- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je dobre. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na http://www.poznejvlak.cz
Takže: šli od Adamekhütte a patrně se to stalo nedaleko pod vrcholem. Jištění měl, ale zřejmě dojel na počasí. "Jeho lano mylo pokryto vrstvou ledu. Ale co se přesně stalo, zatím není jasné".
http://www.heute.at/news/oesterreich/ooe/Kletterer-stuerzte-am-Dachstein-in-den-Tod;art23653,1346136
Ještě dva detaily:
- s SBB se ČD podle mě vůbec dohadovat nemusely, pokud vím, jsou na celém EN466 Wien - Zürich dopravcem ÖBB
- i to nové trasování přeci jen povede přes Německo ale bez zastávky, peáží Salzburg - Kufstein
Mám pocit že noční vlaky jezdí oklikou po rakouském území přes Selztal
Udělám si výlet do Švýcarska, konečně, když mi tady bude jezdit přímý vlak. Na nějaké busy jsem fakt nebyl zvědavý a spojení oklikou opačným směrem (od nás na sever na Prahu a Drážďany, když je Švýcarsko na jihozápad) bylo hodně nepraktické.
primy vlak do Svycarska jezdi uz radu let. My jsme s nim jeli v 2013.
Co vic, v clanku se pise, ze sice trasa je kratsi, ale zato je vetsi stani cestou, kdyz prime vagony cekaji v nekterych dopravnich uzlech na pripoj z jinych vlaku, takze celkovy cas cesty neni nijak moc kratsi.
zastavovat bude v Česku v Táboře, Českých Budějovicích, Velšení, Kaplici a Rybníku
Když pominu, že je to Velešín a ne Velšení, tak nechápu, proč to staví v takových zádelkách? To je kvůli nějaké hraniční kontrole? Na ten Rybník musí člověk na mapě hodně zazoomovat, aby to vůbec našel
Hraniční kontroly jsou dávno zrušeny (a obnoveny ještě nebyly), Rybník je přestup na Lipno. Bude to prostě Eurocity Praha - Linz s přímými vozy do Zürichu. A i když to bude Eurocity, tak mezi ČB a Linzem to má spíš parametry spěšného vlaku.
Je to sice kratší cesta, ale do Lince to ani po zrychlení trati do ČB nebude žádné terno a vlak spoustu času prostojí - kdežto ten současný, jak tak na to koukám, stojí toliko 9 minut v Drážďanech a 27 minut (v součtu) v Basileji.
Spoj přes Linec pojede cca. v 18:00 z Prahy hl.n., v Linci může být kolem 22:00, tam předpokládám půjde na EN466, který tam ale je až krátce po 23:00 a především pak prostojí 2 hodiny v Salzburgu a taky trať mezi Innsbruckem a Bludenzem není žádná rychlodráha a ÖBB tam mají hodně vaty (jel jsem nedávno právě EN466 z Vídně do Bludenzu, v Salzburgu na odjezdu bylo zpoždění přes půl hodiny - nejspíš čekání na vozy z Maďarska - ale v Bludenzu už jen 5 až 10 minut).
Ale myslím, že je hlavní, že spojení zůstane.
v nocnim vlaku vetsinou spim a tak mi je jedno, jestli nekde stoji minutu nebo dve hodiny :- )
Tak ta cena za lůžko do 1000 Kč není marná... Když si vezmu nejpohodlnější Nobless line na sedáka za 1500 Kč, tak není co řešit...
To bude ale hodně na teoretické bázi. Jak to tak bývá, kontingent bude obsahovat tak 5 jízdenek/vlak za tuto cenu, ty se hned vyprodají a pak už zůstanou v nabídce pouze ty dražší