Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příští rok vyrobíme 200 Avií, plánuje sběratel českých značek Strnad

Během pár let se podnikatel Jaroslav Strnad z východočeských Slatiňan vyšvihl mezi nejmocnější domácí průmyslníky. Někdejší obráběč v továrně na výtahy Transporta Chrudim začal podnikat po pádu socialismu. Jeho skupina Excalibur, letos přejmenovaná na Czechoslovak Group, teď prudce roste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D25a66v70i50d 73R30y69c39h95e87t71s11k84ý 9396861920820

Panu Strnadovi fandím a přeji úspěch.

+12/0
12.10.2016 11:52

D97a70v29i35d 38P88e26n53k 4250428469315

nojo, tak ekonomika šlape, horší to bude až přijde vlna dolu, což bejvá po vlně nahoru, to pak asi bude po značkách...

+1/−6
12.10.2016 10:12

P25e97t53r 63M85a10r50š30á22l32e36k 9695342614309

To skoro vypadá, že mezi českými úspěšnými podnikateli je i jeden romantik a vlastenec.

+10/0
12.10.2016 9:54
Foto

V93l76a71d35a 66V89a93n81e93k 9473806274948

Romantika nikoho v podnikání neužíví!

+1/0
12.10.2016 10:10

P50e25t44r 40M53a84r80š54á35l79e68k 9405422384959

To nikde netvrdím. Právě proto mě to překvapuje.

0/0
12.10.2016 10:35

V97e29n98d22u16l62a 55F29a63i22f51e53r53o72v86á 4728901273569

Tak něco jako romantika resp. zápal musí být v podnikání přítomno asi vždy, těžko bude někdo úspěšně podnikat v něčem, co ho vůbec nezajímá a nebaví.

0/−1
12.10.2016 11:24

R81i40c15h40a28r19d 26T89r50e91f90i79l 4411195359500

Do téže řeky dvakrát nevstoupíš. Pochybuji že najde skulinu na trhu, kde ty Avie prodá.

+2/−5
12.10.2016 9:25

K61a18r83e28l 75Č50e12r38n76ý 6965653262421

Podnikatel má nějaké kontakty v naší armádě - takže je tu možnost nějaké speciální a předražené verze. Normální podnikatel si nekoupí vůz z kusové výroby s nejistým servisem.

0/0
12.10.2016 10:12

R82i36c25h67a54r64d 14T79r72e27f80i10l 4321375199460

No právě to mě napadlo, že při tak malém objemu výroby

to může udat jen státní správě, mimo jiné např. kromě armády i poště

0/0
12.10.2016 14:15
Foto

J32i11ř61í 61D91v55o63ř65á76k 5945729550868

Státní správu má Babiš s Ivecem .

0/0
12.10.2016 16:25

M64i76l16a87n 22K52r35á73l 8473578821191

̈Pánové by mohli koupit Jawu

+14/−1
12.10.2016 8:50

M82i16c53h79a47l 12F33i30n37s54t69e55r79l20e 7819740633748

Tatra má za sebou mnoho krušných chvil. Ať už za vlád KSČ, kdy z naší všestranné automobilové jedničky udělali (jen!)specializovaného výrobce těžkých terénních náklaďáků a (pouze)vládních speciálů v osobním segmentu (i přesto, zaplať pánbůh za to), tak hlavně díky devadesátým letům a privatizační party kolem V. Klause. Jistě, Škodovku odkoupil koncern VW, ale daleko logičtější by byl v té době odkup Tatry. Proč, protože VW povstal právě díky Tatře. Před 2. SV F. Porsche doslova okopíroval tatrováckou koncepci pro svůj lidový automobil později nazývaný "Brouk". V průběhu války kdy byla fabrika zabrána Němci, pak byla na jeho popud vyvezena veškerá výrobní dokumentace. To, že by VW postavil Tatru opět "na kola" by byl nejlepší způsob odčinění těchto hříchů. Nestalo se - asi mají páni ve Wolfsburgu s touto částí historie své firmy pořád velký problém a vyřešili to alespoň zařazením jiné tradiční české automobilové značky - Škody, do svého portfólia. Je tedy po letech velmi příjemné sledovat někoho - obvzlášt ještě našince, který má snahu tuto druhou nejstarší automobilku (Tatru) povznést z popela a vidět, že se mu to i daří. To samé samozřejmě platí i pro Avii..., takže za mne ...R^R^R^

+17/0
12.10.2016 8:37

P98ř11e47m13y77s53l 35L23u67k59á12š 2575192570351

Tatra nemela co nabidnout, VW z vyrobnich linek Skodovackeho Favoritu, ktere se postavili jeste za komancu a ktere byly velice moderni, tezil az do roku 2001, kdy Felicii (upgradovany Favorit) nahradila Fabie. Favorit doslova zachranil Skodu pred zanikem.

+4/0
12.10.2016 8:42

M86i54c96h79a56l 93F88i29n75s49t61e53r85l59e 7679820783938

To máte pravdu s tím Favoritem u Škodovky. Co se týče Tatry, tak zájem o ní v té době byl. Nicméně ukazovalo se, že uchazeči z oblasti konkurence spíše usilovali o patentovanou technologii podvozků,polygon a výrobní kapacity. O značku Tatra, jako konkurenta zájem nejevili. Je to podobné jako se Škodou a Renaultem před vstupem VW. Renault také neměl zájem o značku Škoda, šlo mu spíše o výrobní kapacity pro své nové modely - v Mladé Boleslavi pak o jeho tehdy nové "Twingo".

+2/0
12.10.2016 8:55

P37ř75e17m55y17s16l 51L42u43k34á79š 2945242850201

Kolem Tatry krouzil Daimler, ale jaky byl motiv, tezko rict. Nicmene stat si mohl urcit pravidla, za jakych Tatru privatizuje, vcetne podminky zachovani znacky a vyroby a podminenou investici do rozvoje. Misto toho ji prodal pochybnym subjektum, bez jakychkoliv podminek. A mate pravdu, ze Renault se Skodou nemel dobre umysly..

+1/0
12.10.2016 8:59

M52i31c10h34a48l 75F30i12n31s90t19e88r34l58e 7729160163268

No vzhledem k tomu, že Daimler je nejstarší automobilovou značkou a Tatra druhou nejstarší značkou, bych motiv viděl asi tam - ale je to jen moje soukromá dedukce . ;-)

+1/0
12.10.2016 9:05

V97l51a74d55i92m27í31r 71C11h85a81l77u43p15a 3372720908450

Koneckonců, vidíme co dělá Renault v Moskvě s bývalým Moskvičem ....

0/0
12.10.2016 14:27
Foto

V80l71a35d71a 36V51a67n78e86k 9133306504348

Velice "moderní" Favorit? To je vtip? ;-D Zeptejte se na jakémkoliv vrakovišti na názor o "kvalitě" prorezlý papír... Rv

0/−4
12.10.2016 10:05

T44o54m45á50š 79P14í36c33l 3576583911827

Tak VW jistě nebyl při koupi Škody hnán nějakou touhou po odčinění starých hříchů. Traduje se historka, kterak po návštěvě škodováckého muzea vlastně pánové z VW zjistili, jak starou a tradiční automobilku vlastně koupili.

+2/0
12.10.2016 8:49

M12i80l58a88n 32V16o55l25e67k 5779423356619

Škodovka měla perspektivu hlavně kvůli nenasycenému trhu osobních automobilů (zvláště po pádu železné opony). Výroba nákladních automobilů měla blíž k výrobě dopravních prostředků a co udělal Siemens s ČKD Tatra víme.

+1/0
12.10.2016 9:47

J69a12n 30D30o89b78r13o32v98o78l56n91ý 1800913272546

Nechápu, jak mohly zkrachovat takové značky, jako Tatra. Jejich náklaďáky jezdí dodnes, co si pamatuji vyhrávaly Dakar, měly prý jedinečný podvozek, a dnes se zase dnes se opět vyvážejí do celého světa.

0/0
12.10.2016 8:15

R93o11b67e97r47t 78M91o75t94k83a 4316707619115

Nedostatek kapitálu, nedostatečné zázemí zřejmě ne vždy optimální manažerská rozhodnuti.

+4/0
12.10.2016 8:32

J38a97n 30D82o11b71r11o70v86o56l71n61ý 1220113542666

Tady by ale měl podle mého zasáhnout stát. No asi to nebude tak jednoduché.

0/−2
12.10.2016 8:51

S33t37a98n32i86s84l24a79v 67K68r44e31j82c21a86r 6377366253564

Nežijeme v socialismu, a stát do toho nepletme. Ten to už pos..l s Českolipskou Baterií. Hlavní slovo by měli mít schopní podnikatelé s reálným plánem. Vzdělanců máme dost, bohužel pouze papírových. Dnes nejde nalézt v ČR podnikatele v oboru, jakým byl zakladatel Škodových závodů, in Škoda, jenž bez eu dotací dokázal z krachující Plzenské Valdštejnovi slévárny udělat světovou firmu se světovým renomé odborně schopné firmy!! A takových českých firem bylo i na sklonku Rakouska-Uherska a mladého ČSR několik[>-]!!

+2/0
12.10.2016 11:27

P84ř40e78m63y29s34l 21L10u95k96á75š 2905452130421

Kombinace faktoru. Rozpad trhu byvalych zemi RVHP, spatna privatizace, diletantsky management, na zapade nulova servisni a dealerska sit a v neposledni rade i neefektivnost a zastaralost vyroby a take minimalni prechodna ochrana domaciho trhu, ktery byl zaplaven levnymi ojetinami ze zapadu a expanze zapadnich firem s nepomerne odlisnym kapitalem. To byl proste smrtici koktejl nejen pro Tatrovku..

+8/0
12.10.2016 8:37

J70a30n 26D93o77b11r98o96v95o25l56n31ý 1130283212506

Asi to tak bude.

+1/0
12.10.2016 8:52

O78n11d24r26e40j 17P79a23t91e17k 5310940559551

Nesmíme zapomínat, že o peníze jde až na prvním místě. Pan podnikatel to jistě nedělá jen tak že sentimentu. Na druhou stranu pokud umí a to je evidentní, má u mně jednoznačně palec nahoru. Záchrana skvělých českých značek často stoletých je velice záslužná a díky tomu má zase národ být nač hrdý. A to se dnes počítá dvakrát. Držím palce ať se daří dál a lépe! :-)

+23/0
12.10.2016 7:54

J67i47ř34í 16K29o51c34u92r53e36k 6685464115628

Rozhodně bych si nepřál, aby české firmy končily v rukou člověka, který je nedokáže držet v zisku. Tím pádem je bude držet ve ztrátě = přivede ke krachu.

0/0
12.10.2016 22:38

P29a36v25e84l 48K75u71c71h33t62a 4626691157984

Správně odhadl význam vojenské výroby, kterou chtěl naivní Havel po převratu prakticky zlikvidovat. Sice jsem za mlada (1970) v Transportě chvíli pracoval, ale asi z ní nic životaschopného moc nezbylo (pasovky na doly, výtahy, podvalníky pro armádu), že začal se šrotem. Přeji hodně úspěchů. Už proto, že nezačal jako synek slovenského papaláša v zahraničním obchodě ale jako dělník. Asi tam budou ruské peníze, ale všechny peníze smrdí. Jen víc či méně.

+6/−7
12.10.2016 7:49

O63n69d30ř85e14j 87Š93i61m75e57k 5603732257728

To jsou za hospodsky kecy!!!

+1/−3
12.10.2016 7:54

P80ř71e91m46y63s52l 53L55u16k67á74š 2285402820981

Jezis zase ten Havel. Havel mel nulovou zakonodarnou a vykonnou moc, jestli nekomu chcete spilat, tak tehdejsim vladam, ktere tvorili zakony...

0/−3
12.10.2016 8:39

V58í43t 56B28r70z40o82b30o68h81a40t41ý 7420322363891

Havel měl sice nulovou zákonodárnou a výkonou moc, ale obrovský vliv.

+4/0
12.10.2016 8:48

P85ř98e24m21y58s46l 89L88u43k16á27š 2165772410581

Ano vliv mel, ale rozhodne ne na to, jaka fabrika se ma zavirat. To byla ciste zalezitost nepovedene privatizace a tunelovani. Co si pamatuju, tak volal po omezeni zbrojni vyroby, ale ze by appeloval na zavirani konkretnich fabrik, je proste chimera.

+1/−2
12.10.2016 8:54

V81í35t 85B56r26z76o74b66o39h33a53t30ý 7150792313841

To se nedá ani vyvrátit ani potvrdit, lidí, kteří by na to měli přímý vliv měl Havel kolem sebe dostatek, ovšem těžko říct jak moc a jestli vůbec tlačil na pilu.

0/0
12.10.2016 9:38

J72i74ř35í 42K95a13č91í22r58e28k 5440686346

A neni to doufam dotovane, tak jako Jawa? Protoze ta je podle vseho uz jen tunel na penize.

+2/0
12.10.2016 7:43

M55i56c84h16a98l 53N60o23v83á62k 7181212875845

Mohl by ji taky koupit, třeba by to pomohlo kdyby tam byl někdo kdo chce vyrábět, ne brát dotace...

+1/0
12.10.2016 8:11

M95a64r85e44k 32B18e50n71d40a 4320580379

Je to borec!

Avii si sice nekoupím, protože je mi platná jak ten obrněnec, ale na hodinky se podívám.

+14/0
12.10.2016 7:37

M21a16r30t10i83n 54K89a38r96á75s53e97k 9188533878478

No hlavne bacha na to, ze Primky u nas delaji 2 firmy v naprosto odlisne kvalite...

+1/0
12.10.2016 8:39

J64a55n 90P84í59c31h70a 3482758144887

Doufam ze tento pan nepujde do politiky, aby zacal ziskavat zakazky pro svuj koncern a informace k potirani konkurence.

+2/−5
12.10.2016 7:19

M55i49c21h34a76l 65H37i22r38k63a 4557506120893

To nepotřebuje, stačí jen silné a nadstandardní vazby na MO.

+1/0
12.10.2016 8:43

L87i10b51o74r 56M46a55c63h52a63l85e44k 1204725655258

Kdysi se rikalo: " Vite, ktere auto je nejrychlejsi? - Avie, vzdycky tahle peloton!"

+3/0
12.10.2016 7:13
Foto

V45l50a62d82a 51V62a92n86e97k 9573956294208

Před 20 lety! Zastaralá licence Renault z roku - X se díky neschopnosti komunistů vyráběla stále , stejně jako Tatra, Jawa, LIAZ byla už jen k smíchu

0/−1
12.10.2016 10:09

M36i42c61h30a13l 80Ř68e57z87n13í46č80e92k 3732774236222

Držím palce, mě to přijde velmi logické a chytré. Někdo, kdo pro český stát dělá něco doopravdy dobrého. "Lumpové" staré české firmy zprivatizovali, vytunelovali, rozprodali a tento člověk to lepí všechno zpět. Smekám.R^

+30/0
12.10.2016 7:12

P73e35t92r 52F82r84ý86d54e46k 7479681329933

Souhlasim. Schopnych lidi je dost, jen kdyby se jim do toho tolik nesral stat, ktery je diky Andrejovi automaticky povazuje za podvodniky.

+3/−3
12.10.2016 7:36

J52i67ř65í 93K66o66c34u38r46e32k 6625244465818

Lumpové ty firmy především ukradli. Je to k nevíře, že třeba firma Baťa patřila pánovi jménem Baťa.

0/0
12.10.2016 22:40

M24a92r73t88i49n 26P64l32a51t96i68l 9621173671768

200 brzdičů provozu, resp. nejrychlejších aut na silnici....

0/−17
12.10.2016 6:23
Foto

M30i95c81h12a50l 65N77a57j98m31a19n 7569283166680

Snazit se prosadit v segmentu malych nakladnich aut kde je obrovska konkurence se zastaralym autem jako je avie je utopie. Bohuzel.

0/−18
12.10.2016 6:12

L68u24b46o61š 33H40o98l65í53k 5397290632270

Snažit se oživit automobilku jako Tatra (občas tam jezdím a vím o čem mluvím) vypadalo na první pohled jako mnohem větší utopie. Možná že k velkým hasičským cisternám CAS od Tatry bude jedna avie zdarma... ;-)

+7/−1
12.10.2016 6:37
Foto

M48i39c44h24a36l 68N82a24j93m46a26n 7849413896320

Typ 158 a 815-7 ktere jsou nyni uspesne sel fo vyroby jeste pred prichodem Strnada....

+1/0
12.10.2016 6:54

J32i71ř68í 64Z10ý41k49a 9509553471980

... jenže to není jen o kvalitách produktu. K tomu musí být odpovídající marketing, servisní podpora, záruky a dost možná lobbing. Dále je to i o řízení vlastního provozu, cenách od dodavatelů, ekonomicky zvládnutelném vývoji atp. To vše musí být zvládnuté, aby to vydělávalo, bylo na výplaty, splácení závazků a něco zůstalo jako zisk majitelům.

A evidentně toto bývalý vlastník nezvládal, proto se řítil do úpadku.

+5/0
12.10.2016 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.