Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy mění plány, místo pronájmu si lokomotivy raději koupí

České dráhy zrušily soutěž na dlouhodobý pronájem posunovacích lokomotiv. Důvod je jediný: mimořádně nízké úroky, kvůli kterým je levnější lokomotivy teď koupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e39t39r 55N22o94v43o17t32n95y 1151660251

Dvounápravová?

+1/0
4.10.2016 21:48

J93i36ř78í 65K20o18c46u89r59e22k 6115764855128

Ano. Na fotce je jiný typ.

0/0
4.10.2016 22:14

P54a19v82e21l 76S34o66v86i34č48k36a 4706968585402

Pamatuju si, jak se cca rok dozadu psalo o první 714 na CNG v pravidelném provozu z Opavy do Hlučína. Tehda se říkalo, že pokud se v provozu osvědčí tak rekonstrukcí na CNG projdou všechny lokomotivy této řady. Asi se to moc neosvědčilo tedy...

+1/0
4.10.2016 20:04

J90i58ř87í 45E67r31b17e72n 1333624246347

Na lokomotivách 714 jsou osazeny dvojmotory LIAZ M1.2-640, které pracují na hranici svých výkonových možností (protože sériová výroba vysokovýkonných motorů M2-650 byla nepochopitelně zlikvidována) a po těch dvaceti letech už jsou zastaralé i opotřebované, opravy jsou čím dál dražší a jejich výměna za modernější (skoro stejné) TEDOMy je více než logická.

Ovšem určitě nebude remotorizováno všech skoro 60 strojů - ani v tom původním článku o tom není zmínka: http://ekonomika.idnes.cz/lokomotiva-na-cng-0zq-/ekoakcie.aspx?c=A150115_172450_ekoakcie_neh

+5/0
4.10.2016 20:43

P28e31t26r 38Š77i35m91r88a97l 4487847385425

Vzpomínám si, když jsem si byl pro nově zrekonstruovanou lokomotivu 714 208 v ještě funkčním ČKD, odvezl jsem jí do Sokolova a pak na ní rok a půl jezdil. A ejhle, ono už to je 20 let : - )

+9/0
4.10.2016 19:39

M57i16l11a39n 39V48o21l86e58k 5679633236419

ČD jsou zadlužené až to není hezké, nicméně pronájem má smysl, jedině když se třeba soutěží o nějakou zakázku časově omezenou.

0/−3
4.10.2016 18:57

J27i80ř47í 45E59r57b62e98n 1473654176207

Být zadlužený a mít hodně úvěrů jsou podstatně rozdílné věci - zejména z pohledu věřitelů, kteří jim ty peníze půjčují.

0/0
4.10.2016 20:31

M58i44l14a68n 41V51o73l58e13k 5209243156429

To nevím, v čem je ten rozdíl, ale ČD vydaly moře dluhopisů, které nemají normální ekonomickou návratnost. Je to postavené na tom, že to za ně nějak uhradí stát (přímo nebo nepřímo) a že přemnožené fondy potřebují do něčeho 'investovat' a zase spoléhají na stát, že ten je zkrachovat nenechá (př. řecká krize a německé fondy).

0/0
5.10.2016 8:06

V93a23c12l46a69v 63H62a25j46e18k 3216519619

Stát zejména ČD kcrgu hodně dluží za roky 1990 až 2003 kdy se jeho veškeré zisky utopily ve financocání údržby infrastruktury a v osobní dopravě. Zastaralá vozidla jsou toho důsledkem. Takže by bylo správné, kdyby stát nyní pustil do ČD,sp. Čd cargo několik miliard..

+1/0
5.10.2016 13:19

L88u37c75i42a20n 50P92a28p79a14z17i27a26n 5254897631375

Dobrý nápad. Co je české, to je hezké.

0/0
4.10.2016 18:47

J17i65n41d12ř65i43c59h 62Š77k12o54p94e22k 4365911270795

pokud hodlá kdokoli podnikat déle než pár let, vždy se vyplatí hlavní výrobní prostředky pořídit, než pronajmout

+9/0
4.10.2016 18:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.