- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli je mi na vlacích něco nesympatické tak je to v prvé řadě klimatizace a nemožnost otevřít okno, buď nepříjemně fouká a nebo nestíhá a ve vagonu je hotové peklo. Rovněž se obloukem vyhýbám velkoprostorovým vozům, jezdil jsem často a vždy jsem našel kupé, buď prázdné a nebo minimálně obsazené a pokud ne tak jsem mohl jít do uličky a v klidu si otevřít okno aniž bych tím někoho obtěžoval, prostě pohoda. V kupé se dalo ztlumit světlo a dát si i šlofíka, ve velkoprostoru září zářivky jak zběsilé a musím poslouchat často i pitomé žvásty jiných přes celý vagon.
Ta fotka těch aziatů je vtipná, notýsek vše osahat, ohmatat, nafotit a až se nikdo nebude koukat, tak se bude měřit a za rok bude kopie jezdit v Číně
Vubec ne. Jediny duvod jejich mereni muze byt ten, aby vedeli, jakym vnitrnim proporcim davame v Evrope prednost a oni tak mohli lepe soutezit o zakazky na vyvoz jejich vlaku a vagonu. Zreleznicni doprava je dnes v Cine uz o krok dal nez v Zapadni Evrope.
Prostě nastává doba dobytčáků - velkoprostorových vozů s neotevíracími okny a nepohodlnými fakírskými sedadly. Luxus šedesátých let je definitivně pryč.
Jen do te doby, nez zjisti, ze zakaznik chce neco jineho.
Vlaky dosud měly jedinou výhodu - pohodlí. Takže jestli mě někdo narve jak sardinku jako je tomu v letadle či autobuse, tak nevím proč bych jel něčím pomalejším s nutností přesedání častější než u autobusu.
Ony ty kupé měly dříve své kouzlo. Při dlouhých trasách se vytvářely komunity. Dnes je to o tom, že jsou cestující sami v sobě prostřednictvím Wi-Fi. Čili otázka zda-li kupé nebo "otevřený" prostor, naprosto odpadá. Myslim si, že cestujícího, který si zul v kupé boty, plně nahradil "lajker fejzbůku" na divokých stránkách.
Drobny rozdil je v tom, ze drive vas potencialne mohlo obtezovat 5-7 spolucestujicich v kupe, zatimco dnes vam muze obrezovat 100 cestujich ve velkoprostoru. Statisticky lze dokazat, ze sance na obtezujiciho spolucestujiciho je mnohem vetsi ve velkoprostoru.
Ten trhaný pohyb polského vlaku nebude uvnitř moc příjemný.
Nechci budoucnost, kde budu mít méně místa. Naopak cestující by měli mít lepší pohodlí, nikoli opak. To není pokrok, ale cesta do pekla. Fuj.
Narodí se v budoucnu lepší Jančura a Novotný Kdy asi ČR se v železniční dopravě dostane na úroven Jižní Koree, Thaiwanu, Číny
Vlak na vodík? Časovaná bomba...
S velikosti sedaček zatím problém nemám (a rozhodně nejsem žádný trpaslík), ale vadí mi, že v letadlovém typu sezení nejde jet s partou,rodinu či dětským oddílem. Každý sedí sám a může jen koukat do telefonu. Klasické cestování s hrami a zábavou v kupé jde do háje. :(
tak kupe je pro 6, ve velkoprostoru byvaji bezne mista pro 4, to neni az takovy rozdil....
Holt je to o tom, ze vetsine lidi velkoprostor vyhovuje a hlavne je to mnohem levnejsi, proto do toho vsichni jdou
Horší než dobytčáky co jezdí teď, kde jsou dvě sedačky pro dva lidi naproti sobě a když si tam sedne člověk vyšší než 175 cm má kolena max 15 cm od kraje protější sedačky, což je teoreticky místo na nohy toho co si sedne naproti. V praxi to vypadá tak, že na sedačkách pro čtyři lidi sedí dva, dokud vlak nepraská ve švech, lidi dají nohy za krk a jedou.
Horší než ty dobytčáky to asi nebude.