Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy uhájily noční vlak do Švýcarska, pojede kratší cestou

Přímé spojení Prahy a Curychu i přes plánovanou redukci nočních vlaků v Německu neskončí. České dráhy se nakonec dohodly s rakouskými drahami ÖBB a švýcarským dopravcem SBB na nových vlacích přes Linec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V23l31a24d31i84s71l11a47v 61B74u17r68e94s 9763155251139

To je dobre. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

+1/0
27.9.2016 19:48

O60l95d36ř74i87c48h 34J15a64n18e61č38e70k 8989736413581

Takže: šli od Adamekhütte a patrně se to stalo nedaleko pod vrcholem. Jištění měl, ale zřejmě dojel na počasí. "Jeho lano mylo pokryto vrstvou ledu. Ale co se přesně stalo, zatím není jasné".

http://www.heute.at/news/oesterreich/ooe/Kletterer-stuerzte-am-Dachstein-in-den-Tod;art23653,1346136

0/−3
22.9.2016 10:51

O16l73d50ř20i68c14h 52J22a83n54e61č22e67k 8719886683511

sorry, mimo ;-)

+4/0
22.9.2016 10:52

O90l31d55ř89i48c42h 74J96a78n17e91č85e32k 8139176933631

Ještě dva detaily:

- s SBB se ČD podle mě vůbec dohadovat nemusely, pokud vím, jsou na celém EN466 Wien - Zürich dopravcem ÖBB

- i to nové trasování přeci jen povede přes Německo ;-) ale bez zastávky, peáží Salzburg - Kufstein

+6/0
22.9.2016 9:32

P27a98v51e61l 49K37o31c32i75a63n 1782520526497

Mám pocit že noční vlaky jezdí oklikou po rakouském území přes Selztal

0/0
3.10.2016 0:13

L88u49k11á57š 82Š20m13a25h34e17l 2457704352454

Udělám si výlet do Švýcarska, konečně, když mi tady bude jezdit přímý vlak. Na nějaké busy jsem fakt nebyl zvědavý a spojení oklikou opačným směrem (od nás na sever na Prahu a Drážďany, když je Švýcarsko na jihozápad) bylo hodně nepraktické.

+10/0
21.9.2016 20:11

M29i97c31h58a14l 72M18i70l69l98e38r 9806272689262

primy vlak do Svycarska jezdi uz radu let. My jsme s nim jeli v 2013.

Co vic, v clanku se pise, ze sice trasa je kratsi, ale zato je vetsi stani cestou, kdyz prime vagony cekaji v nekterych dopravnich uzlech na pripoj z jinych vlaku, takze celkovy cas cesty neni nijak moc kratsi.

+1/0
22.9.2016 6:19

O66l20d27ř35i64c51h 95J82a11n59e21č53e24k 8839266543141

Pokud pan Šmahel bydlí třeba v Táboře (píše "od nás na sever na Prahu"), tak pro něj nové trasování samozřejmě bude výrazně výhodnější. Většině cestujících - těch z Prahy anebo těch, kteří přes Prahu tak jako tak musí, např. z východu - to bude jedno, tedy pokud jim cca. o půl hodiny dřívější odjezd z Prahy nezničí přípoj.

0/0
22.9.2016 9:29

T65o95m85á55š 65P57a93č47e76s 2808782417577

zastavovat bude v Česku v Táboře, Českých Budějovicích, Velšení, Kaplici a Rybníku

Když pominu, že je to Velešín a ne Velšení, tak nechápu, proč to staví v takových zádelkách? To je kvůli nějaké hraniční kontrole? Na ten Rybník musí člověk na mapě hodně zazoomovat, aby to vůbec našel :-)

+8/−1
21.9.2016 17:33

O54l38d84ř56i18c50h 34J53a98n80e76č11e48k 8579546613641

Hraniční kontroly jsou dávno zrušeny (a obnoveny ještě nebyly), Rybník je přestup na Lipno. Bude to prostě Eurocity Praha - Linz s přímými vozy do Zürichu. A i když to bude Eurocity, tak mezi ČB a Linzem to má spíš parametry spěšného vlaku.

+10/0
21.9.2016 17:37

M55i85c82h83a76l 60M71i39l20l54e69r 9416262749252

nocni vlaky nemaji na spech. Obvykle sedi nekde cestou i nekolik hodin a cekaji na pripoje z jinych tras.

+5/−1
21.9.2016 17:41

R14a68d11e65k 24J38a36n18a13t78a 9225956154772

To máte sice pravdu, ale v tomto případě se jedná o běžný taktový vlak s připojeným lůžkovým vozem, který tam u Kaplice plní funkci spěšného vlaku pro lidi, co jezdí do práce/školy do ČB. Proto tam zastavuje.

+3/0
21.9.2016 18:56

M63i18c46h91a24l 25M32i55l74l70e61r 9346832779392

luzkove vozy dnes uz netvori cele vlaky, krome specializovanych vlakovych spojeni, ktere jsou soucasti luxusu (Orient Express a dalsi). Proto musi zastavat dvojitou prepravni funkci, aby se vyplatily.

+2/−1
21.9.2016 19:44

O79l83d66ř63i11c84h 43J87a53n94e49č27e58k 8739796963481

Já mám pocit, že Vy vždy jinými slovy plus mínus napíšete totéž, co já nebo pan Janata ;-)

S tím 'lůžkové vozy dnes už netvoří celé vlaky' bych Vám trochu oponoval - celé vlaky jen z lůžek (a lehátek) sice ne, ale speciálně ÖBB ještě nějaké ty čistě noční vlaky mají. Ano i ty vždy mají jeden nebo dva vozy na sezení a plní současně i funkci posledního pozdě večerního nebo prvního ranního spoje, ale spíš jen marginálně, klíčová část je ta dálková noční doprava přes noc.

V případě spoje, o kterém je článek, to ale bude jinak: ten na českém území vůbec nebude veden jako noční (narozdíl od stávajícího EN směr Drážďany a dál), jak píše pan Janata a jak už jsem napsal výše, Praha - ČB - Linz pojede úplně normální denní vlak, ať už jako EC nebo Ex nebo co já vím, který poveze přímé noční vozy, které v Linzi půjdou na rakouský EN. Nedá se ani moc mluvit o 'nočním vlaku', spíše jen o 'přímém nočním spojení'. Kdyby šlo o klasický noční spoj, tak by ve Velšíně, Kaplici a asi ani v Rybníku nestavěl, kdyby bylo potřeba 'zabít čas', spíš by ho nechali stát o 10 minut déle v Budějovicích nebo Linzi.

+1/0
22.9.2016 9:26

Z74u33z42a89n60a 94E34r59b10e81n22o36v94á 9619148514395

Velšení je zastávka plánovaná s ohledem na očekávaný zájem Velšanů o cestu do Švýcarska. I když už nebudou členy EU, můžeme jim něco nabídnout.;-)

+10/0
21.9.2016 17:58

O73l97d38ř39i51c75h 78J74a58n48e29č74e14k 8969106903631

Je to sice kratší cesta, ale do Lince to ani po zrychlení trati do ČB nebude žádné terno a vlak spoustu času prostojí - kdežto ten současný, jak tak na to koukám, stojí toliko 9 minut v Drážďanech a 27 minut (v součtu) v Basileji.

Spoj přes Linec pojede cca. v 18:00 z Prahy hl.n., v Linci může být kolem 22:00, tam předpokládám půjde na EN466, který tam ale je až krátce po 23:00 a především pak prostojí 2 hodiny v Salzburgu a taky trať mezi Innsbruckem a Bludenzem není žádná rychlodráha a ÖBB tam mají hodně vaty (jel jsem nedávno právě EN466 z Vídně do Bludenzu, v Salzburgu na odjezdu bylo zpoždění přes půl hodiny - nejspíš čekání na vozy z Maďarska - ale v Bludenzu už jen 5 až 10 minut).

Ale myslím, že je hlavní, že spojení zůstane.

+2/0
21.9.2016 17:33

M85i18l54o96š 89D32v71o38ř51á84k 8615747266981

v nocnim vlaku vetsinou spim a tak mi je jedno, jestli nekde stoji minutu nebo dve hodiny :- )

+5/0
22.9.2016 0:35

O86l22d16ř44i15c97h 19J45a81n65e21č85e45k 8849406343761

Jasně, já pouze reagoval na "I když jede vlak kratší trasou, doba jízdy se příliš nezmění".

A jinak - mně to není jedno ;-) v jedoucím vlaku se mi spí výrazně lépe než ve stojícím

+1/0
22.9.2016 9:11

P25e36t14r 97D28l43o84u76h18ý 3155661222348

Zastávka Velšení :-)

+4/0
21.9.2016 17:30

J92i22ř82í 31H29o86v91o89r65k84a 8657756712715

Tak ta cena za lůžko do 1000 Kč není marná... Když si vezmu nejpohodlnější Nobless line na sedáka za 1500 Kč, tak není co řešit...

+9/0
21.9.2016 17:16

M41a78r46e35k 52T20o59p84i58č 4895949887933

To bude ale hodně na teoretické bázi. Jak to tak bývá, kontingent bude obsahovat tak 5 jízdenek/vlak za tuto cenu, ty se hned vyprodají a pak už zůstanou v nabídce pouze ty dražší

+6/0
21.9.2016 17:47

J72i58ř38í 89H13o78v68o40r27k72a 8627636212465

Vzhledem k tomu, že většinou plánuji cesty dostatečně dopředu, tak to nebude problém. I dnes jezdím na akční jízdenky s kontingentem 1 jízdenka/den

+5/0
21.9.2016 18:14

M84a34r70e28k 41V51y70m22a45z39a68l 5408686242420

Stejné je to i při kupování letenek.... Kdo dřív přijde.... Nevidím na tom nic špatného...

+1/0
22.9.2016 16:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.