Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy uhájily noční vlak do Švýcarska, pojede kratší cestou

Přímé spojení Prahy a Curychu i přes plánovanou redukci nočních vlaků v Německu neskončí. České dráhy se nakonec dohodly s rakouskými drahami ÖBB a švýcarským dopravcem SBB na nových vlacích přes Linec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81l75a28d78i51s75l83a40v 60B61u30r75e48s 9393265601319

To je dobre. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

+1/0
27.9.2016 19:48

O42l84d87ř27i33c27h 80J21a85n54e51č73e48k 8959306643731

Takže: šli od Adamekhütte a patrně se to stalo nedaleko pod vrcholem. Jištění měl, ale zřejmě dojel na počasí. "Jeho lano mylo pokryto vrstvou ledu. Ale co se přesně stalo, zatím není jasné".

http://www.heute.at/news/oesterreich/ooe/Kletterer-stuerzte-am-Dachstein-in-den-Tod;art23653,1346136

0/−3
22.9.2016 10:51

O64l24d37ř35i51c62h 59J26a46n89e11č56e33k 8149876813101

sorry, mimo ;-)

+4/0
22.9.2016 10:52

O76l75d32ř37i89c19h 66J46a11n51e59č38e89k 8619176143621

Ještě dva detaily:

- s SBB se ČD podle mě vůbec dohadovat nemusely, pokud vím, jsou na celém EN466 Wien - Zürich dopravcem ÖBB

- i to nové trasování přeci jen povede přes Německo ;-) ale bez zastávky, peáží Salzburg - Kufstein

+6/0
22.9.2016 9:32

P61a97v22e51l 89K31o38c10i86a36n 1792640626507

Mám pocit že noční vlaky jezdí oklikou po rakouském území přes Selztal

0/0
3.10.2016 0:13

L63u91k47á29š 54Š42m45a73h15e70l 2887494212984

Udělám si výlet do Švýcarska, konečně, když mi tady bude jezdit přímý vlak. Na nějaké busy jsem fakt nebyl zvědavý a spojení oklikou opačným směrem (od nás na sever na Prahu a Drážďany, když je Švýcarsko na jihozápad) bylo hodně nepraktické.

+10/0
21.9.2016 20:11

M86i56c38h92a51l 69M52i88l69l58e85r 9536922379132

primy vlak do Svycarska jezdi uz radu let. My jsme s nim jeli v 2013.

Co vic, v clanku se pise, ze sice trasa je kratsi, ale zato je vetsi stani cestou, kdyz prime vagony cekaji v nekterych dopravnich uzlech na pripoj z jinych vlaku, takze celkovy cas cesty neni nijak moc kratsi.

+1/0
22.9.2016 6:19

O82l85d80ř47i11c95h 46J51a41n61e70č27e87k 8929516613491

Pokud pan Šmahel bydlí třeba v Táboře (píše "od nás na sever na Prahu"), tak pro něj nové trasování samozřejmě bude výrazně výhodnější. Většině cestujících - těch z Prahy anebo těch, kteří přes Prahu tak jako tak musí, např. z východu - to bude jedno, tedy pokud jim cca. o půl hodiny dřívější odjezd z Prahy nezničí přípoj.

0/0
22.9.2016 9:29

T20o38m22á40š 96P85a22č92e97s 2738322887427

zastavovat bude v Česku v Táboře, Českých Budějovicích, Velšení, Kaplici a Rybníku

Když pominu, že je to Velešín a ne Velšení, tak nechápu, proč to staví v takových zádelkách? To je kvůli nějaké hraniční kontrole? Na ten Rybník musí člověk na mapě hodně zazoomovat, aby to vůbec našel :-)

+8/−1
21.9.2016 17:33

O11l49d18ř69i31c83h 18J12a19n13e50č14e95k 8419806523631

Hraniční kontroly jsou dávno zrušeny (a obnoveny ještě nebyly), Rybník je přestup na Lipno. Bude to prostě Eurocity Praha - Linz s přímými vozy do Zürichu. A i když to bude Eurocity, tak mezi ČB a Linzem to má spíš parametry spěšného vlaku.

+10/0
21.9.2016 17:37

M94i27c95h45a42l 63M25i72l84l98e67r 9546132319242

nocni vlaky nemaji na spech. Obvykle sedi nekde cestou i nekolik hodin a cekaji na pripoje z jinych tras.

+5/−1
21.9.2016 17:41

R62a98d60e30k 18J27a70n66a53t47a 9115346714352

To máte sice pravdu, ale v tomto případě se jedná o běžný taktový vlak s připojeným lůžkovým vozem, který tam u Kaplice plní funkci spěšného vlaku pro lidi, co jezdí do práce/školy do ČB. Proto tam zastavuje.

+3/0
21.9.2016 18:56

M10i54c41h50a43l 78M14i91l96l67e84r 9926952469842

luzkove vozy dnes uz netvori cele vlaky, krome specializovanych vlakovych spojeni, ktere jsou soucasti luxusu (Orient Express a dalsi). Proto musi zastavat dvojitou prepravni funkci, aby se vyplatily.

+2/−1
21.9.2016 19:44

O49l56d15ř81i35c51h 96J80a59n43e45č33e60k 8519966413381

Já mám pocit, že Vy vždy jinými slovy plus mínus napíšete totéž, co já nebo pan Janata ;-)

S tím 'lůžkové vozy dnes už netvoří celé vlaky' bych Vám trochu oponoval - celé vlaky jen z lůžek (a lehátek) sice ne, ale speciálně ÖBB ještě nějaké ty čistě noční vlaky mají. Ano i ty vždy mají jeden nebo dva vozy na sezení a plní současně i funkci posledního pozdě večerního nebo prvního ranního spoje, ale spíš jen marginálně, klíčová část je ta dálková noční doprava přes noc.

V případě spoje, o kterém je článek, to ale bude jinak: ten na českém území vůbec nebude veden jako noční (narozdíl od stávajícího EN směr Drážďany a dál), jak píše pan Janata a jak už jsem napsal výše, Praha - ČB - Linz pojede úplně normální denní vlak, ať už jako EC nebo Ex nebo co já vím, který poveze přímé noční vozy, které v Linzi půjdou na rakouský EN. Nedá se ani moc mluvit o 'nočním vlaku', spíše jen o 'přímém nočním spojení'. Kdyby šlo o klasický noční spoj, tak by ve Velšíně, Kaplici a asi ani v Rybníku nestavěl, kdyby bylo potřeba 'zabít čas', spíš by ho nechali stát o 10 minut déle v Budějovicích nebo Linzi.

+1/0
22.9.2016 9:26

Z52u47z83a54n35a 14E69r52b20e69n11o91v45á 9259318344805

Velšení je zastávka plánovaná s ohledem na očekávaný zájem Velšanů o cestu do Švýcarska. I když už nebudou členy EU, můžeme jim něco nabídnout.;-)

+10/0
21.9.2016 17:58

O13l90d95ř52i45c83h 13J72a81n16e96č54e52k 8499986363561

Je to sice kratší cesta, ale do Lince to ani po zrychlení trati do ČB nebude žádné terno a vlak spoustu času prostojí - kdežto ten současný, jak tak na to koukám, stojí toliko 9 minut v Drážďanech a 27 minut (v součtu) v Basileji.

Spoj přes Linec pojede cca. v 18:00 z Prahy hl.n., v Linci může být kolem 22:00, tam předpokládám půjde na EN466, který tam ale je až krátce po 23:00 a především pak prostojí 2 hodiny v Salzburgu a taky trať mezi Innsbruckem a Bludenzem není žádná rychlodráha a ÖBB tam mají hodně vaty (jel jsem nedávno právě EN466 z Vídně do Bludenzu, v Salzburgu na odjezdu bylo zpoždění přes půl hodiny - nejspíš čekání na vozy z Maďarska - ale v Bludenzu už jen 5 až 10 minut).

Ale myslím, že je hlavní, že spojení zůstane.

+2/0
21.9.2016 17:33

M49i57l61o39š 23D52v44o39ř24á80k 8955887246271

v nocnim vlaku vetsinou spim a tak mi je jedno, jestli nekde stoji minutu nebo dve hodiny :- )

+5/0
22.9.2016 0:35

O24l97d78ř48i16c44h 85J17a63n80e80č53e96k 8729966673291

Jasně, já pouze reagoval na "I když jede vlak kratší trasou, doba jízdy se příliš nezmění".

A jinak - mně to není jedno ;-) v jedoucím vlaku se mi spí výrazně lépe než ve stojícím

+1/0
22.9.2016 9:11

P11e64t88r 75D72l72o51u89h48ý 3615221312128

Zastávka Velšení :-)

+4/0
21.9.2016 17:30

J16i83ř67í 88H82o55v72o11r92k90a 8697426932795

Tak ta cena za lůžko do 1000 Kč není marná... Když si vezmu nejpohodlnější Nobless line na sedáka za 1500 Kč, tak není co řešit...

+9/0
21.9.2016 17:16

M58a69r54e71k 41T56o60p93i33č 4355509507343

To bude ale hodně na teoretické bázi. Jak to tak bývá, kontingent bude obsahovat tak 5 jízdenek/vlak za tuto cenu, ty se hned vyprodají a pak už zůstanou v nabídce pouze ty dražší

+6/0
21.9.2016 17:47

J37i57ř66í 82H72o84v60o73r96k85a 8187896512935

Vzhledem k tomu, že většinou plánuji cesty dostatečně dopředu, tak to nebude problém. I dnes jezdím na akční jízdenky s kontingentem 1 jízdenka/den

+5/0
21.9.2016 18:14

M28a17r73e28k 43V77y92m92a29z92a88l 5808746502220

Stejné je to i při kupování letenek.... Kdo dřív přijde.... Nevidím na tom nic špatného...

+1/0
22.9.2016 16:36







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.