Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železniční zakázky začaly po razii zlevňovat, ceny spadly až o 40 procent

Roky u veřejných zakázek na železniční projekty platilo pravidlo, že vysoutěžená cena se téměř rovnala odhadované ceně. Půl roku po policejní razii ve firmách největší projekční skupiny Sudop Group začíná docházet k nečekané situaci – stejná firma nabízí zakázky až o čtvrtinu levněji. Přitom nedostatek práce není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62e95t73r 20D58l25o23u48h60ý 5147289624974

Otázkou je, proč jsou ty odhadní ceny tak vysoké, když lze jít někdy i na 55 procent. Otázkou je samozřejmě kvalita. Ale to je věc, která by mě zajímala.

0/0
24.10.2016 11:03

M90i14c31h45a67l 24Ř75e60z55n17í65č54e74k 1951168467100

to je taková zvláštnost u projektantů. Existuje honorářový řád a podle něj se určují ceny projekčních prací. Neslyšel jsem o nikom, kdo by vysoutěžil lepší cenu než odhadnutou. Ale jsou projektanti, kteří budou dělat za polovic. Nedovedu si představit, že by podobně postupoval advokát. Ten má také od své komory honorářový řád a nemůže si dovolit, že bude podhazovat cenu.

Čím víc se bude tlačit na cenu projektů, tím bude klesat kvalita, protože lidi, kteří nebudou ochotni projektovat za půlku nebo brát 2krát tolik práce prostě půjdou dělat něco jiného. A první odejdou ti nejschopnější.

+1/0
24.10.2016 12:58

R65a57d68o34s67l47a38v 53M15o91l14á86k 6308703254586

CEDOP má ŽP na projektování teprve od jara tohoto roku, takže asi dávali nabídky jen na poradenské služny ne na projektování.

0/0
24.10.2016 10:14

R84a21d25o26s61l51a24v 14M17o16l87á18k 6658833294176

To byla reakce na pana Sůru na vlákno pana Fogela.

0/0
24.10.2016 10:15

R12a60d47o70s92l73a32v 65M92o91l61á32k 6718733354466

a Poláčka

0/0
24.10.2016 10:24

J49a94n 88S83ů89r29a 4485243423642

Ani s nikým ve sdružení,že?

0/0
24.10.2016 10:30

R26a61d58o30s86l31a71v 96M83o68l32á54k 6658213874586

Pokud nemám živnostenské oprávnění na projektování, tak ani ve sdružení nemohu projektovat. Napište, která to byla ať nemluvíme obecně.

0/0
24.10.2016 10:57

J32a69n 89S91ů42r43a 4795513673692

Podle ZVZ musí každý člensdružení splnit základní kvalifikační předpoklady (beztrestnost, bezdlužnostapod.) a výpis z obchodního rejstříku. Naopak profesní kvalif. předpoklad,kterým je živnostenské oprávnění stačí když splní členové sdružení společně. Taktéžtechnické kvalifikační předpoklady.

0/0
24.10.2016 23:33

V93o44j26t82ě22c33h 38R37o56u70b17a72l 9140393592743

K projektování je ale zapotřebí více než řivnostenské oprávnění. Například autorizace, kterou pan šlegr nemůže mít z důvodu absence odborného vzdělání.

0/0
25.10.2016 5:25

J89a66n 24S93ů39r77a 4955403953782

Zhruba podobná logika, jako že ředitel Českých drah musí mít papíry na lokomotivu. Firma musí splnit kvalifikační kritéria a zajistit, že personálně požadavky splní.

0/0
25.10.2016 12:18

M33i49c32h82a80l 17Ř61e27z36n37í79č11e55k 1971268377630

pokud se někdo presentuje jako odborní na VRT a nemá ani základní vzdělání v oboru dopravy či dopravních staveb, je na tom něco značně podezřelého. Mimochodem na MD a do vedení sždc se dostal jako politik za zelené a ne jako odborník.

0/0
25.10.2016 13:21

J26a51n 59S64ů59r42a 4665533233372

A? Zelení byli v roce 2012 ve vládě, že byl na SZDC za Zelené?

0/0
25.10.2016 13:25

M72i40c26h48a85l 85Ř43e98z87n15í73č89e98k 1201868127320

Uz me nebavite. Jsem si jistej, ze vite jak to bylo. Skoncil na MD, zahodil stranickou knizku a zacal se vydavat za odbornika na VRT. Na funkce v szdc nema kvalifikaci. Jen manipulujete verejne mineni.

0/0
25.10.2016 14:13

J93a88n 20S26ů77r11a 4245783873452

Text je o zakázkách, ne panu Slegrovi. Rozhodně znám na vedoucich pozicích v dopravě ve službách státu podstatně nekompetentnejsi lidi.

0/0
25.10.2016 14:15

V23o73j17t64ě39c66h 79R87o85u20b87a93l 9240213972373

Pane Súro, znáte úsloví "drž se ševče svého kopyta"? Pokud ano, zkuste ho vyložit panu Šlegrovi.

0/0
25.10.2016 19:38

J32a88n 36S51ů48r77a 4565193723632

Jistě nemáte problém najít e-mail na pana Šlegra, tak mu to prosím napište sám.

0/0
25.10.2016 20:15

V12o20j94t39ě12c69h 96R49o30u35b80a49l 9440323292323

Pane Sůro, kdo chce projektovat, musí splňovat určité předpoklady. Viz stavební či autorizační zákon. Že pan Šlegr tyto podmínky nesplňuje, není mojí chybou ani chybou citovaných zákonů. V oboru dopravního stavitelství je pan Šlegr poučený laik a tak je třeba k němu přistupovat.

0/0
25.10.2016 19:36

J10a91n 43S10ů74r97a 4275493773342

Viz výše: podmínky musí splňovat ten, kdo projektovat bude, nikoliv statutární osoba. Podle této logiky nemůže být pan Krtek GŘ Českých drah, protože nemá nemá dopravní vzdělání ani licenci.

0/0
25.10.2016 20:17

M52i45l96o44š 26S96a91l74o63š68e92k 7554183281953

Ne,fakt jo?????!!!!!! :-D

0/0
24.10.2016 10:10

M73a90r72c56e82l 54S13t32a26r77ý 9648744713889

pak že tady nekradnú všeci....

0/0
24.10.2016 10:07

J13i92ř54í 61N76o26v60á52k 8854191829561

I Vy?;-D

0/0
24.10.2016 10:16

M68a60r38c53e82l 25S13t10a17r54ý 9928944793489

já nemám příležitost

0/0
24.10.2016 10:50

R23o79b66e60r32t 30P84r60a74ž48á93k 4418116455300

Tak čerpejte, jako Andrej Kobliha.:-)

0/0
24.10.2016 11:03

P15e63t73r 35B84u44r71e86š 7331800591675

Že by SŽDC veřejně přiznalo, že v tom jedou všichni dohromady vč. projektantů a dodavatelů to tu snad nikdo nečeká ;-D;-D;-D

+3/0
24.10.2016 9:55

T87o95m48a60s 65B96e77l46e72c 4285574602362

Cenu politiku zame krabice vina, ale dokaz jim to za 5 let od odchytu.

+1/0
24.10.2016 8:40

J83a18n 84J89e58m51e23l67k79a 1125900

Jednak taky vypadá, že zakázek je o dost méně letos, což může snížit ceny.

A pak taky otázka kvality. Po komančovských kolejích se jezdí již 40 let, někde je to sice hrbaté.. Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát se stále po roce od plánovaného dokončení "modernizace" jezdí 50kou místo plánované 100 - z nějakého důvodu (asi je něco špatně). A když se člověk podívá na některé náspy (svršek+spodek) atd, nevím, jestli to bude zase na 40 let.

+3/0
24.10.2016 8:19

J28a68n 94S14ů51r91a 4425783713622

Projekčních zakázek na SŽDC letos není rozhodně výrazně méně. A jinak zajímavý postřeh o kvalitě projektu a jeho ceně.

0/0
24.10.2016 22:35

M95i63c36h86a38l 44Ř33e97z57n85í15č23e97k 1101368857960

Revitalizace trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí

Projektant SUDOP BRNO, spol. s r.o.

Ale jak posoudíte kvalitu projektu a kvalitu realizace. Kvalitu projektu posuzuje SŽDC a vadný projekt do realizace nepustí. Takže bych sázel na vady v realizaci.

0/0
24.10.2016 22:48

J73a39n 45S98ů18r92a 4575413953112

Podle zápisů z centrální komise MD a jejich vracení některých projektů k přepracování bych tak optimistický ohledně hodnocení kvality projektu nebyl....

0/0
24.10.2016 22:49

M73i94c79h85a77l 87Ř73e86z53n58í12č30e17k 1891698317260

Kterych?

0/0
25.10.2016 5:43

J84a15n 69S93ů76r64a 4945673493352

Například modernizace Olomouc - Nezamyslice - Prostějov, autor Moravia Consult (majitel Sudop Group, resp. firma z Nizozemska).

0/0
25.10.2016 12:16

M62i86c69h78a54l 41Ř42e58z12n77í98č36e34k 1341238827370

a odkaz na nějaké podrobnosti by nebyl. Tato stavba byla zahájena, takže má projekt i stavební povolení.

(nevím, proč stále opakujete, je jsou registrování Holandsku. Podle této logiky je Apple irská společnost, protože je registrovaná v Irsku)

0/0
25.10.2016 13:17

J93a52n 31S55ů39r86a 4765713363352

Nebyl,není to veřejně přístupné. Je to z letošního července.

Protože sídlí v Nizozemsku. Co se Vám na tom nelíbí?

0/0
25.10.2016 13:23

M17i95c40h84a27l 38Ř61e21z98n82í78č56e88k 1741408667530

A kapital je čí? Jste demagog

0/0
25.10.2016 14:14

J26a57n 79S45ů79r93a 4365103253272

Jak to mám vědět. O českém kapitálu tu píšete Vy,já se držím oficiálních informací. Nebo Vaše výroky jsou.oficiálním stanoviskem.Sudopu?

0/0
25.10.2016 14:17

M79i32c10h92a16l 28Ř15e34z62n71í92č81e97k 1721238237980

O vam muzu a nemusim verit. A podle ceho se tedy vydalo stavebni povoleni a podle ceho se stavi. Ta stavba bezi.

0/0
25.10.2016 14:18

J57a47n 63S56ů24r71a 4435603233552

Tak mi dejte mail,ja Vam to pošlu

0/0
25.10.2016 14:19

J89a37n 12S13ů83r12a 4205813873982

Jinak tady šlo teprve o SP.

Js

0/0
25.10.2016 15:33

J89a72n 38S83ů50r77a 4945593433592

Má nabídka na zaslání stále platí

0/0
26.10.2016 20:43
Foto

P17r32e65m93y78s62l 60K70y64s60e66l42a91k 5715243964609

No vida, jaký měli úředníci "dobrý" odhad... :-)

0/0
24.10.2016 8:19

V68o18j79t86ě90c35h 24R19o84u18b79a16l 9460763822263

Vy se domníváte že centrální komise je schopní posoudit technickou úroveň projektu?

0/0
25.10.2016 5:26

J63a48n 67S70ů17r34a 4315503493262

Ono to prochází i různými odbory, které připravují CK stanoviska.

0/0
25.10.2016 12:16

V36o41j57t79ě65c68h 53R27o35u51b63a71l 9260953512833

Můžete uvést nějaký konkrétní případ?

0/0
25.10.2016 19:39

J92a53n 80S64ů27r82a 4825253383332

viz výše, studie proveditelnosti na Olomouc - Nezamyslice - Prostějov. Vráceno k přepracování zpracovateli, sdružení Moravia Consult a Fram na základě výtek několika odborů MD.

0/0
25.10.2016 20:14

P56e35t52r 44Ž86á38k 1468732975819

Uz jenom ten titulek-nejedna se o zeleznicni zakazky jako takove,ale o zakazky na projekty...

+9/0
24.10.2016 8:17

M61a14g52d20a61l29e51n41a 62H90r32o70n29o32v40s77k68á 3840972534579

"Na železnici dějou se věci", kradou tam menedžři i dělníci...

0/−2
24.10.2016 8:07

J41i51ř41í 21F27o73g90e64l 2340351516972

vidím to tak, že problém byl spíš v těch očekávávních a odhadech. Kdyby to odhadovali skuteční odborníci, nacenili by si to určitě níže.

Ale když byli spojeni s účastníky soutěže, tak tomu bylo obráceně. Co je na tom nepochopitelného?

0/0
24.10.2016 7:49

J68a32n 88S11ů70r12a 4975413513612

Jinak Cedop i Eltodo dávaly nabídky i před razii.čím si tedy pokles vysvetlujete?

0/0
24.10.2016 9:29

J46a11n 84S16ů29r13a 4185683613742

Pardon,to bylo o vlákno niže.

0/0
24.10.2016 9:30

A53n34t30o61n20í97n 44P54o59l76i38c65k79ý 9720602101507

Odhad se dělá podle katalogu prací, a ten byl stejný před i po razii.

0/0
24.10.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.