Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volby jako problém pro ČD. Pádem ČSSD přišly o spojence proti soutěžím

Výsledek krajských voleb zamotá hlavu vedení Českých drah. Výrazně se jim totiž přiblížila hrozba, že o zakázky od krajů v hodnotě devíti miliard korun ročně budou muset bojovat v soutěži. Těm se dosud kraje, vedené většinou sociálními demokraty, intenzivně bránily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A36l97e36x18a83n31d32e47r 23N81o24v81á67k 2428255754764

Byl by problém, na základě zjištěné úspory vzešlé ze soutěžení, podat na sociálně demokratické hejtmany trestní oznámení za zneužití pravomocí veřejného činitele ? V uzavírání nevýhodných smluv s kamarády z přepravních firem, rekrutjici se z bývalých komunistických ředitelů ČSAD, byl Míša Haskuj.

0/0
11.10.2016 15:08

J17a88n 48J51e49m27e46l76k23a 1395860

Být Sůrou nezvedal bych číši příliš brzo k přípitku. Za prvé strany to neřešily ani v programu. V programech samé blbosti. Nemají tedy k privatizaci mandát od voličů. Ano je tvořeno různými lidmi. Někteří vypadají rozumně.

+1/0
11.10.2016 12:32

D90a93v95i50d 34P29e10c48a 1785264611376

Kdyby stát nevybíral daně které musí poté složitě přerozdělit dopravcům, mělo by to dvojí efekt. Lidi by si kupovali lístek za tržní cenu, jezdil by ten nejkvalitnější (nebo nikdo - podle poptávky) a úředníci by nemuseli chodit za další prachy do práce. Ani tahle debata by nebyla.

+2/−6
10.10.2016 11:05

V78a67c13l62a48v 97H30a24j50e57k 3506209269

lidi by byli nuceni jezdit autem, na kole nebo pěšky, protože s autobusy je to totéž. V řadě regionů by železniční a autobusová doprava zanikla.

+2/0
10.10.2016 13:47

O31l84d88ř30i23c77h 96J40a37n51e71č56e94k 8819296623971

Kdyby stát nevybíral daně, které musí poté složitě přerozdělit krajům a ty za ně poté stavět a udržovat silnice, které občané využívají 'zdarma', mělo by to několikerý efekt. Lidi by za své cesty autem po soukromých silnicích platili opravdovou (plnou) cenu a tak by jezdili, jen kdyby se jim to opravdu ekonomicky vyplatilo. Silnice by byly kvalitní, protože jejich vlastníci by museli bojovat o zákazníky. Někde by nebyly vůbec - podle poptávky. Parkující auta by se přesunula na pozemky svých majitelů, protože vlastník silnice by na ní nikoho nenechal stát zadarmo. A úředníci by nemuseli chodit za další prachy do práce.

Asi takhle si to představujete?

+2/0
10.10.2016 14:33

V24a49c38l30a45v 88H11a29j26e61k 3716819459

Jste došel o mnoho dál. Já řešil je dopady zrušení dotací na veřejnou dopravu. I když zpoplatnění používání silniční sítě i v případě individuálního motorismu osobně považuji za systémově správné.

0/0
10.10.2016 16:02

O80l76d73ř65i45c97h 86J69a81n85e34č84e17k 8219176803291

Já chtěl pouze poukázat na nesmyslnost, resp. zaujatost jeho příspěvku ;-)

+1/0
10.10.2016 17:04

J44a31n 10H11r29u29z73a 8374308649717

Ne. Tady se mluví o dotacích na provoz vlaků. Dává snad někdo dotace na provoz autobusů? V řadě regionů tahá lokomotiva vagon s dvěma cestujícími protože dotace. Ekologové ryčí blahem a při tom by stačil obyčejný osobák nebo miniautobus. Co je ekologického a ekonomického na takovém železničním provozu?

0/−1
10.10.2016 16:05

V68a50c95l60a58v 59H76a15j21e95k 3936589809

na ty linkové vždy dávaly a i nadále dávají objednávky a objednané spoje hradí kraje. Soukromníci ve vlastní režiji vyzobali jen ty lukrativní spoje.

+2/0
10.10.2016 16:07

V21a89c63l30a19v 37H17a81j84e94k 3616709619

Ministerstvo dopravy předalo v roce 2003 regionální dopravu krajům právě proto, aby se mohli se znalostí místních poměrů rozhodnout, zda vlak nebo autobus. Víte??

+1/0
10.10.2016 16:10

O25l16d49ř53i10c72h 39J45a73n30e36č73e17k 8119986213851

Proč "ne"?

Vy jste tady teď vytáhl něco úplně jiného, než co napsal pan Peca a na co jsem já reagoval. On rozporuje celý systém objednávané a z eráru hrazené (ať už kraji nebo ministerstvem) hromadné dopravy, tak jsem mu na to odpověděl, že stejně 'nesmyslné' přeci je z eráru stavět a dávat zdarma k užívání silnice. A Vy řešíte, jestli se mají objednávat vlaky nebo autobusy!

Máte pravdu, 200-tunový vlak vezoucí cestující, kteří se dají spočítat na prstech jedné ruky, je zřejmě nehospodárný. Ale i ten je potřeba vidět v kontextu - např. je ještě nehospodárnější mít pro danou trať soupravu o lokomotivě a 4 vagonech, která by jezdila ve špičce, a motorák, který by jezdil v sedle, večer a o víkendech. Odpisy (splátky) onoho motoráku by totiž byly vyšší, než co proti němu ta těžká souprava projede navíc. Na méně vytížené spoje na hlavních tratích má smysl toliko stahnout menší soupravy z jiných tratí, kde v tu dobu vůbec nejsou potřeba. Možná by i ve špičkách stačila souprava s motorákem, ale třeba je levnější provozovat postarší, již odepsanou soupravu s lokomotivou, než pořizovat nový motorák.

A při náhradě vlaků autobusy taky nemůžete koukat jen na cenu - vlak je pohodlnější, leckdy i rychlejší, takže se může stát, že když vlaky necháte jen ve všední dny 'od rána do soumraku' a večer a o víkendech je nahradíte autobusy, někteří cestující zcela zruší své předplatné a budou raději jezdit autem.

A ano, i autobusové spoje kraje dotují !!

0/0
10.10.2016 17:03

I69v62a19n 20H46o97l20a46s 5297477798767

> . Dává snad někdo dotace na provoz autobusů?

Samozřejmě, že ano (tedy ve skutečnosti to nejsou dotace, ale platba za objednané spoje). Doporučuji doplnit si elementární znalosti před psaním dalších podobných nesmyslů.

0/0
11.10.2016 23:52

L16i79b43o44r 52Z20a33v15ř47e66l 8589836601832

Pokud dojde k rozpadu železnice, koupíme všichni auta a budeme stát v kolonách na dálnici

+1/−3
10.10.2016 6:55

M25a55r29t19i26n 31Š21p31á84l50a 2345639153

proc by melo dojit k rozpadu zeleznice????

+4/0
10.10.2016 10:16

O69l29d15ř29i94c32h 65J40a85n83e62č83e95k 8609546373851

Jde o REGIONÁLNÍ spoje. O ty, které objednávají kraje, stanovují jejich jízdní řády a stanovují tarif - totiž ten krajský integrovaný. To trápí možná vlastníky slevových karet ČD, ale určitě ne pendlery s krajskými měsíčními jízdenkami. Soukromníci jezdí na dráze v Německu, Švýcarsku, Rakousku - máte pocit, že by se tam železnice rozpadala?

+1/0
10.10.2016 14:36

V12a34c94l89a78v 10H30a97j36e58k 3916659559

Už jsem to psal mnohokrát, že problém není tarif jako takový, ale podílování tržeb mezi dopravce. Zůstaneme -li v česko-moravsko-slezské kotlince, tak je zajímavé to, že každý IDS to podílování tržeb dělá jinak. Což jednak svědčí o tom, že se nejedná o triviální záležitost a také že to nelze jednoduše převzít.

+1/0
10.10.2016 16:05

V79a39c82l90a28v 84H52a43j91e52k 3736109619

Krom toho je nutné řešit také uznávání mezinárodních jízdenek.

0/0
10.10.2016 16:08

P71e32t57r 71N93o34v29á60k 8555439840

průhledné férové soutěže!

.

návaznost spojů!

.

přenositelnost jízdenek již nyní a konkurence v jejich online prodeji!

.

db = Ariva je silně ztrátová v Německu a hojí se v okolních zemích!

0/−5
10.10.2016 1:04

P14e49t31r 78N70o13v66o20t60n56y 1111710641

Jen zničte jednotný tarif na železnici.

+4/−5
9.10.2016 23:50

V21a18š20e44k 42Ř37í34h42a 2283553528572

Nebojte se ono se nic ničit nebude. Ona je to jen nepodložená úvaha jednoho pisálka a přání pár dopravců. Nemyslím si, že by se ale opírala o reálný základ.

+4/−1
10.10.2016 0:01

P13e11t38r 40N19o21v94o34t42n69y 1491230481

Ministerstvo dopravy se na tom snaží pracovat už dlouho. I když se jim kolikrát ani tu soutěž na rychlíky nepovede dotáhnout do konce, protože ji neumějí pořádně vypsat. Ale Ťokavej ministr a kraje teď jsou jedna ruka(partaj).

+1/−1
10.10.2016 0:13

O76l81d91ř27i98c88h 17J21a49n60e59č91e90k 8359236253381

Pletete si pojmy s dojmy. Tady je řeč o REGIONÁLNÍCH spojíc objednávaných kraji, nikoliv o rychlících objednávaných ministerstvem.

Máte pocit, že soutěže v Libereckém kraji (Jizerskohorské trati, Trilex) byly neprůhledné?

Máte pocit, že by tam na sebe spoje nenavazovaly? Pokud ano, tak to není vina dopravce / dopravců, ale kraje, že si to tak objednal!

V krajích se jezdí na krajské integrované tarify (zejména cestující, kteří jezdí denně) a s těmi je úplně jedno, jestli jede červený, modrý nebo zelený dopravce.

Konkurence v online-prodeji jízdenek? Co prosím? 8-o

+2/0
10.10.2016 14:42

J61a90n 27J76e41m71e56l97k65a 1315670

"Možnosti tarifní integrace" ..

0/0
10.10.2016 6:50

M12i24r97e69k 42Z62á50v19o34d52n20ý 7442127960538

On ale neexistuje jednotný tarif. On existuje jen tarif ČD :)

+5/0
10.10.2016 7:11

J19a47n 14J95e95m65e72l51k51a 1715800

Ale jak dlouho ještě bude..

0/0
10.10.2016 7:54

J75i30ř82í 36P95l40a86v91s22k79ý 9280956501809

holt budou muset ceske drahy zlevnit, aby se do toho jednotneho tarifu vesly ...

0/−1
10.10.2016 7:55

V11a69c14l93a58v 93H72a67j93e66k 3596129989

jednotný tarif bude nejspíše vycházet z tarifu ČD.

0/0
10.10.2016 7:59

J58a25n 59J52e26m92e21l79k24a 1235920

:-P

0/0
10.10.2016 9:38

R64a28d31i32m 77P57o67l65á13š35e91k 9716233579789

Jednotný tarif být nemusí. Cestujícímu stačí, když na jednu objednávku a jednu jízdenku může jet vlaky různých dopravců. Technicky je to dnes úplně bagatelní záležitost, stačí například čárový kód na jízdence a čtečky toho kódu u průvodčích a stevardů. A potom v počítačovém systrému rozdělení zaplacené částky jednotlivým dopravcům podle toho, jestli na určené trase průvodčí nebo stevardi načetli kód z jízdenky.

Akorát chápu, že pro některé soukromé dopravce by to mohl být problém, okamžikem, kdy by začali akceptovat takovéhle jízdenky by taky kvůli svému jménu museli zajistit, aby v případě zpoždění předchozího vlaku cizího přepravce, kdy by rezervovaný spoj ujel, mohli jet dalším spojem toho přepravce.

A to je pro ty soukromé přepravce, kteří si zvyšují rentabilitu provozu tím, že akceptují jen jízdenky s místenkou objednané dopředu a tudíž dopředu neobsazené vozy nechávají stát v depu, poněkud problém.

0/0
10.10.2016 7:52

P13e85t18r 69N80i36v47n25i37c49k95ý 3852164265367

V dnešní době jezdit s prázdnými vagony je luxus, který si může dovolit akorát tak ČD. Na středních a dlouhých tratích jsem rozhodně pro povinnou místenku. V době internetu není problém.

+3/−3
10.10.2016 8:33

R67a17d14i84m 71P35o25l25á10š37e63k 9336193379449

A potom , když se jeden spoj zpozdí a navazující Vám ujede, jste v háji.

Zaplacená trasa Vám propadne a potom sháníte urychleně, kde který dopravce ještě jezdí s prázdným sedadlem, aby Vás vzal.

A to ještě za předpokladu, že u sebe máte chytrý telefon a můžete na vytváření nové trasy aktivně pracovat, což není automatické.

Nebo s povděkem čekáte na volný vagón ČD, abyste mohl nastoupit bez dopředu rezervované místenky a sice se zpožděním, ale dojet.

+3/0
10.10.2016 12:52

M67i80l48o39š 83D51v98o87ř75á77k 8375787356461

nelakujte tady lidi z nejakou transparentnosti a podobnymi prazdnymi anohesly. On jancura nevozil pred volbama haskovo maskaradu na svych busej jen tak z pleziru...

+1/−4
9.10.2016 23:10

P70e40t40r 97V95i31n16t98r87l41í62k 3136584541

třeba to ČD donutí konečně změnit přístup k zákazníkovi... :-P

+4/−2
9.10.2016 23:39

V45a70š97e12k 57Ř55í10h65a 2113643278482

Jen bych doporučoval některým lidem aby se podívali na poslední debatu před krajskýma volbama. Tam se Babiš nechal slyšet, že by Kraje nejraději zrušil. Proto si nemyslím, že by se na úrovních krajů měli začít vypisovat nějaké transparentní soutěže.

+1/−2
9.10.2016 22:45

P91e38t75r 16N46i88v53n83i69c39k66ý 3122134375557

Ano, říkal, že by kraje nejraději zrušil, ale když už je máme, pak che, aby fungovaly transparentně. A do toho rozhodně zapadají i soutěže na dotované vlaky.

+2/0
10.10.2016 8:26

M35a27r45t80i39n 15P37e88c72i30n80a 4771683

Kraje se neměly nikdy zavést, tedy jejich zrušení je logický krok. A to Babiše fakt nemusím.

0/−1
10.10.2016 8:54

J44a16n 23H90r16u66z54a 8104628989867

Je jedno jestli to řídí pražská pobočka nebo místní vládcové. Nikde nefunguje jen řízení obec - stát. Všude mají nějaké ty kantony, okresy atd.

+1/0
10.10.2016 16:09

L77u42k29á87š 43J66í69l56e31k 7382641831715

Tak už konečně dojde liberalizace i na krajské a lokální traťě.

+3/−3
9.10.2016 22:38

J59i88ř59í 29S18c93h37m76i53d47t 5700773334985

Bych si to tak růžově nevybarvoval, podle toho jak se vyvíjejí koalice, tak buď je ANO vyšachováno úplně nebo jde do koalice s komanči nebo ČSSD, takže krajů, kde by byli v koalici s pravicí, zas tolik nebude a tak to na žádné velké změny nevidím;-)

článek kde přání je otcem myšlenkyRv, nic víc, nechápu takové závěry den po volbách, kdy zdaleka není jasné, jaké koalice a s jakým programem se složí:-P

+2/0
9.10.2016 22:48

V57a12š74e56k 47Ř49í12h61a 2513703698282

Minimálně dvě jsou mimo ČSSD.

0/0
9.10.2016 22:57

J26i97ř52í 23S84c72h55m34i41d85t 5580593724845

Ono se to celé háže na ČSSD, ale ani do teď ČSSD nevládla v krajích sama a byla v koalicích;-)

+1/0
9.10.2016 23:02

J55i49ř17í 64S95c87h85m64i93d98t 5820873624325

a pokud jsou místo s ČSSD koalice s komanči, tak to taky žádná sláva nebude;-)

0/0
9.10.2016 23:03

V30a87š28e40k 13Ř19í50h23a 2913793908462

Určitě máte pravdu já to bral jen doplnění. ale já si o práci krajů nedělám žádné iluze oni toho moc nedokázali. I když se mi líbil názor Bartoše z pirátů, že v minulých letech byl probllém, že kraje byli většinou opozicí Vládě. To se zdá teď nebude tak uvidíme jak to jejich práci zefektivní.

0/0
9.10.2016 23:09

P45e46t50r 96N39i89v11n97i41c46k65ý 3622844155337

Když ve vládě byla ODS a v krajích socani, pak to jistě byla opozice, ale to už nejaký ten rok neplatí.

0/0
10.10.2016 8:34

V26a25c64l60a61v 52H66a15j11e82k 3496189589

Myslíte tím jiného monopolního dopravce na příštích 10-15 let ??

0/−1
9.10.2016 22:55

V91a74š57e70k 28Ř58í46h87a 2343143978832

To je asi to jediné co by mě vycházelo pokud bych spojil problémy v krajích s dopravní spádovostí a to jak mluvil Babiš a zástupci za ANO před volbama když se vyjadřovali k tomuto tématu.

0/0
9.10.2016 23:10

O56l25d66ř66i13c22h 16J85a92n85e62č39e37k 8339406443621

A jak si regionální dopravu na krajskou objednávku představujete Vy?

0/0
10.10.2016 14:44

V11a87c79l96a35v 50H70a28j16e25k 3956809299

Sůra s Radimem asi budou řvát, ale když si představím co taková soutěž obnáší, tak myslím, že k tomu většinou kraje přistoupí čistě pragmaticky ta, tak, že pokud budou vůbec soutěžit, tak budou soutěžit regionální železniční dopravu jako celek a ne po jednotlivých tratích.

0/0
10.10.2016 16:24

J28a40n 18J45e94m85e63l92k93a 1965550

https://www.youtube.com/watch?v=t9-eiW3xgKI

0/0
10.10.2016 8:08

J31a95n 61J46e33m39e83l95k45a 1105540

https://www.youtube.com/watch?v=Ob6FM5NCJQU

0/0
10.10.2016 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.