- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přesně! Už dávno jsem přemýšlel o tom, jak nesmyslné je obcházet takovou dálku, když se jde třeba z Churchillova náměstí..
lidi se podchodů bojí, hlavně večer to bude pro mnoho lidí noční můra a můžou se tam také stahovat šlapky a bedomovci
a proto je nebudeme stavět a necháme lidi chodit po půl metru širokém obrubníku vedle tříproudové silnici - ouuuuuuu
Myslel jsem, že na té východní straně hlavního nádraží se plánuje stanice metra D. Nebo už to neplatí?
Nez tam dotahnou decko, tak vlaku uz asi jezdit ani nebudou.
No to to trvalo. Hlavně, že policajta na hlídání tam kvůli jedné ne moc využívané koleji dát nikdy nezapomněli. Navíc podchod už existuje, jenže je služební a že by ho třeba pro tisíce lidí, kteří se jinak nachodí kilometry navíc ČD otevřely, to jejich byrokracii ani nenapadne. Šikana musí být.
Vždyť právě vypověděli smlouvu s Grandi Stazioni. Není možné, že na to do té doby nemohli sáhnout?
Já jim teda fandím, ale známe lidi, že... dva metry vedle prdele vchod do podchodu, ale stejně polezou přes koleje...
Vzhledem k tomu, že tím podchodem budou muset stejně, nějak nechápu, proč by vylézali na posledním nástupišti a nešli rovně až na konec...
Řekl bych, že v tomto místě je podchod potřeba skoro nejméně, protože z tohoto směru je nádraží poměrně slušně přístupné i bez něj. Myslím, že tady by v pohodě stačila lávka. Na rozdíl od směru od Vinohradské ulice, odkud je jediný použitelný regulérní přístup metrem ze stanice Muzeum, přičemž cesta metrem jednu zastávku (mimochodem navíc nejkratší v celé pražské síti metra) je dost neefektivní. Právě z tohoto směru pěší přístup zcela chybí (pokud se za něj nepočítá zakázaná, nebezpečná a nepříjemná, ale přesto dost hojně využívaná cesta po úzkém obrubníku podél SJ magistrály). Pokud by něco mělo smysl, pak by to bylo právě vybudování kapacitního chodníku v tomto úseku. Podchod ani nadchod přes koleje by snad ani nebyl zapotřebí. Další dobrá věc by byl nadchod mezi hlavním a Masarykovým nádražím, ideálně s pojízdnými chodníky a vyúsťující na jednotlivá nástupiště Masarykova nádraží. Tím spíše, pokud tam mají končit vlaky od letiště a nové a kvalitativně vyšší spoje od Kladna (pokud ovšem k modernizaci této tratě vůbec někdy dojde!).
Takže jinak. Okolí Seifertovy ulice má s hlavním nádražím docela dobré spojení tramvajemi. Podchod bude schopen obsluhovat hlavně okolí nám. W. Churchilla v čele s VŠE. Není to málo, ale jsem přesvědčen, že by zde zcela postačovala lávka (třeba zastřešená) vedoucí např. na 7. nástupiště. Byla by podstatně jednodušší a levnější. Naopak okolí ulice Vinohradské, obecně prakticky vše ležící na trase tramvajové linky č. 11, má s hlavním nádražím spojení zcela nevyhovující. I cesta např. z nám. Bří Synků na hlavní nádraží by byla rychlejší a jednodušší od tramvajové zastávky Muzeum podél magistrály, pokud by tam byl chodník, než zdlouhavý přestup na metro na I.P.Pavlova nebo na Muzeu. Pokud něco skutečně chybí, pak je to spojení hlavního nádraží právě s ulicí Vinohradská.
Ten projekt/myšlenka už existuje mnoho let. Podle původních plánů měla být na druhé straně stanice metra linky D a v podchodu se uvažovalo dokonce o pohyblivém chodníku. Ale pokud to bude hotovo v horizontu jednotek let, tak to bude dobré.
Hlavni nadrazi ted vypada super, repre...bojim se, aby se z toho nestala spina jako je treba smichovske nadrazi