Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet přidá spoj na trase Praha - Brno. Vyhne se kolizi s ČD

Soukromý dopravce RegioJet našel v jízdním řádu mezi Prahou a Brnem místo, kde nebude vadit Českým drahám. Vyplývá to z poslední verze návrhu jízdního řádu. Firma nechce novou verzi řádů až do vydání komentovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T37o25m60á14š 75P78o17k98o79r94n21ý 2600860586770

Moc tomu nerozumím asi. Proč by nemohl přijít na trh nový dopravce bez takových bariér? Proč se trh železniční dopravy tak reguluje? Ruku na srdce, RegioJet nabízí daleko kvalitnější a příjemnější formu dopravy než naše slavné státní ČD. Měl by to být pro ČD impuls se zlepšit, ne záměrně omezovat ostatní, kteří přináší občanům lepší prožitek z cesty.

0/0
22.11.2016 10:35

J94a24n 74O59n77d51r89o56u66š40e33k 5836269296808

Jezdím vlakem z Brna do Prahy pomerne pravidelně. Jsem rad, ze přichází.i do Brna konkurence. Je mi jedno, kdo to je. Kazda konkurence.je dobra, vydělat muze jen zákazník. Je ovšem skoda, ze na jinych trasách jsme porad v roce 1990, at neprehanim. Treba Brno-Jihlava.

0/0
6.10.2016 7:13

P50a32v82e58l 73Š60m60í62d78e66k 6629160233188

Jo a mám nápad nenavrhneme Jančuru na podnikatele roku;-D

0/0
29.9.2016 7:42

V49o84j15t97ě60c45h 14H35a13n98á96k 8845341141474

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/420529/exstevardi-o-regiojetu-spina-plisen-a-jidlo-na-zachodech-dopravce-nesmysl.html

Dobrou chuť aneb ke svrabu jako bonus hnačka. ;-D

+3/0
27.9.2016 11:11

L44e54o32š 82N59a23v69r37á13t10i14l 9433620225805

parada...konecne z BA vlak na Prahu o pol stvrtej... pol hodinu pred EC Jarda Hasku

+1/−2
26.9.2016 13:22

T21o88m83á42š 57T90a48t77í28č68e44k 5460962790598

Jako by už nestačilo to, co na nádraží bydlí. :-P

0/0
26.9.2016 11:11
Foto

P75e75t35e58r 41J31a17b82l40o58n35o25v77s93k59y 1409696711901

Před niekoľkými dňami napísala cestujúca na fb.profil Regiojet sťažnosť.Chcela vystúpiť z vlaku v Zábřehu n.M. Dvere nemohla otvoriť,ani stevard.Keď sa chceli presunúť do druhého vozňa a z neho otvoriť dvere,vlak už bol vypravený.Takže cestujúca sa musela previesť až do Č.Třebovej.Všimla si,že pred vystupovaním v Třebovej sa stevardi smiali z toho,že nestihla vystúpiť.!Takže úroveň niektorých stevardovRvNavyše nie sú školení pre riešenie mimoriadnych udalostí.Minulý týždeň sa pokazila lokomotiva,cestujúcich natlačili do ďalšieho vlaku / +120 min,žiadne konkrétne informácie cestujúci od stevardov nedostali.

Takže aj takýto je Regiojet

+22/−2
26.9.2016 11:10
Foto

J28a85n 94V50a70l88a53l16í54k 6646899780326

pšt o tom se psát nesmí...

+14/−1
26.9.2016 11:34

P40a33v50e38l 67M36o62r48a88v80e11c 3122979642338

Proč se o tom nesmí psát? Co je to za blbost?

0/0
26.9.2016 12:37
Foto

J10a33n 18V13a76l34a87l40í89k 6796849870516

Vy jste tu něco takového četl. Já ne.

+2/0
26.9.2016 12:59
Foto

J76a11n 38V75a67l56a91l46í69k 6196129120446

PS: ale jak by se něco takového stalo u ČD tak by tu byl článek hned.

+3/0
26.9.2016 13:00

R37o78m95a24n 48S67t89o88n81e53k 1409813749551

podobné věci se ČD taky stávají

0/−1
26.9.2016 14:14

J16a44n 19S48ů86r51a 4745963223782

Mám za léto asi dvacet mailů stížností na ČD...nefunkční klima, velké zpoždění. Vidíte nějaký text o tom? Fakt si myslíte, že mám psát o každé závadě? Obdivuji chorobně nemocné, kteří sjíždí FB RegioJetu a hledají, co tam někdo napíše negativního a radují se z každého záporného příspěvku.

+2/0
27.9.2016 0:12

P72a36v40e17l 40M62o63r97a10v74e88c 3602619922658

Nestíhám číst vše..

A je sakra rozdíl mezi "není nikde psáno" a "nesmí se o tom psát".

Opakuji: on někdo někde zakázal o tom psát?

0/0
26.9.2016 13:40

P45e29t60r 86N29i83v44n85i80c46k40ý 3342104635247

Kdo asi tak dělá stevarda? Nedělej si iluze.

+1/−1
26.9.2016 11:37

P92e61t81r 83N44e75c41h59a80n50i89c76k82ý 7743806278830

Stevardi obou soukromniku mají naprosto tristní dopravní znalosti a schopnost operativně něco řešit při problému

+2/0
26.9.2016 13:19

V57á54c31l15a55v 45J34o59n87á90š 8532363932323

Pozor na svrab....

+9/−6
26.9.2016 10:48

P38e97t45r 59N94i97v79n18i30c69k86ý 3102164775927

Proč? Oni cestující snad spí na ubytovnách pro zaměstnance? 8-o

+1/−3
26.9.2016 10:52

V67á13c16l65a22v 50J51o19n91á87š 8162453582843

Ale můžou to od těch zaměstnanců chytnout...

+3/−2
26.9.2016 10:57

O87l49d16ř54i56c66h 48J83a38n30e31č85e77k 8459116443671

Mám pocit, že svrab se podáním kelímku s kafem nepřenáší... přeci jen to nejsou neštovice.

+1/−3
26.9.2016 10:59

P44e28t80r 93N33i49v30n38i19c87k56ý 3362664175907

JAK mohou zákazníci chytit svrab od zaměstnanců? Jestli jsi zákazník, co přesně se zaměstnanci děláš, že se bojíš přenosu svrabu?

+3/−2
26.9.2016 11:05
Foto

J43a59n 44V81a47l93a61l30í35k 6296299770446

I při podání kelímku s kávou se můžete toho zaměstnance dotknout... a inkubační doba je 3 - 8 týdnů

+2/−1
26.9.2016 11:29

P90e63t73r 72N90i52v47n10i40c13k92ý 3262664335277

Dotknout možná, ale nakazit? 8-o Kde je doložen přenos nákazy krátkým dotekem?

+2/−1
26.9.2016 11:39

Š57t60e37f11a62n 23F93r43i85č65a 7622308503666

Děláte si srandu? Když o té infekční nemoci nic nevíte, tak se alespoň neztrapňujte.Rv

0/−2
26.9.2016 15:51

P59e67t13r 29D51l93o28u33h81ý 3635751642528

Citace z wiki: " Onemocnění se přenáší nákazou, nejčastěji přímo od nemocného těsnějším nebo delší dobu trvajícím kontaktem, především společným užíváním textilií, spíše při dlouhodobém kontaktu (např. v noclehárnách, táborech, avšak rozhodně ne podáním ruky). "

Pokud máte jiné doložené informace, prosím opravte ten text. Jinak se budou všichni čtenáři "ztrapňovat", protože nemají informace jako vy.

+2/0
26.9.2016 16:54

M43i29r40e87k 30Z37á37v12o77d68n91ý 7752807760698

Snad jen k poslední větě ... z nuly? Nevím, jestli imprérium Student Agancy byla nula. Myslím, že pro start na železnici je býti jedním z největších autobusových přepravců docela slušný předpoklad.

+13/0
26.9.2016 10:39

M39i85c34h88a27l 58P72a52s34t22o46r80e33k 4384360548468

On ještě pořád nula je. Zatím nic nepředvedl. Jen sliby a nic. Jezdit na nejlukrativnější trati a s platbami od státu umí každý. Ať ukáže takový nárůst cestujících třeba na trase z horní do dolní, kde jezdí 10 lidí denně.

0/−6
26.9.2016 14:15

O86l58d50ř10i66c34h 73J10a23n39e56č89e44k 8379756223501

zato Vy se opravdu vyznáte - "na nejlukrativnější trati a s platbami od státu" 8-o kde v ČR prosím Regiojet a Leo Expres pobírají platby od státu - ať už za vlaky či autobusy - krom těch za poskytování zákonem nařízených slev?

jak rádi by soukromí dopravci jezdili z Horní do Dolní s 10 lidmi... (ne nutně Regiojet, ten hlavně hubatě mluví, než aby opravdu jednal)

+1/0
26.9.2016 16:08

M62i51c76h50a74l 35P83a55s86t63o18r90e55k 4784480418468

RJ se do žádné soutěže nehlásí a možnosti už měl. On má jen plnu hubu keců. A platby na trať OV PHA se s nástupem RJ a SA prudce zvýšily a je jedno jestli je to přes dotace, dar, poplatek nebo co je to aby to prošlo u EU a voličů. Kdyby stát nerval peníze do OV PHA a to jakýmkoliv způsobem tak je jízdenka za 99Kč nereálným snem fanoušků RJ a LE. O kvalitě vlaků RJ jak nám je básnil pan Jančura vs. skutečnost ani nemluvím. Totéž čistota, spolehlivost atd. Já jezdím vlakem každý den a s příchodem RJ a LE se kvalita rapidně zhoršila. Jen to někteří lidé asi nevidí

+1/−2
26.9.2016 16:20

O38l92d27ř28i39c29h 98J24a27n45e43č94e44k 8769186153211

Jak jsem napsal úplně na konci - v souvislosti s Horní a Dolní nemluvím nutně o Regiojetu, ten se do soutěží opravdu moc nehlásí.

Že se platby za danou trať s nástupem konkurence prudce zvýšily ještě zdaleka neznamená, že stát soukromníky dotuje. Jim platí toliko náhradu slev, které ze zákona musí poskytovat (že dopravci na těchto náhradách asi brali víc, než by správně měli, je druhá věc). A ministerstvem objednávaným souběžně jedoucím expresům a rychlíkům ubyli cestující, takže ministerstvo logicky ČD musí doplácet větší ztrátu. Ale odkud máte, že by stát cíleně sypal peníze do kapes soukromníkům?

Současnou kvalitu spojení Praha - Ostrava nemohu posoudit, před 10 až 15 lety jsem tam sice jezdil často, naposled ale ještě před nástupem konkurence.

0/0
26.9.2016 17:38

P87e72t12r 68Š46i83m24r25a20l 4477207905325

Regiojet se do toho mála soutěží pravidelně přihlašuje. Ale například v Plzeňském kraji obálky vůbec nerozlepili a vrátili dopravcům zpět.

ad Michal Pastorek: příchodem soukromých dopravců se kvalita a čistota prudce zvýšila i u dopravce ČD. Dříve byla kvalita pouze u vlajkových produktů SC Pendolino a EC. A do Ostravy se jezdilo za 500 Kč.

0/0
26.9.2016 19:55

O83l77d50ř13i90c46h 29J32a44n22e57č50e59k 8189476223901

Na Šumavské lokálky, Liberec - Zittau - Seifhennersdorf ani rychlíky Plzeň - Most se nepřihlásil, ze soutěže o Jizerskohorské lokálky odstoupil. Takže v ČR reálně můžete hovořit jen o rychlících Olomouc - Krnov - Ostrava. To bych "pravidelně se přihlašuje" moc nenazýval.

+1/0
27.9.2016 9:23

J28a40n 81S49ů66r60a 4675433683552

Olomouc - Opava - Ostrava - tam se taky nehlásil nebo to se nehodí do krámu? Mimochodem, proč s ním lidi jezdí a počet cestujících roste?

0/0
27.9.2016 0:14

O43l14d23ř18i61c13h 35J23a58n26e93č73e27k 8689916643381

Já nenapsal "vůbec se nehlásí", já napsal "moc se nehlásí" - to je trochu rozdíl, ne? Z pěti soutěží v ČR se plnohodnotně zúčastnil jedné, z jedné se stáhl a do tří vůbec nepřihlásil, viz moje odpověď výše. Ale pokud jsem na nějakou zapomněl, tak se omlouvám, v tom případě mě prosím poučte.

Mimochodem, s ČD taky lidi jezdí a jejich počet roste, ačkoliv tady na ně kdekdo nadává.

+1/0
27.9.2016 9:27
Foto

P89e21t95r 33R15ö77g97n55e91r 5606492447215

Kdyby pan Jančura nespustil svoje žluté spoje, jezdili byste,přátelé státních drah do dneška do Olomouce a Ostravy ve špinavých, starých a smradlavých vagonech ČD....

+20/−30
26.9.2016 10:28

R88o44m56a76n 72P87o40l97á49č87e55k 5826349625

Ale no tak... ČD sype do zlepšování vozů dost, ale prostě pokud máte přes 1000 vozů tak to neuděláte přes víkend ;-)

+15/−1
26.9.2016 10:40

R74o34m65a64n 79S74t94o38n53e57k 1599193979451

ČD začalo ve velkém modernizovat své vozy až potom když bylo jasné že na koleje se dostane konkurence

+3/−5
26.9.2016 14:15

M19a16r21t73i72n 24N15o14v38o70t91n28ý 3766976901714

Lžete, investovat začalo předtím než začal jezdit RegioJet, hned poté co se vyjasnil způsob financování ČD.

0/0
27.9.2016 10:00

M18i76c32h52a45l 80P67a93s84t63o45r93e16k 4134280238788

ČD má vozů a vagónů dokonce necelých 6000. Ale to ti co zatvrzele melou svoji a propagují jen RJ nikdy nepochopí. Doufám, že stát prohlédne a raději bude podporovat jednotnou ČD než tady ten bordel který tu vzniká

+6/−4
26.9.2016 14:17

J42a62n 39K80o44b18ě60r47s68k29ý 1370926871553

To není pravda. Konkurence určitě zrychlila modernizaci vozového parku ČD, ale pokud si dobře pamatuji tak taková Pendolina jezdila do Ostravy už před Jančurou. A ČD nasazovaly do Ostravy to lepší co měly....

+14/0
26.9.2016 10:41

P28a39v61e85l 50M41o74r91a73v35e53c 3792879602698

Ano, vozy tam byly jako dnes. Doplňkové služby a cena se ale radikálně zlepšily od té doby, co přišla konkurenceR^

+2/0
26.9.2016 12:39

J20a32n 67K72o15b97ě65r38s41k37ý 1420236911973

To, že konkurence zlepšila služby

0/0
26.9.2016 12:50

J21a47n 66K90o74b88ě75r75s50k42ý 1710466661693

To, že konkurence zlepšila služby to tady nikdo nerozporuje. Ale tvrzení, že nebýt Jančury tak by jezdily staré vlaky prostě není pravda.

+4/0
26.9.2016 12:51

P65a54v90e38l 72M85o98r19a15v35e24c 3502309732338

Ano, to souhlasím. Pán si jen spletl co konkurence zlepšíla.

0/0
26.9.2016 13:39

V53a23c98l60a10v 74H24a15j22e95k 3846799449

nejen pendolina ale i na EC a další vlaky. Jen v tom množství je to méně vidět.

0/0
26.9.2016 14:48

M55i26r40e42k 61Z97á67v75o81d51n83ý 7282217220388

Hmm... až na to, že na trase Praha - Ostrava cca 20 let nejezdí špinavé, staré a smradlavé vozy. Naopak na jiných rychlíkových trasách jsou standardem i dnes.

+1/−1
26.9.2016 10:42

S60t64e60p47a54n 12T26o87t58h 8468159695898

protože ty nejlepší vozy se stahovaly... DC-PHA, to bylo donedávna jak z hororu. Po nákupu railu se to konecne hnulo. Ale ještě to není teda žádná hitparáda 21. století... tam bejvalý koženky, chytře potažený nasákavou látkou bez klimatizace fakt ještě nepatřej. Ale lepší to je. A dokonce bejvaj na startovní stanici i čistý. to je obrovsky velký plus.

+3/0
26.9.2016 11:27

M40i84r25e76k 10Z28á73v58o19d83n17ý 7682747650778

Bohužel nerozumí, jakou relaci myslíte (DC). Nicméně tyto vozy (Bpee, Bee) jezdily na trase Praha - Ostrava od jejich vzniku. Jediné další kvalitní vozy (Bmz) jezdily do Německa a Rakouska. A něco tedy ještě do Maďarska.

0/−2
26.9.2016 12:13

F41e57l76i80x 63M11e75d61e40k 7345414880537

Na lince R4 Děčín (DC) - Praha tyto vozy ale nejezdí. Na zdejších spojích jsou nasazeny vozy A149 ,B249 a BDs449 .

2. třída má pouze přepotahované koženky.

+1/0
26.9.2016 17:06

O98l51d83ř24i92c96h 84J50a65n68e51č20e92k 8639126553751

Když jsem někdy v roce 2000 poprvé nastoupil do IC Praha - Ostrava, nejprve jsem dost znejistěl, jestli jsem opravdu ve 2. třídě - byl jsem totiž zvyklý na staré koženky v motorácích kolem Liberce.

Pendolino do Ostravy jezdilo taky dávno před Jančurou.

Je nicméně pravda, že bez něj by do Ostravy jezdilo méně spojů a byly by výrazně dražší, než jsou.

+11/0
26.9.2016 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.