Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Denně 9 025 kamionů. Provoz na D1 houstne, kolonám navzdory

Rozsáhlé uzavírky kvůli modernizaci a časté kolony neodrazují řidiče kamionů od cesty po dálnici D1. Naopak. Za pět let počty kamionů na nejfrekventovanější české dálnici narostly o pětinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56o48z41e35f 74S88t82e41b66i24l16a 3965907685947

Aut je čím dál více (letos to bude opět rekord ve výrobě)

A D1 je spojnice východ/západ.. Je to prostě tak.

0/0
13.10.2016 22:01
Foto

M87i59c67h71a51e78l 65D41o65s62t21a42l 8333911847585

Na školení bylo,že když se tranzituje,tak se musí po dálnici jelikož jsou tam rychlostní váhy a pokud by bylo zjevné,že jede někudy jinudy at z důvodu ucpané D1,tak z důvodů objetí vah,vystavuje se pokutování.Proto si kamiony musí vyžrat ten marazmus na D1 a ještě za to dopravce platí mýto.Burdel na burdel.

0/0
13.10.2016 14:58

P72a64v35e55l 36Š42v82a58r87c26e26r 1660618542737

Poslední týden hodinové kolony v obou směrech každý den, docela masakr

0/0
13.10.2016 9:06

M45i97r51o60s27l17a53v 66T57e90i84s30s92i50g 1960976825933

Je to přesně tak, jak autor v článku píše. V posledních měsících počet kamiónů na D1 roste doslova pred očima.

A přibývá valem těch, kteří neumějí moc řídit (PL, LV, RO, BG, H). Viz včera odpoledne D1 západním směrem, na třípruhovém úseku ve stoupání vedle sebe zprava kamión s přívěsem, PL, kamión s návěsem, PL, a cosi tvarem a počtem míst k sezení připomínající autobus z druhé poloviny minulého století, taky PL. A všichni takto svorně celé stoupání úspěšně zdolali konstantní rychlostí okolo 80 km/h.

+1/0
13.10.2016 6:43

J59i80ř50í 63K36o22c39u71r50e54k 6845274205678

Tranzitující náklad pokud možno na vagoně. A proto je potřeba postavit Brněnský železniční uzel tak, aby se trasy nákladních vlaků křížily s hustou osobní dopravou

a) úroňově na osobním nádraží

b) jely mimo osobní nádraží, křížení bylo přesmykem

0/−4
12.10.2016 23:06
Foto

M30i64c68h81a16e83l 41D90o24s73t49a35l 8433901847605

Nemyslím si,že kdyby jste měl firmu a chtěl zboží do druhého dne někde na druhé straně Evropy,že by jste zadal přepravu dopravci který používá RO-RO(kombinovaná přeprava vlakem a kamionem )Váš zákazník by asi nebyl nadšen,že by mu cestovalo zboží po Evropě i 7dní než by se mu dostalo do skladu

+1/0
13.10.2016 15:07

P14e32t66r 84S20p89a47t33z67i78e19r71e32r 7364552895694

čím dál víc je vidět, že lidi myslí jen na sebe a svůj život...hlavně teď aŤ mají prachy a teď ať je vše podle nich...tím jsme prakticky připraveni k záhubě....protože nikdo nepřemýšlí a nekoná cokoliv tak, aby tato planeta a země byla úrodná a životaschopná třeba ještě za 200 let....proč by se o to měli zajímat když žijí teď že? děti? na ty kašleme...my se chceme mít dobře...kdyby přemýšleli, tak by se nevozilo zboží přes půl světa jen proto, že tady bude o korunu levnější než to co je u nás vyrobené...já bych byl pro, aby cokoliv si můžeme u nás vypěstovat nebo vyrobit tak ať se to zakáže dovážet....dyť už jsme proboha jeden velkej supermarket a naše soběstačnost je dávno pryč...

+5/0
12.10.2016 20:44

J30i60ř21í 44K22o65c90u79r84e41k 6255304455368

Takže opět budeme honit pašeráky klobás v batohu z Czieszyna do Těšína. Ale dovoz Moravského vína do Prahy bude OK.

0/−1
12.10.2016 22:57
Foto

M78i66c28h87a10e17l 30D29o95s95t89a71l 8443611147455

pán chtěl říci,že už nechce aby vypěstovaná prasata v Čechách jeli na jatka do Polska a maso putovalo do Německa zabalit a prodávalo se v Čechách pod značkou Made in Germany.Taková je současná praktika a nejenom u prasat ale i u ovoce a zeleniny.

V dobách mimoevropských bylo praktikou naložit ocel v NH Ostrava,dovézt ji na hranice u Aše.Projít celní kontrolou na prvním skladě za čárou předělali cedulky,papíry a hybaj zpět do Ostravy slavíc jakou mají skvělou ocel z Německa.

0/0
13.10.2016 15:17

Š33t13e28f74a31n 56F71r93i23č52a 7802528933686

Zajímal by mne počet kamionů v křižovatce dálnic D1 x D2, která leží jen 5 km od Náměstí Svobody v Brně, tedy absolutního centra města. Křižovatku dálnic ve městě, to muselo vymyslet naprosté hovado. Rv

+1/−1
12.10.2016 20:15

P11e95t88r 22K90o82r32b29e34l 9696727340702

Za komoušů na ní byl provoz nesrovnatelně menší. Asi předpokládali, že to tak bude vždycky.

+2/0
12.10.2016 21:45

J48i10ř60í 61K55o55c80u23r49e97k 6875644835538

Víte, tehdy tam město nebylo. To je taková drobnost, která vám zřejmě ušla, ale předpokládám, že takové drobnosti, jako je skutečnost v době výstavby asi nepovažujete za platné.

+2/−1
12.10.2016 22:58

Š75t17e56f22a60n 28F10r16i76č80a 7602398843206

Součástí Brna se Horní a Dolní Heršpice, Přízřenice, Tuřany staly 16. dubna 1919, ale také např. Komárov na jehož území křižovatka leží. Tedy několik desítek let před zahájením výstavby dálnice D1.

0/0
12.10.2016 23:56

M63a39r92t14i82n 56N21o42v66o95t98n39ý 3546696221414

Jednoznačně zdražit mýtné. Pokud to neomezí provoz, tak na tom alespoň stát vydělá.

+4/0
12.10.2016 19:52

M14a68r24e75k 74G16a72j51d72a 4273924666482

A slevnit poplatky na dráze ...

0/0
12.10.2016 22:59

R31o75m44a90n 51S29t45o25n41e53k 1519853789171

dokud stát konečně nezačne modernizovat železniční koridory tak vám to stejně nepomůže

0/0
13.10.2016 0:41
Foto

M27i66c90h15a68e12l 18D66o83s63t77a46l 8223661757205

provoz to neomezi.Kamiony nemají jinší volbu trasy.Platit za ten marast a ztracený čas by jste taky asi nechtěl pokud nenabídne komfort co má dálnice zajistit.:-/

0/0
13.10.2016 15:55
Foto

B26r17o88n65i32s15l57a19v 19G54a80b87r61y81š 2442689571

Koukám, že je to tady takový paradox. Řidiči budou nadávat na kolony, na věčně rozkopané silnice a dálnice, ale z toho auta se prostě nehnou a náklad se po kolejích vozit nebude. ;-D

+6/−1
12.10.2016 19:13
Foto

M48i81c45h13a25e84l 10D64o67s96t96a78l 8833531347985

Náklad se na kolejích vozit nebude do té doby pokud nebude stejně pružný jako je kamion(jeden den naložit a do druhého dne skládat) a to si myslím že dnes zatím nehrozí.;-)

0/0
13.10.2016 15:35
Foto

B34r63o84n63i73s58l17a57v 45G34a80b49r35y31š 2252159391

Ano, kamion stojící v koloně je opravdu "pružný"... ;-D

Asi taky nehrozí, že by v kamionu seděli normální řidiči.

0/0
13.10.2016 16:33
Foto

M64i75c62h59a35e25l 52D30o68s34t35a72l 8643841557555

No je rozhodně pružnější než vlak.Než dojedete na nádraží navagonujete a přes celou republiku projedete potom sjedete z vagonu tak 2-3dny Vlak natáhne cca 30kamionů.Jen navagonování trvá skoro 2h potom si nemyslete,že vlak hned frčí.Prioritou jsou osobní s harmonogramem a tak tam si postojíte2h tam 4h tam si postojíte hodinu,protože jste až ten poslední v prioritách.V Rakousku se jelo 360km 11h a na navagonování se mnohdy na Breneru čekalo i 3dny.A to měli vychytané tu nejsou schopni vychytat aby jezdili osobáky na čas.To jen abych vás dostal do obrazu jak to funguje.

0/0
13.10.2016 17:16
Foto

B33r75o28n70i19s50l90a46v 21G32a75b59r78y49š 2622679421

Nemějte obavy, vystudoval jsem železniční dopravu. ;-)

A co ekonomická stránka věci? Sám byste měl vědět, že nejdražší položkou je lidská síla. Pokud můžu 30 kamionů naložit na vlak, nebudu muset mít 30 řidičů, ale třeba jednoho nebo dva strojvedoucí.

Ve Švýcarsku už dávno odsunuli nákladní dopravu na koleje. Pochopitelně jen tam, kde je železnice. V koncových úsecích jsou pořád dodávky nebo kamiony. Nicméně doba jízdy se nijak zásadně nezměnila a koncová cena pro spotřebitele se zvýšila jen o 0,18 %.

0/0
13.10.2016 18:13

L13e31o93p97o82l81d 42P26r38o48k84e52š 8729894777

Při každoročním nárůstu automobilů je D1 dnes už zastaralá i kdyby byla plně průjezdná. Když je polovina dálnice rozdrbaná , tak už se má rovnou rozšiřovat. Do 10 roků se slavnostně opraví a začne se znovu kopat.

+5/0
12.10.2016 18:44

T56o72m16á59š 15M64a47c27e63j40k83a 6751462127677

Jenže ty chytré hlavy na MD a ŘSD měli jen asi 25 let na to, aby zajistily pozemky, projekty a patřičné papíry na rozšíření dálnice na o více pruhů, ale asi to bylo málo a budou potřebovat dalších 25 let. Ta současná slavná rekonstrukce je výsměch.

+4/0
12.10.2016 22:49

L11u90d31v51í70k 85G72a73j89d59o88š32í33k 2975273564432

Akorát jste jaksi nepochopil, že rozšíření D1 na tříproudovou by stálo téměř to samé, jako vybudovat někde jinde dálnici novou. Myslím, že v této zemi je sposta míst, kde by vybudování nové dálnice bylo daleko užitečnější, notabene by to vyřešilo z části i problém D1.

0/−1
13.10.2016 11:08
Foto

M74i12c52h28a43e97l 29D25o48s90t19a32l 8453781747245

pravdou je,že kdyby byl tah D11 od Hradce Kr. propojen na Olomouc možná by ubylo aut.Jenže tu se furt bečí že nejsou love a když jsoulove tak lidi skrz "chrobáka" nepovolí nebo neprodají dokud by na tom nevyrejžli mamon.:-P

0/0
13.10.2016 15:31

V47á26c42l80a85v 26Š13u66b22r27t 9377803668297

Mě by zajímalo, jak dlouho v průměru trvá cesta autem z Prahy do Brna, či obráceně. Tipoval bych něco ke třem hodinám (vlakem to je v současnosti o něco dýl). Přitom i nějaký "pomalý" rychlovlak by tutéž vzdálenost překonal za hodinu. Bohužel u nás budeme stále opravovat přecpanou D1, místo abychom za tytéž peníze postavili koleje pro ten rychlovlak.

+3/−2
12.10.2016 17:47

M70a30r64t80i32n 28N68o69v80o75t82n60ý 3616626361944

Vlakem to je 2 hodiny a 30 minut.

+2/0
12.10.2016 19:53

Š24t44e51f15a89n 26F40r39i39č17a 7882358893616

Vlakem je to 257 km. To je cca o 20 % delší, než po dálnici. Lidé už ale konečně pochopili, že vlak je mnohem pohodlnější, než mít oči nalepené na skle auta a vyčerpávat se řízením.

+1/0
12.10.2016 20:19

J41i98ř53í 28K35o37c98u26r19e15k 6425704435818

Víte, když budu chtít z Waidhofenu do Slavonic, tak mě taky nebude zajímat, že vlak musí ujet 350 km a proto to trvá 8 hodin.

0/0
12.10.2016 23:00

P29e33t89r 18Š51i76m74r32a89l 4497887415905

A je to tak správně. Na dvacet kilometrů je opravdu vlak nevhodný. V případě, že tam chybí koleje (a zde je nádherná cyklostezka), tak ani v případě přepravního proudu 5000 tun denně.

0/0
12.10.2016 23:08

L56u90d96v38í16k 37G81a32j63d34o33š62í19k 2845193124792

Na vzdálenost 200 km nikdo rychlovlak budovat nebude. Je to příliš málo na to, aby se to vyplatilo.

0/0
13.10.2016 11:10
Foto

M71i18c96h17a48e30l 65D22o59s67t70a90l 8203221367785

A jsme u toho.Lidi co jedou na solovku tak by měli jezdit vlakem a ne autem.Je nutné si uvědomit,že ten kamioňák by taky raději relaxoval a neposkakoval po dálnici ale je to jeho práce a to by si měli uvědomit ti co jedou osobákem.Jelikož jsou lidi pohodlní na ten vlak dojít tak vytáhnou auto a zahušťují provoz na D1.Stále tu všichni tlačí kamiony na železnici ale lidi s 1 nebo 2kufry jedoucí do Prahy či Plzně kteří jedou autem po D1 to je v pořádku.:-P

0/0
13.10.2016 17:35

P45a12v87e12l 76M60a48t78o56u94š69e79k 5320427748934

Mně se líbí, jak se tady skoro každý zastává kamionové dopravy, když se někdo opatrně byť jen zmíní o tom, že by se to dalo vozit po železnici. To je najednou chytrých hlav, které nejlépe vědí, že to (u nás) nejde! Jen tak dál, kurvěte si to tady pro sebe a pro své potomky čím dál lépe a radostněji!

+8/0
12.10.2016 17:30

F60i81l52i80p 91V69ý90m78o47l70a 1454460708

Tak pokud vám stačí, že vám zboží dorazí za sto let, tak to klidně vozte po železnici.

+2/−5
12.10.2016 18:23

L19u36k55á86š 60Š31m81a41h50e41l 2917614112474

Když jsme potřebovali nějaké důležité papíry poslat do Prahy, bylo to nejlevnější a nejrychlejší vlakem. Jakákoliv jiná metoda byla podstatně dražší nebo trvala do druhého či třetího dne.

0/0
12.10.2016 20:02

P68e96t32r 46Š64i16m88r48a39l 4307657865655

Dokázal jsem odvézt kontejnerový expres z Prahy Uhřiněvsi do Bratislavy Nového Mesta za 4 hodiny a 1 minutu :-)

Z Prahy do Hamburku jezdíme okolo deseti hodin.

Takže v rychlosti vlaků to není.

+1/0
12.10.2016 20:10

T63o27m 66K40l88í38č51n10í17k 5180584495105

A pak vám zavolají z nádraží, že tam máte na vagónu zboží a musíte ho nějak vypakovat. Dokud nezvládnou ČD obsloužit poslední míly, velkou alternativou k silnici to nebude.

0/0
13.10.2016 6:39

L34e62o67p30o50l42d 32P72r67o42k81e63š 8559964417

Nejsou vlečky do továren a z nákladních nádraží to dopravíte jak Zkuste poslat vlakem jen trochu křehčí zboží a dojede šrot. O tom , že vagony nejsou zabezpečené proti krádežím , vandalům , také nevíte. Brno - Praha autem máte zboží do 4 hodin. Vlakem tak do 4 dnů.

0/−2
12.10.2016 18:49

L88u69k68á31š 95Š14m25a11h60e13l 2497604922384

Škoda, že tady není Petr Šimral, ten by vám vysvětlil, jak to s náklady na železnici funguje doopravdy, mj. že z Terstu do Prahy vám dojede vlak klidně do 24 hodin, z Hamburku i do 12.

+1/0
12.10.2016 20:00

P20e56t32r 22Š12i48m68r97a95l 4967927295335

Ale je :- )

Je to velmi jednoduché. Železniční nákladní doprava zrychlila za posledních 20 let na téměř trojnásobek.

Naše vlaky to jezdí asi takto:

Praha - Hamburk - 10 hodin

Praha - Bremerhaven - 15 hodin

Praha - Rotterdam - 20 hodin

Praha - Salzburg - 10 hodin, zpět 8 hodin

Koper - Dunajská Streda - 12 hodin

Problém vlaků není v rychlosti. I když to tady čtu, tak mnoho přispěvatelů zůstala myšlním o železnici na úrovni tak maximálně Duškovo stávky v roce 1997. Od té doby železnice udělala veliký pokrok.

+1/0
12.10.2016 20:18

P80e62t20r 42Š57i48m80r41a85l 4217537345975

Má to ale několik "ale".

Aby mohla železnice konkurovat cenově, musí to být vlak vedený elektrickou trakcí po dvojkolejné trati a musí jet v podobné trase jako vede dálnice.

Není - li taková trať k dispozici, je vlak nekonkurenceschopný. Příklad máme u spojení do Bavorska. V mezinárodní dopravě drží železnice velmi vysoký podíl 45% trhu, ale do Bavorska je to pouze 5 %. Není kudy a tedy železnice v konkurenci D5 nemá šanci.

0/0
12.10.2016 20:21

J72i59ř28í 68Z56á13ř22e25c44k30ý 5794258864985

Problém skutečně není v rychlosti vlaků, z mého pohledu je jedno, jestli pojede vlak z Hamburku 12 nebo 20 hodin.

Problém je první a poslední míle, tj. jak dostat zboží na vagon ( tím nemyslím zrovna ten Hamburk) a potom z vagonu k příjemci. Když si představíte, co to obnáší, je velmi často lepší a levnější ten kamion.

0/0
13.10.2016 0:27

P45e91t76r 48Š96i24m50r14a68l 4137637675295

První a poslední míle je rešitelná kombinovanou dopravu. I ta dělá výrazné pokroky. Například zavedení 45 stopých kontejnerů s vnitřní šířkou přes 2400 mm už má parametry běžného návěsu. A kombinovaná doprava má velmi výrazný potenciál, zatím je její podíl v ČR necelých 15 %.

+2/0
13.10.2016 8:56

J17i27ř65í 32Z33á49ř51e29c98k50ý 5914838764835

Jenomže kombinovaná přeprava je hlavně v kombinaci s námořní dopravou.

0/0
13.10.2016 11:21

P13e11t47r 33Š43i22m56r14a91l 4877957135295

Jednu paletu dodávkou? Ano, na to se opravdu železnice nehodí.

0/0
12.10.2016 20:11

T39o68m94a59s 49H49r85a55z92d20i79l 5377948863575

1. Davno mela byt hotova D 35 Hradec Kralove - Mohelnice!

2. Davno meli byt tri pruhy okolo Brna od Holubic po Kyvalku!

Howgh

+6/−1
12.10.2016 16:54

P52a17v98e64l 93M23a13t80o35u90š17e63k 5360287308624

Dávno měla být vyasfaltovaná celá plocha ČR, aby auta v čele s kamiony nic neomezovalo v rozletu!

+6/−1
12.10.2016 17:32

L12e93o79p56o69l59d 11P15r38o83k72e32š 8729514457

To PC na kterém píšete , Vám z Číny donesl poštovní holub?

+1/−2
12.10.2016 18:52

J84i68ř48í 14Z37á92ř82e10c48k14ý 5764878954225

To PC je velmi pravděpodobně z Pardubic. A potřebné komponenty na něj se sem dostaly letadlem.

0/0
13.10.2016 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.