Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jádro se vrátí, soudí Drábová. Do vysoké politiky jít nehodlá

Dlouholetá šéfka Státního úřadu pro jadernou bezpečnost a nová zastupitelka Středočeského kraje Dana Drábová v pořadu iDNES.tv Rozstřel řekla, že nemá ambice jít do vysoké politiky. Expertka na jádro si ani nedokáže představit sebe v pozici lobbistky. Jádro podle ní časem opět získá na oblibě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a18n 71M13a86l53o14u21š74e55k 3557410978752

Paní Drábové si velmi vážím, její názory jsou logické, podložené a pragmatické. Že se jádro bude muset v budoucnu využívat o tom nepochybuju, hlavní je, abychom neztratili naše know how, které si tu budujeme už více než 50 let. Nové bloky jsou zatím v nedohlednu, tak aspoň že se naše firmy drží díky zahraničním projektům, především Rosatomu, který nás pouští i k velkým zakázkám. Třeba z této spolupráce výjde jednou výsledek, že si nové bloky postavíme z velké části sami...

+3/0
26.10.2016 21:21

J33i45ř92í 83S82c29h75m48i20d85t 5580223594675

Zdá se, že Drábová prozřela a do politiky se dále nežene, to ji plně schvaluji a doufám, že jí to vydrží, jelikož to opravdu nepotřebuje a svou odborností je na pravém místě už teď;-)

Je jasné, že zatím bez jádra, by to šlo jen těžko, akorát mám právě obavu z těch ekonomů a ekologů, kteří dané problematice nerozumí, ale řídí a rozhodují nebo alespoň se snaží ovlivňovat a právě tento případ potřebuje veskrze odborné vedení:-/

+1/0
25.10.2016 22:27

D81a98v87i46d 55P32e27t57r 7830556860605

U nás má jádro podporu jak u lidí, tak téměř u všech politiků zprava i zleva, teď jen si dávat pozor na bezpečnost a rozumně vyřešit úložiště.

+1/0
25.10.2016 20:47

V90á51c33l41a33v 39K61o18p39t27a 4234403242

v dlouhodobé perspektivě úložiště nebude potřeba. V jaderném odpadu zůstává asi 80% energie, takže přepracovat a pak se dá spálit i odpad....

+3/0
25.10.2016 22:07

R59a51d79i41m 32P92o11l93á91š61e16k 9726553529609

S rozvojem robotizace bude čím dál snadnější a levnější vybudovat pracoviště na zpracování jaderného paliva a dalších vysoce zářících jaderných odpadů čistě jen na bázi dálkově ovládaných a dálkově spravovaných robotizovaných pracovišť.

Taková pracoviště budou výrazně levnější neřž dnešní, protože ubudou všechna bezpečnostní zařízení a pojistky nutné pro pobyt člověka v blízkosti takové technologie a zajištění například kyslíku pro dýchání a dalších životních podmínek a podobně. Z tohoto důvodu taky tato pracoviště nebudou generovat vysoká množství málo a středně zářícího kontaminovaného odpadu.

Potom nastane vhodný čas vyhořelé jaderné palivo a další vysoce zářící odpady místo ukládání do úložiště kontinuálně zpracovávat ihned po jejich vzniku a vychladnutí na suroviny a zbytkové malé množství nepoužitelného jaderného odpadu.

0/0
29.10.2016 12:41

M29i11c27h44a10l 37K42a24n56d68a 7620277873305

Velmi sympatická a schopná dáma. Ani ta medaile od Zemana jí na cti neubírá.

+7/0
25.10.2016 18:14

K16a72r68e70l 33C25h17r67a15s14t23i63n67a 4893564400795

Že se paní Drábová nehrne do vysoké politiky, se nedivím. Je to sice místo, kde stojíte na výsluní a opájíte se mocí, ale za cenu prabídné pověsti tohoto povolání. Můžete si hodně nakrást, výt s vlky a nabažit se intrikaření, ale nikdy nebudete mít opravdové přátele a ryzí úctu veřejnosti. Záleží jen na tom, co kdo preferuje.

+2/0
25.10.2016 17:47

V26o65k15o65u77n 96V22l22a78d59i24m47i26r 8752338489758

A kdo to zaplati?

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/japan-rechnet-mit-kostenexplosion-durch-fukushima-folgen-a-1118164.html

0/0
25.10.2016 16:28

V13á40c10l10a86v 81K37o14p92t59a 4384953232

co píše špígl musí být pravda....

0/0
25.10.2016 22:08

L77u56d66ě21k 31N46ě71m63e10c 5175891722214

Vždycky je problém, když se technických oborů zmocní právníci a ekonomové.

+9/0
25.10.2016 16:15

V13l38a18d89i65s96l87a43v 50G79r36y48c 9264654288832

V Dukovanech sekyra 3 miliardy. Kdejaký prskal si tam svařuje.

+1/−5
25.10.2016 16:06

P50e92t28r 62H49l63o11u68š69e18k 8213268391410

Vy o tom něco víte?

0/0
25.10.2016 19:58

P76e10t92r 95H18l26o10u64š51e47k 8393268881220

Pardon, myslím toho prskala. Svařují tam svářeči, kteří mají zkoušky dle platných norem, dozorovaných Autorizovanou osobou podle vyhl. 309/2005 Sb. A ne, žádný prskal tam nesvařuje.

0/0
25.10.2016 20:00

D25a40v93i96d 55P96e80t32r 7490796910495

To je problém na výpadku výroby, kvůli bezpečnosti byla odstavená, protože vnější firma, která dělala snímky svarů, použila už starší snímky (neznamenalo to, že tam byla nějaká chyba). U jiných elektráren by takový výpadek nemohl být, protože nemají tak vysokou výrobu.

Ekologické Čeňkova pila (nic proti ní, je to pěkné technické řešení v dané lokalitě) by pro výpadek za 3 mld musela být odstavena 24 000 let (kdyby jela 3h/den (což nejede).

+1/0
25.10.2016 20:56
Foto

D87a53l88i95b37o79r 32B33a50r93t71o25š 5724320757349

Je možné že atomová energie ještě zaznamená nějaký převrat, ale v současné době slouží jen tomu, aby ochudila státní rozpočty, a to se dělá tak , že se hledá nějaké úložiště, a to jak přechodné tak i trvalé pro vypálené jádro a i to hledání stojí obrovské spousty peněz, které pochpitelně neplatí provozovatel atomové elektrárny ale stát a peníze bere ze státního rozpočtu......a tak si našinec zaplatí jak elektřinu z jádra...tak si i zaplatí ta úložiště.....a bohatne jen provozovatel jaderných elektráren, protože nemusí platit ona úložiště.....pokud se nepletu....a pokud se pletu...tak mne opravte, v tom smyslu, že mi nějak dokážete, že to vše platí jen a jen provozovatel bez státních dotací.......

mnou popsaná situace je situace v SRN...a myslím si, že u nás to nebude jinak....

0/−10
25.10.2016 15:11

P91e63t21r 11N33o84v78o56t91n80y 1311410851

http://www.surao.cz/cze/O-SURAO/Financovani

+2/0
25.10.2016 15:16
Foto

D78a29l69i56b37o33r 60B75a96r58t42o88š 5194890917899

Činnosti SÚRAO jsou financovány zejména z prostředků jaderného účtu a dále z prostředků MPO podle § 28 odst. 1 atomového zákona na nakládání s RAO uloženými do nabytí jeho účinnosti.

takže je v tom i ministerstvo a pak je ještě jedna věc, kterou nevím,...a to.... jak je to s podílem státu na jaderných elektrárnách.....i kdyby měl jen 30%....tak již existují možnosti jak to odfinancovat přes podíl státu............

0/−4
25.10.2016 15:21

P10e35t39r 34N57o56v24o86t37n38y 1851300141

To se jedná o věci vzniklé před platností zákona, popř. věci nalezené, dopravené na území ČR z ciziny, které nelze vrátit atd. Stát nemá podíl v konkrétní jaderné elektrárně, ale v ČEZu, jako většinový vlastník akcií.

+2/0
25.10.2016 15:33
Foto

D27a79l86i50b11o18r 18B92a95r12t75o47š 5114410867249

ok díky ....

0/0
25.10.2016 15:45

P52e90t95r 69N65o10v90o31t16n56y 1531700221

Jinak jestli něco zatěžuje státní rozpočet a peněženky spotřebitelů, tak jsou to hlavně obnovitelné zdroje elektřiny. A to jak u nás, tak i v tom Německu.

+11/0
25.10.2016 15:17
Foto

D49a94l31i89b75o54r 25B18a32r48t89o80š 5904420437329

to sice máte pravdu, al to byl jasný úmysl, účelem bylo několik málo ldií o tomto způsobu vydělávání peněz informovat a nechat je vydělávat desítky či stovky milionů...a platí to všichni..a to byla také účel..šlo o to vymyslet nějaký systém, který ochudí obyvatelstvo...viz moje komentáře a článek na téma...PŘIMĚŘENÁ CHUDOBA A PŘIMĚŘENÁ TUPOST...viz zničené školství...a to vše dohromady je jen nový systém vládnutí.............o kterém píši již několik let

+5/−1
25.10.2016 15:34

M81a19r23t55i50n 24K43a38r18á56s23e85k 9598783128618

Nekolik malo lidi? O tech prepalenych zelenych bonusech vedel snad kazdy, taky si spousta naprostych amatery nejakou tu lelektrarnu postavila a spousta beznych lidi je hodila na strechy vy "informovat nekolik malo lidi"

+1/0
25.10.2016 17:37
Foto

D48a34l88i43b96o15r 19B96a47r97t74o86š 5464270207199

jde o to, kolik lidí bylo informováno tak dobře, že si mohli postavit obrovské fotovoltaické elektrárny.....ti, kdo si to dali na střechu...udělali jen dobře...........ti, totiž nebyli infomrováni o tom, jak vydělat miliony za jednu noc...

+1/0
25.10.2016 17:40

J40a73r22o31m88i13r 28F93a54r17e56k 4472463677

Z navrhu komise resici toto v Nemecku:

The KFK suggests, "The tasks of storing and final disposal of radioactive waste and the necessary funds are transferred to the state as security. For the remaining tasks - in particular the decommissioning and dismantling of the nuclear power plants and the packaging of waste - they and the financial security remain with the company."

The commission says the utilities involved - EnBW, EOn, RWE and Vattenfall - should pay EUR4.7 billion to the state to secure the financing of interim storage, the production of repository containers for waste from reprocessing and the transport from the interim storage facility to the final repository. The companies will become entirely liable for carrying out these tasks.

The commission also recommends the utilities pay EUR12.4 billion to the state fund to finance the selection, construction, operation and decommissioning of a radioactive waste repository.

The companies should also pay a "risk premium" of around 35% to close the gap between provisions and costs, the KFK said. This brings the total amount expected from the utilities to EUR23.3 billion. It says the payments could be made in stages over the next few years.

0/−2
25.10.2016 15:31
Foto

D93a45l87i20b77o39r 92B18a42r47t21o17š 5454520767449

ten návrh neznám, ale je otázka, jestli na něj provozovatelé přistoupí, nebo jestli k tomu mohou být donuceni.....zmíněná pravidla, totiž ještě neplatí....a otázkou je, jestli ta částka bude stačit, i kdyby vše prošlo dle návrhu..........možná to bude deseti násobek nebo stonásobek.....kdo ví....poločas rozpadu a kdy bude vypálené jaderné palivo absolutně bez jakéhokoliv nebezpečí ....může trvat desetitisíce let......a kdo to bude těch několik desítek tisíc let kontrolovat???,

0/−1
25.10.2016 15:39

J62a30r20o95m75i49r 48F38a48r27e45k 4852243137

No provozovatelum se moc nechce :) Ale rozhodne nebude vse placene ze statniho rozpoctu.

A vyhorele palivo se da dale zuzitkovat, tady se spis nabizi otazka, zda je lepsi hledat penize na trvale uloziste, nebo zda je lepsi financovat recuklaci paliva.

+1/0
25.10.2016 15:45
Foto

D59a12l50i10b61o17r 92B11a38r98t41o10š 5794140877519

ono není nutné aby se naprosto vše platilo ze státních peněz, stačí část....a již v tom případě mám pravdu s mým tvrzením, že i elektřinu z jádra zaplatí spotřebitel 2x.....a tedy není tak levná, jak se zdá........jednou platí, když spotřebovává elektřinu a podruhé je nucen přispět na úložiště...či na další zpracování

0/0
25.10.2016 15:55

P90e20t57r 12N39o21v83o25t57n96y 1681470701

Příspěvek na jaderný účet je už v ceně elektřiny z jaderné elektrárny.

0/0
26.10.2016 14:34
Foto

D48a90l75i72b56o32r 18B57a42r11t76o82š 5554370187679

tak zaprvé je to jen příspěvek a za druhé proč to je v ceně elektřiny...a kdo ví kolik to vůbec celé bude stát...od současné doby až do doby za několik desítek tisíc let.....vy to máte spočítané?????? A VÍTE přesně kolik to bude stát v roce 35 875?????????...tedy uskladněné toho dnešního jaderného odpadu?????

0/0
26.10.2016 14:52

R76a18d48i58m 44P38o92l93á13š54e56k 9726393259459

Za 10 tisíc let budou všechny silně aktivní radioizotopy ve vyhořelém palivu i jiného odpadu z jaderných elektráren kompletně rozpadlé. Zůstane tam jen uran, plutonium a další prvky s velmi dlouhým poločasem rozpadu, tudíž velmi málo aktivní.

Pokud by to chtěli zpracovávat v té době, bude to prakticky bez rizika, protože záření těchto materiálů bude velmi slabé.

Bude třeba jen dodržet základní bezpečnostní předpisy, to znamená například nehromadit množství těch látek blízko ke kritickému množství a zamezit tomu, aby se ty prvky nedostaly, třeba s prachem, do organismu, kde by buňky organismu ozařovaly dlouhodobě a zblízka.

0/0
29.10.2016 12:50

M58a94r41i89e 37C91h19m13e40l41a28ř82o62v24á 8105626377389

Poločas rozpadu desettisíc let? Nechat to na přírodě, ta si s tím poradí líp jak člověk. Krásná ukázka v okolí Černobilu.

0/0
25.10.2016 17:53
Foto

D87a48l39i91b39o32r 89B56a46r78t62o28š 5624100697719

a přesně z toho co se stalo v Černobilu...mají lid strach...i já....

0/0
25.10.2016 17:54

D60a46v95i42d 76P76e48t26r 7380546130965

V Černobylu byl jako chladivo použit jód v rychlém (množivém) reaktoru, který je účinnější než ty dnešní (ale trochu méně bezpečný). Poločas rozpadu jódu je 8 dní (to znamená, že za 16 dnů zbyde čtvrtina radioaktivního jódu, za 32 dnů šestnáctina....)-to bylo hlavní nebezpečí. .Samotné palivo U235 má poločas rozpadu cca 700 miliónů let a U238 4,5 miliardy let, takže dokud nejsou ve větším množství u sebe, tak moc nezáří (+ další produkty rozpadové řady) .

Je zvláštní, že v ČErnobylu zemřelo procentuálně více lidí na stres z těch, co byli evakuováni, než těch, co na reverz v blízkosti černobylu zůstali.

Na novotvary zemřelo v letech 1986 až 2006 celkem na územi Evropy cca 100 miliónů lidí a ze statistiky lze usoudit, že v důsledku poruchy v Černobylu to bylo cca 4000 až 6000 lidí, což je proti 100 miliónům opravdu zanedbatelné.

0/0
25.10.2016 21:10

R74a21d50i40m 56P19o11l86á57š20e64k 9486603149119

Souhlas, až na ten jód. Jako chladivo určitě použit nebyl. Ten vznikl radioaktivní přeměnou z nějakého jiného prvku použitého v konstrukčních materiálech.

Chlazení tam bylo vodní a vzniklá pára šla z trubek z jaderného reaktoru přímo na turbíny, bez oddělovacího okruhu.

0/0
29.10.2016 12:57

J62a65n 61H78r98u29z61a 8544388129907

Zatím co třeba fotovoltaika vůbec nikoho neochuzuje. Marginálních 2,6% celkové výroby elektřiny v ČR z FVE nás ročně stojí 42 miliard ve fakturách + další miliardy na zelených bonusech, které platí stát z našich daní. Nemluvě o škodách na přírodě dík pěstování širokořádkových energetických plodin. Ty splachy ornice a všechna ta opatření včetně úklidů obcí od bahna se platí ze státního rozpočtu a tak našinec zaplatí jak předraženou OZE elektřinu...tak si zaplatí všechny následky provozu bioplynek...a bohatne zase jen pár vyvolených. Pokud se nepletu a v tomto smyslu mě nedokážete, že si to vše platí jen fotovoltaičtí a bioplynoví baroni. Mnou popsaná situace je v ČR. Co je v Německu mě nezajímá.

+4/0
25.10.2016 15:44
Foto

D41a54l71i62b53o23r 93B44a52r49t14o51š 5774320537609

mně tyto věci zajímají nejen u nás ale i v Německu, kdybych uměl další evropské jazyky..rád bych věděl jak je to i v dalších zemích EU....protože jen z porovnání stavů v různých zemích je možné se dopracovat k rozumným závěrům.....lokální problémy jsou skutečně jen lokální....ale jde o víc než jen o lokální problémy........a jejich lokální řešení.........

0/0
25.10.2016 15:52

A70d73a88m 84H77o37u25b43a24ř 2759878515287

Problem ulozist by nas nejspíš už dávno netrápím, kdyby ruzni zeleni s katastrofální znalosti elementárních fyzikálních zakonu snici nerealne sny o obnovitelných zdrojích, nebrzdili vývoj v teto oblasti. Odpadu by totiž vznikal mnohem mene a byl by i kratší dobu nebezpecny a i to co by zbylo, by se dalo prepracovat ci vyuzit.

+1/0
25.10.2016 15:49
Foto

D74a90l87i84b27o17r 20B54a12r48t11o94š 5474200657199

množství odpadu z jaderných elektráren nezávisí na žádném mně známém zákonu , který prosadili zelení...právě tak je to i s vaším tvrzením, že by tento odpad byl nebezpečný kratší dobu...to pochopitelně neplatí...neexistuje žádný lidský zákon, který by dokázal snížit poločas rozpadu radioaktivních látek........

něco jiného je výzkum dalších možností zpracování tohoto odpadu...ale pokud vím Američané používají tento radioaktivní odpad do tankových a jiných střel...no a čas od času je musí vystřílet.......ale to je již trochu jiná debata..........

0/0
25.10.2016 16:00

J26a56n 36M31a96c18h92á66č37e11k 3569763434466

tak řešení je do zbrani se použiva ochuzeny uran tj ten co nehoří v atomce...odpad se da neutralizovat například odtřelovaním protony, protože štěpna jadra mají nadbytek neutronu

+1/0
25.10.2016 16:33
Foto

D19a97l28i56b11o30r 38B59a89r46t35o53š 5604290857469

když by to bylo tak jednoduché, už by se to dávno dělalo............a ano....do střel se používá vyhořelý materiál z atomových elektráren a ještě se možná něčím naředí....ale to nic nemění na to, že se takto tento vyhořelý materiál používá

+1/0
25.10.2016 17:30

J75i41ř77í 32K57o65c71u93r90e53k 6925784915608

Ono se to dělalo. Reaktor Superfénix. Jenže už jeho stavbu ostřelovali ekoteroristi protitankovou minucí. Nyní Rusko exportuje reaktory BN-600 a BN-800, které umí palivo částečně přepracovat.

Nedělá se to ve velkém, jelikož je levnější vytěžit uran a vyrobit palivo nové, než ho přepracovávat.

Podobně je levnější vyrábět vodík ze zemního plynu než pomocí elektrolýzy. Ne že by to elektrolýzou nešlo.

+1/0
25.10.2016 18:46
Foto

D78a18l97i35b14o64r 85B48a91r19t18o94š 5274760407599

když bude veliký nadbytek elektřiny vyrobené fotovoltaikem a větrem a dalšími podobnými systémy...pak nebude problém používat elektrolýzu.....ale tam se teprve musíme dostat.....elektřinu také nepoužíváme od nepaměti...

a je to skutečně tak, že jde o peníze a o to kdo co zaplatí a nejvíce je snah aby platili obyčejní lidé, kteří spoustu věcí neemohou překontrolovat......

0/0
25.10.2016 19:43

R82a49d16i18m 25P19o11l11á67š85e50k 9616833169399

Nesmysl.

Do střel se používá takzvaný ochuzený uran 238, který vzniká jako odpad při výrobě jaderného paliva nebo jaderných výbušnin - při obohacování uranu izotopem 235 vzniká taky logicky uran ochuzený izotopem 235 a to je právě ono. .

Kdyby měli ten izotop uranu 238 do střel "vytahovat" z použitého jaderného paliva, to by se jim ty střely pěkně prodražily.

Jinak vedle střel se ten ochuzený uran použivá jako zátěž do některých vojenských letadel.

0/0
29.10.2016 13:30
Foto

M84i66r20o54s74l73a51v 31S60t41e20i55n38e40r 6478564763765

Poločas rozpadu tisíce roků znamená, že rozpad pokračuje nesmírně pomalu- proto je ochuzený uran velmi slabý zářič.

0/0
25.10.2016 17:55

P24e22t42r 95N51o53v70o92t87n33y 1131950981

U 238 (ten ochuzený uran) má poločas rozpadu 4.5 miliardy let.

+1/0
26.10.2016 14:40

A97d40a35m 11H65o42u19b30a15ř 2179758635857

ja vim, ze muj telefoni prispevek nebyl uplne srozumitelny, takze se to pokusim napsat znovu z pc. Ruznymi zelenymi nemyslim konkretne politickou stranu, ale ruzne ekospolky, jejichz clenove vetsinou trpi katastrofalni znalosti fyzikalnich zakonu. To se projevuje dvema vecmi, adorovanim tzv. obnovitelnych zdroju, kdy je nekriticky prijimaji a prosazuji a tvrdi jak je to vsechno ok a skvele, a zaroven se to projevuje tim, ze pres verejne mineni zahnali jaderny vyzkum do kouta. Tento vyzkum tak pokracuje hlavne v Rusku, ale v evrope uz temer zmizel. pritom tento vyzkum, by narozdil od velmi draheho vyzkumu jaderne fuze, v dohledne dobe prinesl reseni energetickych potreb lidstva. Tatoo reseni by se vyznacovala mnohem mensi produkci jaderneho odpadu a mnohem lepsim zpracovanim toho co by preci jenom zbylo. nikoliv vsak do zbrani, ale opet do produkce elektriny. stale by jeste zbyval nejaky jaderny odpad, ale ten by nebyl tak nebezpecny a stacilo by jej uchovavat po kratsi dobu. tyto veci jsou uz na papire a pracuje se na nich, bohuzel akorat v Rusku. Rozumejsi nez strkat penize do fuznich nesmyslu, ktere mely pred 30 lety prognozu, ze budou v provozu za 30 a dnes maji prognozu, ze zase za 30 let, ale ty penize se daly na vyzkum jadra, tak uz mame energetickou bezpecnost davno zajistenou. s vyuzitim thoria by to bylo na vic nez 300 let pro veskere lidsto. pak by se mohlo v klidu badat nad fuzi, aby byla k dispozici az by se vycerpalo jadro. a ze by zelena loby nemela na to vliv, to muzete vykladat treba nemcum, tam ustupuji od jadra, jenze museli chudaci postavit nove uhelne a plynove elektrarny, coz v prvnim pripade neni moc ekologicke a v druhem pripade to zpusobuje znacnou zavislost na producentech plynu. navic to neni reseni na moc dlouho. sen o vetrnicich a solarech je proste jenom sen.

+2/0
25.10.2016 19:51
Foto

D63a76l89i55b39o55r 12B14a17r39t24o71š 5334240137309

Když Jules Verne psal o Roburovi, o kapitánovi Nemo, nebo o cestě na měsíc...byly to tenkrát také jen sny................a dnes,?????????????

0/0
25.10.2016 19:55

A12d58a42m 36H38o23u55b40a10ř 2219548205437

nevim na co reagujete, ale na muj obsahly prispevek tezko, nedava to totiz zadny smysl.

+2/0
25.10.2016 20:08

J14a91r37o87m75i88r 83F38a20r43e57k 4662533947

Kdo zazdil thoriove reaktory a proc?

Proc je fuze nesmysl?

0/0
26.10.2016 12:05

J35a28r71o50m69í85r 16K12r85á72l 4150529374489

Ona není nesmysl. Problém je v tom, že klasický reaktor můžete udělat třeba 50 MW, zatímco fúzní ne. Tak počítejte s aspoň 10 GW.

0/0
29.10.2016 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.