Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správa železnic začíná s opravami nádraží. Ostudná se opraví později

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila plány na první opravy nádraží v Česku. Jsou mezi nimi hlavně stanice, které prošly už nedávno velkou rekonstrukcí, která se ale nestihla dodělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z72d94e14n26e76k 17Š42i38t66i48n25a 2163918700365

Je to z jedné kapsy do druhé, přičemž se smažou dluhy a peníze zmizí.

0/0
20.10.2016 17:54

R26a34d26e34k 41H86r14u37b39o80ň 3306652715155

úplná ostuda je nádraží v kolíně:-///

0/0
2.10.2016 8:34

L57u56k20á86š 37S46e73d73l44á76č86e75k 1693697707130

Nádraží by se měla opravovat, rekonstruovat, modernizovat podle počtu cestujících a mezinárodně užívaných, aby to nebyla taková ostuda. Je třeba udělat vše, aby když přijede cizinec z vyspělé ciziny, aby se z toho tady nepozvracel. ;-D

0/0
1.10.2016 18:14

M61a81r90i51e 57V51a12ř38e71k88o42v23á 3837599144121

Co budou opravovat v Břeclavi? To nádraží neodpovídá ani náhodou kapacitním potřebám. Je spíše potřebná přístavba, nebo rovnou nová budova, aby se toto nádraží stalo zaslouženým centrem dění ve městě. Vždyť zde zastavuje snad víc mezinárodních vlaků než v Praze. Je blízko tří metropolí.

+1/0
1.10.2016 7:18

R83a80d55e60k 86J68a28n96a91t48a 9465496644712

"Vždyť zde zastavuje snad víc mezinárodních vlaků než v Praze"

Ano. Ale ti tu mezinárodní cestující akorát přestupují z EC linky Warszawa-Wien na linku Praha-Budapest. K tomu žádnou budovu neptořebují, protože je na to asi 5 minut a ty vlaky stojí na jednou nástupišti.

Pak zde zbývá pír místních a ti stále více mají časové jízdenky či chytré mobily, tkaže pokladny nepotřebují. A na vlak se taky dnes chodí normálně těsně před odjezdem jako na MHD, ne jako dřív, kdy to byla sváteční událost.

+1/−1
1.10.2016 13:30

R25o10m74a57n 89J78e17s30c12h29k83e 9308545247625

Vlaky mají zpoždění i několik hodin. Pak je dobrá čekárna. Jak chcete jít na vlak těsně před odjezdem, kdy musíte čekat u závor ? Jiná přístupová cesta není - Rájec-Jestřebí.

0/0
2.10.2016 12:05

O23n68d41r92a 15P29a18ř81í12z84e64k 7881529145182

Také by se měla SŽDC snažit, aby se lépe cestovalo po kolejích. Neustále výluky a kolikrát se někde něco buduje dlouho a po čase se v tom zase hrabají.

+1/0
30.9.2016 21:41

M86i40r22o70s24l83a32v 15P52a83v98l64í95č34e16k 7723160145374

No upřímně ten hradec vypadá hrozně. Střecha děravá jak ementál, podlaha zalátaná a služby taky nic moc.

+1/0
30.9.2016 21:15
Foto

J59a55r41o29m55í88r 23P25r20a67u46s 9747987420716

Sama SŽDC je ostuda železnice !

0/0
30.9.2016 17:19

V16i23k16t69o90r 57Z70á84b42r37a18n93s12k19ý 3950798364383

Převod majetku z ČD na SŽDC považuji za zcela zpackaný, kdy se vůbec nemyslelo na platícího pasažéra. Chátrající venkovská nádraží, neudržovaná okolí tratí, mizející služby.

Zažil jsem ve Vranovicích (kousek od Brna), že WC v nádražní hale byla odpoledne zamčená. Pokladní přepážka byla zabedněná nějakou lepenkou a tak jsem v nejvyšší nouzi zašel do kanceláře výpravčího, aby mi jako cestujícímu půjčil klíč od WC. Odpověděl mi, že WC jsou mimo provoz (!), ať si zajdu do hospody naproti. Nemínil jsem jít močit do podniku, kde neplatím. Na dotaz, zda se mám tedy vymočit za rohem nádražní budovy, mi výpravčí odtušil, že bych tím ukázal, jaký jsem inteligent. Víc jsem z něj nedostal. :-/

+2/0
29.9.2016 18:12

M96i71r87o40s50l98a54v 13P25a85v39l52í50č37e57k 7823280455814

Bohužel výpravčí s tím nic nenadělá. Asi bych přeci jenom šel do tý hospody.

0/0
30.9.2016 21:09

R57o43m52a27n 27J32e35s53c79h27k45e 9828395497125

Máte pravdu SŽDC se hodně pokazilo.

0/0
2.10.2016 12:07

J21i12ř30í 17E67r12b54e15n 1273274436147

Pořád ještě sklízíme plody individualistické politiky počátku 90. let - veřejná doprava byla fuj postkomunistická, správný budovatel demokratického tržního hospodářství bez přívlastků přeci měl jezdit vlastním autem v obsazení 1+nikdo.

Aby se neřeklo, tak tehdejší ČD dostaly od Klausovy vlády příkaz nakoupit od spřáteleného ČKD pendolina a nechat za plného provozu zrekonstruovat hlavní železniční tahy. Nic proti tomu, kdyby ČKD nebylo -řekněme- vytunelováno a kdyby plánovači koridorů -jaksi- nezapomněli na tehdejší inflaci 10-15 % ročně, kvůli které nakonec nezbývaly peníze prakticky na nic jiného. ČD musely "šetřit" omezováním provozu, propouštěním provozních lidí (režisty propustit nešlo, protože hradlař tam prostě být musí pro 5 i pro 50 vlaků denně a na jeho náhradu novou technologií nebyly peníze) a vynulováním údržby (třeba kvůli havarijnímu mostu u Semil se muselo zpomalovat na 20 km/h a pak se do kopce rozjíždět, což za rok spálilo tolik nafty, že by za to ten most postavili dvakrát). A údržba nádraží byla úplně to samé - do roku 1992 jakžtakž udržované, potom se začali vyhánět nájemníci atd., aby se tam nemusela platit údržba. Podívejte se, jak dopadla nádraží v Rokytnici nad Jizerou, Dolním Polubném, ...

+1/0
29.9.2016 17:28

J79i35ř75í 66K36o47c46u82r20e78k 6485624865708

Přerov? Vždyť je rok nový!

+1/−2
29.9.2016 16:05

P81e19t30r 85D45r37a41p48a17l 3495248263895

perony a podchody, ale budova je po rekonstrukci už dlouho

+1/0
29.9.2016 18:25

Š75í40m25a 19K22a47d96e58ř85á52v78e97k 9984281694634

A to památkářům nevadí, že v teplickém nádraží v prvním patře bydlí prostitutky, fetky a cikáni??

+3/−1
29.9.2016 14:36

Z58d24e58n35ě57k 80W67o68l89f 9851940967395

Teplice jsou skutečná ostuda. Ale chápu to, památky (resp. památkáři) jsou vždy za trest.

+3/−1
29.9.2016 13:37

P20e59t75r 59D16r30a73p97a41l 3505138103285

podle mě se bude jednat o údržbu, možná s nějakými drobnými stavebními úpravami. Nádraží v Přerově prošlo kompletní rekonstrukcí nástupišť a podchodů asi před rokem, tam není co dělat. A výpravní budova se rekonstruovala asi tak před deseti lety, tedy vymalovat, opravit co se rozbilo a nazdar

+2/−1
29.9.2016 13:10

I12v20a31n66a 74N73e82j33e57d24l65í44k32o17v50á 6398244253173

Zrovna o tom nádraží v Přerově jsem sem chtěla psát - opravováno už několikrát za posledních 20 let, ale pořád to tam vypadá strašně. Možná je to kapku lepší, než za totality, ale pořád je tam dost ponuro a špinavo. Ale to asi všude, kde není novější fasáda.

0/0
29.9.2016 13:58

R86a98d20e91k 72J77a34n30a37t22a 9545246404332

Ono je to těžké. Spousta nádražních budov je takového stylu (obludně veliká, vysoké stropy, okna), že jakákoliv rekostrukce neopraví ponurost a neútulnost. Prostě něco jako starý hrad.

Leda, že by se totálně vybouralo přestavěl jako Palladium v Praze. Ale to nemusí projít kvůli památkářům a taky se to nemusí vyplatit. Zájem obchodníků o pronájem prostor na většině nádraží je příliš malý, aby zaplatil provoz. A železnice dnes už takto velké prostory nepotřebuje.

0/0
30.9.2016 14:08

J47a59n 10J93í25l12o70v48e25c 7533240534521

Teplice mají asi smůlu v tom, že mají nádražní budovu jako Karlštejn, což je samozřejmě obrovska investice.

+8/0
29.9.2016 12:53

M64i90c59h81a34l 63P13a88l35e39č42e95k 2461478602374

Teda nechápu co chtějí dělat v Břeclavi rok a půl, vždyť to nádraží je celkem v pohodě. A Lipník je totální úlet, nádraží v oblouku pro 9 lidí denně.

+4/−1
29.9.2016 12:44

J19a27n 90C28e83p31e23k 1344366520

Nebudu polemizovat o tom, zda to bylo správné, či nebylo, ale do dneška byl prostě vlastník České dráhy a díky nim nádraží vypadají jak vypadají. Tristní. V hororovém stavu přehodili černého petra na SŽDC. Tak snad se začne opravovat.

+1/−4
29.9.2016 12:39

J75i91ř42í 83E66r48b17e85n 1743474136577

Státní organizace SŽDC je právním nástupcem státní organizace České dráhy, unitárního železničního podniku spojujícího stavbu a údržbu cesty i provoz na ní.

Akciová společnost České dráhy vznikla v roce 2003 a do roku 2008 byla také provozovatelem (nikoliv ale vlastníkem) železničních tratí.

+1/0
29.9.2016 17:32

I51v34a15n 92H14o63l63a56s 5647737618317

Podle původního záměru měly jít nádražní budovy hned od počátku do majetku SŽDC. Jenomže ČD si nakonec (prostřednictvím politiků a odborů) vyřvaly, že budovy dostanou zcela nelogicky ony se záměrem, že tím budou házet klacky pod nohy konkurenci v osobní železniční dopravě.(ošlapné etc).

A když se po pár letech ukázalo, že to s tou konkurencí nebude tak žhavé, tak zase ČD začaly řvát, jaká je to pro ně obrovská zátěž a že nádraží by měla patřit SŽDC. Ovšem prodat "zadarmo" získaný majetek chtěly původně za takovou sumu, že to v Bruseli neprošlo, tak musely hodně "slevit".

0/0
29.9.2016 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.