Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nafta a benzín válcují v Česku zájem o elektroauta i vozy na plyn

Prodeje aut na alternativní pohony v Česku padají, i když celý trh s novými auty roste. Růst ale táhnou jen benzínové a naftové motory. Jedinou výjimkou jsou letos hybridy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S79t18a10n11i30s71l85a80v 31N17ý25v83l77t 2534275953

Já mám Octavii 1,8 LPG, motor silnej a svižnej. Po dálnici 1Kč za 1 km. Po mšstě 1,30Kč na 1km. Při ceně LPG do 13Kč za litr.

Ekologičtěji už to nejde.

0/0
7.11.2016 23:18

J33o56z45e24f 97B70á18l46i50n86t 3319827734346

Před pár lety jsem si říkal 'Američané válčí po celém světe, jedním z největších nákladů musí být logistika a to zejména pohonných hmot. Ti se do toho pustí, za 2-3 roky bude jejich armáda jezdit na vodík no a za pár let to máme i v našich autech.' Jsem přesvědčený že vodík je ta správná cesta ale byznys kolem ropy zjevně dává takové zisky že ji zatím dokáže zhatit.

0/0
11.10.2016 17:14

D77á47š66a 55D86o75s34t48á63l72o21v79á 1539153640532

Revize LPG stojí 200,- a je hotová za 10 minut, dle plynaře to už ale stejně nikdo nekontroluje tak, jako dříve. Do garáží můžete i tak - stačí sundat samolepku a nikdo nemá šanci nic poznat. Doba vybuchujících škodovek 120, amatérsky přestavených doma v garáži, je pryč. Nebýt takových mýtů, tak na LPG jezdí většina národa a jeho cena by vzápětí byla na úrovni benzínu :-)

+3/0
11.10.2016 15:23

Z67d87e33n36ě40k 61J27o55n43á42š 9661239796460

U LPG je problém, že se nesmí parkovat v podzemních garážích

+2/−1
11.10.2016 12:39

S96t61a12n82i50s69l96a12v 28N77ý42v60l44t 2644705913

může zadkem ke zdi. Většinou se tam vzduch hýbe. A pravděpodobnost, že unikne všech 50litru najednou je mizivá.

0/0
7.11.2016 23:10

J16a63n 78H62r63u93z52a 8224178329137

Jestli to nebude jinak než si myslí Petr Knap, partner podnikového poradenství EY. Já bych si třeba auto na zemní plyn nekoupil i kdyby bylo levnější než benziňák. Jednak nehodlám jezdit na bombě s tlakem 200 kPa, dále potřebuji u auta nějaký prostor v kufru a také nehodlám jezdit přes půlku města tankovat a mimo něj pátrat po plynkách. Neláká mě častější TK na plynové zařízení ani omezená životnost "nádrže". Když už plynné palivo pak LPG, kde je tlak řádově nižší a možnost tankování mnohem větší. I tam však 60 litrová nádržka zabírá dost prostoru.

+1/0
11.10.2016 12:39

S33t88a72n95i87s51l11a69v 37N39ý83v18l62t 2354885553

v čr je hodně hustá síť LPg, a bomba je dnes místo rezervy.

+1/0
7.11.2016 23:11

S71t90a74n90i34s48l78a63v 13N58ý84v93l84t 2544795793

po dálnici 1Kč km je ale dobrá spotřeba ne ?

+1/0
7.11.2016 23:12

J26a80n 33D15l39o36u40h90ý 7174359850839

Co to je za nesmysl. Pripade LPG je to proste jenom neznalost kupujicich a strach o udrzbu. Vidim to na svem okoli. Rozhodne za tim nestoji cena benzinu nebo nafty. Vzdyt litr LPG stoji uz vic nez dva roky cca 1/3 ceny benzinu R^ Ja mam vsechny vozy na LPG a od 18 jezdim na LPG (to u je nejaka ta dekada) a nehodlam na tom nic menit. Nikdy se mi na tom nic nepokazilo, pouze normalni udrzba ( vymenit filtry, dostelovat primazavani (2x rocne), prohlidka 1x rocne). Vse se dela na pockani...

0/0
11.10.2016 10:52

J53a38n 88H17r90u13z76a 8304818829347

Dokud se vyráběly jednobodovky byla předělávka levná a jednoduchá. Dnes musíte jít na sekvenci a tak se to vyplatí jen tomu, kdo buď podniká nebo jezdí denně do práce.

0/0
11.10.2016 12:41

M69i84r24o20s93l65a55v 88M57e22d 3134836

Není na tom nic divného (minimálně alespoň u elektromobilů) - pokud si člověk srovná, kolik stojí auto se spalovacím motorem a kolik srovnatelný elektromobil, tak ho touha po elektrickém vozidlu rychle přejde.

+4/0
11.10.2016 7:20

Z56d94e62n24e80k 83N49o14v49o94h50r73a95d66s80k26ý 6631714950545

Budoucnost elektromobilu není v ekologii ale v úspoře. Blíží se doba kdy si své auto na dojíždění za prací nebo nákupy dobijete ze soláru na střeše nebo tepelného čerpadla. Dnes stojí už solární panel pár korun. Jen ty auto jsou stále drahé..

Ale moc se na tu dobu těším... Ono bude totiž opravdový oříšek vymyslet daň na energii kterou s vyrábíte na zahradě :D

+2/0
11.10.2016 6:11

M56a95r19t93i45n 69K83a11r59á22s82e10k 9968423358918

No proc ne o ekologii? Ve mestech je osobni doprava povetsinou hlavni zdroj znecisteni ovzdusi, pricemz emise z motoru tvori vetsinu toho znecisteni ...

+2/0
11.10.2016 8:29

S20t28a37n26d42a 87C83h94v87o56s39t 1762118

Protoze ekonomie je drtive vetsine spotrebitelu daleko blizsi nez ekologie, jejiz jmeno je v posledni dobe stale vice a vice zprofanovane.

+1/0
11.10.2016 8:40

J82a92r12o65m16í74r 61K58r92á39l 4790349364319

Ve městech vadí hlavně nákladní doprava a MHD. A tam by měl význam přechod na elektřinu. Rozdíl v ceně dodávek, malých náklaďáků a autobusů není tak velký, jako u malých osobáků. Navíc není takový problém zřídit nabíjení ve firmě. U osobáku je cena několikanásobná a operativnost podstatně menší, než u malého auta.

+2/−1
11.10.2016 8:41

J49a97n 17H47r13u56z62a 8884478399187

A osobní diesely s vykuchanými filtry nebo s motory po smrti. Nově také přeplňované benzíny, které budou emitovat NOx.

0/0
11.10.2016 12:43

J70a60r17o62m64í68r 67K10r18á56l 4560759344449

To už je otázka STK. Je fakt, že 20 let starý, ale udržovaný benziňák toho vypouští daleko míň a projde, zatímco některý diesel má problém už po 8 letech.

0/0
11.10.2016 12:47

Z82d42e62n40ě93k 10Z93á91l89i75š 2575844987753

Jak budete fotovoltaickými panely dobíjet doma elektromobil? To nesmíte přes den jezdit. V noci toho mnoho nedobijete. A tepelné čerpadlo? To přeci odebíra teplo z venkovního prostředí a vyhřívá dům. Elektro mobil sním nenabijete. Že by mi něco uniklo?

+2/0
11.10.2016 9:49

J87a62n 53D83l40o14u98h21ý 7954899340389

Bezte se podivat, jak se tezi lthium a kolik ho na zemi vlastne mame.... Tudy cesta pro masy nevede...

+3/0
11.10.2016 10:55

P71a76v78e54l 24K62u33t15i50l 9260676873529

Celosvětově se lithia nejvíce spotřebuje při výrobě keramiky. A dá se "težit" například i z minerálních vod. Jeho zásoby jsou obrovské.

0/0
12.10.2016 20:09

L46e27o94p13o32l62d 87H80o14r56á33k 4252528769232

Mně osobně tedy dost vadí i ten zákaz vjezdu do většiny krytých parkovišť.

+3/0
10.10.2016 23:08

J48i92ř18í 33K68u27c31h49t77a 6378515529437

Co je to za blábol ? CNG je nejrozšířenější alternativní pohon ? Možná tak v něčí fantazii !

+2/0
10.10.2016 22:55

J82a18n 98B20a16r66t45á10č76e58k 6175195290819

Nejspíš jde prodej továrně upravených nových vozů. Jinak drtivě vede LPG.

+4/0
11.10.2016 1:18

M47i60r36e77k 11G24a40j96e27r 5561506669130

Oficialne rika "ekologicke vozy a pak se tu docteme: “I z důvodu podpory CNG vozidel v ČR některé plynárenské společnosti dokonce obměňují CNG vozy za nové již po jednom roce,“ - To znamena, ze takova podpora obraci ekologii na hlavu. Vede jen k plytvani.

Zatim vsechna opatreni ke snizovani emisi CO2 ve svete vedla k opacnemu dusledku, nebo-li k celkovemu zvyseni produkce CO2. V nejlepsim pripade se ta produkce presouva do zaostalejsich zemi a zvyseny zisk urychluje dalsi prumyslovou produkci s vetsi a vetsi produkci CO2. Zvysujici se platy umoznuji lidem vice letat po svete a vice palit fosilni paliva v letadlech.

Jen konstatuji fakta, z nichz plyne alespon to, ze politicky tlak na snizovani emisi CO2 nedava smysl.

+3/0
10.10.2016 22:41

M68a89r52t60i87n 78K79a81r93á49s65e78k 9518103638408

Ci je na rocni obmene aut neekologickeho?

0/0
11.10.2016 0:20

L83u87d50v30í65k 94G71a76j23d21o54š26í36k 2675413164472

Všechno. Nejekologičtější je auto, které nebylo vyrobeno.

+4/0
11.10.2016 1:54

M75a92r49t87i78n 37K37a34r42á81s81e83k 9768463828558

Jakoze mate predstavu, ze to auto po roce nechaji sesrotovat nebo co?8-o

+1/0
11.10.2016 8:28

J18a75r36o84m71í41r 90K76r40á15l 4710529224499

To ne. Ale ekologické chování je takové, že jezdíte autem, dokud splňuje podmínky pro provoz. Tedy emise a STK. Ne to, že se (i kvůli šrotovnému) vyrábějí stále nová. A navíc vyrobená s tím, aby dlouho nevydržela.

+3/0
11.10.2016 11:34

M87a11r89t84i12n 21K83a13r56á62s18e48k 9828203938398

No podle me je uplne jedno, jestli si firma koupi auto a bude s nim jezdit 20 let, nebo s nim bude jezdit 5 let, pak ho proda nekomu kdo dalsich 5 let a ten dalsimu kdo ho za dalsi 10 dorasuje ne?

Jinak ty auta se orpavdu nevyrabi aby cilene nic nevydrzela (ony toho dnesni auta vydrzi nesrovnatelne vic nez pred 30 lety treba)....

Nova auta se nevyrabi kvuli srotovnemu, ale kvuli tomu, ze je lide chteji...

0/0
11.10.2016 11:39

J39a65r46o49m98í81r 69K74r56á98l 4620449264369

;-D Vsadíte se, že dnešní superturbo vydrží 400 tisíc a projde emisemi stejně, jako stará 1,8 ? A o firmách to není, ty mají zpravidla auto na leasing.

0/0
11.10.2016 12:51

J25a86r46o40m91í95r 81K65r61á78l 4980549674879

Holt musíte použít zdravý rozum a neposlouchat "ekology", co si z toho udělali výnosný byznys.

+1/0
11.10.2016 11:35

L11u61d46v61í46k 74G67a31j53d39o79š22í54k 2895323664942

Ale i na vás ta ekomasáž působí. Jinak byste pochopil, že CO2 je zcela podružný problém, mezi těmi, které naše planeta má.

+3/0
11.10.2016 1:57

M57a87r68t26i76n 56Š86i38m38e76k 4590654908815

Ono to bude tím, že vozy na LPG zkrátka v nabídkách automobilek chybí. Je již posledních pár mohykánů, kteří ještě nyní nejrozšířenější alternativní palivo nabízejí

+3/0
10.10.2016 22:03

D21á80š17a 38D93o61s87t75á93l82o85v17á 1349853110722

Jestli to nebude náhodou tím, že na LPG se vozy přestavují, málokdo pořídí nový vůz již v LPG.

+8/0
10.10.2016 21:03

M38i43r90e10k 73G12a61j90e90r 5541236239680

Ale registrovat ho jako vuz na LPG po prestavbe snad musi.

0/0
10.10.2016 22:42

D72á68š35a 61D90o78s66t83á30l20o74v78á 1989533500372

To ano, ale už to není v datech o registraci nových vozidel. A o tom je článek.

0/0
11.10.2016 15:18

S44t50a35n72d39a 33C68h39v88o78s47t 1972858

Bezny Franta: Auto 300.000, 10 let x 20000km x 2,50 = celkem 800.000. Vejdu se s nejakym e-autem s porizenim a desetiletymi naklady na palivo do teto sumy?

+2/0
10.10.2016 20:59

J10o19s48e21f 28Š82o24l58t61e89s 8864628490623

Pravděpodobně jo. Dá se koupit předváděcí Leaf nebo Soul za cca 600000,- a dvěstě klacků v elektrice se hned tak neprojezdí. Ale závisí na typu jízd, které děláte. Pokud jezdíte pravidelně hodně daleko, zatím to pro vás prostě není. To bych počkal do května, než bude na trhu e-ampera. Nicméně ta bude za milion.

0/0
10.10.2016 21:30

M63i91r56e33k 73G26a50j65e81r 5831896989420

Ve skutecnosti ale dochazi k tomu, ze s autem, jehoz provoz vas na 100 km stoji mene, pak jezdite casteji a najezdite vic. V roce 1980 lide najezdili se svymi auty v prumeru mnohem mene nez dnes, protoze provoz byl preci jen drazsi (pocitano na prumerne prijmy).

0/0
10.10.2016 22:45

J78o56s24e91f 92Š66o74l80t97e56s 8954838940873

Ano, to je pravda. Ale na tom podle mého názoru není nic špatného. Obvyklý názor lidí kolem mne, co elektromobil mají je, že od pořízení nesedli do spalováku, pokud nemuseli. To auto je o mnoho pohodlnější.

0/0
10.10.2016 22:51

M46a57r86e84k 19M74a40l22ý 1162258611950

No jo, ale co je to platné, když ten spalovák je zatím přeci jenom lepší? Alespoň pro většinu uživatelů.

Jo a tu Amperu jsem už viděl v Praze jako taxi. Nebo bude nějaká nová, jiná?

0/0
10.10.2016 23:24

J42o14s25e29f 49Š77o48l36t98e65s 8684338220813

Nová. V květnu dorazí prodejcům nový model e-ampery, což je přeznačený Chevrolet Bolt s 60 kWh baterií. Reálný dojezd kolem 400 km.

0/0
10.10.2016 23:29

M51a16r67e17k 60M44a36l67ý 1632808721190

A to,co teď jezdí, to je co?

Dojezd 400 km už vypadá slušně, i když reálně to bude tak 300 - 350, i tak dobrý. Ještě počkat, až bude rozumná cena...

0/0
10.10.2016 23:33

J58o86s36e63f 93Š28o59l88t50e54s 8414298170693

Těch 400 je reál. Uváděný dle EPA je 560. To co jezdí teď je Chevrolet Volt a je to jen hybrid (plug-in). Na elektriku dá max 80 km.

+1/0
10.10.2016 23:37

J84a38r28o23m45i14r 43F13a17r33e60k 4702873937

Dle EPA je to kolem 230m mil (380km), podle evropskeho testu je to pres tech 500km.

V kazdem pripade, tvrdi, ze z Londyna do Parize dojeli na jedno nabiti s rezervou 80km. To uz je pekne.

0/0
11.10.2016 7:39

M42a61r40e16k 70M62a51l84ý 1412808161790

Aha... tak to já jsem viděl toto:

http://www.hybrid.cz/test-opel-ampera-plug-hybrid-jak-ma-byt

S tím dojezdem jsem to počítal podle průměrné spotřeby. Leaf, který je menší, tak má kolem 16-17 kWh/100 km, Ampera bude mít kolik? No a z toho mi vychází těch 350 max., protože úplně do nuly se ta baterka nevyužije. Ale tak uvidíme, 400 by už byl docela slušný dojezd, vykoupenoje těžkými baterkami a tím, že to bude patrně 4-místné auto, kvůli hmotnosti, stejně jako plug-in? Chtělo by topokrok v baterkách, jinak kvůli dojezdu ty EV budou pořád sebou tahat stovky kg baterek :-(

+2/0
11.10.2016 8:17

S81t66a50n31d97a 96C31h32v25o22s32t 1582468

Nechci predvadeci, porovnavam nove - nove. Samozrejme pomijim furu dalsich faktoru, spalovaci auto bude asi vetsi, neresim cenu penez, naklady na spalovaci jsou rozlozeny do cele doby, i kdyz muzu e-auto samozrejme i splacet. Nevim (mozna nekdo doplni) jak je to s temi bateriemi a jejich zivotnosti - vydrzi celych deset let puvodni? Naproti tomu nove spalovaci auto ujede tech 200t (melo by) bez nejake vetsi udrzby.

K druhu jizd - rekneme cesta do prace - rano 30km, odpo 30km, plus nejaky maly popojizdky o vikendu.

+1/0
11.10.2016 7:48

M68a12r35t35i64n 74K10a84r96á57s44e83k 9778763328378

Novy leaf se da sehan za 600 (bohuzel se slabsi baterkou, dojezd realne kolem 150km). Baterka vydrzi 10 let naprosto v pohode, servis se u EV prakticky zadny nedela (nekteri na servis ani nejezdi). U leafu stoji pravidelny servis cca 1000kc (v tom je vymena kabinoveho filtru). Nissan prodava baterky za relativne dobrou cenu, takze taoreticky kdyz nekdy ta baterka odejde, tak si muzete koupit za 100 000 novou a auto bude fungovat dalsich 10 let (vice 20 let uz to asi nevydrzi, odejde asi invertor...)

0/0
11.10.2016 8:38
Foto

J14i31ř48í 41D77v63o21ř14á19k 5115379540748

Tak třeba : https://www.youtube.com/watch?v=D4dj34MYvnY

0/0
10.10.2016 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.