Diskuze

Zadlužené České dráhy půjčí půl miliardy ČD Cargo na lokomotivy

České dráhy řeší nezvyklou situaci. Jsou sice výrazně zadlužené, ale současně mají aktuálně miliardy korun na účtech. Proto se rozhodly, že půjčí přes půl miliardy korun své dceřiné společnosti ČD Cargo na nákup pěti lokomotiv Vectron od společnosti Siemens.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D10a11v73i35d 32P83e36c43a

26. 9. 2016 9:48

Pane Sůro, jedná se o financování pětice lokomotiv, které již Cargo vlastní, nebo jde o další sérii?

0 0
možnosti
Foto

Tak samozřejmě půjčit v této situaci je OK (lepší než nechat válet peníze na účtu), na druhou stranu, kdyby management měl alespoň základní vzdělání, tak by si nebral takové půjčky, ale dokázal by odhadnout, kolik budou mít budoucí příjmy (např. z toho odprodeje nádraží nebo kolik vydají dluhopisů) a to cash-flow trochu řídit. Takhle to vypadá, že to prostě ždímou co to dá (a když jim někdo dává prachy, tak proč nebrat aneb po nás potopa).

1 1
možnosti

"např. z toho odprodeje nádraží"

-------

Zrovna toto byl takový politicko-evropský guláš, že nebylo možno vůbec odhadnout, kdy a kolik ČD toho za tento majetek dostanou. Táhlo se to několik let, mezitím 2x padla vláda. Přitom jde o milardy. Jak potom chcete něco plánovat?

1 0
možnosti
Foto

Jak může někdo s dluhy někomu půjčovat? To se svět už opravdu zbláznil?

0 0
možnosti

Ne. Jen zcela běžně existují půjčky, které nelze kdykoliv předčasně splatit (v případě ČD jsou to dluhopisy).

Možná taky takovou půjčku máte, říká se tomu hypotéka. Tu lze obvykle bez sankcí splatit pouze při konci fixačního období.

1 0
možnosti

P91e70t20r 31N15o61v66á94k

26. 9. 2016 8:16

Klasika.... , mám peníze na účtu, tak proč splácet , když to můžu půjčit a za rok žádat od státu další půjčku...;-ORv

0 2
možnosti

Ne že bych se zastával Českých drah, ale rozumíte psanému textu? Je tam napsáno, že někteří věřitelé nechtějí předčasné splacení..... No hlavně když si kopneme co ?

3 0
možnosti

P19a28v50e15l 95N16o95c60a97r

25. 9. 2016 23:10

Jaké obchodní tajemství?

Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!!

0 1
možnosti
Foto

J23a34n 15V44a37l71a34l11í23k

25. 9. 2016 23:27

jaká dotovaná???

2 0
možnosti

J34a30n 18J73e32m94e19l26k67a

25. 9. 2016 20:37

Pokud by se dřív netahal zisk z Carga na neprožíral na neplacení politiků za osobní dopravu, tak už mohli mít takových Vectronů..

11 2
možnosti

Do roku 2003 to bylo tunelování zisků z nákladní přepravy zejména na do infrastruktury a osobní přepravy oficiální vládní politikou.

4 0
možnosti

Pane Sůro a co takhle napsat ohledně dne železnice z Chebuˇ(ohledně rekonstrukce Stříbrného šípu M260.001) reportáž, proč tam žlutý nejel ;-D a svrabu u žlutého Vašeho oblíbence, To radši dáte odkaz z ČTK.Váš oblíbenec taky kupuje Vectrony a nejvíc se zklamal, když ČD koupilo autovlaky a on prohrál to prskal. ;-D

15 4
možnosti

P65e87t25r 62Š26i68m53r31a44l

25. 9. 2016 20:05

Regiojet Vectrony nekupuje, ale pronajímá. To je trošku rozdíl.

Národní den železnice je akce ČD a máte pocit, že někdo RJ zval?

Reportáží z NDŽ jsem viděl dost, o svrabu u RJ jsem se taky dozvěděl.

11 0
možnosti

Pane Sůra vy jste prostě šmok..Rv

7 0
možnosti

J40a83n 75S79ů53r11a

25. 9. 2016 21:21

Od génia vašeho typu takové lichotky vždy potěší. Tak šup pro prášek

0 0
možnosti

Pane Sůro, děkujeme za další bulvární titulek ;)

11 0
možnosti

Mám dojem, že titulky k článkům přidává titulkář a ne autor článku. Proto se bulvární titulky objevují třeba i na technetu. Takže bych řekl, že toto není jeho vina...

2 0
možnosti

Stát je nejlepší hospodář! Proto se budeme zuby nehty bránit jakékoli privatizaci a restitucím!!!! :-):-):-)

3 3
možnosti

Většina železnice jako soukromé vznikla, ALE MAJITELÉ JE PŘEDALI STÁTU.

2 1
možnosti