Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlovlak do Bavorska bude „courák“, místy pojede jen šedesátkou

Stát hodlá konzervovat rychlost na tuzemské železnici na úrovni minulého století. A to navzdory masivním investicím. Ukazuje to čerstvě vypsaná soutěž na projektovou dokumentaci na modernizaci tratě z Plzně do Domažlic. Ta má být součástí rychlého spojení mezi Prahou a Mnichovem. Skutečně rychlých vlaků se však lidé nedočkají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L85u28k32á60š 60B27r24a53n13d18e97j36s 2143705211681

No, bezva. Stejně nesmyslně byla zmařena šance na první slušně rychlou trať u nás - IV. koridor - Pha - ČB. Varianta 160-200 km/h na cca 140km trati byla zpracována, vše vyčísleno, vysvětleno. Nakonec se realizuje varianta 80-160 km/h s tím, že těch 160 km/h se jede na 100km trati... Nemyslím, že finanční úsporou se dá ospravedlnit vše. A u koridorové trati už vůbec ne. Rv

+1/0
3.10.2016 16:41

M51a97r58t73i15n 65R86u95z52i17c55k32a 1432128706937

Vsak povede stejnym smerem dalnice, 130km/h celkem trvale, bude to rychlejsi nez vlak...

+1/0
3.10.2016 17:38

L45u13k64á65š 64B51r52a88n37d25e24j94s 2173565241351

No, to právě ne - zejména pokud by platila varianta 200 km/h... Zejména, pokud se počítalo s expresy Pha - ČB s jedinou zastávkou ver Veselí n/L.

Krom toho D3 v Jižních Čechách možná bude celkem rychle, ale ve Středních?!? Tam bude špunt ještě dalších 20 let, věřte mi. Trať bude výrazně dříve, tedy byla by...

0/0
3.10.2016 17:47

M32a27r31t18i63n 34R35u43z20i76c37k26a 1252538596677

D3 mozna ano, ... D5 nikoliv, trat se tam neplanuje dvoukolejna a casto i s useky kolem 80km/h, nebude rychlejsi a nebude ani vhodna pro rychlejsi nakladni dopravu...

0/0
4.10.2016 13:33

L14u42k70á49š 29B67r78a24n81d44e78j96s 2183715701291

Aha, vy jste myslel tuto trasu.. Ale tím spíš, neboli opět - NO PRÁVĚ - varianta 160-200 km/h a dvoukolejná trať je zpracována a vyšla by jen o cca 7mld dráž. Kapacita i pro náklady nesrovnatelná, osobní doprava rychlejší.. A nic, radši budeme "optimalizovat" na úroveň poloviny 20. stol. CHYBA!

0/0
16.11.2016 14:08

P88e33t23r 79Š77i44m60r34a36l 4367487495975

To bylo trošku jinak.

Úsek Praha Zahradní město - Benešov byl pouze optimalizován (rychlosti 70 - 130 km/h). A má to svou logiku. Již dlouho je v plánu vysokorychlostní trať, která se od současné tratě v první etapě má oddělit za zastávkou Praha - Zahradní město, v tunelu podjet průmyslovou zónu v Hostivaři, vyjet na poli za měcholupským sídlištěm (za silnicí Petrovice - Uhřiněves) a dále pokračovat poblíž D1 ke Stránčicím (zde první spojka na současnou trať) a dále vede k Benešovu (zde je napojení spojkou do benešovského nádraží) a VRT pak pokračuje na Vlašim a do prostoru HB a Jihlavy.

Dále z Benešova je s výjimkou Tábora a výjezdu z Benešova trať stavěna na rychlost 160 km/h (naprosto většinově). V rámci Bártových úspor není zatím vyřešen úsek Ševětín - Nemanice, kde měl být dlouhý tunel, který by trať nejen zrychlil, ale i podstatně zkrátil a snížil stoupání přes vrchol trati v Chotýčanech. Zde to zatím vypadá na pouhou opravu a ponechání jednokolejné tratě v jinak již dvojkolejném koridoru. Dále ještě chybí úsek Votice - Sudoměřice, který by se měl začít stavět příští rok v nové trase a na rychlost 160 km/h.

Takže budoucí předpoklad je:

Praha hl.n. - Praha Zahradní město: 80 - 120 km/h.

Praha Zahradní město - Benešov: 200 - 350 km/h (pro vlaky do Budějovic asi max. 200 km/h).

Benešov - Ševětín: výrazně většinově 160 km/h

Ševětín - České Budějovice: 80 - 120 km/h.

Dobu jízdy si dovolím pouze odhadnout: Praha hl.n. - Praha Zahradní město - Tábor 45 minut, Tábor - Veselí - České Budějovice 45 minut, celkem 1,5 hodiny.

+1/0
4.10.2016 1:29

J92a31n 32J82e53m55e87l87k44a 1215490

Otázka zda píšete jako sždc rychlosti s naklápěcí soupravou :)

0/0
4.10.2016 7:30

M82a52r21t55i61n 64R23u31z52i23c46k47a 1182978426777

je to hlavni koridor, pokud se neplanuje VRT timto smerem, tak by mela byt stavena vetsinove na 200km/h, bez prejezdu, 160km/h bych bral jako regionalni maximalku nebo takove minimum pro problematicke useky hlavni trate, 80-120km/h a v puvodni trase je zbytecne, zde bych vedl trat podel D3 az k budejovicim na 160/200km/h, puvodni trat muze byt zachovana pro regionalni dopravu,...

VRT na Budejovice/Linec v planu neni, ale muze byt dalsi zajimavou trasou smerem jih evropy a se zastavkami Drazdany-Usti-Praha-Tabor-Veseli-Ceske Budejovice-Linec, ktera nas nyni minula pres Nemecko.

PS: setrit na zeleznicni doprave se v budounu nemusi vyplatit a muze to vest k dalsim zbytecnym investicim v budoucnu... viz treba hlavni koridory s prejezdy a na 160km/h, pricemz jsou na nich mista, kde stavebne trate mohly byt jiz dokonceny i na 200/250km/h...

0/0
4.10.2016 13:51

P15e31t98r 30Ž74á56k 1918982905339

No dneska jsem si dal vlakem Mnichov - Praha a rozhodne to nevytrhne nejakych par desitek km mezi Plzni a Domazlicema.Ono se dnes musi jen na nemecke strane 2x do uvrate a rychlost max. 120.

+2/0
2.10.2016 22:29

P19e29t37r 58Š79i16m80r12a33l 4257797475135

To samozřejmě nevytrhne. Ale pomůže a může se stavět po etapách.

Tunely před Plzní jsou ve stavbě, koridor Beroun (mimo) - Ejpovice (k tunelům) je prakticky dokončen.

Úsek Regensburg (pro osobní dopravu úvrať, která se hodí. Velké město a změna lokomotivy z elektrické na nezávislou. Dále nejsou dráty) - Schwandorf (součástí všech variant přestavby tratě je spojka mimo Schwandorf) - Furth i. Wald je na rychlosti 100 - 140 km/h (co bychom za to dali i na "koridoru" Beroun - Ejpovice.

Stanice Plzeň - běží stavba. Rychlost se zvýší z 20 - 40 km/h na 80 km/h.

Další úsporu času pro osobní dopravu přinese i pouhopouhá elektrifikace. Nezávislé evropské lokomotivy ER 20 (Herkules) používané v úseku Regensburg - Plzeň mají trakční výkon "pouhých" 1600 kW. Dnešní moderní elektrická lokomotiva disponuje výkonem 5600 - 6400 kW.

Trať Plzeň - Furth má rychlost 60 - 100 km/h, většinově 80 km/h.

+2/0
2.10.2016 22:40

J82a23n 11J12e88m93e88l53k76a 1315550

Tahle trať mi přišla docela logická. Současná trať jako kdyby tam téměř nebyla. Ideální ji postavit novou pro Cargo a osobní. Německo je největší obchodní partner. Narozdíl od Praha Drážďany, kde jsou 2 slušné trati. Bude 3.? 3 na jednom místě? Buď budou muset nějakou zrušit. Nebo budou neudržované..

50 km. by mohlo být cca do 40 miliard za novou dvoukolejku. Na co jiného EU peníze.

Pokud cargo nebude jezdit víc než kamion - asi těžko bude konkurenceschopné.( elektřina nemá spotřební daň). Navíc pokud české cargo "staví u každého semaforu", asi nemůže být ani moc ekologické a efektivní.

+2/0
2.10.2016 21:54

R66a23d87e29k 49J91a28n11a35t34a 9155426244702

Praha-Dráždany je jen jedna trať. Ta po druhém břehu Labe končí v Děčíně. A opravdu se nebojím, že by po výstavbě druhé tunelem vytížené nebyly, když dnes je ta jedna přetížená a to tam jezdí expresní osobní vlak jen jednou za 2 hodiny (až bude trať rychlejší, uživí se i jeden expres za hodinu, možná i víc).

To ovšem nic nemění na tom, že absence použitelné tratě na západ je ostuda.

+1/0
2.10.2016 22:11

M21a22r31t37i59n 38H93u91d29e96c41e79k 3673479329683

ono to neni jen o osobni doprave.

0/0
3.10.2016 8:36

R76a51d16e48k 39J39a24n61a10t96a 9905736144872

Jistě. A co to mění na mém příspěvku?

Dnešní trať je přetížená osobní i nákladní dopravou. Obojí má přitom potenciál k růstu.

0/0
3.10.2016 13:45

P22a12v87e79l 60N43o59v58á83k 4113588355421

Jestli ono to není tím, že je třeba zvyšovat důchody, sanovat OKD, přidávat doktorům a vůbec před volbami uplacet voliče všech druhů. Na investice nejsou prachy, protože než se vrátí a nechají se z nich vyzdimat politické body, bude už u vesla dávno někdo jiný.

+1/0
2.10.2016 19:36

R30a80d27e32k 51J59a29n84a74t13a 9105186204242

Tady ale peníze nejsou primární problém. Jde o příspěvek EU, bez kterého se stejně žádná železniční stavba nestaví, k tomu se sicě něco musí přidat, ale poměrně málo. A pro příspěvek EU musí ve studii vyjít efektivita stavby. Ale pozor, jako o všech studií, mysldek lze priohnou podl toho, jak zadavatel chce.

A poslední dobou se mi zdá, že zadavatel chce, aby žádná pořádná stavba na železnici nevyšla, hlavně aby to zvládaly spřátelené firmy tím, co už umí a nemusely se učit nic nového.

+2/0
2.10.2016 20:12

M39a63r55t50i81n 89V40e27s79e45l17ý 1870488677286

Také si to myslím. Právě jsem se vrátil ze Slovenska, kde jsem si přečetl, že trať Diviaky - Banská Bystrica s 22 tunely (nejdelší 4.697 m) se stavěla v letech 1936-40, čili postavila se za necelých pět let. V době nelehké, kdy zřejmě nebyl materiál na mosty, tak se víc tunelovalo. A žádná podpora okolních států nebyla. Když si to srovnám s jakýmkoli koridorem (aktuálně třeba Praha - České Budějovice), tak si říkám, že s dnešním přístupem by s použitím tehdejších technologií polovina tratí vůbec nebyla vybudována.

+4/0
2.10.2016 21:22

P26a73v28e57l 21N90o20v50á77k 4163988105871

Ale o matematiku tady vůbec nejde. V tom případě by vláda nerušila např marginální druhý pilíř (s dalekosahlymi dopady na životní úroveň budoucích důchodců). Jde čistě o to, co lze prodat voličům v aktuálním volebním období bez ohledu na náklady.

+2/0
2.10.2016 21:23

R13a91d72e49k 96J87a19n76a92t69a 9405556954222

Druhý pilíř si zvolilo velmi málo lidí, tj. se neruší se to kvůli nějakým financím, ale prostě proto, že si ČSSD postavila kampaň na tom, že to zruší. Byl to tak hlasitý slib, že není důvod ho nesplnit, když to jde snadno.

0/0
2.10.2016 22:14

M92a78r64t33i43n 55H65o26d90í19k 2975685468337

Tak nějak mě štve, jak se každý (kdo nezná bazální informace) opírá stále do přidávání doktorům, jakoby to snad byl náklad státního rozpočtu. Lékaři jsou placeni svými zaměstnavateli z jejich příjmu, který je tvořen z 99% platbami od pojišťoven. To nemá se státním rozpočtem ani náznakem nic společného. Ujasněte si to!

0/0
2.10.2016 22:08

R64a54d62e77k 97J66a76n81a57t97a 9205546964862

No to má. Protože za státní pojištěnce (děti, studenti, nezaměstnaní, matky, důchodci) platí pojistné (byť relativně nízké) stát ze státního rozpočtu.

0/0
2.10.2016 22:16

J69o76s16e64f 42V36á86c17h32a49l 2813182782152

Kdyby tihle lidé spolu se SDŽC a jejich dodavateli stavěli trať Domažlice - Planá u ML jako v roce 1910, jak dlouho by jim to trvalo ? Tenkrát to trvalo dva roky a dělali to s kravskými potahy. Dneska ? Je to stádo bl..ů. A stavět trať, kde se část jezdí dvoustovkou a zbytek šedesát, proč ? Myslí trochu na možnou budoucnost ?

+3/0
2.10.2016 19:02

P32e36t25r 42Š42i55m98e94k 2129637726488

Začínám mít dojem, že na MD není nikdo, kdo by uměl německy a byl se schopen se s Němci domluvit na kloudném řešení. Koridor z Plzně do Bavorska by byl třeba jako sůl. Nechápu potom stavbu tunelů před Plzní. Jel jsem tu trasu předloni a měl jsem pocit, že lokomotivu táhne pár koní. Rychleji to jede i z Brna do Nezamyslic.

+1/0
2.10.2016 18:44

M23a81r34t66i45n 72V77e59s61e58l81ý 1200608247836

Stavba tunelů pod Chlumem je podle mě v pořádku, ale dokud se nevyřeší úsek Praha - Beroun, je to jen poloviční řešení. Chtělo by to více odvahy, velkorysosti. A koncepce. To vše namísto nesmyslného předražování dopravních staveb.

0/0
2.10.2016 21:30

J81i45ř83í 71Z74a40t60l48o24u51k21a59l 3948339951386

Úsek mezi Prahou a Berounem je hodně kritickým místem, pomalým, vedoucím příliš velkou oklikou a s nízkou kapacitou. Bohužel mám pocit, že jedinou variantou, o které se reálně uvažuje, je přes 20 km dlouhý tunel z Prahy do Berouna, ten ale vychází příliš draho a proto se na jeho výstavbu zatím rezignovalo. Přitom alternativou by mohla být trasa vedoucí údolím mezi Řevnicí a Hostomicemi, která by se na hlavní trať napojila někde u Hořovic, která by tak dlouhý tunel nevyžadovala a mohla by mít i příznivější sklonové poměry. Konfliktní místo s přemostěním Berounky u Řevnice by se podle mého názoru dalo vyřešit výstavbou mostu mezi Řevnicí a Zadní Třebání, který by byl společný pro trať a pro silniční obchvat Řevnice (trať by vedla v tubusu pod silnicí a na obou koncích pokračovala tunelem), a který by tak i pro místní mohl být dostatečně významným přínosem, aby bylo možné získat souhlas okolních obcí.

0/0
2.10.2016 23:38
Foto

Z91d81e18n69k50a 43J53a88v30ů59r95k93o70v22á 6410607955719

ten koridor by se mimo jiné hodil pro přepravu kamionů - rolla,D je kamiony naprosto přetížená

+1/0
2.10.2016 17:56

M36i29r71o12s34l33a70v 69G73r71o22s75s49m67a78n50n 8222699264

Rolla je nákladné převážení balastu.

0/0
2.10.2016 21:09

M93i61l85o86š 77S14a28l29o87š27e79k 7844403331303

Peníze by na to byly ale SŽDC žíví tak velikej aparát kancelářských darmožroutů a nefachčenků,že potom zbyde velmi malá částka na to,něco vůbec dělat.......

+1/−1
2.10.2016 17:46

R71a15d30e22k 43J97a37n67a13t31a 9505186834342

Tada nic proti vašemu názoru, ale mám dojem, že jste z těch, pro které je milion nebo miliarda jedno, obojí je "strašně moc".

Nějaké platy úředníků nelze srovnávat s rozpočtem infrastukturních staveb. Naopak je špatně, že stát nedokáže své lidi dobře zaplatit - pak jde totiž pro stát pracovat jen človek neschopný, který by se v soukromém sektoru neuživil, nebo naopak ten, kdo plánuje si tam přikrádat.

+3/0
2.10.2016 20:03

J53a51n 46W 8975208846587

Treba nekdo ceka az ceny budou 2x drazsi nez v DE, a to to pak se vyplati! :-):-P Do bude rejze :-)

0/0
2.10.2016 17:22

P52a82v45e15l 90V84l43a47s 4915133440464

Především jde o zakázku a o cestující vůbec ne.

+1/0
2.10.2016 17:03

T66o16m23á42š 58G66a71j21d76a 9131533597765

Vzdyt je to jen trat do nejakyho mnichova..

0/0
2.10.2016 17:03

P81e89t17r93a 36M25a79l47a36k98o38v36a 1108590450634

Silniční lobby je u nás nesmírně silná, všichni dopravci v oblastikamionové přepravy i osobní dopravy těžce rejžují (ziskovost je mnohem větší než většina lidí tuší a šance na vstup nových firem je reálně zablokována) a tudíž úspěšně blokují rozvoj železnic, který by jim ukrojil z koryta...no a čeští politici na budoucnost země a národa rozhodně nemyslí....

0/0
2.10.2016 16:21

J68o84s83e12f 69V90o94s83i74c86k42y 4803157646753

Jeden cesky politik na budoucnost naroda mysli ! Jmenuje se Okamura. Bude referendum, z EU vystoupime, budeme sobestacni, a nejaka nakladova trat do Mnichova nebude vubec treba !

+2/−3
2.10.2016 16:44

R10o54m97a96n 58S28t67o53n75e45k 1189393169631

Okamura je jenom žvanil a populista

+2/0
2.10.2016 17:09

J95i93ř96í 86Z36a74t42l61o64u91k17a13l 3748229301596

A Vy znáte nějakého politika, který není žvanil a populista? Netvrdím, že Okamura je lepší, jen prostě není ultralevičák a vítač migrantů jako většina novinářů a velká část politiků.

0/−1
2.10.2016 18:08

R13o47b80e11r41t 77H81o90m91o86l33k75a 4533948160942

Nechceš si s tím názorem zajít k doktorovi?

0/0
3.10.2016 14:06

P10e85t86r59a 66M48a53l10a83k92o51v33a 1838370670644

ČR ani v roce 2016 nezvládá co Japonsko v roce 1960....

+3/0
2.10.2016 16:18

M16i94l44a75n 61K34o72i14š 4167732201820

Asi by si MD a SŽDC měli uvědomit, že tohle jsou investice do budoucnosti. Počítat efektivitu podle současné situace je nesmysl. Ta nová trať by se přece nestavěla jen na 10 let... ale na příštích cca 100 let.

Tohle je názorná ukázka omezeného myšlení úředníků a ekonomů. Nevidí dál jak za nejbližší výplatu.

+22/0
2.10.2016 14:39

M79a36r66e63k 15M30a52r17t73i76n 8599284536380

Pro naše milé MD a SŽDC: Kdyby v minulosti předkové počítali s každou ekonomickou vyvážeností a prospěchem, tak tu dodnes jezdíme v kočárech po štěrkových cestách! Stát vydává velkým objem peněz na mnohem větší kraviny, ale postavit moderní cesty hodné 21. století, to je stále problém. Kde je háček tentokrát, nesypalo by to dost stranické pokladny? Rv

+9/0
2.10.2016 14:16

L76u57k49a23s 35N84a91v88a10r90a 9707420898928

Hlavně ze ta parta hnupu, která tohle vymejsli je "ekonomicky efektivní"

+10/0
2.10.2016 14:14

K22a75r76e86l 21B86a45m78b72u98l25a 4193599177459

Nejde o to neco zmodernizovat a zrychlit, ale zaplatit ty prachy a na spravnem miste. Z tohoto pohledu to bude zajiste uspesny projekt...

+6/0
2.10.2016 14:02

P61e65t66r 28M22a20r46š28o23u84n 5205908196926

To je dobrý. Trať je k nicemu, tak vychází ze je výhodnější to vozit po silnici. No takže ji "opravime" dál k nicemu. Vidíte, my říkali, že po ní nikdo jezdit nebude...

Bože.....

+13/0
2.10.2016 13:52

P75a69v92e53l 74M30o62r89a23v49e80c 3392619472888

"modernizaci tratě z Plzně do Domažlic.. rychlé spojení mezi Prahou a Mnichovem.. 70km/h"

Nic víc z článku netřeba.RvRvRv

+14/0
2.10.2016 13:14

P15a89v33e36l 31Z81a78t59l95o71u79k36a64l 1856779278205

Ať se kouknu doprava nebo doleva, všude spousta pussynek. A podle toho také ta rozhodnutí vypadají...

+5/0
2.10.2016 12:59
Foto

P75a85v28e33l 94S56v69i93t95i79l 5354153796322

zase tunel na státní peníze "franto podrž to, já jdu pro prachy" ;-( Rv

+4/−1
2.10.2016 12:58

M14i56r93o86s62l38a21v 58P95a14v89l65í87č88e52k 7443780475634

To mělo být plus.

0/0
2.10.2016 17:14

J15i65ř90í 29Z21a92t53l11o26u12k56a54l 3498769921736

Takto důležitá trať by měla být především celá dvojkolejná. Jednokolejné úseky jednak podstatně snižují kapacitu tratě, jednak čekání na protijedoucí vlaky také výrazně snižuje průměrnou rychlost. Stavět jednokolejné přeložky je tak mnohem větší zvěrstvo. Nižší rychlost v krátkém úseku v původní stopě a se složitějšími podmínkami bych ještě pichopit dovedl, to bude spíš trať na úrovni současných koridorů a případná budoucí rychlodráha by stejně asi vedla jinudy.

+38/0
2.10.2016 12:02

J36a74n 28Š31v16e84c 5292396437529

Někdy mě hodně štve, že jsem se nenarodil o pár kilometrů západně.

Máme krásnou zemi, ale kazí nám to politici, experti a podobní :-)

+12/0
2.10.2016 12:02

O22n89d56r42a 26P29a48ř87í12z92e62k 7501859455352

A jedním slovem je lze označit "drahý diletanti".

0/0
2.10.2016 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.