Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské hlavní nádraží bude průchozí, podchod vyústí na Žižkově

Doba, kdy už si Pražané nebudou cestu z hlavního nádraží na Žižkov či Vinohrady zkracovat zakázanou cestou přes koleje, se zas o něco přiblížila. Do dvou let má začít stavba dlouho očekávaného podchodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e13t90r 84P98o68s51p82í13c33h16a30l 7378854657932

no huráááááá

+1/0
18.10.2016 14:20

P98a70v71e32l 17B13a36c45h65m29a37n31n 2166884481900

Přesně! Už dávno jsem přemýšlel o tom, jak nesmyslné je obcházet takovou dálku, když se jde třeba z Churchillova náměstí..

0/0
24.10.2016 9:57

L53u20c24i47a95n 62P20a26p74a51z97i16a77n 5224247201895

Už to dávno mohlo být.

0/0
17.10.2016 23:14

D11a11v45i71d 42P11e55n76k 4550298799405

lidi se podchodů bojí, hlavně večer to bude pro mnoho lidí noční můra a můžou se tam také stahovat šlapky a bedomovci

0/−7
17.10.2016 14:25

J29á75n 24B84a24d76i27o71v28s97k45ý 2609544566656

a proto je nebudeme stavět a necháme lidi chodit po půl metru širokém obrubníku vedle tříproudové silnici - ouuuuuuu

+6/0
17.10.2016 15:37

M15i29c67h52a14l 27R41e14j86z12e29k 5206197675691

Ty jsi ale hlavicka. Ze vubec jezdi vlakem, kdyz tam musi tim osklivym podchodem:-P

0/0
17.10.2016 18:48

M49a43r40e85k 54Š74i82m31o62n 2444967478718

Myslel jsem, že na té východní straně hlavního nádraží se plánuje stanice metra D. Nebo už to neplatí?

0/0
17.10.2016 12:47

M13i64c84h26a84l 44R50e56j86z75e74k 5236877705361

Nez tam dotahnou decko, tak vlaku uz asi jezdit ani nebudou.

0/0
17.10.2016 18:50

A81d94a65m 18P14o57c57h12e 7298686110895

No to to trvalo. Hlavně, že policajta na hlídání tam kvůli jedné ne moc využívané koleji dát nikdy nezapomněli. Navíc podchod už existuje, jenže je služební a že by ho třeba pro tisíce lidí, kteří se jinak nachodí kilometry navíc ČD otevřely, to jejich byrokracii ani nenapadne. Šikana musí být.

0/−2
17.10.2016 11:06

M31i97r15e18k 17K79r68o11u32p26a 8126349737272

Fakt je tam podchod jo? Neviděl jste ho ve svém bujném snu? ;-D

+1/0
17.10.2016 13:03

P22e62t66r 65N71o66v14o55t48n66y 1771880431

Je tam, na severu, bouda za 34. kolejí.

+1/0
17.10.2016 13:14

P24e54t61r 65N57e82t54o28l57i81c67k67ý 4438296684145

Hlavně, že sám víte, že není a přitom jste tam možná ani nikdy nebyl

0/0
18.10.2016 13:13

P91a41v43e85l 44P94r45o63k95o44p 6848742595470

ČD? Proč ne RgJ, LE, Arriva atd.?

0/0
18.10.2016 10:45

P39e27t46r 54N55e70t60o54l50i28c97k64ý 4798986974385

Bylo mi řečeno, že vlastní dotyčný pozemek..

0/0
18.10.2016 13:12

M46a44r51e82k 74D46e54m56č78á59k 9265114606485

O tom podchodu se mluví už nejméně 10 let (pamatuju si to kvůli tomu, že jsem ho potřeboval už jako student VŠE) a pořád je to tak rok dva před realizací. Ať mi nikdo neříká, že naplánovat prodloužení podchodu o JEDNY koleje trvá 2 roky. Spíš to vypadá, že se čeká na to, až bude mít developer hotovo...Rv

+8/0
17.10.2016 10:10

B68a53r97b44o38r49a 96M74a23r42e14š46o89v25á 7862792242460

Vždyť právě vypověděli smlouvu s Grandi Stazioni. Není možné, že na to do té doby nemohli sáhnout?

0/0
17.10.2016 22:45

J65i67ř96í 50J32u76n71e91k 6711885748953

Já jim teda fandím, ale známe lidi, že... dva metry vedle prdele vchod do podchodu, ale stejně polezou přes koleje...

+4/−1
17.10.2016 9:57

A54d58a93m 12P58o54c65h44e 7698576410715

Vzhledem k tomu, že tím podchodem budou muset stejně, nějak nechápu, proč by vylézali na posledním nástupišti a nešli rovně až na konec...

+2/0
17.10.2016 11:07

J31i19ř77í 37K56o39c68u98r44e78k 6455914505288

Zcela určitě. Vlastně by ani nemusel existovat nikde, touto logikou. Prostě si v Chocni obejdou nádraží naokolo. To by tak hrálo, aby se dráha přizpůsobovala lidem.

0/0
17.10.2016 15:41

P30a30v71e45l 76M17a10t27o87u54š51e86k 5650417238784

Řekl bych, že v tomto místě je podchod potřeba skoro nejméně, protože z tohoto směru je nádraží poměrně slušně přístupné i bez něj. Myslím, že tady by v pohodě stačila lávka. Na rozdíl od směru od Vinohradské ulice, odkud je jediný použitelný regulérní přístup metrem ze stanice Muzeum, přičemž cesta metrem jednu zastávku (mimochodem navíc nejkratší v celé pražské síti metra) je dost neefektivní. Právě z tohoto směru pěší přístup zcela chybí (pokud se za něj nepočítá zakázaná, nebezpečná a nepříjemná, ale přesto dost hojně využívaná cesta po úzkém obrubníku podél SJ magistrály). Pokud by něco mělo smysl, pak by to bylo právě vybudování kapacitního chodníku v tomto úseku. Podchod ani nadchod přes koleje by snad ani nebyl zapotřebí. Další dobrá věc by byl nadchod mezi hlavním a Masarykovým nádražím, ideálně s pojízdnými chodníky a vyúsťující na jednotlivá nástupiště Masarykova nádraží. Tím spíše, pokud tam mají končit vlaky od letiště a nové a kvalitativně vyšší spoje od Kladna (pokud ovšem k modernizaci této tratě vůbec někdy dojde!).

+2/−3
17.10.2016 9:37

P75a17v35e35l 29M23a98t44o45u42š29e74k 5600747228114

Takže jinak. Okolí Seifertovy ulice má s hlavním nádražím docela dobré spojení tramvajemi. Podchod bude schopen obsluhovat hlavně okolí nám. W. Churchilla v čele s VŠE. Není to málo, ale jsem přesvědčen, že by zde zcela postačovala lávka (třeba zastřešená) vedoucí např. na 7. nástupiště. Byla by podstatně jednodušší a levnější. Naopak okolí ulice Vinohradské, obecně prakticky vše ležící na trase tramvajové linky č. 11, má s hlavním nádražím spojení zcela nevyhovující. I cesta např. z nám. Bří Synků na hlavní nádraží by byla rychlejší a jednodušší od tramvajové zastávky Muzeum podél magistrály, pokud by tam byl chodník, než zdlouhavý přestup na metro na I.P.Pavlova nebo na Muzeu. Pokud něco skutečně chybí, pak je to spojení hlavního nádraží právě s ulicí Vinohradská.

0/0
17.10.2016 12:47

J61i40ř34í 45K72o33c80u33r71e13k 6305324845688

Jo jasně. Místo 3 metrů do podchodu dáme 6 metrů nadchodu a budeme tomu říkat boj za lepší veřejnou dopravu. Aby to nebylo málo, tak to zkombinujeme. Takže cestující bude muset překonat 6 + 9 + 3 metrů namísto 3 + 3.

+1/0
17.10.2016 15:45

O73t37a 84S64u13k 5384668258984

Ten projekt/myšlenka už existuje mnoho let. Podle původních plánů měla být na druhé straně stanice metra linky D a v podchodu se uvažovalo dokonce o pohyblivém chodníku. Ale pokud to bude hotovo v horizontu jednotek let, tak to bude dobré.

+4/0
17.10.2016 9:14

J17a31r37o10s44l86a34v 65R22e41z50n35i34k 4172773169510

Hlavni nadrazi ted vypada super, repre...bojim se, aby se z toho nestala spina jako je treba smichovske nadrazi

0/0
17.10.2016 8:51

J36a11r62o25s91l75a58v 75R67e91z88n94i70k 4832443459410

Nebo masarykovo

0/0
17.10.2016 8:52

M27a23r44t32i45n 46W46a46l17l89n44e42r 6485290174580

Dospivovo nádraží bude brzo nejhezčí v Praze!

0/0
17.10.2016 9:04

J60a12r64o61s82l24a54v 78R33e75z94n45i70k 4512573159880

Neznam....

0/0
17.10.2016 9:05

J92i89ř63í 70K28o89c64u25r77e83k 6845234435288

Špína se vyhání hadrem, a ne že se na nádraží nesmí chodit.

0/0
17.10.2016 15:46

M72i80r45e20k 81H79a83s57e12k 4684651971689

Hodnotil bych bez emoci. 1) to jak se o nadrazi umi postarat stat vime... viz masarycka 2) otazkou zustava co je ve smlouve a jak je ta postavena. Muze to byt i tak, ze prokazou zdrzeni na uradech cr pri vydavani povoleni a pak by samozrejme krok szdc mohl byt ilegalni. Nikde jsem totiz zatim necetl co v te smlouve je a k cemu se stat zavazal 3) vse co vidime a cteme je jen palebna priprava ze strany statu, prekvapuje me jak intenzivni..

+1/0
17.10.2016 8:40

M11i75c65h42a38l 52H55i38r53k86a 4417216980453

Zdržení 3 roky? To neokecají ..

0/0
17.10.2016 8:53

M15i40c68h64a89l 56H32i63r34k40a 4757356150443

Kyperská společnost WDHL ... a to je jako kdo?

0/0
17.10.2016 8:32

M87i94l15o29s 30L23a23j11d27a 8526838898726

tak to bude dalsi fiktivni spolecnost pres kterou potecou penizky

0/0
17.10.2016 8:46

A43l37e58x77a69n79d47e51r 71P98r10o18c22h28a47z50k34a 2651136476213

Rekl bych, kdyz uz pominu titulek, ze presne takovy byl a stale je zamer vsech investoru v Cesku. Dulezite pro vsechny je dojit dojit, az pak mozna trochu investovat. Taliani dojili asi presprilis, dosla trpelivost i tem poslednim v rade. Skoda ze jsme pred 25-ti lety nespravovali dal nase podniky sami, ze zde byla takova hromada hladovych parchantu, kteri by prodali ci pronajmuli pro nas nevyhodne cokoliv pro svuj mrzky osobni prospech ... a proto se mame tak jak mame a nedohnali jsem ten zapad, jsem prodaní jak lehke devy :)

+2/−5
17.10.2016 8:16

I57v81o 21Š90i85m32e13k 9223259790

Ta fotogalerie je tak trochu mimo mísu. Podle titulku by tam měly být fotky k plánovanému podchodu a ne ukázky neschopnosti firmy Grandi Stazioni - to je úplně jiné téma a tudíž i článek.

+22/0
17.10.2016 7:57

P83a87t35r75i62k 15E55g66e91r 2268950149211

Bylo by to určitě fajn mít průchozí hlavní nádraží až na Žižkov pak by mi to připomínalo jako je to v Olomouci na hlavní nádraží. Věřím, že až povedou tramvaje přes Vrchlického sady, bude podchod vybudován i zde nebo bude lepší přestup. Podchodem se má spojit hlavní nádraží s Masaryčkou tak to bude složitý labyrint jako v centru Brna. A ještě zde máme Václavák. Pod zem to chce garáže a rozumné rozmístění chodeb (pasáží).

0/−1
17.10.2016 7:45

J60a91k86u80b 52Š61a91f78a76n65d78a 7935257481581

Ten podchod do Vrchlického sadů myslíte odkud? Z metra? To by šlo jen z jednoho směru. A od vlaků by to šlo těžko, musel by jít až pod metro.

+1/0
17.10.2016 8:02

D82a30v18i37d 39Z22a74j71d60á56k 8795282340611

Kyperska group. To nebude podchod, to bude zase nekonecny tunel.

+7/0
17.10.2016 7:26

J76a10n 81S90k56ř52i29v38á98n56e32k 3946556986

Proč to dělat jednoduše, když to de jde komplikovaně? :-/

+1/−6
17.10.2016 7:12
Foto

V96o36j61t51ě53c66h 22P83a13v80l64í62k 5844301354338

Tak tohle je skutečně jeden z vrcholů nekorigovaných článků na iDnesu. Několik vět nedává smysl, slova jsou ve špatných pádech ....

0/0
17.10.2016 6:52
Foto

T72o42m67á26š 98D65v95o13ř68á94k 7385536317611

Pisálkové předstírají pisálkování, Konfident předstírá placení...

0/0
17.10.2016 7:12

P14a44v65e75l 73H34l94a37v73s66a 4499924959118

Do 2 let se začne stavět nebo do 2 let bude průchozí a Pražané nebudou muset cestu? Asi tan první varianta, že:-( Jak dlouho bude trvat stavba se neví?

+8/0
17.10.2016 6:51

J35i92ř66í 98M13a74c82e88k 3375385984401

No to to trvalo, než na to přišli. A doufám, že se někdo zamyslí i nad dalšími nádražími, kde se musí nesmyslně obcházet nebo riskovat – např. nádraží v Pardubicích (směr Dukla).

+9/0
17.10.2016 6:50

R58a82d57i37m 68Š61o51l75c 1295965195554

V Pardubicích už ale stojí sloupy pro lávku cca 30 let... :D

+1/0
17.10.2016 7:26

A11l38e44š 68F11i76f15k68a 2944763742383

Sloupy jsou, lávka ne. Veřejnosti to vadí, SŽDC, předtím ČD, vedle toho město a další vedou plané diskuse.

A kolejštěm furt někdo na Duklu přebíhá.

0/0
17.10.2016 7:42

J39i50ř56í 77K24o17c36u75r43e93k 6455544255388

Choceň, Hulín, Studénka ... jmenujte je.

Jenže §1 Nikdy to tak nebylo.

0/0
17.10.2016 15:48

J79a40n 54H34o16r95á56k 1523119459474

No v Pardubicích radní podchod odpískali,prý by to bylo moc drahé,chtějí lávku.:-/

http://pardubice.idnes.cz/radni-jsou-pro-lavku-misto-podchodu-dbe-/pardubice-zpravy.aspx?c=A161007_2277690_pardubice-zpravy_msv

0/0
17.10.2016 23:58

K30a35r61e93l 71D43r81d17a 6294972287

Jestli tomu rozumím dobře, SŽDC vychází vstříc všem developerům, co se tady mihnou a na potřeby cestujících z vysoka kašle. Chybí tady zmínka o stanici metra D. Ale je tady nesmyslná prohlídka zanedbaného Hlaváče, co jako Italové nedodělali. Jak to souvisí s tématem? Jak to souvisí s tou ptákovinou, co je zde navrhována?

Podchod měl mířit do Italské před VŠE. V cestě stojí developerský projekt s novými byty, kde si patrně nikdo žádné cestující z MHD a místní bezdomovce nepřeje. Tedy, SŽDC přes smeťák a parkoviště v zázemí Hlaváče vybuduje stezku do Seifertovi. A časem zde vznikne komerční budova.

Směrem na Vinohrady to vypadá, že kdesi u tunelu vznikne schodiště do Mánesovy. Tedy za kolejištěm v zóně "vražd bezdomovců" a místního smetiště a drogového zátiší protáhne SŽDC chodníček, co bude končit na Vinohradské. Ano, zdejší ambasády by se asi zvencly, kdyby cestující z MHD, zdejší feťáci a bezdomovci vycházeli přímo ve Španělské.

A aby toho nebylo málo, tak se ten 50 cm asfalt pro chodce sebevrahy v Legerovce promění na skutečný chodník.

Samotnou studentku VŠE ve večerních hodinách bych na SŽDC navrhované feťácké stezky rozhodně nepustil. Rv

+4/−7
17.10.2016 6:35

K15a72r60e22l 69D43r22d16a 6914892527

Seifertovy

0/0
17.10.2016 6:45

P96e74t23r 69V70o78n80d85r48a20c39e93k 7805741813700

Jen aby ten podchod nedopadl jak Blanka - tunel se vším všudy !

0/−2
17.10.2016 5:56

K59r63y47š95t39o61f 34L80a72n92í36k 1229390935525

konečně.. ještě tramvaj přes Sherwood a bude to kompletní.

+10/−1
17.10.2016 5:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.