Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak jezdí letos Češi: přibývá lidí v metru, ubývá jich v autobusech

Relativně levné tankování a také problémy se zácpami ve velkých městech mění zvyky Čechů v cestování veřejnou dopravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a20n 36H60u96r26k24a 7310436896947

asi jsem v jiném Práglu...po novém jízdním řádu autobusem se nedá cestovat a ani tramvaj nemá alespoň pohodlí sardinek v puchu a oleji...přecpáno a spoje překombinované nenavazující do Jihlavy dorazím dříve než strávím čas v dopravě do práce...paradox

0/0
26.10.2016 7:09

F68i86l97i25p 56S51m67o97l74a 9847578571527

Cim dal vic nerad jezdim autobusem. Bohuzel cca tretinu republiky ovladla Arriva se svymi autobusy, ktere maji to nejlepsi davno zasebou. Kdyby se do vozoveho parku investovalo vic (a ne tak, ze se koupi vyrazene autobusy ze zap. Evropy), mozna by lide jimi jezdili casteji.

+1/0
20.10.2016 23:27
Foto

R94o67m53a47n 86K46o92z72e48l 4287536343424

To ČSAD Vsetín je jiný kalibr.....nedávno tu měli i takové fosílie.

http://seznam-autobusu.cz/vuz/32305

http://seznam-autobusu.cz/vuz/32243

0/0
21.10.2016 19:09

P34e25t13r 71B77á48č79a 8455766865485

Autem samozrejme, jak jinak, do niceho jinyho bych nikdy nesednul.

+1/−5
20.10.2016 15:08

M36a91r13t37i46n 95R17u61z77i17c11k58a 1702828566527

Kdyby si ty lidi na jezdicich schodech stoupali do dvou rad, nezdrzovali bychom se dole tolik cekanim...

0/0
20.10.2016 14:08

M12a31r29t67i53n 90K24u27b51í94k 9137169196763

Například v Řevnicích jezdí čím dál víc lidí autem k vlaku, parkoviště kapacitně nestačí, zvyšuje se přeprava na lokálních tratích. Bohužel na trati Zadní Třebaň-Lochovice, která ústí do příměstské tratě Beroun-Praha je stále špatný jízdní řád, ta trať by měla jezdit v hodinovém taktu, ne že nejede vlak někdy i tři hodiny. Kolem se přitom staví satelity-např.Liteň u nádraží i jinde u Všeradic,Hostomic. ti lidé pak jezdí do autem do Řevnic a celé město nemá kde parkovat.

+3/0
20.10.2016 13:29

B16l28a79ž15e20j 93M42o64t35y52č21k91a 8557347335650

váš problém má bohužel v okolí Prahy každý;-) Politici by se měli zamyslet.

+1/0
20.10.2016 14:09

M41i87l30a95n 77V23o56l28e93k 5459773856849

Zamýšlet se mohou, ale fyzikální zákony stejně nepřekonají. Hlavní nesmysl je v tom stěhování do pražské oblasti a soustředění kanceláří kolem centra Prahy. Už před 25 lety mi říkal kolega, pracující v té době v NY, že tam šéfové tráví spoustu času na cestě do práce a zpět, ale že v těch autech pracují. Od té doby technika a komunikace výrazně pokročily a stejně se pořád musí všichni scházet v 'business centrech'. Proč? Stejně tam jen žvaní a posílají si prezentace nebo tabulky v excelu, tak proč to nedělají z domova?

+1/0
20.10.2016 15:48

M50a92g10d51a11l11e82n78a 65H71r61o19n46o95v76s56k61á 3440892934859

Líbí se mi to video. A proto do beztak úzkých chodeb pusťme ještě další stánkáře. Vedle té čokolády by tam mohli prodávat třena sušené ovoce.;-€

+3/0
20.10.2016 12:29

P63a25t84r23i98k 91E70g61e20r 2748260569781

Nevím teda jak v jiných českých městech tam si myslím, že vedou spíše autobusy. Třeba zajímavé je, že v Chomutově se zvažuje o zrušení autobusů, přitom na tramvaje je město připravené a určitě by to bylo pro město zajímavější. Ostrava by mohla vybudovat podzemku Vítkovické metro již existuje, tak co ho takhle rozšířit? Či uvažovat od podzemní tramvaji? Takto by mělo přemýšlet více měst. V Praze se navíc chystá výstavba nových zastávek na železnici. ROPID chce do vlaků dostat i cestující z Prahy. Místo metra D mají cestující využít z hlavního nádraží vlak který jede přes Bráník, Modřany, Zbraslav do Černošic.

0/0
20.10.2016 12:15

J83i59ř21í 49J54o33z49a 3868753250671

Vaše informace týkající se Chomutova jsou velmi mylné! O zrušení trolejbusové dopravy začalo uvažovat jako první město Jirkov. Jirkov má společný dopravní podnik s Chomutovem a obě města jsou propojena trolejbusovou tratí. Následně na to, Chomutov začal jednat o tom zda má cenu provozovat trolejbusovou dopravu jen na svém území. Chomutov dal trolejbusům zelenou a zastupitelstvo města Chomutova rozhodlo, že trolejbusovou dopravu zachová, i kdyby Jirkov ji zrušil. Jirkov však po pár měsících couvnul a dnes mluví o tom, že trolejbusovou dopravu nejspíše zachová i do budoucna. Ke zrušení trolejbusové dopravy na území Jirkova mělo dojít k 1.1.2017. Trolejbusy měly být nahrazeny autobusy na CNG. Vaše informace o zrušení autobusů je tedy mimo realitu.

O tramvajích se v Chomutově - Jirkově uvažovalo. K 1. červenci 1989 byl zřízen Dopravní podnik města Chomutova, jakožto investorská organizace výstavby tramvajové rychlodráhy mezi Chomutovem a Jirkovem a následným propojením do Mostu. Na stavbu tramvaje bylo dne 10. dubna 1991 vydáno stavební povolení, ale k nevůli obyvatel se projekt nerealizoval. Do dnesšních dnů se zachovali v ulici Dvořákova v Jirkově i panely určené na pokládku tramvajových kolejích. V Mostě jezdí tramvaje do dnes a to i na meziměstské trati z Mostu do Litvínova, nyní se chytá projekt ne modernizaci meziměstské tramvajové tratě z Mostu do Litvínova, kdy zároveň dojde ke zvýšení cestovní rychlosti z nynějších 60 km/hod. na 80 km/hod. Předpokládaná cena by měla činit 500 miliónů korun.

+1/0
20.10.2016 15:23

P85e40t27r 79N70e42c11h87a90n98i86c76k24ý 7383126188210

On by se možná zvedl trend dojet k metru nebo vlaku a dál metrem nebo vlakem, ale to by u toho metra nebo vlaku muselo být parkoviště

+14/0
20.10.2016 10:54
Foto

M26i54l96o45s62l66a22v 27Z45í21t88k65a 8530974867980

Ano, zvláště u vlaků je toto relativně snadné a levné řešení, jak dosáhnout zvýšení počtů cestujících v příměstské dopravě. Parkoviště a stojany na kola na každé zastávce jsou nutností.

+5/−1
20.10.2016 10:57

J26á36n 67K74o90t89ú76č 2726384648796

Tento trend tu už je a stále je na vzostupe, ale samozrejme máte pravdu, treba zlepšiť parkovanie. V susednom Rakúsku je snáď v každej dedine oficiálne P+R parkovisko pri stanici. Za hranicami Viedne je to dokonca zadarmo (akurát tam auto nesmie zostať cez noc, za to je pokuta).

+3/0
20.10.2016 11:46

M95i81l95a20n 52Š24v38a69g30r28o32v32s73k15ý 9612359305228

U nás v Trutnově Češi autobusy neopouští.

+2/0
20.10.2016 10:42

P31e47t11r 10N77ě96m11e43c 4425302362777

ani na zastávce?

+9/0
20.10.2016 10:58

P34e16t96r 86B25á45č48a 8115466505255

v poradku.

+1/0
20.10.2016 15:08

P37a65v80e93l 14Ř93a68p38e63k 7552606179275

Pokud vynechám účely jako je zásobování či přeprava materiálu, tak automobil v hustě obydlených oblastech s dostupnou veřejnou dopravou se postupně stane výsadou lidí spíše z nižších vrstev, spíše méně chytrých a hlavně těch, kteří nejsou schopni plánovat a uspořádat si život.

Automobilismus jako stěžejní přepravní systém je třeba postupně zavrhnout, neboť je to zastaralý systém s příliš velkým nárokem na prostor a příliš obtěžující život všech lidí okolo. Za celou éru automobilismu nebylo představeno žádné účinné řešení těchto problémů, naopak je situace čím dál horší. Nevěřím ani v průlom v podobě samořídících aut.

+5/−6
20.10.2016 10:36

M77i95c13h97a18e18l 81C17h43a52r92v26á35t 9859898253862

Kdyby bylo metro i v jiném městě tohot ostátu, tak ano, ale nebylo by lépe místo souhrnného označení to upřesnit na Pražany? 8-o

0/−9
20.10.2016 9:17

F29i75l79i32p 72V43o96k13u96r49k73a 8905712310734

Jistě, metrem jezdí jen pražani. 8-o

+2/0
20.10.2016 9:43

L98u78k18á28š 42Š49m91a37h68e17l 2937234862774

Já nejsem Pražan (ani do Prahy nedojíždím za prací), ale přesto už jsem letos asi 20x jel metrem.

+4/0
20.10.2016 9:55

J77i17ř78í 22S76t36e83h36l94í15k 9627166945202

To se máš čím chlubit.Na malou stranu chodíš kolikrát,ať víme všechno

+1/−3
20.10.2016 12:04

R68o17s25t70i31s29l26a55v 76C70i82b46u36l47k20a 2249789290194

Nejsem Pražan, nepracuju v Praze, a přesto mám Lítačku, protože i na těch pár dnů v měsíci, kdy v Praze jsem, se mi vyplatí. Nemusím trčet v zácpách a pak ještě řešit neřešitelné parkování.

+9/0
20.10.2016 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.