Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakušané věří železnici, do pěti let prostaví 410 miliard korun

Rakouskou železnici čeká v příštích letech velké zrychlení a přísun peněz ze státní kasy. Investice by měli pocítit i čeští cestující, protože zrychlí například spojení z Břeclavi do Vídně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O82l47d55ř13i72c54h 80J22a98n15e46č42e70k 8919426173301

Pěkné shrnutí, ale vlastně nejde o nic nového - ve většině případů jde o běžící projekty, kterým jen vláda formálně schválila financování na další 'pětiletku'.

Mimochodem, 80 mld Kč ročně není v infrastruktuře žádná pálka - to se přeci v ČR prostaví taky, ale bohužel za předražené dálnice, které jsou za dva roky zase nepoužitelné, ať už vinou nekvalitní stavby, nebo přetížení kamiony Rv

+1/0
19.10.2016 10:29

M42a20r88t22i16n 37H42a55n43z27a29l 8578599629115

Což o to, my je taky "proinvestujeme" do dopravy, jen to narozdíl od Rakouska nikdo nikde nepozná...

+2/0
19.10.2016 8:06

A11n40t82o18n65i30n 45N14e18m41e59c 7148953651710

Cesky Pepik nechce platit dane a tak je mu vlakova doprava i silnice fuk

0/−2
19.10.2016 1:42

P95a13v87e13l 27S41v69o41b27o69d27a 4207620912502

Mám jen takový skromný dotaz na Idnes. Proč všechno přepočítáváte na koruny? Rakušané neprostaví ani jednu korunu, pokud vím mají Euro a ani před Eurem neplatili nic v korunách. Nehledě na to, že to co dnes p. Sůra přepočital na 410 miliard korun může být za půl rolu, za rok, za pět let úplně jina suma v korunách.

+1/−2
19.10.2016 1:34

M54a82r40t90i12n 81R50u46z61i18c63k59a 1232828236757

http://cestovani.idnes.cz/ryhlovlaky-vysokorychlostni-vlaky-a-letajici-vlaky-pco-/kolem-sveta.aspx?c=A150515_133606_kolem-sveta_tom

0/0
18.10.2016 21:26

M12a20r65t84i93n 10R50u95z32i45c29k90a 1192788216187

Jenom pro upresneni v tom clanku, TGV rekord vytvorilo jen diky specialnim upravam soupravy, tedy vetsi prumer kol, kratsi souprava, zvysene napeti v troleji, apod...

0/0
18.10.2016 21:28

A92n37t60o48n22i36n 13N44e87m41e41c 7108143261340

Jel jsem z frankfurtu/M do Hamburgu a u Hannoveru hlaili, ze jedeme 260 km.

Cesta 53 km trva asi 3,5 hodiny a autem je to minimalne 6 hodin (ze stredu mesta do centra)

0/0
19.10.2016 1:45

A93n42t86o60n17i42n 39N49e41m79e35c 7108373301470

cesta je 530 km

0/0
19.10.2016 1:46

V68a49c53l78a29v 47H12a23j31e68k 3946629359

Už když francouzi spouštěli první trať TGF z Paříže do Lyonu, tak byla cestovní rychlost dle JŘ 260 Km/h.

0/0
19.10.2016 15:25

M58a75r40t82i55n 10R78u25z13i32c34k35a 1182218756257

No super, rychle z Berlina do Drazdan, pak se prekodrcat pomalu pres CR a rychle do Vidne...

+2/−2
18.10.2016 21:10

T39o71m13á16š 77M41o22r32a16v24č90í16k 3937516543215

Realita je taková, že z Vídně do Berlína (přes ČR) je to pomalu z Berlína do Drážďan (160), pomalu přes ČR (160) a pomalu přes Břeclav-Rakousko (160?). Ano, je tam výhled na 200 km/h, ale to se shodli představitelé všech tří zemí, takže rychlost bude (by měla být) sjednocena na 200 km/h. A to není žádná velká sláva.

0/0
19.10.2016 0:02

M57a59r14t52i67n 89R57u96z22i72c52k45a 1302548936397

no prave... do drazdan se planuje VRT.... z Vidne na hranice CR o to zajem neni, kdyz neni zajem v CR dal pokracovat...

0/0
19.10.2016 11:45

V89a47c16l38a32v 59H29a80j44e27k 3606499859

z Berlína přes Bavorsko je to nejspíš rychlejší a asi ještě dlouho bude.

0/−1
19.10.2016 15:26

V87á19c19l80a78v 24Š59m60í70d 1718705814541

Tady by jsme se měli inspirovat a vzdělávat

+6/0
18.10.2016 16:50
Foto

O18n64d67ř69e86j 85V68a95r75o13š13č48á81k 3354107843

Bohužel ČR je pro tranzitní železniční dopravu naprosto nepoužitelná. Z Berlína do Vídně to trvá přes Prahu o pět hodin déle než přes Norimberk a Salzburg.

+5/−7
18.10.2016 15:02

T70o33m71á96š 57M36o84r42a35v48č74í79k 3787386753435

Opravdu o pět hodin?

+6/0
18.10.2016 15:08
Foto

O67n49d14ř20e25j 75V57a72r62o26š91č42á15k 3764407413

Si zkuste najít spojení

0/−2
18.10.2016 16:21

T34o60m85á11š 47M20o56r60a38v82č36í60k 3477926263965

Zkoušel jsem a je to právě naopak, přes Prahu je to rychlejší. Můžete mi nějaký spoj vyhledat?

0/0
18.10.2016 16:46

T73o37m15á24š 85M94o73r55a56v24č34í93k 3197926983295

Přes Prahu jsem našel 8:48 a přes Linz 11:39 s více přestupy. Takže je to pomalejší, dražší a více přestupujete, když se chcete vyhnout naší republice.

+1/0
18.10.2016 16:51

T70o44m47á54š 77M89o42r29a39v57č59í86k 3927306223255

Já jen, když jsem hledal na jaře nějaký spoj, vyšlo mi to nejrychleji a nejlevněji přes Prahu.

+1/0
18.10.2016 15:11

T32o74m45á40š 49T35a27t47í64č21e54k 5890942320658

Jak uvádím níže, ono to spíš trvá o pět hodin dýl, když se objíždí republika.

+1/0
18.10.2016 15:23

T28o89m36á40š 75T58a77t52í95č46e72k 5930552470238

A odkud to bereš? Teď jsem si porovnal nabídky spojení na Idos a u DB, nejrychlejší jsou spoje přes Prahu - běžně 9,5 hodiny, dá se tam najít i spoj za 8,5 hodiny. 11 hodin, když to trvá. Přes Norimberk, Mnichov atd. trvají jízdy - dle DB - min. 12 hodin, půlka spojů jede 14 hodin.

+3/0
18.10.2016 15:23

M68i62c92h21a78l 86Š27t63ě87t30k19a 8295163229782

Spatne chapete, prispevek byl k tranzitni doprave.

+1/−1
18.10.2016 15:36

P86a39v43e34l 93M68a13t93o80u48š73e96k 5920447138624

To je kravina. Nejrychlejší spojení najde německý vyhledávač právě přes Prahu se dvěma přestupy (necelých 9 hodin). Spojení pouze po německém a rakouském území, kterých vyhledá většinu, to bývá přes 9,5 h. Naše železnice není kdoví jaká, ale zrovna úsek Berlín - Drážďany zatím také ne a úsek Břeclav - Vídeň také není nic extra. Až se tyto dva úseky zrychlí, bude to přes Prahu ještě výrazně rychlejší. Přece jen to je o poznání blíže.

+3/0
18.10.2016 15:31

A33n91t27o96n85i36n 11N20e85m41e71c 7728513551480

Nic se nezrychli

0/0
19.10.2016 1:41

O57l45d82ř67i84c63h 21J22a29n10e59č98e39k 8409226293701

Ale to není vina české krajiny, ale českých vlád v posledních desetiletích. Kdyby české trati byly stejně rychlé jako rakouské, bylo by to přes Prahu rychlejší, protože je to kratší.

A mimochodem z Vídně se do Berlína přes Salzburg nejezdí - když už mimo ČR, tak přes Passau a někde v Norimberku nebo okolí přesednout na Berlín.

0/0
18.10.2016 16:22
Foto

O53n27d56ř95e24j 94V80a11r13o42š23č18á36k 3404307393

Jj, mate pravdu, mel jsem za to, ze to vsechno jede pres Salzburg, ale ta trasa je Norimberk - Passau.. Jinak s temi peti hodinami jsem to nadsadil, skutecne se daji najit i rychlejsi spoje. Zda se , ze zalezi i na tom, jestli se pouzije mobilni nebo normalni vyhledavac, ten mobilni DB mi vubec trasu pres Prahu nenavrhl, pripadne po uprave udaje navrhl spojeni Berlin - Cottbus, Zittau - Liberec - Mlada Bol. - Kolin - Breclav - Viden....

+1/0
18.10.2016 16:38

M91a34r48t56i60n 45R76u68z79i14c77k84a 1762118806547

To jeste dlouho ne, z Berlina jeste neni uplne nejrychlejsi cesta na Jih, zatim se tam stavi, stejne tak modernizace trati z Vidne na zapad neni hotova, planuje se TGV linka Mnichov-Viden, ICE z Berlina zatim nejezdi zdaleka vsude 300km/h... ale samozrejme je to v planu, pak to vyjde rychleji...

+1/0
18.10.2016 21:14
Foto

O28n52d12ř97e38j 91V61a31r86o85š82č60á78k 3984207723

S tema peti hodina jsem se seknul, protoze mi DB vyhledavac nasel uplne pitomy spojeni. Nicmene, prestoze je trasa Berlin-Norimberk-Passau-Viden o poznani delsi, je celkovy cas i s prestupem v Norimberku 9 a pul hodiny. Byla by parada, kdyby se podarila nova trat Praha-Dresden o ktere se tu nedavno psalo (s tunelem pod horami). Ale mam trochu pocit ze nezvladame ani soucasne koridory..

+1/0
18.10.2016 21:22

T28o78m10á47š 87M80o23r91a81v78č36í43k 3907136253365

TGV je francouzsky vysokorychlostní vlak a ten už tam zajíždí, asi máte na mysli LGV, což je francouzsky vysokorychlostní trať? Jinak Němci tomu oficiálně říkají Neubaustrecke.

+2/0
19.10.2016 0:13

M40a42r62t18i87n 28R40u63z41i86c34k72a 1582938186117

samozrejme, ono se, kdysi, psalo o TGV, ale to je nejaky rok zpatky...

0/0
19.10.2016 11:47

O14l66d22ř57i32c79h 17J40a70n87e15č56e23k 8349876953821

TGV München - Wien těžko, Rakušani mají a budou mít railjety a tratě do 230, max. 250 km/h. Pokud vím, tak jsou v plánu TGV od západu do Mnichova, kde by se přesedalo právě na railjet.

Asi nejhorší část spojení München - Wien je ta na německém území (max. 160 km/h), tam se v posledních letech staví, ale nevím, jak moc. Salzburg - Linz se má výrazně modernizovat v příštích letech, Linz - Wien funguje výborně (cca. 190km za 1:07 hod).

0/0
19.10.2016 10:13

M66a34r47t65i57n 63H39a59n68z82a55l 8928879289325

Až 11 letů denně... Normální člověk to vlakem nejezdí...

0/−1
19.10.2016 9:15

O84l27d42ř85i45c13h 77J18a62n55e77č26e39k 8359176283611

To je ale hodně blbý komentář. Ano, Wien - Berlin, Wien - Hamburg nebo Wien - Zürich málokdo pojede vlakem. Jenže zatímco letadlo letí jen z A do B, vlak má spoustu zastávek cestou. Např. Linz - Hannover nebo Salzburg - Zürich už to srovnání vlak vs. letadlo vychází jinak než mezi hlavními městy. Ale pochopitelně když se tu chceme bavit, že je rychlejší ČR vlakem objet, tak prostě vezmeme konečné stanice nějaké dálkové trati.

Mimochodem, i na trasách, kde létají letadla, mají vlaky své opodstatnění: cena, flexibilita (nemusím bookovat dlouho dopředu konkrétní spoj), nadměrná zavazadla zdarma, noční vlaky, autovlaky...

0/0
19.10.2016 11:10

O46l76d75ř36i83c63h 48J19a57n28e71č20e33k 8839776103861

Wien - Berlin není úplně dobrý příklad - ve 'východním Německu' pořád ještě ty tratě nejsou nic moc, takže oklika Wien - Nürnberg - Berlin opravdu není rychlejší, než kratší spojení přes Prahu.

Ale zkuste si Wien - Hamburg - i tato trasa by přes Prahu měla být kratší, ale reálně trvá minimálně o 2,5 hodiny déle.

0/0
19.10.2016 11:03

F33i37l17i55p 19S46m63o55l38a 9127118851227

A když naše zoufalá SŽDC může rekonstruovat za podobné náklady na 120 nebo 160 km/h, tak z nepochopitelných důvodů vybere 120 km/h. Příkladem buď trať HK-Choceň.

+8/0
18.10.2016 14:59

T30o43m74á36š 41T50a51t55í58č43e77k 5460362550598

Brno - Přerov. Zdůvodnění: jízda vyšší rychlostí by trvala dýl.

+4/0
18.10.2016 15:25

P46e51t32r 92D48v39o48ř83á90k 9544907662380

Byla ta studie veřejná? Rád bych přečetl, co vedlo autora ke zvýhodně 200 km/h před 300 km/h.

0/0
18.10.2016 15:44

T71o37m34á45š 17T70a15t51í75č57e56k 5450582440768

Hm, doporučím vyhledat si to tady na Lupě v regionální části Brno a Jižní Morava. Je to zmíněný alespoň ve třech článcích, v diskusi si člověk potom přečte víc.

+1/0
18.10.2016 15:49

L78u72b76o71s 20K18a95p91l60a78n 6918729891946

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/studie-proveditelnosti-trat-brno-prerov/

0/0
18.10.2016 17:24

M90a45r86e59k 83K27a85p15u53s11t28k83a 3534934741730

Ještě že nám to tu Němci tak pěkně vybudovali, jinak bychom neměli nic.

0/−6
18.10.2016 14:47

R45a13d79i13m 16S21i80m24u94n28e63k 2400420846384

no trochu máte bohužel pravdu... :)

0/−1
18.10.2016 15:00

J78a41n 60Ž80á65r21o58v98s60k59ý 8928679324708

A co Češi? Mají si kde hrát?

0/0
18.10.2016 14:40

M91a34r52t96i84n 14Z55e69l19e91n84y 2347150449889

U nás pro jistotu staví, resp. pokouší se stavět dálnice. Kdyby si dali stejný investiční závazek u nás, možná by nebyla nutnost tak masivně území dálnicovat. Dálnice se zlepšují, doprava po nich zrychluje a dopravní toky se přesouvají stále více ze železnice a dálnice se stávají stále více neprůjezdné.

+4/0
18.10.2016 14:31

T97o31m73á21š 25M88o14r21a43v93č17í34k 3537806513555

My "masivně nedálnicujeme", snažíme se dokončit základní síť, kterou Rakušané už dávno mají.

+3/0
18.10.2016 14:34

M28a23r90t33i35n 39Z87e44l10e33n32y 2717500889809

No ale základní siť dálnic je stejně k ničemu, doprava prostě roste, roste....

+1/−1
18.10.2016 14:44

T85o52m63á71š 60M70o92r21a54v12č29í40k 3637896953305

Ale dokončit ji musíme. Vždyť nemáme s tím Rakouskem ani jedno pořádné spojení.

+2/0
18.10.2016 14:46

P26a38v49e39l 15M91a53t64o72u91š85e75k 5250657818494

Mne spíš trápí mizerná spojení (hlavně železniční) v rámci ČR (Praha - Liberec, Brno - Znojmo, Praha - Česká Lípa, Praha - Jihlava - Znojmo, koneckonců i Praha - Brno, vlastně prakticky vše kromě pár vybraných směrů) než nějaká dálnice do Rakouska.

+2/−1
18.10.2016 15:13

T91o14m36á47š 10M27o79r93a56v29č78í78k 3337196563805

Rakušané patří mezi země, které mají nejvíce km dálnic na hlavu, kdežto ČR je na tom relativně bídně.

0/0
18.10.2016 14:42
Foto

L19u36k11á55š 22F49a50t80r 2600198168873

Jo jo, v hodně věcech bychom si měli vzít v Rakousku příklad... dálnice, železnice, zdravotnictví, počet dopravních policistů a respekt k policii, ochota řidičů dodržovat pravidla... hodně příkladů bychom si měli vzít.

+18/−2
18.10.2016 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.