Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusová konkurence na Moravě: Arriva vyjíždí až o třetinu levněji

Společnost Arriva rozšiřuje svoji síť komerčních autobusových linek bez objednávky krajů. Dvě nové trasy z Brna do Olomouce a Přerova současně znamenají pro cestující pád cen až o třetinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a36n 88S82t48e80i49n73e36r 3295904925261

Několikrát jsem s Arrivou z OL do Brna a zpět jel, nebyl problém. Takže pokud budu v dané relaci cestovat, klidně znovu s nimi. A teď jedna hnidopišská poznámka: Autore, pokud chci cestovat vlakem mezi Brnem a Olomoucí, mohu coby držitel In-karty jet levněji než za 99 Kč, které zmiňujete. Jistě, jedná se o včasnou jízdenku, ale i tak.

+5/0
4.10.2016 14:44

M68i27r45e98k 89Z89á50v59o27d69n96ý 7812517250528

Jezdit ČD z Olomouce do Brna nemá smysl. Je to pomalé (za což může SŽDC, která místo toho, aby stavěla, tak neustále provádí studie) a na tuto relaci jsou posílány ty nejstarší vozy ze 70. let, které ČD ve svém vozovém parku má. ČD je tato trasa u paty.

+4/0
4.10.2016 12:05

P22e36t15r 21D35r96a45p42a17l 3635558553365

tak v současné době bych si asi Přerov-Brno vybral rychlík, u autobusu je reálná šance na xdesítek minut zdržení na D1

+2/0
4.10.2016 10:42
Foto

J31i78ř30í 24B14i59l76í46k 4525892322934

Nejedná se o špatnou infrastrukturu, ale o totalní neschopnost ČD. Do Olomouce jezdí nejčastěji přes Břeclav a ještě jim to Hašek platí :(

0/−9
4.10.2016 10:42

J38a93n 18K39o17b41ě33r37s37k47ý 1300186651943

Rychlíky přes Břeclav do Brna jezdí každé dvě hodiny a platí je Ministerstvo dopravy nikoliv Jihomoravský kraj. Tyto rychlíky nejsou určeny pro jízdu Olomouc-Brno, ale pro úsekovou frekvenci (Olomouc-Otrokovice, Otrokovice-Břeclav, Břeclav-Brno). Co dvě hodiny jezdí rychlíky Olomouc-Nezamyslice-Brno a tyto jsou určené pro cesty Olomouc-Brno. Obojí jezdí tedy co dvě hodiny takže opravdu není nutné jezdit přes Břeclav. Kolik spojů pojede a kdy pojedou určuje Ministerstvo dopravy nikoliv České dráhy.

+11/0
4.10.2016 11:25

T79o35m20a81s 53H43r62a28z80d96i54l 5917318743775

Podle mě jsou ČD na trase Olomouc - Brno časově docela konkurenceschopné. Kdyby vlaky jezdily každou hodinu, tak jsou schopni porazit většinu autobusů.

0/−1
4.10.2016 11:32

J98a31n 13K20o81b41ě88r16s34k75ý 1390276281873

Aby se jezdilo po hodině tak by musela být odpovídající infrastruktura což jednokolejná trat opravdu není. A lepší soupravy, protože vozy B ve 21. století opravdu nikoho do vlaku nepřilákají.

+2/0
4.10.2016 11:36

P10a69v64e28l 33R33e65z64n98i56c68e75k 3575964634462

mylite se, spatna infrastruktura, stare vozy a cas pomalejsi nez autobus...

0/0
6.10.2016 10:54

J84a66r55o38m15i44r 20C36h33a16l73o10u44p52k35a 4249737285207

Zlí, zlí kapitalisté. Tak s nimi nejezděte... Ale to ne, protože byste museli zaplatit o 20 korun víc, co?

0/0
4.10.2016 9:59
Foto

J41a35n 68V97a18l23a10l74í43k 6446339440356

???

+4/0
4.10.2016 10:05

K48a18r83e88l 22Ř53e89h43á40č22e59k 9322310221722

Kdyby Arriva místo zavádění linek, kde už cestující mají jinou možnost raději první zajistila nasmlouvaný provoz v rámci PID, kde kvůli nedostatku řidičů denně dochází k odříkání spojů, které má arriva zajišťovat. A tyto spoje jsou většinou jedinou možností, jak se do těch vesnic dosta, zatímco z Brna do Přerova popřípadě Olomouce se člověk dostane vlakem nebo jinou společností.

+10/−1
4.10.2016 9:53

J41i94ř56í 47P64l37a76v86s57k42ý 9380406101759

mam pro vas prekvapivou novinu: dopravci neprovozuji autodopravu proto, aby se "lidi meli jak dostat z vesnic", ale kvuli mrzkemu zisku ... a trasa brno - pprerov zrejme bude ponekud ekonomicky rentabilnejsi, nez trasa horni zakopane - samota u tri vlku.

+1/−1
4.10.2016 10:25

R12o88m80a13n 61P35o67l46á12č30e38k 5756109225

A myslíte, že jim ROPID neplatí?

+9/0
4.10.2016 10:31

M18a74r85t11i36n 42Č48a86p84e78k 6960911617604

Právě že objednávaná doprava je pro dopravce lákavější, jelikož pokud nedělají blbosti, tak vždy skončí nejhůře na nule.

0/0
4.10.2016 11:15

P51e60t80r 52M23a41c51o40u55r70e95k 5534358396737

Plkáte nesmysly a nejdřív si zjistěte o čem pán píše. Praha skutečně není žádná samota u tří vlků.

+1/0
4.10.2016 11:24

K28a71r63e25l 67Ř21e70h41á11č97e61k 9872260191832

Tak proč Arriva tu smlouvu podepisovala? Na jedné straně má závazné smlouvy a kvůli nedostatku řidičů ruší spoje základní dopravní obslužnosti a na druhé straně zavádí vcelku zbytečné linky, kde už alternativa je. Až si pokreje Arriva, co má nasmlouváno, tak pak ať si jezdí co chce.

+1/0
4.10.2016 11:32

O21t98t74o 26P85o30s76p24í43š58i81l 4624145897568

Souhlasím s Vámi, že by dopravci měli prioritně zajistit dopravu, kterou si u nich někdo objedná a u které mají navíc jistý výnos, než se pokoušet o nějakou komerci s nejistým výnosem.

Ale abychom byli fér, ona pražská a moravská Arriva jsou dvě společnosti. A pokud moravská Arriva dokáže zajistit i své závazky a k tomu navrch přidat nějakou novou linku, proč ne?

(Těžko bude Arriva přesouvat řidiče z Olomouce do Prahy. Kdyby jim to nařídila, bude riskovat, že odejdou i ti olomoučtí... :-))

0/0
4.10.2016 11:37

K10a12r73e67l 23Ř25e81h33á49č88e20k 9582820891352

A jak do toho zapadá linka Praha - Teplice? To je snad Arriva Praha.

0/0
4.10.2016 13:05

O25t41t56o 43P70o31s36p49í19š96i14l 4374145427158

Článek je o dvou nových linkách na Moravě, takže nevím, proč bych měl já vysvětlovat cosi o lince Praha - Teplice...;-)

0/0
4.10.2016 16:12

J17i79ř83í 11H94o87v30o12r93k12a 8867596842165

Stěžujte si spíše na úřady práce. Raději vyplatí podporu, rekvalifikaci a příspěvek na bydlení, než by zajistili buď výchovu nového řidiče autobusu (řidičský průkaz a průkaz profesní způsobilosti) nebo přestěhování řidiče z oblasti, kde je jich nadbytek (Morava - když Arriva bez problémů sežene řidiče na nové moravské linky, až takový nedostatek zde nebude...)

0/0
5.10.2016 13:31
Foto

J37a46n 85V87a28l27a35l28í42k 6686299590926

zatímco autobus mezi Olomoucí a Brnem zvládne i se zajížďkou do Prostějova cestu za hodinu a deset minut, nejrychlejší rychlík jede hodinu a 32 minut.

Až ten vlak bude mít též také jen JEDNU zastávku tak pak se dá porovnávat i ten čas!!

+1/−3
4.10.2016 9:49

J76i62ř85í 20P48l28a42v18s35k57ý 9870126141229

cestujici ale obvykle nezajima, jestli vlak nebo autobus stavi v kdejake zadeli, cestujici se chce co nejrychleji dostat z mista a do mista b ...

+3/0
4.10.2016 10:27
Foto

J46a53n 56V21a45l30a22l71í20k 6256189860176

Vlak jezdí kvůli dopravní obslužnosti a tudíž srovnávat ho s autobusem který si jede jak chce tak to srovnání je pak o ničem.

0/−2
4.10.2016 10:58

J85i73ř21í 63P50l11a21v66s26k83ý 9630686261759

jemonze cestujici nejaka dopravni obsluznost nezajima, chce se proste dostat co nejrcyhleji z mista a do mista b ... jestli u toho nabere jeste stado tetek nekde na navsi, to vetsine lidi za nejake zpozdeni nestoji.

0/−2
4.10.2016 11:39

M79a78r58t83i82n 16K79a80r71á31s32e98k 9478313658478

No to je ale lidem, kteri chteji do olomouce jedno ne? Vlak ma hodne zastavek a blbou trasu, tak v tom vidi arriva prilezitost udelat rychlejsi bus s minimem zastavek...

+1/0
4.10.2016 10:28

M76i32l40a41n 68V96o71l16e85k 5909473946629

Znám Arrivu z Prahy a tudíž ji Moravě vůbec nezávidím.

0/0
4.10.2016 9:47

J89a86n 94K68o50b42ě22r36s41k12ý 1160366241523

Arriva Praha a Arriva Morava je něco úplně jiného. I když se nákaza zvaná nedostatek řidičů šíří postupně do všech Arriv (a i k dalším dopravcům).

+1/0
4.10.2016 9:59

O87l64d12ř79i54c29h 49Š60t32ě37p57á78n18e72k 7712916456204

A za jak dlouho , začnou stávkovat řidiči, že dělají XY hodin za XY málo peněz?

+2/−2
4.10.2016 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.