Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy našly pod kolejemi miliardy. Zbyly tam i po prodeji nádraží

Na české železnici začala příprava další velké transakce, která by měla pomoci vylepšit hospodaření Českých drah. Prodej pozemků pod kolejemi Správy železniční dopravní cesty na nádražích. I když měl být nedávno potvrzený převod nádraží z Českých drah na SŽDC posledním takovým obchodem mezi státními podniky, připravuje se už další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L79u73d67ě10k 11Č86e49r15n45ý 4981623107186

Přenos dluhu z pravé kapsy do levé, a neb jak si zajistit malou domů.

0/0
9.11.2016 9:36

O90l59d81ř33i87c87h 83R41y91k74r 6529139240

Teď ještě vzduch mezi pražci a rosu na kolejích a bude to dokonalé !

0/0
27.10.2016 9:56

D86a69n39i65e92l 47A69l52t71m76a44n 3267376668

Myslím, že nejlepší by bylo, kdyby dráhy prodaly veškerý majetek, propustily mašinfíry, průvodčí, výpravčí atd., přestaly provozovat jakoukoliv dopravu a žili jenom z dotace od státu. Na provoz vedení ČD by to přece stačilo. Návrh zmíněný v článku má k tomuto řešení už beztak blízko.

0/0
21.10.2016 10:18

L11a52d54i41s29l36a60v 53J64a96r34o63š 6334549790377

Takže si stát peněženku s dlužním úpisem přendá z levé kapsy do pravé?

+1/0
20.10.2016 15:36

D69a53v22i41d 56S82z22u97s39c20i37k 7408552432542

Teď se dráhy můžou odlužit-nebo snad ne?

0/0
20.10.2016 15:15

J66i86ř45í 39E98r71b47e90n 1583594886457

Ony jsou zadlužené?

0/0
20.10.2016 16:22

M75i41l47o66š 41D81v28o63ř13á68k 8535547136231

az prodaji i vzduch kolem nastupist, tak to bude super...

+1/−3
20.10.2016 13:17
Foto

A44d13a87m 79V26r98a96b20l88i33c 8344827422466

To co ČD tehdy dostaly, by se dalo nazvat slovem kapitál. Takže nic sprostého a žádné okrádání. Každá firma, která začíná, musí mít nějaký majetek, nebo ne?

+3/0
20.10.2016 13:17

J21a93n 33L95u80k51á73š 7407963373192

Az na to, ze oni nezacinaji.

Byla chyba toto nevyclenit do SZDC pri jejim vycleneni z CD, potom by jim stat uz neplatil nic. Navic se ta chyba napravuje stylem porcovani medveda, kdyz CD prodelaji kabat, tak se jim takto soupnou penize. Napred to bylyl koleje, potom nadrazni budovy, ted pozemky. Jo, to musel byt fakt fistron, kdo vymyslel, ze se prevedou koleje a ne pozemky pod nimi.

0/0
20.10.2016 14:43

J76i52ř74í 10E22r83b31e93n 1943834666737

To vyčlenění bylo obráceně - správce SŽDC s.o. je právním nástupcem unitárních ČD s.o., zatímco dopravce ČD a.s. je nový podnik.

0/0
20.10.2016 16:24

M59i61r78e55k 51Z16á64v34o94d70n33ý 7402177860128

Sice budou soukromníci naštvaní, ale tak či tak pro cestujícího je to dobře :)

+1/−1
20.10.2016 12:09

E79m71i26l 17M93i20n37á50ř 7970849369667

Ale já jel vlakem za posledních 30 let jednou. Proč si bude stát kupovat z mých daní pozemek, který mu už patří?

+3/−1
20.10.2016 12:23

M39i38r97e74k 71Z60á42v53o49d39n45ý 7182167110658

Však o Vás se tady nikdo nebaví. Já se bavím o cestujících :)

+1/−4
20.10.2016 12:24

M84a46r45e87k 97Š42e21s15t86á11k 4725391326601

Pak běda, jak budete kecat do něčeho jiného, třeba do sociálních dávek :-P. Ale vážně, jaký prospěch to pro cestujícího bude mít?

0/0
20.10.2016 12:29

M76i52r88e21k 76Z66á58v33o19d90n86ý 7672567650708

Třeba se jednou dočkám, že budou i k nám jezdit jiné vozy, než ty ze 70. let minulého století :))

0/0
20.10.2016 12:31

R65a24d50i18m 73Š91o62l10c 1515245605514

Hasiče jsem nevyužil za můj výdělečný život (18 let) ani jednou. Proč je platím ze svých daní? [>-]

+3/0
20.10.2016 13:08

R37o35m45a48n 10P65o10l59á27č67e51k 5566779565

K tomu přidejte peníze z povinného ručení; -)

+1/0
20.10.2016 13:16

J93i59ř76í 40E41r70b54e90n 1463914976477

On to totiž ten stát prodává a kupuje sám sobě. ČD a.s. jsou ve 100% vlastnictví státu, stejně jako SŽDC s.o.

0/0
20.10.2016 16:25

J69a60n 34V38o38j68t48í41š22e83k 6192351855176

Protože právně mu nepatří. A pokud přistoupíme na vaši logiku, tak dnes má stát pozemek i peníze a po transakci bude mít taky pořád obojí, takže nechápu, co vám vadí. Vaše daně se nikam neztrácej.

0/0
21.10.2016 17:23

D39a97v29i18d 46P92e24c24a 1245314681806

Skutečně zde vládnou socialisté kteří nám vyrostli na kritice kuponove privatizace? Tak kde se stala chyba?

+1/0
20.10.2016 12:03

J68a69n 15L45u36k97á78š 7497403713312

Chyba se stala za vlady Mirka Topolanka, kdy bylo SZDC vycleneno ze statniho podniku CD. Uz tehdy se mely do SZDC prevezt koleje, nadrazi a pozemky pod nimi.

+2/−1
20.10.2016 12:09

M57a28r20e44k 92Š47e67s72t69á11k 4425511466541

Jste si tím jistý? V článku se píše, že se tak stalo v roce 2002, Topolánek vládl od 2006...

+1/0
20.10.2016 12:33

M52i77c83h32a47l 90P52a68l68e63č13e15k 2241148692934

i prd, k rozdělění došlo 1.1.2003, vymyslela ho vláda M.Zemana za podpory V.Klause v době největší lumpárny v dějinách naší politiky - Opoziční smlouvy.

0/0
20.10.2016 12:38

D24a85v80i78d 18P73e52c55a 1555514541296

Historicky je důležité hlavně to dnešní porcování medvěda, než původní bohulibá myšlenka, která má původ v EU. Podle ní nesmí dopravce vlastnit infrastrukturu.

0/0
20.10.2016 13:34

J35a39n 32L24u62k66á51š 7747403573872

To sice ano, ale k vlastnimu prevodu pravomoci a majetku na SZDC doslo az na zaklade rozhodnuti vlady v roce 2007 a nasledneho zakona schvaleneho roku 2008. Tehdy vladl Mirek Topolanek.

+1/0
20.10.2016 14:40

D13a61v93i24d 15P29e88c76a 1735574821306

Neoveruji Vaši informaci, ale docela se v té podpoře zvesela pokračuje.

0/0
20.10.2016 15:50

K63a42m71i11l 95Š31t42ě77p27á65n23e45k 9536109453

Me by jenom zajimalo, jak na tom budou CD za 5 let.Neni tu zadna vize nebo ji nikdo alespon nenastinil. Jak ma vypadat zeleznicni trh po tomto vsem?

0/0
20.10.2016 12:03

D62a48v73i21d 16P21e33c86a 1635124531636

Jen jestli nerozhoduji lidé, co mají dva roky do důchodu. Český folklór.

0/0
20.10.2016 12:04

M78a81r92t70i98n 71K95a60r23á66s45e19k 9968223908738

No co, casem se slouci CD a SZDC, nasledne se zalozi SZDC2, ktere od CD koupi koleje, nasledne nadrazi a pak pozemky, cimz se zafinacuje dalsi fungovani CD....

0/0
20.10.2016 12:14

V66i18k92t78o52r 80S24o64u66č46e58k 42S98t 6409279473279

Platilo nájem SŽDC za využití pozemků pod kolejemi?

0/0
20.10.2016 11:58

V48í49t 17K28r93e27i84s40i43n10g53e51r 2602300419531

Kdyby to náhodou nestačilo, Šlajs ví o lokomotivě.

www.meteleskublesku.cz

+6/0
20.10.2016 11:38

Š25á92r84k59a 72M48a23t24y55á21š65o72v65á 1421755482969

to je bordel.....

+2/−1
20.10.2016 11:37

J68a89n 93C96e56p81e77k 1584786970

Mě fascinuje, jak se tu každý ohání, že jsou ČD akciovka a že se musí chovat jako řádný hospodář, tudíž převádět nic zadarmo nemohou. Pak se zeptám, proč se ČD nechovají i jako řádný hospodář ve výdělcích, výsledcích, zaměstnávání xy tisíc lidí i na čištění výhybek, obrazně řečeno? A druhá strna mince, proč nepožadujete chování řádného hospodáře po SŽDC? Ty musí mlčet a ČD dotovat, já vím.

+3/−1
20.10.2016 11:09

M38i63r44e35k 92Z43á49v23o79d53n97ý 7142337930948

Jen drobnost. SŽDC nikoho nedotuje :) A lidé na čištění vyhýbek jsou také potřeba (i když ty asi nemají, když je to záležitost SŽDC)

+2/0
20.10.2016 12:22

J61a31n 61V51o64j94t12í83š61e65k 6332831715466

SŽDC není akciovka.

0/0
21.10.2016 17:26

S43t16a61n43i84s77l88a62v 76R26o59s84e87c76k44ý 9725749931429

A co takhle jednoduše provézt brzúplatný převod, když jsou oba podnbiky státní.

+2/−1
20.10.2016 11:00

M74i94r39e23k 63Z75á24v76o96d20n50ý 7302957150168

Nejsou oba státní. Jeden je státní, druhý je akciovka :)

+2/−1
20.10.2016 12:22

A28l20e23x 35G44r40e27g44o71r 9754632862599

Jo ale oba patří státu

+1/−1
20.10.2016 12:25

M39i18r66e33k 57Z88á41v33o79d40n46ý 7662867660488

No to ano, ale postupovat se musí podle zákona...

0/0
20.10.2016 12:42

J41i80ř21í 52E66r77b62e18n 1383434766967

Váš návrh je sice naprosto logický, jenomže právníci by z vás za takový postup stáhli z kůže. I akciová společnost se 100% státním podílem se musí chovat úplně stejně jako ryze soukromá a.s.

0/0
20.10.2016 16:28

A13l29e74x 35G13r45e15g20o73r 9624602872729

Ale vždyť já to nepopírám. Bylo to jen konstatování skutečnosti.

Vlastně je to jedno, jestli to zaplatí nebo bezúplatně převede. Pořád je to z levé do pravé kapsy.

0/0
20.10.2016 18:24

M34a74r80t52i36n 67Š95u98l46c 2337289180855

V tomto ryze českém případě a v této konkrétní době spíš z levé kapsy do levé kapsy...

0/0
20.10.2016 23:21

J33a50n 11V73e89r35n54e69r 8663967753946

Já myslel, že i za mezery se platí.

0/0
20.10.2016 10:56

J41a56n 22V14e86r52n18e85r 8773857343366

To patřilo jinam.

0/0
20.10.2016 13:20

M50i42r44e39k 73K84o20v88a11c62i44k 5401291471187

Nejsou to ty miliardy, co povídal Andrej, že je stačí zvednout ze země? ;-)

0/0
20.10.2016 10:52

J90a31n 74V58e78r49n95e23r 8633187553386

Kdepak, u těchto se musí nejdříve nadzvednout koleje.

+3/0
20.10.2016 10:54

J46a49n 32V60e96r10n68e39r 8593617683586

A 10% nálezné určitě nebude k zahození ;-D

+1/0
20.10.2016 10:51

H76a95n23a 60D10o36s73t95á95l31o42v37á 1979454370224

;-D

0/0
20.10.2016 11:18

R86o33m88a11n 36P44o87l37á14č61e74k 5116689855

Možná by stalo za to zjistit si info o jiných státních drahách...

Ono i slavné a luxusní DB docela pouští německému státu zilou. Viz zpráva o injekci 1 v řádech mld.

Francie v tom má taky slušný bordel viz vlaky co se nevešly k nástupišti.

A to budou jenom vrcholky ledovce.

Takže chápu že leti nadávání na ČR,ale ono jinde to není o moc lepší...

+4/−2
20.10.2016 10:45
Foto

P48a41v54e78l 44M28a49k69o48v66e22c 8348945191

"...jinde to není lepší.." Ale je rozdíl, když špatně hospodaří bohaté Německo nebo Francie, které jsou schopny nabídnout cestujícím i VRT, oproti chudé, rozkradené ekonomické kolonii, kde srovnatelná úroveň železniční dopravy ještě nedosáhla prvorepublikové výše...:-(. Ještě se můžeme uklidňovat, že v Indii, Bangladéši, Pákistánu nebo Středoafrické republice je to mnohem horší...

0/0
20.10.2016 14:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.