Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy zdraží režijkářům 1. třídu o 60 %, zaplatí i v railjetech

České dráhy po delší době upraví podmínky, za kterých mohou cestovat majitelé režijních průkazek opravňujících k neomezenému cestování po železnici. Změna se týká jen těch, kteří mají nárok jezdit zdarma i první třídou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a61n 50M58a54n59d29í67k 2358123501547

České dráhy na rezijkach podle mě spíš vydělávají, je to 100 000 lidí platící ročně 500-1000 korun, ne každý z nich to projezdí, není jich zas tolik, aby kvůli tomu museli navyšovat kapacitu a navíc je to dobrá výmluva v případě výběrových řízení..

0/0
2.11.2016 2:51

J33i89ř52í 25K56o75v26a79ř89í35k 5260690574369

Tak nějak nechápu, co to tady zase pan Sůra vypotil. Těch zaměstnanců na železnici co mají nárok na první třídu je zlomek, převážně managementu. Ostatní železničáři co mají zaměstnaneckou In-kartu si tu 1.třídu mohli doplatit, stejně jako všichni ostatní cestující. Takže chtěl zřejmě říci, že ČD,a.s. zdraží cestujícím s In-kartou 1.třídu o 60%.

0/−1
18.10.2016 12:41
Foto

P84e45t95e45r 90J16a63b82l36o83n55o42v33s31k66y 1469446921871

Pán Jiří Bilík to v 5.bodoch zhrnul a celkom správne.R^

K 5.bodu: Niekdo sa má lepšie-pozrite sa na hokejistov,futbalistov,nevstávajú ráno o 3:30,nehrajú cez Vianoce a koľko miliónov si zarobia ?

Nezáviďte železničiarom,nemusí to byť práca na ceĺý život.Stačí,ak neprejdete na zdravotných prehliadkach,a je problém.

Každý rok musia zamestnanci úspešne absolvovať testy,na Slovensku každé 3 roky skúšky z 3 učebníc

Monika Konečná 13.10. 8:45

fakt zaujímavý komentár,představujete si to jako Hurvínek válku ;-D;-D

Pracovníci bánk majú zaujímavé benefity,v bankách pracujú moji spolužiaci,ale o tom budeme diskutovať až bude taká téma

+6/0
14.10.2016 7:26

K37r16y85š74t39o60f 33L43a86n72í39k 1449800115285

jake benefity myslite? bezny ucet pro zamestnance (nikoli rodinne prislusniky) zdarma? nebo 1,2% uroceni sporiciho uctu do zustatku 250 tis.? pripadne hypoteku za 1,6%? o stravenkach, dodatkove dovolene ci prispevku na penzijni a zivotni pojisteni se asi nema cenu bavit, to maji skoro vsude.

0/−3
14.10.2016 10:28

O73l82d71ř88i20c44h 89J49a63n67e68č23e51k 8939226523901

A v čem je problém? Chcete tím snad říct, že větší než zanedbatelné benefity mají jen železničáři?

Pokud máte hypotéku ve výši několika milionů, tak i s o 0,2% nižším úrokem ušetříte dost peněz. Brát režijku jako benefit v ceně In100 nemůžete, protože pro většinu režijkářů zdaleka takovou hodnotu nemá (kdyby za své cesty vlakem museli normálně platit, projezdili by mnohem méně).

Já jakožto zaměstnanec pojišťovny s úzkými vazbami na jistou banku na slevách na pojistné a bankovní produkty ušetřím docela dost.

+4/0
14.10.2016 11:13

K33r80y29š30t98o69f 65L84a66n71í76k 1209950495745

ne, tim chci rict, ze v bankach pro bezne zamestnance zadne svetoborne benefity nejsou. a stejne jako rikate, ze pro většinu rezijkaru IN100 nemá hodnotu 20.000,-, protože to neprojezdi, pro většinu zamestnancu bank nemá levnejsi hypotéka zadnou hodnotu, protože ji nemaji.

0/−1
14.10.2016 20:26

J41i15ř57í 82B74í54l81i53k 6479651311173

1) Rezijka je standardni zamestnanecky benefit zeleznice a to v mnoha evropskych zemich. Pokud mate dobreho zamestnavatele take se Vam muze postestit sluzebni vuz ci stoprocentni nahrady za cesty do prace.

2) Kazda osoba rocne prolonguje ... (1000 kc na rok)..takze uplne zdarma to opravdu neni.

3.) Souhlasim s nazorem, ze rodini prislusnici by cerpat jizdni vyhody nemuseli...Nejsou to jednoduse zamestnanci a minimalne by se dalo diskutovat o redukci vyhody na pripadnou slevu na jizdnem. Podle me by mel mit narok primarne zamestnanec zeleznicni spolecnosti .

4.) Nebyl bych proti zdrazeni prukazky klidne na 5000 CZK, coz si myslim je adekvatni pomer cena/vykon/benefit

5.) Stale me udivuje kolik lidi si nemuze za 25 let od revoluce zvyknout na fakt, ze nekdo se ma proste lip a nekdo hur. Sama primitivni zavist tady.

+8/−2
13.10.2016 22:19

K69a46m81i49l 73D29o48l20e98z80e97l 6732236154142

100 tisic lidi ma rezijku? aha, tak uz chapu, ze CD jsou cerna dira na penize

+1/−9
13.10.2016 19:32

M53i71c23h39a67l 28P92a81l45e46č39e76k 2451518372814

očividně to chápete

+1/0
17.10.2016 20:26

P63e77t62r 94N47e84c32h12a90n56i38c75k59ý 7173826698690

Ten článek je chaotický? Mám pocit, že to reálně bude jinak a doplatek se zvedne i řadovým cestujícím. A ta místenka do railjetu? Je to u business/1. třídy nebo i u 2. třídy? U 2. třídy by to moc smysl nedávalo, zas takový nadvlak to není a navíc tvoří základní páteř taktu i s přípoji, není tam "navíc" jako pendolino.

+2/−2
13.10.2016 15:06

O50l38d80ř34i36c63h 87J75a63n45e12č44e51k 8129686703981

Viz co jsem napsal dopoledne, hned tady pod Vámi ;-)

Ano článek je chaotický a zdražení 1. třídy pro režijkáře ze 4990 na 7990 naznačuje, že úplně stejně zdraží roční doplatek i pro řadové cestující.

O jaké místence do railjetu je řeč se v článku nepíše, ale fakt, že tam stojí "minimálně 70 korun" a že railjet není vyjma business povinně místenkový naznačují, že se to týká právě jen místenky business.

0/0
13.10.2016 16:30

O43l95d59ř19i65c67h 48J20a47n20e88č27e32k 8389626683171

Popravdě tohle nějak nechápu. 1. třídu má "vyšší management" automaticky a "řadoví zaměstnanci" si ji mohou připlatit, nebo ma "vyšší management" nárok jen za tučný příplatek a "řadoví zaměstnanci" vůbec?

Platící cestující si 1. třídu na rok může koupit za 4990, takže pokud režijkáři za to platí stejnou cenu, žádná výhoda to pro ně není a zdražení na 7990 nechápu. Nebo se snad chystá zdražení na 7990 i pro běžné cestující?

Mimochodem ČD by si měly ujasnit, co vlastně s 1. třídou chtějí dělat. Ještě před pár lety tím téměř nikdo nejezdil, protože za 50% příplatek zjevně neměl důvod, tak si do railjetů objednaly jen jeden vůz 1. třídy. Pak se rozhodly 1. třídu lépe zaplnit, snížily příplatek na 30% - v railjetech je nyní často plná, ale v panterech nebo 'starých rychlících' je stejně prázdná, v pendolinu nebo EC taky nic moc, ačkoliv je to jen jeden vagon, protože proti 2. třídě takřka nic nenabízí. Přijde teď nový pokus - opětovné zdražení? (Pokud ano, tak bych se vsadil, že zatímco prve zlevnilo kilometrické jízdné, ale ne časový doplatek, když se bude zdražovat, tak obojí...)

+3/0
13.10.2016 10:18

M94a23t55o57u36š 23K74y28n83c49l 4304677481539

Prvn� t��da oproti druh� naopak asi nejv�c nab�z� v Pendolinu. A jeden z d�vod�, pro� si ji koupit taky je, �e nebudete m�t kolem sebe narv�no.

+1/0
13.10.2016 10:27

O69l15d59ř73i86c19h 60J83a69n42e23č87e53k 8979586403171

Pokud "kolem sebe nebudete mít narváno", tak je to jasný důkaz, že i přes ty "velké výhody" nenabízí oproti 2. třídě tolik, aby si ji lidé chtěli platit.

Nevím přesně, jaká je nyní cenová politika ohledně pendolin a co 1. třída nabízí navíc - už jsem tím hodně dlouho nejel. V komfortu rozdíl není, sedadla jsou stejně nahusto jako ve 2. třídě, takže to mohou být jen doplňkové služby, které ne každý ocení.

A 1. třída může v pendolinu mnohdy být mnohem dražší než 2. - pokud do 2. seženete včasnou jízdenku a nemáte časový doplatek do 1.

0/0
13.10.2016 10:45

M48a74t44o17u54š 24K51y16n82c84l 4894817281289

Ale o to prece taky jde, to je dalsi pridany komfort. A o usporadani sedacek to neni pravda, je vice mista na nohy a temer vsechny mista jsou se stolkem.

+1/0
13.10.2016 10:51

K51r98y65š29t22o72f 64L75a58n56í20k 1539230435475

to, ze je v jednicce vice mist s pevnymi stoly, vam vice mista na nohy nezajisti, a pokud bude někdo sedet naproti vam, bude to presne naopak.

+1/0
13.10.2016 11:03

O69l75d69ř52i42c80h 92J14a46n24e89č18e66k 8149346693121

Přesně, já si ke stolku sedám, jen když jsem u něj sám (nebo s mým(i) spolucestujícím(i)), jinak je lepší 'autobusová' konfigurace sedaček - tedy pokud v opěradlech sedadel jsou výklopné stolky.

0/−1
13.10.2016 11:42

O51l24d70ř88i86c78h 46J67a51n71e25č87e96k 8119116173671

Ano to, že 1. třída je (obvykle) prázdnější než 2. třída je každopádně její přidaná hodnota, to ovšem nezávisí na konstrukci vozu a interiéru, ale na nastavení cenové politiky dopravce. Speciálně u ČD to za rok klidně může být jinak. A jak už jsem napsal, v railjetech ČD bývá 1. třída taky dost plná.

Bonusem je i to, že v 1. třídě máte menší šanci na rušivé cestující, ale 1. třída Vám klid nezajistí, už jsem v railjetu v business zažil tak hlučnou rodinku, že jsem si radši sedl do tichého oddílu 1. třídy (v soupravě ÖBB, která oddělenou business a tichý oddíl 1. třídy má). Nevýhoda naopak je, že když se rušivý element vyskytne v 1. třídě, nemáte šanci před ním v rámci 1. třídy utéct - ČD mají v současnosti v 1. třídě často jen jeden velkoprostorový vůz. Ve 2. třídě si většinou můžete přesednout.

.

Více místa na nohy v pendolinu v 1. třídě není - sice 1. třída obvykle má větší odstupy řad sedadel, ale ne v pendolinu, tam je na stejné ploše v 1. třídě stejně sedadel jako ve 2. Liší se jen to uspořádání, v 1. je většina míst u stolku, ve 2. "á la autobus" (bez stolku) a to pak je otázka osobních preferencí a zaplněnosti vozu. Když proti Vám nikdo nesedí, je místo u stolku lepší, ale pokud ano, tak je naopak horší. Navíc ne každý vždy stolek potřebuje. Podle mě je lepší uspořádání za sebou, s výklopným stolkem v opěradle sedadla před Vámi - máte svůj jistý prostor na nohy, máte své soukromí a pokud chcete, tak i stolek. Když nechcete, tak Vám nepřekáží. Tím nechci říct, že by "čtyřky" kolem stolků ve vozech vůbec neměly být - ano, i ty mají své opodstatnění (zejména když spolu jede více lidí). Je to otázka správného poměru stolků a "za sebou" - špatně je jak 1. třída pendolina, kde je 46 míst z 52 u stolků, tak 2. (nebo celý railjet), kde je téměř vše "za sebou".

+3/0
13.10.2016 11:40

K22r18y29š39t85o46f 58L94a29n14í31k 1639960715345

služby nejsou v cene jízdenky, ale místenky, která je do 1.tridy o 65,- CZK drazsi, a za to bagetu a deci Bohemky poridite i do dvojky. takze jednicka v Pendolinu opravdu nenabizi navíc vůbec nic, pokud tedy nepreferujete cervene sedacky před modrymi (a to si můžete sednout i do cervene dvojky, vyrobene z byvale jednicky). mozna nekdy trochu jiné slozeni spolucestujících, ale pokud si clovek strci do usi sluchátka, je to v podstate jedno.

+1/0
13.10.2016 11:00

P85a18v11e98l 72P58r81o96k33o83p 6898182765260

Ještě jedna malá drobnost: v jedničce v Pendolinu vám jídlo přinesou na normálním talíři s normálním příborem, ve dvojce dostanete plastovou krabičku s plastovým příborem.

+1/0
13.10.2016 17:35

J49a23n 88S11ů97r90a 4255493723652

Celý text je o režijkářích a ještě píšu, že se to netýká běžných cestujících.

+2/0
13.10.2016 23:39

O76l21d92ř67i73c24h 14J54a10n90e11č87e98k 8129446193401

To tady nikdo nepopírá, ale uznejte, že když dosud pro režijkáře doplatek do 1. třídy činil totéž, co pro běžné cestující, a teď má zdražit, tak to svádí ke spekulaci, že obdobně zdraží doplatek i pro běžné cestující.

Mimochodem, neodpověděl jste mi na první odstavec mého komentáře. Píšete "Změna se týká jen těch, kteří mají nárok jezdit zdarma i první třídou. Od prosince se doplatek za první třídu zvýší ze 4 990 korun na 7 990 (...)" - tak zdarma nebo s doplatkem?

+1/0
14.10.2016 10:51

R21o95m54a94n 37J81e78s79c90h42k62e 9988805187455

Můžete prosím upřesnit místenky v Railjetu. Zda pouze 1.třída nebo i druhá ?

0/0
15.10.2016 19:02

A44l45a31n 60Ř64e24p32k18a 4785456

tu je zase závistivců, že oni režijku nemají (případně nemají žádný benefit), tak to nebude mít ani nikdo jiný :D

+11/−10
13.10.2016 9:19

J18a85n24o 60K23r86o65b87o59t 4144533270693

nejde o závist, jde o rovné podmínky, já zaplatím za jízdenku ročně 25000, pak si není kde sednou protože tam hačají zaměstnanci, fakt super.

+6/−10
13.10.2016 9:23

T48o39m24á87š 82C80h51r54a28s81t65n53ý 2621794831533

Tak se obraťte na svého senátora či poslance, ať to zatrhne, včetně toho samého benefitu, který on má také zadarmo, a vy si musíte platit ze svého

+6/0
13.10.2016 9:58

J25i87ř87í 75P59l29a94v63s28k76ý 9550956201309

videl bych to trosku jinak: dokud vam mam ten benefit sponzorovat ja ze svych dani, pak nazout boty a hybaj pesky, holoto lina. az budou ceske drahy v kazdorocnim plusu, pak at si zamestnancum rozdavaji treba zlate cihlicky, to uz je me jedno ...

+7/−5
13.10.2016 9:25

T14o91m27á75š 81C30h50r36a49s36t37n90ý 2881144571173

Účetně v plusu jsou už nějaký ten pátek ;-)

+4/0
13.10.2016 9:54

V60a16c81l44a44v 25H64a51j20e29k 3436599689

mluvíte nesmysly a jste znalostně zcela mimo mísu.

+2/−1
13.10.2016 11:39

V16í35t 54B43r97z77o73b35o86h96a62t13ý 7880482603471

ta situace s českýma dráháma v plusu už nastala a i tak pro rozdávání zlatých cihliček nejsem ;)

0/0
13.10.2016 11:44

Z68d39e90n16ě21k 25F48i24l75i85p 7874361751654

Ja treba nemam auto,takze vam pravdepodobne taky neco sponzoruju,nekdo nejezdi mhd,takze ji nekomu sponz atd

+4/0
13.10.2016 15:46

P62a85v89e66l 43N11o82v56á90k 5366832808738

Nejde o závist ,těch co nemají výhody (i když u některých možná ano) ,ale o ten princip ,že o tom rozhoduje stát (když jsou dráhy a.s.) . Pokud si Firma na benefity opravdu vydělá ,ať je má ,ale např. z fondu FKSP a ne ze zákona .

To by mohli třeba na Poště posílat dopisy skoro zadarmo, atd..

Není problém cesta zdarma za prací přes půl republiky (to je služební cesta) ,ale proč z daní poplatníků platit i celé rodiny a soukromé cesty. Samozřejmě je kapitola sama pro sebe proč mají jezdit uplně zadarmo politici kteří na to potom stejně ještě dostávají paušál na cestovné(ale to sem nepatří).

Prostě klasický benefit z toho co si firma vydělá ,ale nemůže to potom počítat do své ztráty a chtít na to dotace.

0/−1
13.10.2016 10:30

P19a28v40e54l 76H13o14r50á89k 8521533565892

Prostě mají dát každému zaměstnanci dráhy ročně nějakých 50 000 navíc, aby on a jeho rodina mohla cestovat a přitom si cestu vlakem platit. Myslím, že by to brali.

+2/−1
13.10.2016 11:48

O85l39d66ř21i88c46h 59J30a44n75e23č32e14k 8599636213471

To je nesmysl, proč by jim měli dávat tolik peněz! (navíc jistě myslíte čistého, takže by to bylo cca. 100k hrubého)

U přímých zaměstnanců ČD bych proti režijce (do 2. třídy - 1. volitelně za příplatek odpovídající tomu, co platí běžní cestující) vcelku nic nenamítal, chybně jsou u plně státem ovládané firmy režijky pro rodinné příslušníky, bývalé zaměstnance a obzvláště pak pro zaměstnance mimo ČD. A chybně je to ukotvení v zákoně - normální soukromá firma ať benefity dává komu sama uzná za vhodné, u státem ovládané firmy jsou jakékoliv nadstandardní benefity dost sporné.

+1/−3
13.10.2016 12:44

M64i31r40e51k 39Z94á45v41o20d32n70ý 7242727430458

Pane Řapko, tady nejde o závist, ale:

1) Neexistuje důvod, proč jsou tyto výhody stanoveny zákonem. Ať si ČD sama rozhodne, komu bude dávat benefity.

2) Pokud chce někdo někomu nabízet benefity, musí si na to vydělat. Pokud ČD dokáží i režijkama uspět ve veřejných výběrových řízeních, výborně, ať tyto bonusy nabízejí. V opačném případě holt nemohou nasadit tuto líbivou politiku.

0/−2
13.10.2016 10:46

V19a52c24l52a89v 79H46a47j30e52k 3736529279

Ono to má nějaké historické konskvence. Kdy ČD a SŽSD byly jedne podník a totéž i zaměstnanci ministerstva.

+1/0
14.10.2016 14:48

P31e71t52r 49N39e51c87h32a26n47i55c44k31ý 7793776238870

Hlavně když někdo dělá na vlaku celý týden, tak se pak asi nepojede projet vlakem během volna

+2/0
13.10.2016 17:31

J16a71n 42C76e22p61e45k 1204316660

Hm, chudáci železničáři jsou ze své práce tak zničení, že pak musejí cestovat první třídou.

+1/−10
13.10.2016 9:01

T27o82m19á98š 65C52h27r19a48s79t31n83ý 2301554231923

Železničáři na první třídu ani nárok v rámci režiky nemají, týká se to managmentu ;-)

+4/0
13.10.2016 9:13

R15a67d18i67m 10Š68o33l41c 1455125195504

Na první třídu mají nárok oboroví specialisté, vedoucí oddělení a vyšší posty. Dále ji mají bývalý zaměstnanci federálního ministerstva dopravy. Ono těch s jedničkou je celkem dosti, kteří ji mají s titulu funkce.

+2/0
13.10.2016 9:26

R19a20d17i39m 17Š83o69l48c 1165485895904

í

0/0
13.10.2016 9:32

T14o69m39á43š 66C31h50r86a62s28t55n76ý 2111624661583

A poslanci, senátoři, a jiní zákonodárci. Taky to platíme z daní (vč. jejich "zadarmo v MHD") a nad tím nikdo nebrečí.

+3/0
13.10.2016 9:59

J59i76ř62í 62K42o76c98u37r71e91k 6755454845748

Tak jistěže Jožka Kotačka rád přispěje ze své dvacetitisícové hrubé mzdy, aby pan poslanec neušel na úbytě, kdyby za vlak musel platit.

0/0
13.10.2016 13:28

K85r65y76š27t63o39f 38L89a74n24í60k 1329860895635

priplatek za 1.tridu v Pendolinu by měli zcela zrusit, platit jen za červenou sedacku a mozna za klidnejsi prostředí je nesmysl v pripade, kdy uz je to rozliseno cenou místenky.

+3/−4
13.10.2016 8:58

A39l37a54n 27Ř21e88p38k84a 4375576

Ale v Pendolinu máš v ceně navíc nápoj (teplý, studený), uvítací drink (alko či nealko verzi Bohemky) a nějaký sendvič ;-)

+3/0
13.10.2016 9:20

K36r69y11š70t74o54f 15L12a87n42í88k 1109830985375

to není v cene jízdenky, ale místenky (100,- CZK proti 35,-). aspoň tak mi to vysvetlili, když jsem se ptal, proc mam platit ještě kilo za místenku když mam IN100 s rocnim priplatkem do 1.tridy. a bez tech serepetiček, resp. te místenky to bohužel nejde. takze uprednostnuji IC/EC, je tam v 1.tride mnohem vice mista.

+1/−1
13.10.2016 10:54

M29o68n12i48k11a 19K89o18n72e42c63n31a 7273731851564

No a proc neni uzakoneno, ze policajti a jejich rodinni prislusnici budou platit 50 procent pokuty, lekari 50 pr. zdravotniho pojisteni, vodari 50 pr. ceny vody, ucetni 50 pr. dane z prijmu, ...;-D;-D;-D

+4/−10
13.10.2016 8:45

R80a49d68i36m 68Š36o29l98c 1685555305974

Tak zrovna policajti, vojáci, bachaři apod. mají dost velké výsluhy a zas nemusí odpracovat třeba 30 let v oboru, ale stačí jim daleko méně.

+4/0
13.10.2016 9:28

J57i73ř39í 52K54o89c90u29r35e45k 6355474465608

Zato živnostnici, ti by měli platit zdrav+soc rovnou z tržby, vč. materiálu :(

0/0
13.10.2016 13:31

L37i38b20o32r 86Z38a12v84ř18e59l 8249716671922

stačilo by, kdyby je platili :-)

+3/−1
14.10.2016 0:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.