Diskuze

Německé dráhy plánují automatické vlaky bez strojvůdců. Pojedou i do Česka

Kolem roku 2023 by se na německých kolejích mohly objevit plně automatické stroje. Německé dráhy o projektu od začátku uvažují v mezinárodním měřítku, časem by tedy takové vlaky mohly jezdit i do Česka, uvedl Achim Fiack, který má v německém dopravci Deutsche Bahn na starosti strategické plánování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Parada. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na http://www.poznejvlak.cz

0 0
možnosti

J73i10ř46í 93P66r86ů61š85a

23. 9. 2016 20:03

Takže stačí zrušit přejezdy a oplotit tratě. ETCS zařídí zbytek. Už i u nás by to teoreticky šlo ECTS se již buduje a trať Český Brod Brno by jiz měla být vybavena balizami.

0 0
možnosti

J73a27n 92Č31e60r63n34ý

23. 9. 2016 16:55

Pche, lokomotiva bez strojvůdce, to je prdlajs. U Českých drah jsem kolikrát seděl i ve vlaku bez lokomotivy!

0 0
možnosti

Já už i na nádraží bez celýho vlaku, heč:-P;-).

1 0
možnosti

To co DB testuje na trati za Krušnými horami funguje v pražské metru již několik let naprosto v pohodě... Strojvedoucí dává jenom pokyn k rozjezdu a otevře dveře. Jakákoli dynamika jízdy je předem naprogramovaná...

Takže i když v Německu toho strojvůdce vyženou, tak energetická úspora bude oproti dnešku 0.

5 0
možnosti

spíš mzdová bude, ale to není moc populární říkat

3 0
možnosti

Jakpa budou v Cesku jezdit, neni jedina trat, kde by se dalo jet rychleji.

Jel jsem s ICE z Frankfurtu do Hamburgu (530 km) za 3,5 hodiny.

U Hannoveru hlasili, ze jedeme 260 km/h.

To bude mit ICE po Cesku jednoho brzdare, aby se ten vlak nerozjel

1 1
možnosti

Když to v Německu rozjede, tak do Prahy na Hlavák dojede setrvačností. Zpátky už bude muset strojvůdce.

1 0
možnosti

J94i46ř73í 73T54e19p45r

23. 9. 2016 15:34

Letadla bez pilotů,

auta bez řidičů,

vlaky bez strojvedoucích, .........

......... prodejny bez pokladních, čerpací stanice bez obsluhy ............

A co bude dál?

Restaurace bez kuchařů,

pojišťovny bez pojišťováků,

módní přehlídky bez modelek, .........

Kam to ten svět spěje ?

2 1
možnosti

No a? Já tomu říkám pokrok, a je jednoznačně pozitivní :-)

3 1
možnosti

M69i38l68a90n 66V62o86l17e73k

23. 9. 2016 15:27

Moderní vlaky už nemají záchrannou brzdu zcela nezávislou, záleží na strojvedoucím, jestli vlaku nezakáže zastavit. Nedovedu si představit, že by vládu na záchrannou brzdou vrátili zpět pouze cestujícím. Z toho mi vychází spíš částečně automatické a částečně dálkové ovládání vlaků. Oboje ale bude jistě napadáno hackery z KLDR...

1 0
možnosti

Jasně, nějaké dálkové ovládání to bude, ostatně o tom se v článku i píše. Ono ve své podstatě je už jedno, jestli strojvedoucí sedí ve vlaku, a nebo někde v teplé kanceláři. Protože jeho fyzická přítomnost ve vlaku stejně ničemu nepomůže - co se týče té záchranné brzdy, dnes stejně strojvedoucí neví, proč za ni někdo zatáhl.

0 1
možnosti

Zruší strojvůdce, ale budou moci zavést ochranku před duševně vyšinutými útočnjíky se sekerou, kteří čirou náhodou vyznávají islám.

#

2 7
možnosti

Už jsem se lekl, že se na ně zapomnělo.

9 0
možnosti

To by ty naše tratě a koridory musely vypadat trošku jinak

2 0
možnosti