Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unie chce zezelenit kamiony. Pomoci může prodloužená kabina nebo troleje

Nákladní dopravu v Evropě čekají velké změny. Evropská komise už chystá normy na emise CO2 i pro výrobce nákladních aut. Zatím je regulovaly jen emisní normy Euro, které řešily oxidy dusíku. Měnit se kvůli tomu bude zřejmě design kamionů, elegantním řešením jsou pak alternativní pohony - třeba elektromotor poháněný trolejemi nad dálnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H79o34n24z37a 66T53a78r 3529492824732

300tun Dumper na troleji v praxi

https://www.youtube.com/watch?v=JhqgVimGZRs

0/0
1.10.2016 10:35

Z72b30y84š29e23k 15Š73v80e38c 8544573934365

První odstavce článku dává odpověď na celý problém snižování emise CO2 a dalších.

Skleněná lahev italské vody na stole v Berlíně při prezentaci problémů s čím dál většími emisemi škodlivých látek z nákladní dopravy nechtěně symbolizovala to, co se děje v evropské dopravě.

Úřady a výrobci vymýšlejí snížení dopadů na životní prostředí. Neřeší hlavní podstata problému – zbytečná doprava zboží po Evropě. Než se dostala na stůl, ujela italská minerálka přes tisíc kilometrů, i když efekt pro koncového spotřebitele byl stejný, jako kdyby otočil kohoutek s berlínskou pitnou vodou.

+1/0
26.9.2016 21:40

P42e54t15r 84M42i40c41h20a44l 2830584881922

Stačilo by dokázat zrušit zbytečné převážení zboží po Evropě tam a zpátky jenom z důvodu papírové změny jeho původu. Pro začátek.

0/0
25.9.2016 22:45

J63a97n 32T89a82r11a27b32a 4916836519529

A Česmad je naučí i předjíždět......

0/0
25.9.2016 21:06

J89a12r46o16s87l51a78v 65K42a40d37l46e96c 5431969402411

Zase se řeší následek, ale ne příčina;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
24.9.2016 22:52

J88i73n83d39ř56i84c86h 73Š55k35o14p52e24k 4245321230105

přesně.

Úplně by stačilo zamyslet se, proč a hlavně zda je nutné vozit máslo ze severu na jih a jiné máslo z jihu na sever.

+7/0
24.9.2016 23:38

J90a87n 50T18a97r77a69b47a 4236966659909

Jistě. A proč by se ve Španělsku měla prodávat německá auta když stačí španělská.

0/−1
25.9.2016 21:06

M61i46c14h83a35l 61P52i62n77d15j71a89k 5303104767337

Pricina je znama ale neni zajem ji resit. Resi se jak vice vydelat a jeste u toho vypadat "zelene".

+5/0
25.9.2016 0:24

M40i38c86h23a31l 74T29o95m48i53n47s65k85ý 9611855467734

tohle nemůže být ani ekologické a ani ekonomické.

nelze počítat pouze s PHM, při jedné cestě. Ale PHM na na výrobu a výstavbu infrastruktury, údržbu....

0/0
24.9.2016 19:46

J75i89n43d52ř16i20c40h 95M61i57t38t20e44r 6454185561686

Další kravina, vždycky si myslím, že už mě žádný výmysl ekologů nepřekvapí, ale oni se překonají a dokážou vždy vymyslet ještě větší pitomost. Mimochodem 15 obřích kontejnerových lodí vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě.http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6

+1/−1
24.9.2016 18:45

J70i89ř66í 36S14c47h24w38a63c38h 8228974248216

proč tuhle hňupovinu tu musím číst téměř každý den....

0/0
25.9.2016 19:54

J29i20n13d83ř36i11c42h 96M85i79t13t90e77r 6674475201426

Musíte jen umřít, jinak nemusíte vůbec nic.

0/0
25.9.2016 19:56

J12a29n 77B14a26r75t83á19č63e39k 6145915800769

Podobné pokusy už proběhli před desítkami let v SSSR. Zily na elektriku se proháněli pod vedením pro trolejbusy.

+2/0
24.9.2016 16:30

I66v48a58n 23M97a25r35e14k 6714428692

Proč si nevzali příklad z populárních autodromů? Stačilo nad komunikacemi natáhnout vodivou síť, na všechny auta namontovat "tykadla" a byla by to ta "nejekologičtější" doprava ! R^;-D

+2/0
24.9.2016 14:51

I57v69a50n 33M44a33r59e94k 6904128652

A propos, je to stejný "vynález" jako před pár léty ve Francii propagovaný "pohon na stlačený vzduch" .

0/0
24.9.2016 14:53

P22e91t50r 16M85o18l52á91k 9778661817874

Nejmenuje se tenhle " vynález" náhodou železnice?:o)

+14/0
24.9.2016 14:20

J31i23r20k29a 87D95v43o85ř93á72k 4415830153358

Ne, trolejbus.

+1/0
27.9.2016 13:03

S48e23i15d69l 67P30e80t75r 1461921115164

Mně to připomíná mládí, kdy jsme povinně na hodiny ruštiny museli odebírat "Těchniku moloděži". Ten plátek byl podobných nesmyslů plný od osobních vznášedel, ponorek, dovolených na Marsu, podmořských měst až po obydlenou Antarktidu.

Vše samozřejmě díky geniu sovětského člověka a jedinému správnému společenskému zřízení na věčné časy ...:-)

+7/−1
24.9.2016 14:09

M73a29r28t63i89n 77N78o12v67o45t22n19ý 8490751127153

Pane autore, v CO2 se píse dvojka dolním indexem, nikoliv horním!

+4/0
24.9.2016 13:48

P31a35v97e77l 73M11o12r26a52v64e61c 3222299102428

No bóže, autor si plete chemii s matematikou :)

0/0
24.9.2016 14:03

S44e82i94d94l 37P21e73t53r 1771931375564

Buďte rád, že tomu kyslíku nedal odmocninu ...

0/0
24.9.2016 14:13

P46a54v69e56l 57M80o15r72a40v71e74c 3182959542268

Nebo že si jej nespletl s nulou.. :)

0/0
24.9.2016 15:28

L60u72k34á24š 50A55d25a21m76e14c 3917173200927

Výrobu Evropa "zazelenila" přesunutím do Číny, co takhle dopravu "zazelenit" výstavbou trolejbusů a přesunutím výroby elektřiny do Turecka, Ruska... nebo prostě někam za hranice? Potom by se mohli soudruzi v Bruseli zase jednou poplácat po rameni a odjet ve svých velkých klimatizovaných SUV s pocitem dobře odvedené práce do své vily na předměstí.

+5/0
24.9.2016 13:28

J23a33n 33H94r17u73z69a 8164198909647

Baterie do každého kamionu (náklad se už nevejde). Váš Stropnický a Hollan.;-)

+5/0
24.9.2016 13:06

M70i29l36a70n 52Č32e29r29n25ý 5283369279302

Děláte machry a ani neumíte správně napsat vzorec oxidu uhličitého.:-P

+3/−1
24.9.2016 12:56

P58a90v53e91l 50S42o49v83i90č73k97a 4146958765852

„Chybí potřebná infrastruktura, stále není v Evropě jednotný systém napájení nebo zabezpečení,“

Tento argument v době, kdy existují vícesystémové lokomotivy s více zabezpečovačí nedává moc smysl. Třeba Siemens Vectron má schválení už v 15 zemích (byť ne všechny kombinace jsou možné).

Problém prostě je v skrytém dotování silniční dopravy. Ne všechny cesty jsou zpoplatněny. Ty co jsou zpoplatněny, tak ty poplatky jsou nízké. Nejsou zahrnuty okolní náklady (poškození domů okolo, dopady na zdraví obyvatel, atd.). A to je věc dopravní politiky státu. Pokud chceme zachovat preferenci kamionové dopravy, tak není problém. Pokud chceme na sílu vše nahnat na železnice, tak zatěžme silnice brutálními poplatky a železnici dotujme. No a pokud chceme slavné tržní prostředí a nechat na firmách, aby rozhodly co je výhodnější tak by stačilo ty podmínky srovnat, tzn. poplatek za tunokilometr jízdy vlaku a kamionu na stejnou úroveň.

+4/0
24.9.2016 12:53

P40a26v84e37l 46K17ř10í52ž 8407431720809

Silniční doprava není dotována...

+1/−2
24.9.2016 13:03

P64a75v85e93l 25S50o76v44i35č45k46a 4126138165552

Tím, že mýto není na všech silnicích a tam kde je nezahrnuje všechny náklady dotována je. Byť ne přímo.

+2/−2
24.9.2016 13:22

P12a32v87e28l 72K79ř58í83ž 8307281180639

Ale houby... Platíme spotřební daně, silniční daně... a mýto je jen další zpusob jak z lidí dostat peníze...

+3/0
24.9.2016 13:30

P47a67v98e73l 55S12o93v81i88č73k96a 4306778505412

Spotřební daň platí i vlaky, silniční daň je výsměch. Mýto to trochu kompenzuje, ale pořád ne dost. A hlavně zatímco vlak platí všude, tak kamion jen na vybraných cestách. Prostě podmínky nejsou rovnocenné a dokud nebudou, tak jeden z druhů dopravy bude zvýhodněn.

+3/−3
24.9.2016 13:40

S12e36i85d23l 25P43e30t22r 1951301745294

Jen v ČR erár inkasuje na všem, co se týká silniční dopravy celkem asi 110 mld ročně. Zpátky do infrastruktury jde s bídou 40% ... Včil mudrujte :-)

+3/0
24.9.2016 13:57

V57á38c91l29a42v 24P31o51u11s17t52k43a 3540741172

Výsměch jo? Přijdete to říct do očí těm, co ročně na silniční dani odvedou miliony? U mě je to cca 200 tisíc, do očí byste mi to jistě neřekl.

0/0
24.9.2016 14:40

J85i25n66d12ř39i97c69h 29Š13k71o69p44e64k 4355961650605

pokud by kamiony měly platit celé škody, které svým provozem způsobí, musela by spotřební dań být někde jinde

+1/0
24.9.2016 23:40

L17u26d27v40í32k 10O38n51d60ř17í46č81e54k 8760935380818

Vždy když myslím, že větší blbost už vymyslet nelze, soudruzi géniové z nikým nevolené EK mne vyvedou z omylu.

+18/0
24.9.2016 12:53

J21a55r36d31a 77S15o66k12o11l 1826618951131

Jak to bude při orání pole ? Tam taky natáhnou dráty a nebo se začnou vyrábět el.oračky ?

Navrhuji zavést dopravu koňmo a těžkou přepravu mohou tahet volská spřežení . Těch máme již dnes nadbytek ;-D

+4/0
24.9.2016 12:52

J52i87ř94í 24K14o93c25u33r19e20k 6365564215258

Než se dostala na stůl, ujela italská minerálka přes tisíc kilometrů, i když efekt pro koncového spotřebitele byl stejný, jako kdyby otočil kohoutek s berlínskou pitnou vodou.

---

Když se řeší emise, tak takovéto drobnosti absolutně nikoho nezajímají. Nejekologičtější guru Al Gore spotřebuje ročně víc energie než krajské město v ČR. Jenže on je ekoaktivista, on může. Narozdíl od toho krajského města v ČR, které musí snížit spotřebu o 10 % do roku 20XY, aby zachránilo planetu.

Co kdyby si ekopošuci odpoustili tyhle koncefence a uštřili tak energii?

+7/0
24.9.2016 12:50

T52o29m88á40š 25M49o51r38a46v65č48í12k 3597316863235

S tím Al Gorem je to zajímavé. Máte nějaký odkaz? Co vlastně dělá? Má nějaké obří továrny, když spotřebuje víc než krajské město? A které město ČR máte na mysli?

+1/−3
24.9.2016 12:59

M72a87r33t22i89n 17V83a36n45ě52k 6711673782719

UTFG

0/−2
24.9.2016 14:38

V20í13t 11K10o67u80b58a 6376860384688

Za 2 ndy 2 ekoteroristické články. Vše s jediným efektem, vytáhnout víc peněz z dopravců - zdražit dopravu - tím zdražit dopravované produkty. Nikdo jiný než zákazník to nezaplatí

+3/0
24.9.2016 12:49

O12n31d26ř29e92j 29H33r73u76b53o77š 7386377320185

Rozpustte tenhle komediální spolek nazdarku... dejte zpatky hranice. Myslenka byla hezka a dobra, jenze neschopní lidi v unii to cele pohřbili..

0/−1
24.9.2016 12:45

L93u53k19á60š 15K81r27a93u17s 4578741697880

Který to byl film, kde auta jezdila se sběračem pod sítí jako autíčka na pouti?

0/0
24.9.2016 12:36
Foto

M64i88c66h57a62e50l 69D29o77s35t61a34l 8343391417455

No a jak jsme byli na pouti nasr.ní když jim vypadl proud.Už vidím dopravce jak jim auta stojí protože jim selhala síť.;-D

0/0
24.9.2016 12:41

J35i57ř31í 38K53o35c29u91r84e58k 6865964485988

Síť neselhala. Jen přestalo foukat a je zataženo a tak se, v rámci snížení odběru, elekrodispčink rozhodl vypnout dálnici namísto tramvajového provozu.

+6/0
24.9.2016 12:54
Foto

M35i85c70h57a14e87l 87D88o70s78t69a67l 8343331407355

Nemyslím si že je to to pravé ořechové.Je to jako s elektromobily.Všichni jásají jak je to super ale málo kdo si uvědomuje,že energii je třeba někde vyrobit a baterie také něco stojí a jejich životnost je taky omezená.Co pak s články?Jsem zvědav jak tuto blbost budou zavádět v jiných zemích.No je to jenom extravagance dopravy ale nemyslí si,že by se to masově zavedlo.Protože to co přinese tak zase opětovně negativy vezme.

+4/0
24.9.2016 12:34

M52i57l91a64n 74Č21e48r22n66ý 5363449419382

Naftu a benzín je taky třeba někde vyrobit.:-P

0/0
24.9.2016 13:35
Foto

M70i64c20h42a79e85l 61D97o48s67t82a41l 8473681427675

ano to je pravda ale proč teda přidávat další médium které i když na první pohled vypadá jako super eko ale když půjdeme do všech okolních aspektů je to v podstatě stejné jako fosilní palivo.To je to co jsem tím chtěl říci.To nemluvím o tom kolik bude stát ty všelijaké úpravy.Tak eco nic moc a ještě drahé.Pokud tu budou stále fosilní paliva,tak nevěřím že při té drahotě to bude atraktivní pro každého dopravce.

+2/0
24.9.2016 13:55

J73i65r60k67a 60D27v61o53ř89á17k 4695200593198

Ve skutečnosti nejde o to že je palivo fosilní, ale že je arabské.

0/0
27.9.2016 13:21

V90a31c61l53a39v 50P98e12r23o90u60t48k90a 6588527954911

Na naše nedálnice ideální..

0/0
24.9.2016 12:31

M79a11r53t33i68n 70P74r76á12š14e91k 8805351950543

Troleje na každou parní lokomotivu !

+5/0
24.9.2016 12:09

M37a38r18t72i49n 26P16r88á37š33e65k 8585531680663

už se těším na NAMRAZU.

0/0
24.9.2016 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.