:25

J78a28n 62L13u85k18á81š 7737593183742

Koukam, ze bych za sve zadni zasterky mohl pozadovat od pojistovny bonus.

Nicmene, toto, o cem pisete, se plati ze standardniho povinneho ruceni. Pojisteni celniho skla kryje pripady, kdy je vinik neznamy, dojde k poskozeni vandalem atp.

0/0
22.9.2016 14:53

J83o57s76e31f 72L37e10b61d75u86š25k28a 4482693723475

Nevím, ale logicky mi dává smysl povinné ručení podle počtu zaviněných nehod. Jsou řidiči s ujetým milionem kilometrů bez nehody a jsou řidiči s nehodou každých 30 tisíc kilometrů, kteří ovšem najedou ročně méně jak oněch 10 tisíc. A také je rozdíl, jestli těch 10 tisíc najede za rok po vesnici cestou do krámu a zpět, či cestou do práce v Praze. Ale je to věc pojišťovny a jejího posouzení, je jen otázka, jak se zachová konkurence.

+1/0
22.9.2016 8:47

J14a97n 48L18u62k84á72š 7237713223922

A to si myslite, ze toto tam Allianz nezohledni?

Ja jsem mle kdysi pojisktu v USA a pocet mil rocne byl jednim s kriterii, stejne jako nehodovost.

0/0
22.9.2016 14:54

L73u92d88ě80k 68M14u92s55e24l66í31k 3496559

Pojišťovny (všechny) jsou od toho,aby vybraly peníze za sjednané pojištění a následně při pojistné události vyplatit co nejméně .

Zrovna AXU ne.

+1/−1
22.9.2016 5:26

R68a61d38i17m 63Š98o24t42o23l69a 6762741218983

Článek je ale o Allianz ;-)

+1/0
22.9.2016 12:54
Foto

J22a97k84u63b 59V60a44š36k67o 1858154562243

Zajímavé, jak tady spousta lidí automaticky spojuje nízký roční kilometrový nájezd auta s nízkým ročním kilometrovým nájezdem řidiče. Ale tahle úměra neplatí vždy. Máme doma dvě auta a motorku. Na motorce najezdím cca 10-15 tis ročně, s jedním autem jezdíme dálky a tam je to cca 20-30 tis ročně a jedno auto máme jen na tahání těžkého přívěsu a tam najedeme max do těch 10 tis, paradoxně na něm platíme největší zákonné pojištění.

+2/−1
22.9.2016 1:44

J54o24s58e80f 81L58e91b49d11u55š64k59a 4722973593595

Překlep, mělo být plus

0/0
22.9.2016 8:40

J32o21s15e56f 14Š80o56l38t12e71s 8884218410923

Logicky, i když jste při větším nájezdu možná lepší řidič a máte tedy nehodu v průměru za delší dobu, tak jelikož na silnici strávíte mnohem více času, jste rizikovější. Obvykle nebudete o tolik lepší řidič, aby se vykompenzoval čas strávený na silnici, který je prostě rizikový. ten krok dává smysl.

+3/−1
22.9.2016 0:34

T52o12m17á83š 68V28a63l88d93e26r 7283590209

Docela by se mi podobné pojištění hodilo. Ovšem ročně najedu cca příklad 25K-30K, ale ve čtyrech různých vozech. Každý vůz je napsán na dva až tři řidiče. Každý vůz najede méně než 10K ročně. Pokud by na toto platilo toto nízké pojištění, líbilo by se mi platit za čtyři vozy jako za tři. Jenže mám dojem, že to asi takto nepůjde. Musím se na jejich nabídku podívat.

+3/0
21.9.2016 23:50

M52a29r14t86i61n 84V75o44j73á98č98e19k 9723667291776

pochopitelně ,že to platí na tyto případy povinné ručení platíte za auto a to se posuzuje kus od kusu a kolik km najezdíte vy jako řidič neení důležité

0/0
22.9.2016 7:38

M20i68c80h17a18l 13H62i52r87k38a 4417956430263

Pojišťovny dlouhodobě sledují nehodovost, a pokud jedna z nich přichází s takovou nabídkou, věřím, že to mají dobře spočítané. Akorát je nutné ošetřit podvodníky.

+4/0
21.9.2016 23:15

A87n38t54o70n14í18n 97S84e36b35e64r57a 7773128170749

Aha, takže když já najedu caa 12 ročně, tak je teď lepší při 9900 odložit klíčky do šuplíku a počkat na další rok? ;-D

0/0
21.9.2016 22:38

M95i60c44h21a83l 56H46i51r12k48a 4667616980333

Ne, zůstat u své pojišťovny.;-)

0/0
21.9.2016 23:08

P53e79t11r 56D21r70a64p12a61l 3205788353425

nebo ten rozdíl doplatíte

0/0
22.9.2016 6:56

J55i52ř59i35n60a 44M23a42n79d60á31t42o40v90á 9137678650515

Zůstávat u jedné pojišťovny se nevyplatí. Pokud nemáte nahlášenou nehodu, tak se vyplatí každý rok pojišťovnu měnit.

0/0
22.9.2016 13:44

M46a85r12e81k 83Š55n30o89b46r 9190925970344

Mnozí tu píší o pojištění řidičů, ale pokusím se uvést příklad, kdy si myslím, že pojištění auta je logičtější než pojištění řidiče. Dejme tomu, že by byl zaveden systém pojištění řidičů a v autě, jehož provozem by byla způsobena havárie, by cestovalo více osob (všichni by vlastnili řidičák) a začali by na sebe navzájem házet vinu. Ani pojišťovna a ani potenciální poškození nebo svědci by neměli jasný důkaz o tom, kdo vozidlo řídil. Z jakého povinného ručení by pak byla vyplaceno plnění poškozenému? Mně se třeba už pro možnost takového případu (jsme v ČR) zdá logičtější a jednodušší jak pro pojišťovny, tak ve finále i pro poškozené, že se pojišťuje vozidlo a nikoliv. Byť ani takový systém není dokonalý.

0/−2
21.9.2016 21:32

M42i58r24e90k 97G51a23j15e26r 5841906739290

Vase argumentace pripadem, ktery nastava sotva v jednom procentu nehod, je nepodstatna. Podstatne je, ze pojistovna chce vice vydelat a zaroven nalakat vic zakazniku. Proto se bude ridit drtivou vetsinou dat vychazejicich z pojistnych udalosti v jeji databazi.

0/0
21.9.2016 21:43

M78a24r79e78k 61Š43n95o67b41r 9480395720674

Nenastává, protože nyní je pojištění na auto, nikoliv na řidiče. Já mluvím o případu, kdy by existovalo pojištění řidiče, ale ti lidé by na sebe navzájem svalovali vinu a nebylo by tak jasné z čí pojistky se má vyplatit plnění.

0/−2
21.9.2016 22:00

M13i14r69e96k 13G48a80j36e88r 5821266989140

To bych za pojistovnu neresil. Napada me, ze pro takove pripady si muze dat pojistovna do smlouvy klauzuli, ze se takovy pripad vyporadava z pojisteni majitele vozidla.

+1/0
21.9.2016 22:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.