Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží zvládneme opravit sami. Italové měli času dost, říká náměstek SŽDC

Italská společnost Grandi Stazioni (GS) opustí příští týden pražské hlavní nádraží. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jí poslala výzvu, ať uvolní všechny prostory, které má v nájmu. Grandi Stazioni s koncem nesouhlasí, prý chce ještě jednat. Podle náměstka generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Tomáše Drmoly je ale konec jediné možné řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a50r46o44s66l62a72v 11T97í89n61e73k 4974678740572

Pane Drmolo, bylo by dobré zjistit, kdo platil rekonstrukci obchodních prostor. Naše firma, si také pronajala prázdnou plochu, a za vlastní peníze jsme museli vybudovat vše, včetně podlahy, zdí, rozvodů elektřiny,dveří, mříží, klimatizace,...atd. A po kolaudaci jsme to " darovali" GS. Takže pozor na šíbry z GS.

0/0
15.10.2016 20:02

K88a80r83e77l 63D44r34d97a 6663235377659

Český prasečí chlívek. 13 let se to tady dává dohromady. 13 let chodí všichni cestující páchnoucím hnusným Šervůdem. A nakonec starosta Prahy 1 prohlásí, že není prioritou park a prostředí před Hlaváčem dávat dohromady, dokud se nevyřeší rekonstrukce Václavského náměstí a protažení tramvají z Vinohrad.

A přesně tak budou Češi přistupovat k nádraží. Už to vidím. Rv

Co umíme je nejlíp vidět na Masaryčce vedle. Hádají se tady ČD, SŽDC a Penta. Zanedbané nechutné prostředí. Penta to tady celé získá za trapnou opravu střechy za 60 mil., kterou si starosta Prahy 1 pochvaloval. Nevšiml jsem si, že by se tady po oslavované "rekonstrukci nádraží" pro cestující něco změnilo. Stále jen zanedbané nechutné prostředí.

Ostatně, letos si všechna nádraží v Česku převzala SŽDC. Nový státní developer, co staví za peníze EU. Až vyschne pramen financí z EU, bude třeba ždímat Prahu, aby bylo na opravu kdejakých Kotěhůlek. To je asi tak hlavní tlak na získání nádraží zpět do českých rukou. Jinak to tady čeká osud Masaryčky. To je výhra. Rv

Praha neví co s magistrálou, neví co s Václavákem, neví co se Šervůdem, roky řeší zrušení Masaryčky, na Hlaváč umístí feťáky a bezdomovce..., ale Italové v tomhle bordelu neplní jasné smlouvy. Dost dobrý vtip. ;-D

+1/−6
9.10.2016 14:50

K18a93r68e76l 57D19r29d23a 6863465777429

Všimli jste si, že Mata Hari s Pentou nezastavuje pokračování Opletalky středem Masarykova nádraží? Ten projekt Penty původně počítal, že místo Masaryčky tady bude park. Pak se to zamítlo a nové budovy přitom respektují protažení Opletalky na Florenc? Nejdražší pozemky v Praze a budou volné?... Zvláštní.

Kdo o tom něco víte? Moc bych se nedivil, že Masaryčka jde potichu do kopru. Proto si ji ani nepřevzala SŽDC, prý složité smlouvy... Takže přesuny cestujících Hlaváč - Masaryčka končí. Žádná tramvaj v Opletalce nebude potřeba. Rv

(Stejné jako v Brně, kde se také řeší srovnání nádraží bagrem.)

+1/0
10.10.2016 7:01

K95a83r62e78l 43D72r59d88a 6453895437359

V roce 2008 chtěla Masaryčku zrušit Praha. SŽDC "prý" naopak uvažuje o propojení nádraží do Centrálního terminálu.

0/0
10.10.2016 7:23

J49a52n55a 63N26o47v76a52k35o16v92a 1149303840257

Me se ta rekonstrukce absolutne nelibi, samy chaos, narvany obchody, cestujici kteri cekaji na ohlaseni vlaku se prodiraji pres kupujici,typicky jako v italii nadrazi termini

Pro me je to absolutne neprehledne, jedine comje fajn tak jezdici schody, ostatni hruza a chaos

Krasna je ta fantova kavarna,

+2/−4
9.10.2016 9:29

V88í47t 60P69r52č13í50k 9808790814550

Ono se s předimenzovanou nádražní halou nic moc jiného dělat nedalo, snad jedině zbourat, ale to nejde, protože by se tím přerušila magistrála:) Trend budovat přímo uvnitř nádraží obchodní centra je velmi výrazný, je tak koncipováno například i zbrusu nové Hlavní nádraží ve Vídni. Jde zkrátka o místa s velmi silnou průchodností. Žijeme v kapitalismu, zvykejte si. Jediné, co se rekonstrukci nových prostor nádraží dá vytknout, je možná přílišné upozadění pokladen. Ale i to je logické, pokladny si cestující musí najít tak jako tak, obchody by v těchto prostorách nebyly zrovna nejlukrativnější.

+1/0
9.10.2016 10:01
Foto

I63m93r63i48c30h 27S59u43c36h14a63r65s95k48ý 8696343175891

Prý chtějí ještě jednat ;-D a o čem !!

Vždyť ještě před pár dny vyhrožovali soudem ?

Italové jsou opravdu seriózní partneři ..............:-PRvRvRv

+11/0
9.10.2016 8:32

L89u58d57ě57k 56M70u50s83e29l90í32k 3986709

Nejsou to náhodou ti náměstci co pronajali Brněnský nádraží a teď by ho chtěli zpět ale neví jak?Proto se v Brně neinvestuje do hlavního nádraží.Aspoň si honí tiko v Praze ,no uvidíme so to bude stát daňové poplatníky

+1/0
9.10.2016 3:45

J80a69k82u81b 88Z85a85c74h 3535866573210

v Brně se hlavně neinvestuje protože nikdo neví jak to s nádražím bude... současná situace v Brně je tristní vzhledem k fanatismu určitých aktivistů co brání rozvoji nádraží.

0/0
10.10.2016 9:39

S35e81i63d30l 82P77e42t90r 1881331965164

Jejda, to zas bude zakázka snů pro všechny zúčastněné! ;-D

Tipuji to na 2-3 miliardy a pokud se zadaří ulít standardních 20-30% bokem vcelku slušný kapesný, ne? :-)

+1/−2
9.10.2016 1:40

R47a92d97k45a 97K68o20v37á43ř86o83v36á 2643863443306

Tak hlavně ať opraví jen tu Fantovu budovu a dole pokud možno nic nemění. Současný stav mi přijde ideální, jako cestující mi absolutně vyhovuje. Často zajdu pro něco na poslední chvíli do Billy a i ostatní obchody se občas hodí. Nahoře po opravě bych taky klidně přidala jeden či 2 obchody, aby to tam prokouklo jako dole.

Hlavně ať nepronajímají prostory nějakým pochybným putykám nebo hernám, nerada bych, aby bylo nádraží plné různých podivných existencí.

+4/−1
8.10.2016 23:47

M13a25r14t70i98n 45N44o67v29ý 9971188537654

Jak se říká "Ital v zimě nepracuje a v létě tancuje", tak proč od nich chceme nějakou práci???

+21/−3
8.10.2016 19:48

R78a85d57o71v76a44n 95S87ý49k76o84r75a 6304765474970

To je nějaká česká kabaretní moudrost, tipoval bych od Krampola nebo tak něco?

+5/−4
8.10.2016 21:18

S37e65i95d43l 21P87e73t28r 1361161125574

Plky. Hln. n. se zvedlo za jejich správcovství o 1000%.

Proč nezvládli i opravu historické části je samozřejmě otázkou ale tipnul bych to soukromě na mafii na magorátu, památkářů a jiných obskurních spolků .. To už se samozřejmě asi nenapíše ..:-/

+4/−4
9.10.2016 1:48

J39á26n 98K60o65t71ú63č 2116354638876

To že sa zlepšilo o 1000% nestačí. Mali dokončiť všetko podľa zmluvy. Neverím tomu, že im to štát úmyselne maril. S akým úmyslom?

+2/0
10.10.2016 12:42

L52u47d41m62i47l29a 93Š78i67n96d68e90l42á22ř20o53v90á 7212386442701

Proč jste to rovnou neopravili sami?!

+1/−5
8.10.2016 19:36

L41i48b57o32r 77V33e19s58e22l46ý 2729726762522

Protože nádraží SŽDC nepatřilo.

+19/0
8.10.2016 20:09

V94a78c34l36a97v 41P37e43r59o70u34t65k48a 6558277724881

a patří jim od tohoto měsíce? Proč totálně kašlo na nádraží např. V Teplicích apod.?

+2/−1
8.10.2016 20:13

V95í28t 27P20r98č83í39k 9698940834300

Nejspíš proto, že je velmi složité zasahovat do platných smluv v jejich průběhu. Nádraží v Teplicích je skutečně ostudou, ale významem se přece jenom nedá srovnávat s tím pražským.

+9/0
8.10.2016 20:47

J54a60n 95S28ů64r68a 4255733653842

SŽDC je majitelem nádraží od 1.7. 2016.

+13/0
8.10.2016 21:25

M40a13r42e97k 88H86r97u21b84y 6637402491568

Stejny trik jako Pendolina - CD ma evidentne na smluvy s Italy nos ;-)

+7/0
8.10.2016 19:33

J75i53ř59í 42E95r94b93e66n 1123564166887

Až na to, že smlouva na Pendolina byla uzavřena (pod tlakem Klausovy vlády a Stráského MDČR) v roce 1995 s ČKD Praha - a když se to ČKD pod "geniálním" Marouškovým vedením roku 1998 zhroutilo, teprve poté převzal tuto zakázku FIAT. Mimochodem za stejnou cenu, ale za méně souprav.

0/0
10.10.2016 15:28

M98a74r16t11i78n 39Š52i16m13e65k 4250834218195

Nádraží zvládneme opravit sami. Proboha, jestli mají na mysli, tak jako zbytek v republice, tak tam máme zpátky smažky

+8/−8
8.10.2016 19:21

P95a41t57r20i30k 88E15g13e30r 2738140359291

Lze hlavnímu nádraží stále říkat nádraží? Vždyť je to divný obchoďák přes který vede železnice a podzemka. Stále doufám, že se podaří tramvaje zavést v centru Prahy pod zem. Hlavní nádraží se musí doopravdy opravit vcelku dělá Praze ostudu, ale nádraží Vyšehrad ještě větší i to by mělo město obnovit! Jsem zvědavý zda práce v roce 2017 skončí. Moc tomu nevěřím. Wilsonovu nádraží hlavně škodí magistrála. Budu rád když se hlavní nádraží a Masarykovo nádraží propojí, tramvaje budou pod zemí, budou zde i obchody a garáže, zjednoduší se přestup do metra.

+5/−6
8.10.2016 19:02

M78a71r28e37k 55D36e19m88č22á90k 9205154336875

Vyšehrad má problém, stojí v oblouku, a takové nádraží je dnes už tuším mimo normu. Tzn. je jen malá šance, že nebude nakonec strženo. Hl.n. mi přijde lepší než před lety.

+3/0
8.10.2016 19:37

A43l53a19n 37Ř75e30p85k98a 4615186

Nestojí v oblouku náhodou i Brněnské hlavní nádraží a přesto stále se zvažuje i varianta, že se zachová a o přesunu stále nebylo rozhodnuto :)

+1/0
8.10.2016 20:43

T91o36m27á83š 95M54o41r95a53v20č73í44k 3847386693575

Takový poloměr jako Vyšehrad nemá ani náhodou.

+1/0
9.10.2016 2:17

J12i30ř83í 49P47r14ů95š11a 7705592205469

Problém mimo to že v oblouku o takovém poloměru nejde zřídit nástupiště je budova už velmi dlouho nepatří ČD resp. SŽDC.

+3/0
8.10.2016 19:46

V38í14t 42P78r19č19í44k 9288190354920

Tramvaje pod zem asi jen tak nepůjdou. Už v 60. letech byla zamítnuta stavba podpovrchové tramvaje a místo nich se začalo budovat metro :)

+2/0
8.10.2016 20:09

J67a59n 24V61o22j24t98í67š79e67k 6282271655246

Z jakýho důvodu by tramvaje měly být pod zemí, když je tam metro? Vždyť tím by se všechny výhody tramvají, který maj oproti metru, smazaly.

0/0
9.10.2016 14:12

J21á70n 87K39o25t22ú45č 2436944668486

Práveže nákupné centrum na stanici nie je vôbec zlý nápad. Pre mňa najkrajšia stanica, ktorú som kedy videl, je Potsdam Hbf (v Postupimi). Je to obchodné centrum, krásne, čisté, útulné, ľudia tam majú mnoho dôvodov vstúpiť (nie len kvôli ceste vlakom).

0/0
10.10.2016 12:40

K76a93r34e74l 92L50i47š76k36a 7266893327511

Jen nerozumím tomuto, tedy jestli to není jen taková nadsázka:

Je otázkou pro právníky, zda jim zaplatíme část z rekonstrukce, kterou objektivně provedli.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-tomas-drmola-hlavni-nadrazi-d9z-/ekonomika.aspx?c=A161007_2277613_ekonomika_rts

0/0
8.10.2016 18:53

J82a86n 71V90o39j78t20í85š76e64k 6962481565886

Vždyť to je normální. Měli něco udělat a za to něco dostat. Udělali půlku, tak nic nedostanou, ale tim pádem tu půlku přece nebudou dělat zadarmo.

0/0
9.10.2016 14:13

P92e22t56r33a 63H56e22l45i30k73a91r85o26v79a 9508384977314

Chátrajících objektů v rukou italských vlastníků je v Praze mnoho, např. palác Svět v Libni nebo bloky činžovních domů na Smíchově.

+16/0
8.10.2016 18:38

P47a45v55e38l 49H54l13a26v56s61a 4109394369368

Jakkoliv je to asi právně v pořádku, tak mám jako častý cestující obavu, že se to může začít vracet do starých kolejí. Všichni, co pamatujeme, jak se před pár roky procházelo fakticky hernou a zakopávalo o bezdomovce, všude špína a bordel, tak se bojíme, co bude dál. Stačí jediná zastavárna, automat, knajpa a půjde to do kopru. O schopnosti Italů si nedělám iluze, ale že by úřednící ze SŽDC byli lepší, ta to ani omylem.

Rekonstrukce teď zastaví, protože SŽDC nemá plány na probíhající rekonstrukci staré výpravní budovy. Navíc se proslýchá, že stávající nájemci mají na předplaceném nájemném u GS stovky miliónů. Od Italů je nevymůžou, ty firmu pošlou do konkurzu a podruhé nájem platit SŽDC nebudou chtít.

+10/−3
8.10.2016 18:20

L46u61k54á63š 78K91m35e75n38t 5479667974980

Měli smlouvou jasně dané podmínky a termíny. Při jejich nesplnění je třeba postupovat zcela dle smlouvy. Tedy vykopnout je ...

+37/0
8.10.2016 18:16

J52a61n 39K45l47i65m75a 7100203420632

Souhlas. Jen by to chtělo sehnat do sždc lidi co opravám rozumí.

+10/0
8.10.2016 18:16

J72i12ř30í 47K10o60v44a89ř46í64k 5490630344859

Tak SŽDC to sama opravovat nebude. Jelikož je to státní organizace, tak se vypíše konkurz. Z konkurzu vzejde nějaký vítěz. Nebude to ten nejlepší a nejlacinější. Toho si najme až vítěz konkurzu. Zbytek firem se odvolá. Pak se konkurz buď zruší, nebo se dohadování na několik let protáhne. Mezitím zchátrá i to co postavili ti Italové.

Další věc je ovšem otázka, proč se kdysi vlastně budovy, které logicky patřily k infrastruktuře, převedly za symbolický peníz ČD, akciové společnosti. To byl, podle mě, větší tunel než kupónová privatizace. Lukrativní pozemky jsou dávno prodány a chátrající budovy, do kterých se vložilo minimum, si teď kupuje za miliardy zpět státní organizace.

0/0
17.10.2016 22:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.