Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německé dráhy plánují automatické vlaky bez strojvůdců. Pojedou i do Česka

Kolem roku 2023 by se na německých kolejích mohly objevit plně automatické stroje. Německé dráhy o projektu od začátku uvažují v mezinárodním měřítku, časem by tedy takové vlaky mohly jezdit i do Česka, uvedl Achim Fiack, který má v německém dopravci Deutsche Bahn na starosti strategické plánování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V21l69a22d31i26s92l48a50v 93B37u91r91e14s 9223975311979

Parada. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:47

J20i77ř51í 28P40r24ů10š52a 7815842345519

Takže stačí zrušit přejezdy a oplotit tratě. ETCS zařídí zbytek. Už i u nás by to teoreticky šlo ECTS se již buduje a trať Český Brod Brno by jiz měla být vybavena balizami.

0/0
23.9.2016 20:03

J69a97n 78Č39e49r97n88ý 8380490194731

Pche, lokomotiva bez strojvůdce, to je prdlajs. U Českých drah jsem kolikrát seděl i ve vlaku bez lokomotivy!

0/0
23.9.2016 16:55

P97a35v34e87l 38M83o82r53a35v10e31c 3312879192838

Já už i na nádraží bez celýho vlaku, heč:-P;-).

+1/0
23.9.2016 17:14
Foto

J80a55n 21V78a43l18a23l98í34k 6386239620636

když jste si myslel že vás to někam doveze...

0/0
23.9.2016 18:53

R24o18m92a57n 10P13o52l91á15č35e70k 5686989415

To co DB testuje na trati za Krušnými horami funguje v pražské metru již několik let naprosto v pohodě... Strojvedoucí dává jenom pokyn k rozjezdu a otevře dveře. Jakákoli dynamika jízdy je předem naprogramovaná...

Takže i když v Německu toho strojvůdce vyženou, tak energetická úspora bude oproti dnešku 0.

+5/0
23.9.2016 15:47

M97a50r47t76i89n 30Š65t26r43o26s 4709747650838

spíš mzdová bude, ale to není moc populární říkat

+3/0
23.9.2016 16:14

R36o98m58a25n 31P28o38l26á17č73e30k 5836659905

Mzdové se ovšem z části přelijí do náklady na výstavbu a údržbu :-) Ale šikovný účetní to zvládne

0/0
23.9.2016 16:18

M74i29r50o19s43l76a25v 57G86r61o32s42s96m96a74n75n 8852349474

A co třeba AVV?

0/0
23.9.2016 18:11

R67o65m16a76n 54P47o79l12á80č43e72k 5556159635

A jakou to má souvislost s energetickou náročností?

0/0
24.9.2016 12:56

I73v50a23n 75H61o41l88a68s 5777227968917

Zcela optimální jízdní křivka.

0/0
24.9.2016 19:48

A87n30t41o51n40i86n 94N46e96m35e68c 7518943701620

Jakpa budou v Cesku jezdit, neni jedina trat, kde by se dalo jet rychleji.

Jel jsem s ICE z Frankfurtu do Hamburgu (530 km) za 3,5 hodiny.

U Hannoveru hlasili, ze jedeme 260 km/h.

To bude mit ICE po Cesku jednoho brzdare, aby se ten vlak nerozjel

+1/−1
23.9.2016 15:38

K74a43r24e23l 15M27a77t33o56u61š10e34k 7928572970866

Když to v Německu rozjede, tak do Prahy na Hlavák dojede setrvačností. Zpátky už bude muset strojvůdce.

+1/0
23.9.2016 15:40

P92a79v61e58l 58M70o39r13a85v60e68c 3652489802718

A kdo říká, že ty vlaky bez strojvůdce musí být VRT? Či že ta souprava nemůže jet i po pomalejší trati?

Nicméně myslím si, že u nás se takových vlaků (byť provozovaných DB) jen tak nedočkáme. To by totiž předpokládalo 1) změny zákonů (které zablokují odbory nebo politici), 2) zlepšení infrastruktury a zabezpečení (např. přejezdy i na koridorech, fuj).

+3/0
23.9.2016 17:18

M79a89r77t24i35n 63H98o90u74b20a 6963831899398

rychlost vlaku souvisi s jeho vedenim?

prosim, rad se dovzdelam

+2/0
23.9.2016 22:46

J62i11ř87í 98T47e75p71r 4427220135135

Letadla bez pilotů,

auta bez řidičů,

vlaky bez strojvedoucích, .........

......... prodejny bez pokladních, čerpací stanice bez obsluhy ............

A co bude dál?

Restaurace bez kuchařů,

pojišťovny bez pojišťováků,

módní přehlídky bez modelek, .........

Kam to ten svět spěje ?

+2/−1
23.9.2016 15:34

M14a21r37t54i58n 22Š83t74r89o30s 4449257430728

No a? Já tomu říkám pokrok, a je jednoznačně pozitivní :-)

+3/−1
23.9.2016 15:37

R33o92m87a86n 48P61o85l49á72č33e58k 5796669115

Tot otázka... Automatické vedení vlaku např. v metru je naprosto v pohodě, protože do toho prakticky nevstupuje jiný činitel.

U vlaků by se muselo všechno oplotit, zadrátovat, zakamerovat a pořád tam ten vnější činitel být může...

+7/0
23.9.2016 15:41

Š15i98m46o76n 73D20a31l52e71c46k26ý 8970234196105

Když už se má stát nehoda, jako sebevrah nebo kamion na přejezdu, tak se stane tak i tak. A je jedno, zda tam sedí člověk, který stejně není schopný jí včas zabránit.

+3/−3
23.9.2016 15:45

R19o27m85a54n 35P24o82l82á55č73e51k 5276639475

Tot otázka... Viz Studénka. Lidský činitel dokázal zmírnit následky.

Přejezdy na trati s automatem určitě nebudou :-)

+1/0
23.9.2016 16:15

P14a94v77e54l 81F69o89r82t 9660513321514

ten pokrok, kde se to zastavi...

0/0
23.9.2016 16:41

P79a30v51e69l 50M47o76r49a62v15e72c 3342419862328

Mno na čele vlaku určitě bude kamera snímající trať před vlakem, která by v případě překážky hned spustila rychlobrzdu. Ještě dříve než stačil zareagovat ten strojvedoucí (on reagoval co vím dost rychle, ale pořád reakční doba lidksého těla je v řádu desetin sekundy..).

0/−2
23.9.2016 17:21

I26v89a13n 31H91o66l14a67s 5517477528407

Jenže to by tu kameru resp. zpracovaný výstup dat musel někdo naprogramovat tak, že má okamžitě reagovat na "divně se vlnící most" x metrů daleko a y metrů nad tratí.

0/0
24.9.2016 19:52

P49a19v35e60l 43M31o82r43a61v41e84c 3322149502248

Já myslel že reagujete na ten tirák s plechem na přejezdu.

Spadený most: nevím co viděl strojvedoucí a na základě čeho reagoval a jak rychle. Nicméně "musel by někdo naprogramovat XY" není zas takový problém..

0/0
24.9.2016 20:18

M84a97r32t53i23n 94K47y72p91r 2622305394844

Problém je, že s tím vnějším činitelem v rychlosti 300km/h strojvedoucí stejně moc neudělá.

+1/0
23.9.2016 15:46

M74a62r10t31i96n 16Š36t39r36o53s 4389127570528

Vy děláte, jako kdyby měl snad dnes strojvedoucí šanci reagovat na tyhle vnější činitele? Je stejně bez šance, jako počítač... a kdyby byl přenos z kabiny jako webkamera, tak už je to stejné úplně.

+1/−1
23.9.2016 16:16

M69i84l15a80n 27V51o51l29e68k 5289933386459

Moderní vlaky už nemají záchrannou brzdu zcela nezávislou, záleží na strojvedoucím, jestli vlaku nezakáže zastavit. Nedovedu si představit, že by vládu na záchrannou brzdou vrátili zpět pouze cestujícím. Z toho mi vychází spíš částečně automatické a částečně dálkové ovládání vlaků. Oboje ale bude jistě napadáno hackery z KLDR...

+1/0
23.9.2016 15:27

M12a46r42t96i23n 91Š97t68r97o40s 4629357960238

Jasně, nějaké dálkové ovládání to bude, ostatně o tom se v článku i píše. Ono ve své podstatě je už jedno, jestli strojvedoucí sedí ve vlaku, a nebo někde v teplé kanceláři. Protože jeho fyzická přítomnost ve vlaku stejně ničemu nepomůže - co se týče té záchranné brzdy, dnes stejně strojvedoucí neví, proč za ni někdo zatáhl.

0/−1
23.9.2016 15:35

P84e57t53r 92N50o65v51o76t86n86y 1811130871

Zachranou brzdu bude ovladat automat jako dnes strojvedouci. Je jen omezeno, kde ji nelze pouzit (tunely, mosty)

0/0
23.9.2016 15:58

V42í54t92ě80z37s68l70a34v 91S93c55h25m20i58t82t 5710539519543

Zruší strojvůdce, ale budou moci zavést ochranku před duševně vyšinutými útočnjíky se sekerou, kteří čirou náhodou vyznávají islám.

#

+2/−7
23.9.2016 15:26

M29a37r66t71i24n 35W52a72l92l34n58e54r 6255190134650

Už jsem se lekl, že se na ně zapomnělo.

+9/0
23.9.2016 15:28

M23a14r59e35k 65F36l87e91k62a96č 1766405174688

To by ty naše tratě a koridory musely vypadat trošku jinak

+2/0
23.9.2016 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.