- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Panu Strnadovi fandím a přeji úspěch.
nojo, tak ekonomika šlape, horší to bude až přijde vlna dolu, což bejvá po vlně nahoru, to pak asi bude po značkách...
To skoro vypadá, že mezi českými úspěšnými podnikateli je i jeden romantik a vlastenec.
Do téže řeky dvakrát nevstoupíš. Pochybuji že najde skulinu na trhu, kde ty Avie prodá.
Podnikatel má nějaké kontakty v naší armádě - takže je tu možnost nějaké speciální a předražené verze. Normální podnikatel si nekoupí vůz z kusové výroby s nejistým servisem.
Tatra má za sebou mnoho krušných chvil. Ať už za vlád KSČ, kdy z naší všestranné automobilové jedničky udělali (jen!)specializovaného výrobce těžkých terénních náklaďáků a (pouze)vládních speciálů v osobním segmentu (i přesto, zaplať pánbůh za to), tak hlavně díky devadesátým letům a privatizační party kolem V. Klause. Jistě, Škodovku odkoupil koncern VW, ale daleko logičtější by byl v té době odkup Tatry. Proč, protože VW povstal právě díky Tatře. Před 2. SV F. Porsche doslova okopíroval tatrováckou koncepci pro svůj lidový automobil později nazývaný "Brouk". V průběhu války kdy byla fabrika zabrána Němci, pak byla na jeho popud vyvezena veškerá výrobní dokumentace. To, že by VW postavil Tatru opět "na kola" by byl nejlepší způsob odčinění těchto hříchů. Nestalo se - asi mají páni ve Wolfsburgu s touto částí historie své firmy pořád velký problém a vyřešili to alespoň zařazením jiné tradiční české automobilové značky - Škody, do svého portfólia. Je tedy po letech velmi příjemné sledovat někoho - obvzlášt ještě našince, který má snahu tuto druhou nejstarší automobilku (Tatru) povznést z popela a vidět, že se mu to i daří. To samé samozřejmě platí i pro Avii..., takže za mne ...
Tatra nemela co nabidnout, VW z vyrobnich linek Skodovackeho Favoritu, ktere se postavili jeste za komancu a ktere byly velice moderni, tezil az do roku 2001, kdy Felicii (upgradovany Favorit) nahradila Fabie. Favorit doslova zachranil Skodu pred zanikem.
Nechápu, jak mohly zkrachovat takové značky, jako Tatra. Jejich náklaďáky jezdí dodnes, co si pamatuji vyhrávaly Dakar, měly prý jedinečný podvozek, a dnes se zase dnes se opět vyvážejí do celého světa.
Nedostatek kapitálu, nedostatečné zázemí zřejmě ne vždy optimální manažerská rozhodnuti.
Rozhodně bych si nepřál, aby české firmy končily v rukou člověka, který je nedokáže držet v zisku. Tím pádem je bude držet ve ztrátě = přivede ke krachu.
Správně odhadl význam vojenské výroby, kterou chtěl naivní Havel po převratu prakticky zlikvidovat. Sice jsem za mlada (1970) v Transportě chvíli pracoval, ale asi z ní nic životaschopného moc nezbylo (pasovky na doly, výtahy, podvalníky pro armádu), že začal se šrotem. Přeji hodně úspěchů. Už proto, že nezačal jako synek slovenského papaláša v zahraničním obchodě ale jako dělník. Asi tam budou ruské peníze, ale všechny peníze smrdí. Jen víc či méně.
A neni to doufam dotovane, tak jako Jawa? Protoze ta je podle vseho uz jen tunel na penize.
Mohl by ji taky koupit, třeba by to pomohlo kdyby tam byl někdo kdo chce vyrábět, ne brát dotace...