Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Plán na mýtné pro osobní auta narazil. Evropská komise žaluje Německo

Evropská komise žaluje Německo u evropského soudu kvůli plánu na silniční mýtné pro osobní auta, které je podle názoru komise diskriminační. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt krok uvítal. Věří, že soud dá Berlínu za pravdu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

postačí pohrozit Gerxitem a bude klid

0 0
možnosti
AJ

Na to že němci financují stavbu dálnic po půlce EU přes dotace, se do nich EK dost se.e :-)

0 0
možnosti
DP

Souhlasím s logikou EK, že je nutné posuzovat opatření nikoliv samo o sobě, ale se všemi praktickými důsledky. A tato analýza říká, že Němci i Neněmci jsou na tom stejně. Zatímco u první skupiny se placení za dálnice nazývá "silniční daň", u druhé skupiny to bude "dálniční poplatek". Ale princip je u obou skupin stejný.

0 0
možnosti
TR

Nějak vám to nepočítá dobře. Jde o to, že vy jako český řidič si po zavedení budete muset připlatit, zatímco německý řidič bude platit pořád stejně jako dosud (protože se mu o poplatek sníží silniční daň).

0 0
možnosti
VF

myslim ze to neni diskriminacni.

Nemci plati dane v nemecku a z techto dani si zaplati stavbu dalnic.

Cili uz se podileli na platbe za dalnici.

Cizi statni prislusnik nic,jen vyuziva infrastruktury,na kterou primo neprispel.

6 2
možnosti
Foto

Ať platí všichni a je klid..

0 0
možnosti
PO

Oni mají platit všichni ... ale Němci si to budou moci odečíst ze silniční daně.

0 0
možnosti
AH

No a co ve své zemi si můžou nařídit co chtějí.....

2 4
možnosti
PT

P70e70t44r 20T40y16č72k68a

29. 9. 2016 15:04

Nemůžou. Mezinárodní smlouvy jsou nadřazeny místním zákonům. I v Německu i u nás.

2 0
možnosti
ŠT

jediná chyba je v tom, že to chtějí jen na dálnice. Kdyby to zavedli na všechny silnice, jak to platí v dani, tak by platil každej, kdo vjede na území DE poplatek stejný. Oni by snížili daň z aut, ale povinně by ještě platili mýto. Takhle by došli v klidu na stejný ceny. Roční poplatek za auta by se mohl rovnat rozdílu mezi daní a poplatekem za silnici. Takhle, jak to mají napsané, jim to smetou ze stolu...

2 0
možnosti
ŠT

výhodou německa je, že je neobjetitelný

0 0
možnosti
JS

Ideální by v tomto mělo být celoevropské řešení, buduje se zde nákladný systém Galileo, tak proč ho nevyužít na výběr mýta napříč Evropou a to na všech silnicích bez rozdílu. Každý dostane krabičku do auta a hotovo a jednou za čas zaplatí složenku nebo to provozovat na přednabitou kartu, to už jsou drobnosti, důležité, že každý si zaplatí své přesně ujeté km. Systém stejný ve všech zemích EU a s jednou společnou krabičkou. Překážkou jsou nejspíš kšefty ala smlouva s KapschemRv

14 0
možnosti
MP

Tak by se napakoval nekdo jiny ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
JF

Když pominu že jakékoli zpoplatnění osobních vozidel na rychlostních komunikacích je nesmysl z principu věci, tak to, co chtěli prosadit Němci byly jen následky předvolebního populismuRv

12 1
možnosti
JK

J23i44r23i 38K37n91o80t79e10k

29. 9. 2016 14:17

Jako odpůrce centralizace rozhodování !z Bruselu" a naopak zastánce zachování co největších pravomocí (týkajících se vlastního území) v rukou národních států, jsem v této otázce na straně Němců. Proč by měli jejich občané platit za silnice stejně jako cizinci, když cizinci neodvádějí v zemi žádné daně?

8 8
možnosti
PO

Protože jeden ze základních pilířů EU je právě o tom, že nerozlišuje "našince" a "cizince". Všichni jsou občané EU a mezi nimi by státy svou legislativou neměly rozlišovat, mimo několika výjimek (volby a podobně).

12 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek

27. dubna 2024

Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...

Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů

27. dubna 2024

Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!