Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější jízdenky i vyšší dotace. Soukromníci přitáhli do vlaků lidi

Sehnat lístek pod 200 korun za více než 300 kilometrů dlouhou cestu Praha-Ostrava dnes není problém. Konkurence na železnici za posledních pět let, kdy poprvé vyjel na koleje RegioJet Radima Jančury, přilákala zákazníky a stlačila ceny jízdenek dolů. Objevily se však i problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a52r62t66i34n 26N88o82v88o50t36n21ý 3286896851844

Opravdu má cenu do článku vkládat vyjádření nějakého obskurního "Svazu cestujících ve veřejné dopravě", který prakticky nefunguje a není o něm vůbec slyšet?

+1/−1
28.9.2016 21:09

R87a42d47e21k 48K12o60h17u76t 5487563225343

ČD zneužívají i kraje. Jeden z mnoha příkladů. V MS kraji posun OS.vlaku s odjezdem o půlnoci ze Svinova ve směru Český Těšín linka S1 i Opava S1, ale také z Hlavního směr Frýdlant linka S6 na 0:40. Vytvořily si tak připojení od dálkového vlaku Ostravan, který pojede nově z Prahy ve 21:22 a do Svinova přijede v 0:36. Místo aby osobní vlaky ve Svinově navazovaly na jiné osobní vlaky. Nově se tedy bude čekat dlouhé minuty, když vám ujede např vlak linky S1 ve 22:22 ze Svinova do 0:40. Již tak se z Opavska dále za Ostravu po 22 hodině nedostanete. Rovněž ani od Přerova, Studénky, Mošnova. Je to diktát ze strany ČD kraji. Druhá strana mince je ta, že kraj na to mlčí. Protože třeba má opožděné platby za nasmlouvané služby za dopravní obslužnost k ČD atd. Chce se mi zvracet. Ranně večerní doprava a přestupní vazby zcela zlikvidovány...

+3/−2
28.9.2016 11:58

J57a44n 10K46o21b62ě35r19s96k23ý 1450626941743

To bude spíš neschopnost Moravskoslezského kraje, že se nechá využívat. Stačí se podívat na ROPID tam by s ČD rychle zatočily...

+3/−1
28.9.2016 12:01

R74a60d72e95k 69K20o45h81u21t 5187253985953

Je to trochu s tím zneužíváním složitější. Neříkám, že nemáte pravdu. Kdybych právě neseděl na některých jednáních kvůli JŘ na kraji. Tak bych to tak nenapsal. No ale bojovat se bude dál o vlaky v ranně večerní dopravě dál. Škoda, že ČD hodně přispívají k tomu, že se tak musí dít. Protože jak se říká. Já jsem se prát nechtěl... Hihi..

+1/0
28.9.2016 12:27

J14a50n 28Z31a65h80r16a49d93n24i85k 3704540847481

No hold se budou muset manažeři Českých drah někdy i ohnout,pokud budou chtít mít Pendolino aspoň z poloviny plné.To ale nehrozí ,oni si vezmou raději pár miliard půjčku na rekonstrukci 30 let starých rakouských souprav za kterou ručí občané a když do nevyjde, tak se usadí třeba ve vodárenských společnostech tam to také hezky sype :-P:-P:-P

+1/−12
28.9.2016 11:52

J76a78n 22K11o51b87ě24r53s80k72ý 1800606601603

To vás asi zklamu, :-)ale Pendolino běžně plné jezdí. Jsem totiž jeho pravidelný uživatel

+12/0
28.9.2016 11:53

J74a88n 11Z38a51h26r93a96d27n41i21k 3754530197791

A víte váženy pane že se náklady za pořízení Pendolin už asi nikdy nevrátí i kdyby jezdili 100 let ? Proto nyní ČD skupují staré vozy po vzoru pana Jančury a dokonce mu některé i vyfoukli za větší nabídku peněz ,oni si to mohou dovolit,platí to totiž občané České republiky. Rakušáci jsou rádi jak se jim investice do vozů koupených víc jak před 30 ti lety vyplatila a vytahali ty vagony z roští .Měli štěstí že je tam ještě našli,být to u nás tak je bezdomovci odvezli do šrotu :-)

+1/−12
28.9.2016 12:13

J66a55n 74K95o58b21ě66r33s75k32ý 1270916491763

Jako cestujícího který je s produktem SC Pendolino spokojen mně okolnosti jejich nákupu nezajímají. Ty soupravy jezdí tak je využívám. Využívám je raději než vlaky RegioJetu kterými občas taky jezdím.

Jinak hezký odklon od tématu. Dojdou argumenty o obsazenosti tak přejdeme k okolnostem nákupu ;-D Co vytáhnete příště?

+11/−1
28.9.2016 12:18

M42i51r36o34s76l22a63v 35P19a78v95l46í47č37e94k 7163530705814

Omlouvám se, mělo to být +

+1/0
28.9.2016 12:23

J41i15ř28í 71B79í93l14i98k 6929521271833

Doporucuji v zajmu zachovani dusevniho zdravi prestat cist casopis zluty :D rozumite zeleznici jak koza petrzeli :D....Nelze slucovat dohromady prostredky na puvodni jednotky "expendolina" Premier (krachem čkd propadly bohuzel) kdyz to sloucite opravdu vyjdou velka cisla ...ale to je vec minula a neuspesneho pravedeni tehdy jeste ČD s.o. Nakup soucasnych Pendolin, jsou prikladem uspesneho projektu samy na sebe vydelavaji a jsou tedy ZISKOVE! ......Uz jenom selskou logikou pokud neco ma prumerne vyssi cenu, a presto je to vyuzivane pravidelne nad 80%-90% asi to tratit nebude....

+4/0
28.9.2016 12:26

M92a27r73t98i48n 71N98o20v66o52t41n78ý 3626426321114

Že se náklady nikdy nevrátí? Jak jste na to přišel?

+2/0
28.9.2016 21:11

L86u37k39á84š 89Š95m42a32h71e68l 2937294572504

Víte, že Pendolina už jsou několik let zcela splacena?8-o

+3/0
29.9.2016 10:19

J82i40ř15í 79B12í93l29i52k 6129871781703

Evidentne nejezdite Pendolinem ... Ve spicku je problem najit misto v druhe tride protoze je vyprodana a mimo ni je obsazenost take vice nez slusna. Kdyz neco "plaacam" tak alespon vim o cem...

+9/0
28.9.2016 12:11

J43a69n 15K18o14b37ě61r35s46k60ý 1290266961653

Pán je z dalších kteří si myslí, že s ČD do Ostravy nikdo nejezdí. Netuší ovšem jak hluboce se mýlí. S Pendoliny mám tu stejnou zkušenost jako vy R^

+7/0
28.9.2016 12:14

J87a88n 19Z52a38h75r47a97d57n22i30k 3214580907941

Mínusujte borci kolik chcete, ale moje největší starost nyní je, abych nakoupil u Regiojetu vlakové jízdenky na vánoční období pro celou rozvětvenou rodinu a známe v různých termínech.Které nebudou vyhovovat,tak ty lze 15 minut před odjezdem zrušit a to bezplatně !

+1/−7
28.9.2016 11:24

J16a34n 44K64o47b93ě53r52s10k35ý 1340236491453

To je fakt terno kupovat si x jízdenek, nechávat dopravci peníze na účtu a pak skoro všechno stornovat ;-D To já si koupím jednu a mám pokoj.

+4/0
28.9.2016 11:55

R54a78d78e42k 51K74o13h54u45t 5107893615893

Až budete mít rozvětvenou rodinu, budete schánět jízdenky rovněž...

+1/−1
28.9.2016 12:02

J41a39n 69K16o78b49ě15r34s11k37ý 1300896401533

Já bych nic nesháněl, protože bych koupil jízdenky u ČD a pak bych dokoupil místenky na konkrétní spoj.

+3/0
28.9.2016 12:04

J33a71n 57Z83a32h47r71a33d97n80i75k 3134220257731

Má mi těch pár tisícovek které nepotřebuji ležet ladem za pidi úrok ve spořitelně ? Tak leží na účtu u Regiojet.Ale ten komfort že nemusím bazírovat na přesném dni a hodině odjezdu a vyberu si s předstihem ty nejlepší místa.Cesty si zhruba naplánuji i na 3 měsíce dopředu a to za to stojí R^

+1/−2
28.9.2016 12:34
Foto

J82a68n 61V91a57l53a62l48í44k 6926839780396

lol neví co spenězy a jízdenky kupuje ted aby ušetřil ;-D;-D

+3/0
28.9.2016 21:47

R75a38d73e18k 50K47o81h63u14t 5557653885423

Pane Zahradník, to některým ultras ČD nevysvětlíte. Já mám z úředníky ČD a jejich představám o jízdních řádech v MS kraji jen trpké zkušenosti. Dělají si přípoje ke svým dálkovým vlakům přípoje ve Svinově i v Bohumíně a ranně večerní doprava je v rámci kraje úplně rozhašena a nepoužitelná...

0/−3
28.9.2016 12:08

J56a16n 32K43o55b51ě34r58s96k24ý 1140266571843

Nejsem žádný ČD ultras, ale chyba bude taky ve vašem kraji který se nechová jako objednavatel který rozhoduje, ale jako sluha. Objednavatel platí tak by měl rozhodovat nikoliv dopravce (v tomhle případě ČD).

+1/0
28.9.2016 12:11

R70a78d98e39k 69K97o37h40u24t 5127463375833

Nemyslel jsem sice konkrétně Vás, ale asi to tak vyznělo. Vy o dopravě totiž něco víte. Že upřednostnujete ČD je Vaše věc uznávám. Já jezdim všemi dopravci podle potřeby času...

+1/0
28.9.2016 12:22

J51a65n 42K30o79b37ě52r97s95k58ý 1110456761553

Já taky většinou :-) (akorát já z Olomouce). To co ČD dělají ve vašem kraji je samozřejmě neomluvitelné a nechápu, že si to kraj nechá líbit, když je objednavatel.

+1/−1
28.9.2016 12:24
Foto

J94a30n 85V49a58l52a33l76í47k 6566709940206

a když náhodou někdo zaspí tak ty jízdenky z vesela můžete vyhodit...

0/0
28.9.2016 21:45

J43a27n 46Z33a15h24r37a31d22n68i39k 3624600257631

Už by ty České dráhy měli svěřit tu bezednou díru panu Jančurovi aby jim tam udělal trochu pořádek!Mohl by i některé manažery poslal do tepláků za mrhání prostředků daňových poplatníku !

+1/−17
28.9.2016 11:08

M90a50r55e40k 72M48a35r93t47i55n 8509174976120

Nejlepší je ten, který o tom nic zhola neví, ale vykřikuje laciné výroky. Už chápu, proč této zemi vládnou Zeman,Babiš a spol. Rv

+12/0
28.9.2016 12:07

R16a88d96e13k 89K95o37h11u48t 5677283395313

Přesně tak. Já bych to o těch teplácích napsal ještě peprněji, ale smazali by mi to...

+1/−2
28.9.2016 12:11

J89a15n 58H27o46r82a 6937231856

Pokud víte , že byl spáchán trestný čin, podejte trestní oznámení...

...jinak plkáte hovadiny

+3/0
28.9.2016 13:29

J40a16n 13Z68a87h85r72a84d78n29i89k 3754710607411

Co ty Pendolina ? Kdy asi tak přibližně budou v zisku ? Když jezdili několik let samy a ještě s dotacemi na nejlukrativnější a nejvydělenější trati v zemi?

0/−3
28.9.2016 13:40

J60i53ř36í 65B86í59l58i13k 6719101671753

Pendolina jezdi bez dotaci na sve komercni riziko stejne jako Regiojet ci LE

+3/0
28.9.2016 14:44

J17a34n 60Z12a48h83r69a15d13n88i14k 3654300967791

Horo , jak chceš v ČR něco vyšetřit,když vidíš co se děje v ČSSD když kolem nich brousí policie ,to raději zruší úřad který by je měl vyšetřovat aby se na něco nepřišlo.

Tady něco o Pendolinu z roku 2006 a dalo by se dohledat dalších 100 případu

http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.aspx?y=ekonomika%2Fpendolino.htm

Úředník zašantročí miliardu tak je to nazýváno : pochybení

Stará trhovkyně tě na mrkvi ošulí o 20 haléřů a hned je to okrádání toho nejtvrdšího zrna !Že úředníkům až na výjimky na nic nepřijdou jsem napsal hned v úvodní větě proč tomu tak je 8-o8-o8-o8-o8-o

0/−2
28.9.2016 14:03

J79a42n 65H46o20r84a 6687511746

"Svatý Václave oroduj za nás" v podání mistra Jana Sůry......

+5/−3
28.9.2016 10:50

R31a61d62e41k 14K49o26h18u38t 5817113835213

Nelíbí se Vám pravdy a články které píše pan Sůra? Mě ano. A hlavně se vždy těším na reakce.Ale mohu Vám doporučit si přečíst čtrnáctideník ČD Železničář. Já osobně po jeho přečtení mám vždy pocit, že Japonské dráhy jsou pouze slabý odvar od ČD a na úrovni krajského přeboru.Hihi..

+1/−2
28.9.2016 12:33

J53a81n 51H21o58r91a 6757831306

Hezký slovní obrat " pravdy které píše pan Sůra" :-)

+2/0
28.9.2016 13:20

M62a96t55ě92j 81V74o29n87d43ř50i86č49k26a 4794420948826

A co čekáte, když je to v podstatě firemní tisk,ze tam na sebe bude dopravce praskat svoje prusery? Která firma to svém tisku dělá?

0/−1
29.9.2016 14:45

R50a36d71e61k 80K80o70h50u59t 5647613985413

Nečekám nic. Bylo to napsáno tak do pohody jak se říká. Trochu do dopravy dělám, tak nic jiného kolikrát nezbývá... A ten můj pocit je takový jak jsem ho popsal...

0/0
29.9.2016 16:49

F85i10l62i72p 69S85e57d82l86á28k 2614456102

Ano, na trase Praha - Ostrava je to cestování celkem v pořádku, ale jakmile vystoupíte a máte pak ještě cestovat dále do odlehejším míst, tak je to KATASTROFA. Díky těmto zkušenostem a "zážitkům" mám velký odpor k ČD.

+2/−9
28.9.2016 10:32

R36i64c32h19a41r63d 70T41r22e43f87i46l 4211695839400

Když cestuješ s Jančurou tak ano. To žádné přípoje ČD žádné na něj nečekají.:-P

+2/0
28.9.2016 11:23

J11a92n 57Ř46e82z84n35í50č84e92k 3421411203790

Škoda, že se ČD tolik nesnaží i mimo koridor...ale chápu, že nejde všechno pojmout najednou. Ovšem např. "modernizace" vozů 1. třídy ze 60. let, kde po modernizaci nejsou ani zásuvky a klimatizace, to je opravdu ostuda.Narazíte poměrně běžně na vlaky, kde je paradoxně vagon 2. třídy komfortnější než vůz 1. třídy.

+6/−3
28.9.2016 10:05

A49l23a77n 92Ř61e19p15k59a 4385966

Někomu stačí i jen to, že v první třídě je víc místa a soukromí.. žádné mačkání s ostatními, klid. ;-)

+2/0
28.9.2016 10:10

J75a31n 54Ř45e91z40n57í52č68e45k 3741571773140

To ano, ale v roce 2016 bych od 1. třídy čekal trochu víc :-)

+2/0
28.9.2016 10:11

J97i42ř16í 85B35í55l38i29k 6569281101563

Podstatná zlepsení jsou patrná mnohde i mimo koridor. Vše nelze bohužel činit ze dne na den, kdyz vlivem politickych garnitur do roku 2005 se investovalo v ČD jen do vlaků Ex IC EC a primestskych jednotek kolem Prahy. Každopadně komplexni stari vozoveo parku celkem dost klesa a zaa tech deset let jde videt obrovsky posun.

+8/0
28.9.2016 10:23

J36i41ř29í 69B62í17l41i48k 6409331561373

Konkurence byly pro ČD přínosem, nicméně není pravda, že do jejich nástupu se mezi Prahou a Ostravou jezdilo nejak nekulturne, zminena trat vzdy disponovala tím nejlepším vozovym parkem a kvalita služeb měla podstatnou rostoucí tendenci již mnohem dříve před nástupem zlutych ci cernych vlaku. Kazdopadne konkurence je treba, ale je soucasne častecne kontraproduktivní bez stanovených jasných konstruktivních pravidel "hry". Je to velmi specifické prostředí. Určitě je za potřebí vznik

nezávislého regulátora a úřadu (rozhodujícího o uznavani jizdenek, pridelovani kapacity, sitovosti apod), který by se zasadil pro rovný přístup jak mezi ČD tak soukromými subjekty. Dokud instituce neexistuje v případě vypsaní VŘ nelze očekávat rovný přístup k dopravcům.

+13/0
28.9.2016 10:03

J74a62n 47J95e48m78e32l96k54a 1425280

Ano, open access (otevřený trh) přinesl hodně dobrého. Zejména to zvýšení počtu cestujících.

Já jsem si ovšem zcela dobrovolně koupil in 50 a považuji to za výborný produkt. A jezdím nyní s ČD.

A protože se mi nelíbí, co se tady chystá na zákazníka se soutěžema na dotované trasy, začínám je bojkotovat. Je to především Jančura, Sůra a spol, kdo to tady neustále tlačí.

V Anglii to nic moc nevyřešilo. Přineslo to pekelné zdražení. Na straně jízdného i na straně státu. Stejně vlaky jezdí zpožděné. A přeplněné. Některé ve špičce až cca 200% kapacity. K tomu je studie, že rozsekaná železnice je neefektivní. Až o 30-40 % proti Švýcarské, Francouzské atd. Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

Tady je to krásně rozebráno. Prostě vodárenský, provozní model nefunguje pro zákazníka zrovna dobře. A o tom budou teď krajské volby.

Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

https://www.youtube.com/watch?v=y-GUP0in_v0

Nejlepší jsou ceny. Zatímco Švýcar má za 80 000 Kč jízdenku na vše, včetně mhd. Unlimited. Anglání platí za dojížděcí lístek do práce 3000-4000 liber 105 000 - 140 000 Kč za 50- 70 km

A 6000 Liber za cca 130 km/50 min vlakem tedy 210 000 Kč. A troufám si tvrdit bez MHD.

(8:40)

+10/−3
28.9.2016 10:02

P13a40v11e60l 95M90o88r94a97v17e72c 3832389512228

A není mezi ČR a GB rozdíl v tom, že v GB železniční společnosti také vlastní infrastrukturu? A že na dost tratích mají monopol?

0/−3
28.9.2016 10:18

M18a43r37t17i51n 90Č10a66p54e12k 6980101537934

V GB vlastní infrastrukturu státní Network Rail, stejně jako u nás SŽDC.

Ano, společnosti mají na své trati monopol, protože jde o státem pronajeté frančízy. Ale aby ji získali museli přispět na její rozvoj a zaplatit za ni. A u ziskových dokonce platí dopravci státu více, než stát jim.

+2/0
28.9.2016 11:15

M79a14r17t57i18n 32Č25a29p87e38k 6170391727604

Britové měli nejvyšší jízdné v Evropě už před privatizací. A přitom byl provoz pomalu omezován. Takže když říkáte A musíte říci i B.

Po privatizaci došlo k nárustu počtu spojů a nárůst počtu cestujících překvapil všechny. Teď předělávali plán rozvoje, jelikož už ho několikanásobně překročili. A samozřejmě více spojů stojí více peněz.

Zpoždění jsou způsobena spoluprací několika faktorů:

- Změnou způsobu jízdy strojvedoucích z ofenzivního na kontinentální defenzivní. Což byl zvyk z dob BR, jet proti stůj plnou rychlostí, jelikož na počítačem řízených tratích, při klesajícím provozu, si to počítač na poslední chvíli dokázal zorganizovat. takže se prodloužily jízdní doby.

- Nahrazením starých jednotek bez blokování dveří, novými s blokováním. Takže už nejde vystupovat/nastupovat za jizdy vlaku.

- A zmíněným nárůstem počtu cestujících. Díky tomu se prodloužily pobyty v zastávkách.

+1/0
28.9.2016 11:30

J46a84n 66Z49a88h75r94a93d54n42i33k 3844740337591

Českým dráhám nikdo ten nejsladší perníček neuzobává !! Regiojet nás naučil a za dobrou cenu přejít z automobilové dopravy na dopravu vlakovou !! A o to přece úředníkům vždycky šlo .Já vím že jen na hubě a nikdy to nemysleli vážně !!

+2/−11
28.9.2016 9:43

L69í94d33a 44V92š98e16t28e89č57k47o14v60á 5340153909316

Já pokud si mohu vybrat vždy volím cestu vlakem raději než autobusem.Výjimka je trasa Praha-Liberec. Tam je lepší autobus.

+4/0
28.9.2016 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.