- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
postačí pohrozit Gerxitem a bude klid
Na to že němci financují stavbu dálnic po půlce EU přes dotace, se do nich EK dost se.e :-)
Souhlasím s logikou EK, že je nutné posuzovat opatření nikoliv samo o sobě, ale se všemi praktickými důsledky. A tato analýza říká, že Němci i Neněmci jsou na tom stejně. Zatímco u první skupiny se placení za dálnice nazývá "silniční daň", u druhé skupiny to bude "dálniční poplatek". Ale princip je u obou skupin stejný.
Nějak vám to nepočítá dobře. Jde o to, že vy jako český řidič si po zavedení budete muset připlatit, zatímco německý řidič bude platit pořád stejně jako dosud (protože se mu o poplatek sníží silniční daň).
myslim ze to neni diskriminacni.
Nemci plati dane v nemecku a z techto dani si zaplati stavbu dalnic.
Cili uz se podileli na platbe za dalnici.
Cizi statni prislusnik nic,jen vyuziva infrastruktury,na kterou primo neprispel.
Oni mají platit všichni ... ale Němci si to budou moci odečíst ze silniční daně.
No a co ve své zemi si můžou nařídit co chtějí.....
Nemůžou. Mezinárodní smlouvy jsou nadřazeny místním zákonům. I v Německu i u nás.
jediná chyba je v tom, že to chtějí jen na dálnice. Kdyby to zavedli na všechny silnice, jak to platí v dani, tak by platil každej, kdo vjede na území DE poplatek stejný. Oni by snížili daň z aut, ale povinně by ještě platili mýto. Takhle by došli v klidu na stejný ceny. Roční poplatek za auta by se mohl rovnat rozdílu mezi daní a poplatekem za silnici. Takhle, jak to mají napsané, jim to smetou ze stolu...
výhodou německa je, že je neobjetitelný
Ideální by v tomto mělo být celoevropské řešení, buduje se zde nákladný systém Galileo, tak proč ho nevyužít na výběr mýta napříč Evropou a to na všech silnicích bez rozdílu. Každý dostane krabičku do auta a hotovo a jednou za čas zaplatí složenku nebo to provozovat na přednabitou kartu, to už jsou drobnosti, důležité, že každý si zaplatí své přesně ujeté km. Systém stejný ve všech zemích EU a s jednou společnou krabičkou. Překážkou jsou nejspíš kšefty ala smlouva s Kapschem
Když pominu že jakékoli zpoplatnění osobních vozidel na rychlostních komunikacích je nesmysl z principu věci, tak to, co chtěli prosadit Němci byly jen následky předvolebního populismu
Jako odpůrce centralizace rozhodování !z Bruselu" a naopak zastánce zachování co největších pravomocí (týkajících se vlastního území) v rukou národních států, jsem v této otázce na straně Němců. Proč by měli jejich občané platit za silnice stejně jako cizinci, když cizinci neodvádějí v zemi žádné daně?
Protože jeden ze základních pilířů EU je právě o tom, že nerozlišuje "našince" a "cizince". Všichni jsou občané EU a mezi nimi by státy svou legislativou neměly rozlišovat, mimo několika výjimek (volby a podobně).