Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří tendr na železnici opět začíná. Podmínky jdou proti původnímu vítězi

Správa železniční dopravní cesty vypsala znovu zakázku na modernizaci tratě mezi nádražím Praha-Hostivař a vinohradskými tunely. Největší soutěž letošního roku na železnici ale upravila tak, že se do ní vítěz zrušené soutěže nemůže přihlásit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a40n 91C85e61p42e36k 1184766620

Hele Karle, tu soutěž zruš a zopakuj to a tak stále dokola, dokavad nevyhrají ti naši, co sypou. My nebudeme makat za ušmudlané platy od SŽDC.

+1/0
3.10.2016 16:01

K16a32r36e66l 88N17e61d61o89p82i96l 7118336499774

Bude se to soutezit tak dlouho, az se vysoutezi ten spravny vitez.

+1/0
2.10.2016 15:11

O24l92d11ř25i11c84h 63J60a52n43e63č87e71k 8609786133161

RvRvRv

(české státní a pseudostátní zakázky snad už vůbec netřeba komentovat)

0/0
1.10.2016 22:53
Foto

M24a98r85e26k 73S80o84f83r 9965680268389

To zavání průserem

+3/0
1.10.2016 19:41

P67e53t16r 51N18o47v48o34t92n74y 1761510701

Pro SZDC a doufam že velkým.

+2/0
1.10.2016 22:19

M82a33r34t29i89n 10Š21t78r90o86s 4349637600508

No doufám, že ÚOHS bude v tomto případě konat. V zákoně jsou napsány důvody, které mohou vést ke zrušení zakázky. A rozhodně žádný takový jsem neviděl. Že si zadavatel špatně napsal zadávací dokumentaci, je jeho problém, a nikoliv důvod ke zrušení soutěže. To říkám, když opomenu jakoukoliv možniou korupci.

+6/0
1.10.2016 19:31

M22a25r40e14k 25M47a32r84t88i57n 8469634236390

Výborně, SŽDC v praxi... :-/

+5/0
1.10.2016 18:54

M77a23r48e31k 44M54a89r56t60i64n 8179684146580

Aneb v Ťokově rezortu se maká, jak to slíbil sám Babiš přece.

0/0
1.10.2016 18:55

P75a66v81e87l 56S95t36o19u61l69i61l 3130488977430

Pánové, společnost cht dala cenu pouze o 6% nižší než byla vyhlášená, žádný nesmysl a v současné rozbouřené době i největší stavební firmy na železnici soutěží o 10 a více % pod vyhlášené ceny, v Hostivaři byli ostatní velké firmy o 600 mil. a více nad vyhlášenou cenou, nesmysl. Ano, tedy radči Ne :o), zadavatel musí dbát na kvalifikaci firem to je správně, ale společnosti cht, která dělá pro SŽDC ročně (v součtu menších akcí 10 - 500 mil.) cca 1,0 mld. na železnici, podsouvat že je nekvalifikovaná je nesmysl. Specializaci na mosty je třeba hlídat, ale subdodávkou kvalifikované mostařské firmy, které čekají na práci není problém celou věc vyřešit.

+12/0
1.10.2016 17:38

J76i81ř35í 85K81o10c77u47r12e29k 6155604645648

Mno víte. My potřebujeme elektrikáře, který pracoval na stavbě za 50 a více miliónů. Bohužel ty vaše akce za 10 miliónů, kdy jste kompletně vyměnil elektřinu v desítkách tramvají vás nekvalifikují k tomu, abyste mohl vyměnit elektrické rozvody na škole. Jo, kdybyste dělal elektřinu na Čapím hnízdě, to by byla jiná.

+11/0
1.10.2016 15:15

M74a95r56t43i72n 18R32u74z58i16c27k13a 1682608776697

;-D;-D

Oni uz se tu korupci ani nesnazi skryvat...

+7/0
1.10.2016 15:07

D40a16v91i23d 82Z82a80j81d32á58k 8975282780681

A takhle to dopadne, kdyz se nepovede nahravka nekomu, kdo to mel slibene. Zrusi se to a vysachuje se konkurence. Ted to vyhraje i ten, co da treba 4, protoze to bude porad nejmin.

+9/0
1.10.2016 14:46

J51a45n 70N53o86v73á14k 7695744888207

není to tak jednoduché jak to tu prezentují. To že jedna společnost dala výrazně nižší cenu než statní možná jen znamená, že se plánovala napakovat na vícenákladech a nebo prostě neměla zkušenosti na tak velký projekt. A pokud dali ve výběrovém řízení jako hlavní požadavek cenu, tak se nedivím že to museli zrušit.

0/−10
1.10.2016 14:31

O12l33d28ř68i78c41h 26J68a41n87e97č67e51k 8819916253741

Anebo jako jediná dala reálnou cenu, narozdíl od kartelu, který se dohodl, kdo zakázku dostane a všichni jako nasadili cenu o 20% vyšší.

0/0
1.10.2016 22:58

J21a24n 19N13o94v89á64k 7805414248737

hm, každý vidí jen tu druhou možnost. Ale nemusí to tak být.

0/−1
2.10.2016 0:02

J14i65n69d40ř12i12c80h 58Š62k22o52p27e80k 4585471790525

vícenáklady jsou když jim je TDI dovolí

A pokud je dokumentace dobře připravená, není problém soutěžit jen na cenu

+1/0
2.10.2016 11:10

F76r28a71n94t57i39š58e60k 79G16r16i43v63a86l46s26k52ý 7646752275678

Zvůle a bezzásadovost státních institucí nezná hranic. Dokud nebudou úředníci tvrdě hnáni k odpovědnosti, nic se nezmění.

+7/−2
1.10.2016 13:50

R65i49c10h42a61r61d 67B96a37r54t57o19š 4219145239521

No nebudou, v asociálním finančním systému, to je ten problém. Hlavně intelekt společnosti je strašně slabý. Centrální banka provede operace, díky nimž může stát opět posílat peníze komínem, prodá se to jako "růst ekonomiky" a veřejnost to sežere.

Při této intelektuální úrovni prostě vůbec není možné nastolit spravedlivý finanční systém, kde se neplýtvá. Veřejnost to prostě vůbec neřeší!!

Spravedlivý finanční systém by sám omezil prostředky tam, kde jich je dnes hromada, že by plýtvat nebylo ani možné.

No a drtivá většina ekonomů je dnes zcela poplatná režimu. Stejně jako pisálci a univerzitní intelektuálové. Akorát recitují režimní propagandu!!

+5/0
1.10.2016 14:09

R77i55c35h21a79r32d 94B73a25r97t35o16š 4109385939701

Ta střecha nástupiště vypadá jak typický nesmyslný kovový konstrukt toho "experta" z Metrostavu. Tam se zas muselo provařit peněz!

Malé plus, že aspoň po rekonstrukci vím, že tam je nějaké nádraží přístupné ze zastávky MHD "U Továren", ale i tak ho člověk neznalý terénu nemá šanci objevit. Akorát si v buse poslechne "přestup na linky S" a řekne si "Kua, kde?"

ČR je prostě taková malá Brazílie. Min. půlka obyvatel sotva finančně dýchá, ale veřejné stavby máme na úrovni "egyptských pyramid" :-(. Prostě stát, ze kterého se člověku může udělat jen zle!

+3/−8
1.10.2016 13:21

R61o84m21a78n 70P61o95l76á90č63e51k 5616589345

A kufry sbaleny?

+1/−1
1.10.2016 13:31

R52i82c33h73a73r18d 49B16a87r42t54o36š 4279635369601

Zatím ještě ne, česká ovce.

+1/−1
1.10.2016 13:56

R95o98m59a85n 56P36o92l43á80č26e59k 5586309255

Možná by to chtělo začít;-).Pak zjistíte že jinde tonení o moc lepší...

+2/−3
1.10.2016 14:05

R80i42c25h90a54r51d 82B36a63r85t30o55š 4969775349441

No to už vím teď, že řada států pracuje s veřejnými penězi mnohem lépe, než se pracuje u nás. Takže nemáte pravdu ;-).

+2/−1
1.10.2016 14:11

D44a41v50i39d 67Z51a12j71d76á26k 8895882910571

A to znamena co? Ze kdyz se nekde krade, tak je to u nas omluva a muze se taky?

+3/0
1.10.2016 14:53

R57o90m84a71n 61P21o20l36á18č83e77k 5686459725

Ne.Vadí mi to špinění ČR...

+2/−2
1.10.2016 14:56

O65l11d38ř24i19c46h 81J28a17n89e57č38e40k 8529236383611

Je oprávněné. Již pár let žiji na druhé straně (bývalé) opony, lidé tu sice stejně jako v ČR nadávají na neschopné politiky, byrokracii, nesmyslné státní utrácení, korupci... a přesto je to tu řádově lepší než v ČR. Ta je bohužel opravdu černou děrou na erární peníze.

Tím nechci tvrdit, že to jinde není ještě horší, ale přeci jen s Afrikou nebo Jižní Amerikou se asi ČR srovnávat nechce.

0/0
1.10.2016 23:03

P92e44t15r 38N39o69v34o26t22n33y 1171320651

Na druhé straně opony, to je kde? Jestli Německo, tak si dostavte letiště v Berlíně. ;-D

0/0
1.10.2016 23:34

R61o97m16a38n 16P74o86l74á79č55e75k 5396829935

A jaké máte měřítko?Když lidi nadávají stejně jako u nás...

0/0
2.10.2016 0:35

J23i32ř80í 67M22a79c31e83k 3335395444351

Působí to, že šéfové SŽDC zapomněli podmáznout hodnotící komisi a chtěli si nechat všechny kapříky pro sebe. Doufám, že hamižnost nezvítězí ;-D

+3/−1
1.10.2016 12:52

L41u14d97ě95k 22H73l94á50v38k58a 2325114465488

ANO už je líp ;-D;-D;-D

+8/−1
1.10.2016 12:51

O51t86t23o 88P39o98s55p74í20š92i41l 4654945527438

ANO, líp už bylo... (Jen si hloupý občan nestihl všimnout...)

+1/0
1.10.2016 17:05

L76a74d76i93s79l43a82v 76J82o42d11l43o42v65s64k10i 2790305737371

Nějak nechápu tu hranici pro většinu personálu. Dělníkovi je snad jedno, jestli pracuje na stavbě za milion nebo za miliardu. Buď je dobrý a nebo není. S cenou stavby to nijak nesouvisí. U stavbyvedoucího tu podmínku chápu, protože musí mít zkušenost s vedením stavby velkého rozsahu.

+23/0
1.10.2016 12:45

O44l69d44ř98i45c79h 65J92a15n64e56č78e52k 8169616833541

Nechápete správně. Na tom nic racionálního není.

0/−1
1.10.2016 23:04

F17i66l14i68p 19L40a55u37k64o 5234197552

Proč asi byli ti ostatní dražší? Peněz na podmáznutí úředníků a ministra je potřeba opravdu hodně. Jsou čím dál tím víc nenažranější.

A pokud nějaká fy nechce korumpovat? Zde je čítankový případ jak se s ní zamete.

+16/0
1.10.2016 12:08

R91o61m44a31n 24P98o16l39á76č57e98k 5776889705

Nebo podrazili cenu a pak by to vyšroubovali následně...

0/−5
1.10.2016 12:11

J28a85n 32S90ů35r14a 4795553723632

Ta nejnižší cena se lišila od rozpočtové ceny rozhodně méně, než o kolik druhá nejlevnější směrem nahoru

+8/0
1.10.2016 12:30

R68o68m34a39n 88P70o79l66á56č47e23k 5136219565

Ale víme jak to především "odborníci" počítají...Viz podloží a D1...

0/−3
1.10.2016 13:00

J37a17n 54S53ů76r58a 4665363783482

Tak je zajímavé, že třeba v poslední zakázce na další pokračování přestavby uzlu Plzeň jsou prakticky všichni pod rozpočtovou cenou.

+2/0
1.10.2016 19:55

O22l69d15ř73i87c15h 74J46a87n80e61č55e73k 8769506163761

Už jsem to napsal výše. Zlevnění o 6% se těžko vůbec dá brát jako odchylka, že na tak velké stavbě jednomu projektantovi vyjde o pár procent jiná cena než jinému myslím není nic překvapujícího. Pokud jsou v dnešní době takřka ve všech stavebních soutěžích permanentně nabízeny ceny (hluboko) pod odhadní cenou zadavatele, tak tento případ mnohem spíše svědčí o kartelu velkých firem, které se dohodly, kdo zakázku dostane a s jakými cenami jakože budou soutěžit - jenže jim do toho někdo mimo kartel hodil vidle.

+3/0
1.10.2016 23:08

J42i30ř51í 57S24c73h74m62i27d58t 5350773234965

Budeme tak dlouho soutěžit, až vyhraje ten, kdo nás "motivoval";-D

Co je Ťok na dopravě, tak se tam s právníky dveře netrhnou, jdena podezřelá akce za druhouRv

Jak může tohle ANO být v průzkumech první si nedovedu vysvětlit:-(

+15/0
1.10.2016 11:58

J42i89ř85í 27M28a65c16e78k 3515715764241

Voliči ANO, stejně jako voliči ČSSD, jsou velmi zvláštní lidé.

+6/0
1.10.2016 12:52

J40i94ř81í 43E77r13b70e81n 1343154366907

Zatímco do roku 2014 bylo MDČR, ŘSD a SŽDC výkladní skříní toho, jak má stát všechno v ažúru, že? ;-D

0/0
1.10.2016 22:35

F96r95a39n21t69i55s48e68k 74K83o29f65r86o58n 8310509702621

Prirozenym zajmem zadavatele je vytvorit konkurenci. Tedy aby se do souteze prihlasilo co nejvice firem. Tedy to plati, pokud management haji zajmy zadavatele. To urcite management SZDC nehaji. Kdo vsak rozhoduje o jmenovani a odvolani vedeni SZDC?

+9/0
1.10.2016 11:39

J78i79ř80í 10S42c79h80m82i80d32t 5160413714365

Typl bych si, že patří pod dopravu, takže Ťok;-)

+2/0
1.10.2016 11:59

J62a94n 30S32ů35r93a 4185943323182

Správní rada

http://www.szdc.cz/o-nas/organizacni-struktura/spravni-rada.html

Mix ČSSD a ANO+jeden nestranik.

+4/0
1.10.2016 12:33

J48i56ř74í 26K56o28c80u30r20e70k 6355564195958

Sociální demokrad. Ikdyž tohle už je plná verze, žádné demo.

0/0
1.10.2016 15:17

J62a58n 40H86r74u26z61a 8434218929127

8 základních mostů by měla stavět firma BÖGL a KRÝSL. Ta má největší zkušenosti se shazováním mostu na vlak.

+8/0
1.10.2016 11:26

A91n38t98o24n75í54n 83N56á72d60v85o14r63n36í61k 1507842302114

myslím že těm "vypisovačům" tendru by se měla protikorupční policie pořádně podívat na majetek něco tady totiž hodně smrdí

+28/0
1.10.2016 11:09

T10o15m84a33s 68A75u63g30u30s16t55y15n 6457816231630

Nejsmutnější je, že tento tendr na pár kilometrů trati je tím největším v letošním roce. Zato do silnice se sype a sype.

+15/0
1.10.2016 10:56

R89o80m16a44n 26P51o10l46á45č76e53k 5756609225

Obrovský problém železnice je v tom,že v hrdlec ji není moc kam rozšiřovat...

0/−4
1.10.2016 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.