Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli nízké mzdě popotahují v cizině 15 českých řidičů, říká šéf Česmad

Francouzi udělili českému řidiči zatím jedinou pokutu za nízkou mzdu, dalších 15 jich je ale „ve hře“. Mají formu takzvaných kaucí, o finančním postihu se jedná. Uvedl to v on-line rozhovoru na iDNES.cz šéf Česmad Vojtěch Hromíř. Podle analýzy tohoto sdružení uplatňování zákona v Německu může ohrozit existenci až třiceti procent českých dopravních firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D63a70v45i51d 70M63a11l42i38n95a 1750313560723

Jasne, pokutu zaplatí, a tím to pro me hasne. Co budou platit, az se Frantíci a ostatní porádne nasírí a po tretí pokute zakází soudne šoférovi Francii pro porušování tamních sociálních zákonu? Vážení, pokuta je jen začátek a její smysl nespočívá v pouhém jejím uhrazení. A až začnou pokutovat tamní zadavatele zakázek, už si naši dopravci ani neškrtnou. :-(

0/0
17.10.2016 9:13

A82n12t78o58n92i32n 91K87a98d58l93c79e50k 9362109881716

To, ze se zapadni staty a brzy mozna i Rakousko takto proti nam stavi take vypovida o nastaveni a pusobeni tohoto statu, ktery za dobu uz pomalu triceti let neni schopen vytvorit podnebi ke prosperite svych obcanu. Je to opravdu smutne, ze kdysi ekonomicky tahoun Rakouska-Uherska nedokaze svuj lid postavit tam, kde patri.

+1/0
15.10.2016 19:27

M63a54r12t10i57n 60S47e94d55o38n89a 2945106406159

Mylite se. CR stavi svuj ekonomicky model na levne pracovni sile v ramci EU. Vyhodou je relativne nizka nezamestnanost a cenova konkurentni vyhoda. Minusem je nizsi zivotni uroven. Je skutecnosti ze vedou a vyzkumem do sveta CR nikdy velkou stopu neudelala, role dilny EU nam celkem jde.

Za Rakouska Uherska byly ceske zeme prumyslovou velmoci, ale jiz tehdy zde byl business zalozen na lacine pracovni sile. Jiste i vam je znamo, ze plno lidi odchazelo za praci do Vidne, pripadne Nemecka.

0/−1
16.10.2016 11:03

A37n98t80o10n40i35n 18K21a28d82l29c19e51k 9802919461866

Nemyslim, ze se mylim. Nas stat je momentalne z velke casti nastaveny po sovetskem vzoru s umelymi kraji, silnou centralizaci, korupci a neschopnou justici. Namisto navraceni k zemskemu modelu, ktery mel u nas hlubokou tradici a hospodareni od spodu podobne jako v Rakousku, tak mame dnesni postkomunisticky stat. Takto krive nastaveny stat s ideou levne montovny nedokaze nikdy dobehnout ani nas byvaly zbratreny narod rakousky. Je pravda, ze se za R-U jezdilo do Vidne za praci, ale to bylo velke mesto moznosti, kultury, vzdelani. Take vzdelanost byla v Rakousich o neco vetsi nez u nas mimo mesta. Pokud tam byl ekonomicky rozdil, tak ne tak velky jako je dnes. Nemecko bylo vzdy o stupen silnejsi, dnes o vic.

Dobehnout zapadni ekonomiky neni nemozne, podivejte na Irsko. Jde o to jestli opravdu chceme nebo ne. Ja nevidim pristich deset, dvacet let o moc rozdilnejsich.

0/0
16.10.2016 18:22

D36a94v28i69d 19S77z36u73s87c62i91k 7918862602982

S postojem těchto západních zemí zcela souhlasím.Chrání si svoje pracovní trhy.Velkou ostudou všech českých firem je:že právě utahují opasky svým zaměstnancům úplně dole.U nás v česku se zdražuje pouze když zdraží nafta a elektřina.Ještě jsem nezažil zdražovaní,právě kvůli růstu mezd.Stačí vše zdražit o 5% a mzdy se krásně přiblíží k západu.Takovéto zdražovaní nikoho nezabolí spíše polechtá.

0/0
15.10.2016 13:27

D77a92v48i24d 27S87z70u87s44c44i59k 7298652232592

Ještě jsem zapomněl dodat.Velký podíl na nízkých mzdách má také český stát.Proč?Tady je malý příklad.:

zaměstnanec si vydělá 10000,-Kč stát mu na daních vezme 3000,-Kč a zaměstnavateli dalších 6000,-Kč.Takže zaměstnavatel zaplatí 16 000,-Kč na to aby jeho dělník dostal 7 000,-Kč čistého.A o tom se u nás nemluví.Proto i velké firmy u nás raději zaplatí třeba 240,-Kč na hodinu za agenturního zaměstnance.Než aby si drželi svého a přitom krmili nenažraný stát.

0/0
15.10.2016 16:54

P68e60t20r 29V85o32n13d40r48a45c87e18k 7525741183420

Alespoň někdo má zájem aby si český zaměstnanec trochu vydělal - v tomto případě Francouzkou minimální mzdu .......

0/0
14.10.2016 5:42

M34a43r14t91i62n 20S13e12d52o75n75a 2615566596189

To ale nic nemeni na faktu, ze jednani francouzu je nelegalni. V EU je volny pohyb zbozi a sluzeb. A u sluzby autodopravy pozaduji francouzi umele navyseni ceny kvuli ochrane vlastniho trhu. To neni ferove.

0/0
14.10.2016 20:18

V75l63a67d76i69s87l56a21v 63B89u84r95y49š18e54k 1459532397524

legální nelegální, opak je pravdou, pokud jejich lidem zvolení zákonodárci připravili zákon, který prošel úspěšně legislativním procesem a který nařizuje, že každý, kdo pracuje ve Francii musí mít nejméně takovou či makovou mzdu, tak ji prostě musí mít, na tom není nic nelegálního, u nás myslím něco takového už máme taky a ČSSD se na přání lidu snaží, aby tato mzda byla co nejvyšší

0/0
14.10.2016 21:44

M96a19r61t20i16n 91S84e57d72o36n23a 2375766796689

V tomto prave ale je. Cesti ridici namaji s zadnou francouzskou firmou uzavreny pracovni vztah, pouzte tam v ramci firmy exportuji sluzbu.

0/0
16.10.2016 11:06

V27l29a95d62i54s52l49a47v 64B82u17r73y58š72e10k 1779652107454

francouským voličům je úplně jedno, kolik si vyděláte, zajímá je to asi tak, jako náše voliče zajímá, kolik si vydělá ukrajinskej taxíkář

0/0
14.10.2016 21:51

J52o26s90e15f 94H49a56l60o 1785419948717

Geniální prorůstový tah založeny na levné pracovní sile začíná narážet na své hranice. Částečně to ale chápu. Začínáme být levnější než Čína a vláda očekává další příliv investic.

0/0
13.10.2016 23:46

M64a98r85t63i12n 94S15e73d68o88n44a 2125476166239

Nezaciname, mi uz jsme levnejsi nez vybrane oblasti Ciny. V Sanghaji jsou vyssi mzdy nez v CR uz min. 3 roky.

0/0
14.10.2016 20:19

V28l57a37d82i95s45l70a84v 28B70u68r26y31š58e80k 1849482787284

tak v Shangaji jsou možná vyšší mzdy než v ČR, otázka je, jestli je tam srovnatelný sociální systém, pracovní podmínky, zdravotní péče a jestli tam zaměstnanci také odvádějí polovinu své mzdy státu, pokud tohle nevíme, těžko můžeme srovnávat, kde se žije líp

0/0
14.10.2016 21:48

J15a77k53u97b 40K87n30e96c97h45t12o71v57s67k66ý 3590246181562

Čeští podnikatelé poznají, že normální je dodržovat zákonyR^

0/0
13.10.2016 23:18

V76l11a95d81i64s15l30a20v 66B94u49r83y65š58e48k 1759342967604

přesně tak, někde je zákon, že každej kdo tam pracuje musí mít nějakou mzdu a majitel dopravy si myslí, že jeho firmy se to netýká, že je to jen taková sranda

0/0
14.10.2016 21:56

D38a46v93i73d 23F27r61e20i53m18a73n 8807786886663

To je takovy problem tem ridicum platit za ty prejezdy tu jejich minimalni mzdu 10e/h? Kdyz se jim to nevyplati tak musi zdrazit.

Ja se tem frantikum ani moc nedivim, ze jim to vadi. Ano je volny trh ale toto je ve Francii minimalni mzda a oni defaco kdyz vykladaji ve Francii tam pracuji. Ti nasi urcite taky budou rvat az jednou vstoupi Ukrajina do EU a budou zde jezdit ridici za 20kc/h.

+8/0
13.10.2016 16:09

A24d23a83m 67M85a13l89ý 4140637472591

Je to problém viz článek

0/0
13.10.2016 16:13

Z69b76y73n96ě38k 29H65l50á94s39n25ý 3894517735899

Problém budou menší zisky autodopravců.

0/0
14.10.2016 16:36

J33a51r31o10s80l36a98v 97H71o44r84á30k 6433227785764

Ne, neni problem ustoupit jim a vyklidit jejich trh.

A kdyz se francitum a nemcourum nelibi spolecny trh, tak at z nej vystoupi. Sami z nej maji dost pozitiv na to, aby skousli i par negativ jako je levnejsi konkurence v teto oblasti.

0/0
13.10.2016 16:15

P27e98t25r 87D41l54o12u23h44ý 5657889464914

Faktem je, že kdyby vstoupila do EU Ukrajina a jezdili po ČR ukrajinské firmy, jejíž řidiči by měli poloviční mzdy než čeští, tak zdejší spediční firmy taky brečí jak želvy.

+2/0
13.10.2016 16:25

P34e89t42r 46D85l32o63u14h65ý 5747249834564

...jezdily...

0/0
13.10.2016 16:28

R40a84d59e52k 47P51o78h50a82n45k49a 7591549666628

No a to by bylo tak všechno co by proti tomu mohli dělat ;-)

0/0
13.10.2016 16:30

J84a17r56o45s66l61a85v 22H31o25r76á46k 6633917695674

Ale at si kazdy breci jak chce. Ale bud si hrajeme na spolecny trh a volny pohyb osob, zbozi, sluzeb nebo se na to vykasleme a pojdme si zase kazdy hrat na svem pisecku. Ale aby ti silni deformovali trh a chranili si svuj pisecek, zatimco ti mensi to delat nesmi, to je na palici.

+4/0
13.10.2016 16:35

Z40b38y88n16ě59k 43H92l81á52s95n42ý 3784327795619

Když si budeme zase hrát každý na svém písečku, tak ti řidiči pojdou brzo hlady. Jelikož za vyvážení bídy jim asi nikdo moc platit nebude. A nic jiného než bida tu nebude. :-/

0/0
14.10.2016 16:39

J77i74ř27í 47S14c88h11m62i40d62t 5480943594775

Ono by vlastně stačilo, kdyby plat nesměl zaměstnancům klesnout pod minimální mzdu země odkud firma pochází nebo pod minimální mzdu země, ve které podniká a platilo by vždy to, co je pro zaměstnance výhodnější.;-)

Nebo určit jednotnou minimální mzdu v celé EU a je po problému:-P

+2/−1
13.10.2016 16:00

M82a47r22t92i38n 88K25a60r83á19s87e74k 9768223858988

Jednotna minimalka v EU je napad uplne mimo realitu...

+1/−1
13.10.2016 16:31

M18a46r13e77k 72G56a62j39d39a 4153914426392

Nebylo by lepší jim přidat, než porušovat pravidla???

+1/−1
13.10.2016 15:54

J38i75ř95í 80S88c24h16m26i28d48t 5700723134975

To by pak řidiči měli vyšší platy než doktoři;-)problém je, že díky politice utahování opasků, kterou zde zavedl již Klaus a další v tom vesele pokračovali, je naše vnitřní spotřeba dušená neúměrně nízkými platy a tak značná část zisku firem je vyvážená mimo ČRRv Je to takové novodobé vykořisťování;-)

+3/0
13.10.2016 16:05

D15a60v14i80d 63H58o62l89m90a42n 5304470777

Asi Vám ekonomické principy mnoho neříkají, že ?

0/0
14.10.2016 5:32

M54i79l63a10n 23K29r79á94l 8943808581581

Přes 95% dopravních firem jede na minimální plat už 25 let, i když byly zlaté doby v 90. letech kdy dopravci vydělávali neskutečné peníze stejně tomu řidiči který odvedl největší práci dávali minimum. Nyní je doba kdy západ to chce změnit, narovnat podmínky apod., a to se Česmadu a dopavním firmám vůbec nelíbí, To uplakané kvičení mi připomíná zavádění EET u hostinského který si zvykl za 25 let platit pouze daně ve výši svého zdrav. a sociálního pojištění.

+14/−1
13.10.2016 15:51

J73a25r36o14s48l97a27v 68H75o97r80á76k 6243117985184

Prumerna mzda ridicu nakladnich vozu je nejakych 19 000,-.

0/−3
13.10.2016 15:58

M89i96l50a11n 34K24r92á95l 8473528751901

To jste vyčetl z článku že? Zkuste obvolat firmy a uvidíte jaká je realita. Povím Vám že napsáno v prac. smlouvě budete mít 12000 Kč hrubého u většiny dopravců.

+4/0
13.10.2016 16:07

J53a48r40o44s77l75a25v 59H44o31r24á44k 6493707635534

Realita je takova, ze jejich prumerny plat je 19 000,-. Statistika CSU.

0/−2
13.10.2016 16:13

J79a55r19o25s77l78a70v 80H87o61r20á30k 6493447605104

Jo a median maji 19 197,-. Takze ta vase vetsina je pekny kec. ;-)

0/−2
13.10.2016 16:20

Z66b81y89n10ě82k 30H41l92á85s64n68ý 3294437965309

Ono nejde o to, jaký mají plat naši řidiči. Ve skutečnosti jde o to, že na území Francie je zákonem daná minimální mzda, která by měla zaměstnancům zaručit trochu důstojný život. Zaměstnanec ve Francii totiž neplatí za byt v paneláku 200€ ale 3-4x víc. Tudíž každý kdo na území Francie pracuje za méně je nekalá konkurence. Volný trh musí mít stejné podmínky.

0/0
14.10.2016 16:55

P78a14v77e28l 68Š81m94í13d 7914378209932

Potom to je Váš problém proč tam jezdíte,najděte si firmu,kde dostanete co si vyděláte.

0/0
16.10.2016 14:13

D43a25v25i91d 61H40o24l61m28a39n 5694660247

Se vším se dá souhlasit, ale rozhodně ne s tím, že západ to chce změnit a narovnat podmínky. Západu je u řitního otvoru to, kolik na východě lidi berou. Západ se chce jenom chránit, ale přitom si hrát na svobodný a otevřený trh.

+1/0
14.10.2016 5:29

M85i89l80a80n 57W90e75l20s43e51r 5472548408671

A co dela Cesmad pro tyto ridice?

+5/0
13.10.2016 15:41

M71i56l87a56n 83K66r38á78l 8623718131501

h.vno;-O;-€

+7/0
13.10.2016 15:45

J89i73ř39í 16S91c24h95m46i20d89t 5280913574855

Je to smutné, že ani 27 let po revoluci se nejsme schopni vyhrabat u profesního platu dálkového řidiče ani na minimální mzdu, jak dlouho nás tady ještě ty firmy budou dusit? Stejně jich většina má zahraniční majetele a to právě Německé nebo Francouzské, takže je to postavené jen na vyždímání z výchdní Evropy maxima a přitom si ochránit vlastní trhRv

+6/0
13.10.2016 15:36

J71a49r12o56s52l45a73v 83H39o93r89á59k 6173947215454

No muzeme treba prijmout zakon, ze zahranicni firma musi zamestnancum na nasem uzemi platit plat bezny na uzemi odkud pochazi. To by se papalasum v Bruselu mohlo take libit. Firmam uz mene. :-)

+1/0
13.10.2016 15:38

P10e16t50r 51P98e61t23r 6953402578353

Pak se ale budete muset smirit s tim, ze i vas plat se bude muset snizit na nejaky prumer a zamestnavatel vam ani nebude moct davat premie

0/0
13.10.2016 15:42

J47a20r85o83s47l53a37v 24H92o14r77á41k 6183607395664

No paklize se snizi na nemecky prumer, tak tech par korun teda ozelim.

+5/0
13.10.2016 15:48

J44i93ř56í 23S88c95h68m90i66d78t 5600543244235

R^;-D

0/0
13.10.2016 15:56

M63a46r66t60i35n 39K12a79r96á54s38e62k 9128843698498

To by bylo fajn, nez by to tu postupne velka cast fabrik zabalila a zadne nove sem nesly (proc taky)

0/0
13.10.2016 21:30

J15a56k52u47b 33F10e71i65f68a68r 7589419696349

Princip těchto pokut je sice hodně silný socík, na druhou stranu jsou u nás mzdy v porovnání se západem směšně nízké, bohužel ceny zboží nikoli.

+6/0
13.10.2016 15:28

J88a90r56o41s77l48a39v 38H62o83r38á81k 6913707535494

Coz je nase konkurencni vyhoda, pomaha nam pronikat na jejich trhy a tedy rust. Timhle protiopatrenim se oni jen snazi znicit nepohodlnou konkurenci.

+4/0
13.10.2016 15:34

A90n21t48o29n54í60n 81Š57v54i94h86n35o89s 8118497201332

Konkurenční výhoda pro majitele firmy, nikoliv pro zaměstnance!

+2/−3
13.10.2016 16:02

J64a75r89o32s72l31a84v 21H32o64r80á92k 6833197595274

Coz jde ruku v ruce. Vy vnimate zamestnavatele jako nepritele, co.

+2/0
13.10.2016 16:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.