Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za zchátralé hlavní nádraží mohou České dráhy, tvrdí Grandi Stazioni

Za špatný stav Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží mohou podle společnosti Grandi Stazioni České dráhy, které budovu dlouhodobě vlastnily. Firma, se kterou nynější majitel nádraží, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), neprodloužila nájemní smlouvu, se také ohradila proti tvrzení SŽDC, že prodloužení smlouvy nedoporučil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a88n 38C88e35p26e90k 1634326590

To nikdo nerozporuje, ale za to, že jste to 13 let neopravili, za to můžete vy.

+1/0
24.10.2016 9:40

K25a20r74e76l 90D12r94d57a 6474232567

Že by zase Jančura se Student Agency? Dlouhodobě kritizuje protěžování národního dopravce ČD. Po slavných volbách mlčící české bolševické většiny, se k moci dohrabal Babiš a snaha zlikvidovat postavení národního dopravce ČD se stalo vládním programem. Profitovat z toho budou soukromí dopravci.

Proti se postavila třeba Kovalčíková z ČD, v únoru 2016 jí zlikvidovali a mafiánskému převodu českých nádraží na SŽDC už nic nebránilo.

Ve stejnou dobu probíhalo 40 jednání s Grandi Stazioni o prodloužení smlouvy. Mělo se jednat o formalitu. O deklaraci dobrých česko-italských vztahů. Zrekonstruované nádraží kdysi otevíral Klaus s italským prezidentem. Šlo o dohody na nejvyšší úrovni. Zeman při své orientaci na Putina, očividně na nějaké dobré vztahy s Itálií kašle. ČD pak záměrně tahaly Italy za nos a vedly jednání tak, aby k uzavření smlouvy nedošlo. Jednání skončila snahou smlouvu neprodloužit, ale přejít na jinou formu spolupráce. Třeba Italům ponechat obchodní centrum na Hlavním nádraží na 5 let a nechtít rekonstrukci historické budovy.

Italové to vidí jako podvod na české straně a nedodržení původních dohod.

Nedokončená rekonstrukce je v podstatě průhledná lež. Protože Italové fakticky zastavili práce na rekonstrukci pro dlouhodobý nezájem na české straně, kdy Češi již chystali ukončení spolupráce.

Grandi Stazioni stanovila vynaložené náklady na 850 mil. Přitom obchody na Hlavním nádraží vydělávaly cca 50 mil. ročně. Nyní budeme Italům odvádět zisk z Hlavního nádraží po dobu 17-20 let, aniž z toho budeme mít v Česku přínos. Naopak stát sem bude muset nalít peníze daňových poplatníků. Rv

Tak snad, budou zde více jezdit žluté vlaky a diskuse budou plné fandů, jak Jančura a Babiš umí skvěle podnikat za své. ;-D

+1/−2
22.10.2016 13:03

V35í48t 26B57r25z31o55b29o56h76a16t49ý 7810412633411

Rozdělení ČD na dva dopravce a převod majetku na SŽDČ inicioval Babiš? - vždyť to je záležitost roky stará a započala ještě za doby, kdy většina národa nevěděla kdo nějaký Babiš je. Mimochodem, rozdělení ČD je veskrze dobrý nápad, jak z hlediska organizace, tak financování, problém je, že rozdělení bylo započato velmi špatně, dlouhou dobu se táhne a celá tahle tahanice má jen ten důvod, nalít do ČD peníze, které by jinak ČD nemohly získat.

Co se týká hlavního nádraží, tak je tu směrodatné, zda smluvní strany dodržely podmínky smlouvy - pokud nedodržely, tak nejenže není důvod pokračovat ve spolupráci, ale ČD, respektive SŽDČ by byly hlupáci, aby v takové spolupráci pokračovali. Ovšem pokud Italové podmínky dodrželi, jistě uspějí u případného soudu. A opravdu nevím co jste mínil tím hloupým zatahováním prezidentů a nějakých italsko-českých vztahů, co to má společného s tím, zda byla či nebyla dodržena smlouva?

+2/−1
22.10.2016 13:39
Foto

J88a28n 68Č73e38r77m81á93k 4379928355137

velmi dobře napsáno... Také si myslím, že kvalitu smlouvy a její obsah i na ni navazující obsah jejího (s)plnění zhodnotí soud a rovněž si myslím, že rozdělení ČD byl prozíravým a nutným krokem pro budoucí a vůbec možné fungování železnice a konkurence na ní...

0/−1
22.10.2016 13:52

K15a86r63e63l 58D58r18d49a 6214402197

Myslím, že já o koze a vy pánové o voze. Teprve letos se rozčísl "odprodej" budov nádraží a pozemků na SŽDC za cenu poškozující ČD. Vyhazov Italů je jen jeden z průšvihů, co "privatizaci" těchto majetků provází. Chystá se obchodování s majetky železnice, na kterých SŽDC a její "kamarádi" budou vydělávat. Jsou to akce pod Ťokem a Babišem.

Smlouva je jen cár papíru, který umožňuje různé výklady. O to ať se hádají právníci. Mnohem podstatnější jsou vztahy dík kterým se ta smlouva uzavřela. Faktem je, že za Klause Česko tady stálo o spolupráci s Italy. Došlo ke změně českého postoje. To je to podstatné. Podle mě, takto u nás dopadá kultura Zeman - Babiš. Nic jiného. A tady aplaus ve stoje, nad českým lhaním a další zlodějnou. ;-)

0/0
22.10.2016 21:27

V94í45t 43B75r81z18o69b91o45h37a69t16ý 7390772483271

Pokud vidíte privatizaci někde, kde ani nemůže existovat a je-li pro Vás smlouva jen cár papíru, tak to dost vypovídá o informační hodnotě Vašich příspěvků.

Prodej nádraží a pozemků je defakto formální akce mezi dvěma společnosti vlastněné státem a narovnává špatný stav vzniklý v roce 2003 při založení SŽDC a následně zpackaný prodej (mimochodem hodně předražený prodej) v roce 2008. Zákonně samozřejmě tyto prodeje jsou v pořádku, pro majitele těchto společností - tedy ČR jsou ovšem krajně nevýhodné a obávám se, že jediným jejich důvodem je způsob jak nalít do ČD legálně další peníze..... SŽDC mělo zkrátka vzniknout vyčleněním z ČD již v roce 2003 včetně všech majetků (tedy bezplatně) a žádné tahanice, které tu léta vidíme by nebyly.

Slouva je naopak dost závazný kus papíru a pokud docházelo k neplnění, tak je povinností dobrého hospodáře ji vypovědět. ČR s Itálií nemá žádné nadstandartní vztahy, které by tímto měli být pošlapány a to že si v roce 2011 potřásli na nádraží rukou prezidenti těchto zemí na tom absolutně nic nemění.

+1/0
22.10.2016 22:15

K57a65r31e30l 31D94r52d24a 6694232527

Převod na SŽDC provázela hláška, že se SŽDC bude zbavovat nadbytečných budov a pozemků. Že budou obce moci zakoupit svá zchátralá nádraží a dát si je dohromady. Jsem zvědav, zda bude SŽDC prodávat za ceny, za jaké nakoupila od ČD. Také jde přece o převod mezi státními organizacemi. ;-D

Podle mě je tady plán, jak vydřít ze státní kasy pro SŽDC co nejvíc peněz. Proto je ta rvačka, kde se vyhazují manažeři ze svých pozic. Proto je zde kauza s Grandi Stazioni... Nebo mám začít věřit na upřímné a nezáludné jednání v české politice? ;-D

0/0
24.10.2016 9:37

V90í32t 32B23r29z57o18b73o38h94a11t10ý 7850662103891

SŽDC nechť se zbavuje čeho chce, jestli nakoupily majetek v hodnotě 3miliard za 12miliard, tak téměř určitě se toho majetku nezbaví dráž než koupily, ano současný prodej už tak (ne)výhodný nebyl, i tak ale obce pravděpodobně nedají závratné sumy za ruiny tím spíš ne soukromník. Apropo nepsal jsem o státních organizacích ale o státních společnostech, kdy jedna vznikla odštěpením z druhé, kdežto majetek, na kterém má hospodařit se do ní nalil za pomocí odkupu nikoli v rámci štěpení, což je takové prazvláštní a byť je právně v pořádku, tak je pro vlastníka (ČR) defakto nevýhodné. Převod mezi společností (byť státní) a obcí už je něco jiného (zejména právně) a tam spekulovat o ničem nechci.

S Vaším posledním odstavcem se dá docela souhlasit, leč i přesto věřím, že kdyby v Grandi Stazioni více dbali na dodržování smlouvy z jejich strany, tak by je nešlo tak jednoduše vyšachovat.

0/0
24.10.2016 9:50
Foto

J75a44n 79Č34e85r19m41á59k 4839898205877

jak lze změnit nádraží v jeden velkej market!!! Není kam sednout, není se kde najíst za normální cenu, není si kde odpočinout... Zato si tam můžete koupit luxusní boty, oblek či zlatý šperk... Františku Josefe, ty to vidíš!... 8-o;-D

+3/−2
22.10.2016 11:08

K10a92r28e15l 68D65r77d68a 6224242507

Bufáče 4. cenové naštěstí pro většinu společnosti skončily tak před dvaceti lety. To co je dnes na Hlavním nádraží jsou normální nízké ceny odpovídající současné době. Že Vy jste zaspal někde v mléčném baru, je Váš problém.

Dejte si příště do torny chlebovou pochoutku. (Slabý plátek chleba mezi dvěma chleby.) Tu si snadno připravíte doma a budete na své cenové úrovni. Rv;-D

Kde jsou tady luxusní boty? CCC? Cože? Chápu, Vy máte boty za 110 Kč od Vietnamců z plastu a notně páchnoucí.

A když tady byla kdysi dávno hala plná laviček, tak na nich bydleli bezdomovci a asociálové Vašeho ražení. Normální člověk si neměl kam sednout, dnes má.

(Chce to modlitbičku, aby katolíci lhali o něco méně.) ;-)

0/−2
22.10.2016 13:17
Foto

J57a30n 14Č19e32r55m65á44k 4629308145757

myslím, že se tu nebudeme vzájemně urážet, co říkáte?!!!!!!

+1/0
22.10.2016 13:48

K79a88r88e66l 81D90r72d38a 6394462307

Není to myšleno jako osobní urážka, ale jako výsměch a satira Vaší nepříliš chytré úvahy. Pomlouváte to, co tady funguje a jde v Praze o naprosto běžné služby, jak kvalitou, tak cenou. Chodím sem nakupovat.

Pokud SŽDC vyslyší podobné připomínky, bude to pro zdejší prostor a okolí katastrofa. Nejste tady s podobným pohledem sám. Rv

0/−1
22.10.2016 21:12
Foto

J73a45n 75Č95e40r29m88á40k 4769618925317

opravdu nevím, zda máte v Praze málo marketů či restaurací. Já jako balík z venkova jedoucí do Prahy pár krát za rok nijak netoužím kupovat na "Hlaváči" boty, či chodit na obědy. Ovšem párek by třeba někdy bodnul a pravidelně by se hodila lavička při čekání na spoj... Stejně tak by nezaškodily dobře viditelné info tabule, věstníky o odjezdech vlaků a také mít pokladny tzv. na ráně a ne je ukrýt někde v suterénu...Pokud to je však takto, tak spolu s mizernými přípoji vlaků a 50 tarify jízdenek jež za slušnou cenuá je nutno pátrat "půl dne" na netu tak ať se tedy páni dopravci nediví, že jedu raději autem...

+1/0
22.10.2016 22:41

K13a80r98e18l 14D27r54d57a 6664942267

Zrovna tady je "slušné obchodní centrum" docela vhodné. Pak jsou varianty: projít Václavák, jet tramvají či metrem na Národku do My, jít či jet na Náměstí Republiky. V Opletalce máme byt. Vše mimo Hlaváč je docela z ruky.

Bílá labuť zkrachovala a po otevření Florentina se Poříčí teprve probírá ze sna. Kotva zkrachovala. Rekonstrukce tramvajové trati v Jindřišské patrně přivodila její krach. Senovážné se právě stalo posprejovanou dírou vlastněnou Rusy, odkud slušné obchody utekly. A Masaryčka je roky českou ostudou dirigovanou Pentou. Závěry socialismu.

Tak tedy díky, Italy jsme zatratily, i Opletalce a Šervůdu bude vládnout rusko-česká pakultura. Rv

Jinak je Vám tedy stav Hlaváče naprosto ukradený, jste tady jednou do roka, ale neváháte to tady shazovat a komentovat. Trapné. Rv

0/−2
24.10.2016 9:31

J48a26n 78V98o95j77t49í84š21e21k 6102401735566

Nechápu, kde se furt berou tyhle zkazky o luxusních obchodech. Furt všichni kvičej, že na nádraží (Václaváku - totožnej případ), jsou jenom luxusní obchody pro turisty, a ony tam jsou přitom obchody, kde se za pár stovek kompletně oblíknete. Že vy jste do nich ani nevlez, co? A jídla tam je všude spousta. Je tam normální fastfood, normální supermarket (a to se na českejch nádražích jentak nevidí) a dvě normální restaurace. A oblek teda úplně nevim, kde byste tam chtěl kupovat.

+1/0
24.10.2016 0:24

V59á34c24l72a88v 36P24u85l66e84c 7848813826685

my nemáme vlastní stavební firmy ?? proč zrovna Itálové?

0/0
22.10.2016 10:06
Foto

J21a83n 87Č62e77r29m36á78k 4619308915627

tedy sorry, ale vy si snad myslíte, že to dělají italští stavební dělníci?... ;-D;-D;-D

0/0
22.10.2016 11:04

L37u75k81á20š 12S49e35d61l53á92č39e83k 1773677117610

Já jsem rád, že se u nás Svinovské nádraží podařilo dát do pořádku a po modernizaci vypadá docela dobře. Přeji Praze, aby se jím to taky povedlo, protože je to na trati, kde Pendolino má hlavní zastávku, stejně jako je pro Ostravu důležité nádraží Ostrava Svinov.

+3/0
22.10.2016 4:37

M58a92r23e24k 94V80e73s36e32l47ý 1617538290794

Ty jo, to jsou krasne prostory. Doufam ze se je za par let az budou zrekonstruovany podari vyuzit smysluplne. Na jednu stranu, aby tam nebyl nejaky cirkus s hromadou obchodu, na druhou stranu nejaka galerie, kam by nikdo nechodil by taky nebyla stasne reseni. Skoda, ze neni potreba rozsirovat nadrazi jako takove. Nejvic by se mne tam libil prodej listku a cekarna. Tedy to k cemu to bylo kdysi vybudovano.

+1/0
21.10.2016 23:57

M72a93r80e36k 98P47a14w 3561824445565

Jak dlouho ještě budeme západním firmám naivními přispěvovateli zisku? Grande Stazioni, Veolia, JCDecaux, Erste, Societe Generale... všichni námi pohrdají, dělají tady věci, které by jim doma nikdy nepovolili, vyvádějí z Česka desítky miliard a my je necháme a neumíme se bránit.

+8/0
21.10.2016 22:45

J30i24n27d53ř13i84c20h 28M74o30r67á16v77e67k 56M 3125553865646

Jasně taloši budou házet špínu na ostatní jen ne na sebe..Asi jako v politice..My jako ODS nic, za to můžou ostatní, kdo zadlužil ČR...Trocha sebereflexe by neškodila..

+1/−1
21.10.2016 19:51

J87a80n41a 73H30o45r13á50č68k62o57v12á 5206782668730

Nevtahujte politiku kde není a nevnucujte při tom svůj politický názor jiným.

0/0
22.10.2016 0:48

J65i55n81d29ř61i51c35h 54M59o14r86á13v67e51k 45M 3575683275566

Máte pravdu, to není potřeba..Všichni vědí, kdo ČR zadlužil..

0/0
24.10.2016 7:34

L74u88c50i96a18n 10P43a51p64a26z27i57a37n 5204927901565

A jinou pohádku nemají? Probudili se ze sna?

+4/0
21.10.2016 19:27

M72a67r12t46i55n 86H24o26u57b98a 6823261279988

Jedine, v čem mají pravdu, ze čas schůzek se domlouvá, ne diktuje.

Na druhou stranu měli dost času na schůzku reagovat

+3/0
21.10.2016 19:15

P43a91v31e91l 84Š25e58v73č28í28k 6980705379410

To zchátralé nádraží by se mělo především přemístit a pár kilometru jinam. Opravovat zavedené nádraží na tradičním místě není systémové. Je třeba jít s dobou a inovovat. Na místě původního nádraží by mohla vzniknout zelená zóna a cyklostezky s přiléhajícím obchodním areálem.

Stejně, když jsem omylem přes pražské Hlavní nádraží cestoval, měl jsem především pocit, že koleje a pokladny jsou tam nadbytečné a zabírají místo obchodům plných úžasného zbožíčka.

+1/−2
21.10.2016 19:15

J56i58ř91í 74E60r87b84e11n 1253204296117

Chybí vám tam ironický smajlík ;-)

0/0
24.10.2016 7:49

P36e80t59r 10K60o34v46a27ř83í64k 1161283189747

„Špatný stav Fantovy budovy je jednoznačně zaviněn jejím vlastníkem, který nechal budovu chátrat desítky let v rozporu s povinnostmi, které mu ukládá zákon o památkové péči,“ uvedla společnost Grandi Stazioni.

To je možná pravda, ale co to má tato firma co komentovat? Ona právě podepsala smlouvu o rekonstrukci tohoto zchátralého stavu, kterou neprovedla. Tečka.

+11/0
21.10.2016 19:12
Foto

I96m98r48i82c46h 83S59u81c68h98a17r17s65k38ý 8246413765211

To je tak typicky Italské :-PRv a proto by měly České dráhy zaplatit srdce rvoucí článek do všech Evropských novin o nedůvěryhodnosti Italů ;-)

+1/0
21.10.2016 18:57

T71o83m88á77š 23H28o67l73e33k 5205570901527

To je ale italská drzost a arogance ! Oni podepsali smlouvu kde se zavázali zchátralý objekt zrekonstruovat. Nezrekonstruovali ho a jako důvod uvádějí, že objekt je zchátralý. Jsou to šašci.

+24/0
21.10.2016 17:58

V73l66a84d90i85m61í41r 72F44i51b53i21g60e92r 5524681181134

ČD se nestaralo, to je pravda ale Grandi Stazioni se zavázalo, že to komplet opraví do 10 let. Dostali 13 let. Opravili to co nese prachy a ten zbytek jen tak šmrdlali a doufali že to vyhnije.

+23/0
21.10.2016 17:48

J51i87n93d55ř33i85c29h 85M30o25r71á60v48e33k 77M 3555423505796

Tak jak jinak, prachy prachy prachy..Grande brečí, když jim má stát legálně sebrat něco na co se vykašlali a oni by za to měli platit..Bude soud, ale osobně si myslím, že jim to prodlouží..

+1/−1
21.10.2016 20:04

J47a37r79o44s47l36a42v 44H66l61a34d24í15k 6248178168138

Hlavně aby toto rozhodnutí české dráhy nestálo daňového poplatníka miliardy

0/−1
21.10.2016 17:46

L57u27k42á98š 70S98e41d25l10á83č12e29k 1423157597110

Já jsem rád, že se u nás Svinovské nádraží podařilo dát pořádku a po modernizaci vypadá docela dobře. Přeji Praze, aby se jím to taky povedlo, protože je to na trati, kde Pendolino má hlavní zastávku, stejně jako je pro Ostravu nádraží Ostrava Svinov.

0/0
21.10.2016 17:38

R87i69c74h71a52r56d 29B90a50r62t34o94š 4109665459411

Nechápu, proč nyní zmiňují nějaké námitky, když se mají sbalit a sbohem. To mohli zmiňovat, než nájem s podmínkami brali a případně z toho couvnout.

+3/0
21.10.2016 17:26
Foto

T27o74m97á25š 18D80v75o37ř47á29k 7465526407241

Italové v létě nepracují, a v zimě tančí? :-P

+3/0
21.10.2016 17:10

M33a55r74t23i26n 53L41u43k59e11š 3976501571185

Tady jde o stamilióny a oni se budou vymlouvat, že schůzka v 7:00 je moc brzo, takže tam nepřišli?? Síla.

Myslel jsem že jsou to grande podnikatelé, ale vypadá to na mega grande zoufalce ;-D

+5/0
21.10.2016 16:59

J74a46n 25P43r47i69c11h67y16s44t92a17l 8931468333

Otazkou je, zda bylo nezbytne nutne svolavat schuzku v noci? V 7:00 jeste kazdy slusny Ital spi.

+3/−1
21.10.2016 17:12

M33a19r75t60i36n 38H77o30u86b49a 6903981839248

Tak jestli jim poslali mail někdy v noci "sejdeme se ráno v 7" tak se není co divit, ze nikdo nepřišel

0/−1
21.10.2016 19:35

E95d26a 67D32r67á61b11e13k 7129152693227

schůzka byla v neděli odpoledne ne? to dělá ital co?:-)

0/0
21.10.2016 23:45

K64a49r39e30l 19D59r94d19a 6364902327

Z análů české Cosa Nostry.

Pokud tomu rozumím dobře, Česko okradlo a poškodilo národního dopravce ČD a zestátnilo veškerý železniční majetek. A to proto, že stát má větší šanci čerpat dotace EU než ČD a.s. SŽDC je přitom ztrátový státní podnik, co většinu zisku generuje vykrádáním rozpočtu České republiky. Nově pak vykrádáním fondů EU.

Česko má v SŽDC budovatele železniční dopravy. Jen nějak není vidět, že by SŽDC usilovně řešila prostředí v kterém se pohybují cestující.

Pro český železniční budovatelský socialismus se patrně zestátnění obchodního domu "Hlavní nádraží" náramně hodí. Proto tento humbuk s ochotou riskovat hrazení penále daňovými poplatníky. Samozřejmě, vše bude výhodné, jako vždy, jen do doby, než soudruzi od železnice zdejší kapitalistické pozlátko prožerou a znehodnotí. Obávám se, že zdejší prostory nebudou už nikdy více v lepším stavu, než jsou dnes.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A1va_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_dopravn%C3%AD_cesty

0/−9
21.10.2016 16:50

J88i31ř78í 96E26r37b93e55n 1693274526207

Odkud jste sem spadl? 8-o

+3/0
21.10.2016 17:37

M27a34r83t36i83n 32K29y16p69r 2902235734384

Současná budova hlavního nádraží byla vybudována státem. V roce 1901 v době zahájení stavby už byla totiž dávno původně soukromá Dráha císaře Františka Josefa zestátněna a jako taková byla vždy v majetku státu, nejprve Rakouského císařství a pak následnických států, tedy Československé a následně České republiky. Příslušné státní dráhy pouze vykonávaly majetkovou správu, tak jak ji teď vykonává SŽDC.

+7/0
21.10.2016 19:13

M89a65r39t41i14n 73H87o15u93b77a 6113871649838

Ta hezky od zacatku

Jestli tomu dobre rozumíš .... Ne. Nerozumis. Dokonce bych řekl, ze zcela nechapes prosta fakta a psany text

0/0
21.10.2016 19:37

D74u18š58a10n 94S21o38c21h94a 9356331203861

Smejdi italsti, moc dobre vedeli, co prebiraji a co maji opravit!!!! A pry odskodne, to tak, jste penale a soli.

+5/0
21.10.2016 16:49

K16r84y61š97t17o15f 68L36a71n63í24k 1659530645145

to uz jsou v tezkem srabu, když nemaji ani na poradneho advokáta. nebo je to naopak nejaka chytra pravni finta, kterou selsky rozum nemá sanci odhalit? pronajmout si zchátralou budovu se zavazkem ji opravit a po letech nicnedelani rict, ze jsem ji neopravil, protože byla ve spatnem stavu?

+6/0
21.10.2016 16:44
Foto

M33i56c81h47a29l 48N53a97j21m89a28n 7619983776700

Nádraží bylo zchátralé a byla potřeba zajistit opravu, právě proto ČD uzavřely smlouvu s firmou Grandi Stazioni. která měla opravu realizovat. O stavu nádraží se firma Grandi Stazioni snad informovala před podpisem smlouvy.

Pokud bylo nádraží v horším stavu, než firma Grandi Stazioni předpokládala, tak je to její problém a tomu se říká riziko podnikání......

+31/0
21.10.2016 16:29

V14l17a92d86i80m29í41r 78F93i82b94i57g13e53r 5444431501564

Dostali 3 roky navíc, to je spousta času na vícepráce.

+6/0
21.10.2016 17:49

J34a87n 48D52u84d89e48k 2620852507173

Hotovo mělo být 2008, přetáhli to o 8 let.

0/0
22.10.2016 3:57

V88í53t 69J57ů10z59a 8162716661838

To chtěli schůzku a předávku na půlnoc, když o půlnoci končil nájem?

+5/0
21.10.2016 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.