Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva přivezla další ojeté motoráky, rozjedou se na Šumavu i do Nitry

Arriva, dceřiná společnost německého státního dopravce Deutsche Bahn, rozšíří od prosince výrazně svůj železniční byznys v Česku. Od prosince bude zajíždět přímý vlak z Prahy až do slovenské Nitry nebo na Šumavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J76a36n 20Č39e47r91m67á47k 4599898495837

není toto přímo koloniální chování?... Staré loko doma vyřadí a zde je bude používat?...

+3/0
28.10.2016 21:50

R56a79d71e53k 46H82r30u58b20o25ň 3746332315465

to myslej fakt vážně ?? s tímhle krumplem az na slovac ???? ani do benesova v tom skoro nikdo nejezdi

+1/−1
28.10.2016 12:20

J96a79k17u35b 41S67e69l21l37n19e10r 5113512297769

Ale no tak. Nevím kolikrát jste s tím jel, ale jejich vlaky už jsou v poslední době velmi zaplněné, nehledě na to že raději jedu s čistou soupravou, která je v Praze rychleji a pohodlněji, než abych jel se špinavým "City Elefantem".

+1/0
29.10.2016 12:29

M27a24t54o88u66š 94P61r69e49u25s93s 6620984422609

To je sice hezké, že motorák ušetří na přepřahu 10 minut, když couráním z Přerova do Prahy oproti elektrickému vlaku na 160 km/h ztratí 35 minut !!;-D

+3/−1
27.10.2016 17:16

M61a86r17t10i93n 86Š40t33r58o81s 4239457510628

Zase na druhou stranu, pořád je to minimálně dvojnásobná kapacita oproti autobusu.

+1/0
27.10.2016 10:18

M45i40l11a80n 91C10h29a43l63u51p45a 7194666197473

Na silnicích se tlačí na snižování emisí. Diesel je pomalu sprosté slovo. Za chvilku budou mít všechna auta výfuky v elektrárně... Splňuje ta rachotina nějaké eurolimity?

+3/0
27.10.2016 8:32

M15a70r77t75i56n 22H92o50u34b88a 6863891959178

Splňuje všechny potřebné normy. Jinak by to nesmelo jezdit. Staci takto?

+1/0
27.10.2016 9:58

R52o58m19a17n 95J79e62s61c27h50k60e 9418535527585

Nevím jaké jsou normy ale když vidím jezdit 40 roků staré lokomotivy, tak asi hodně volné. Vidím to na našem koridoru 260 jak jedou pomalé diesely s kotly a zdržují rychlíky i osobáky.

+1/0
28.10.2016 8:01

J58i76ř72í 24P20r76a52ž66á75k 9150402511892

Výborně, jen tak dál a více. každá konkurence je dobrá. Trochu provětrat zatuchlé čd je dobře.

+3/−8
27.10.2016 7:46

J75a91n 15R19y32s 4368219918353

Jasná věc. 30 let starý motorák o kapacitě 100 míst je pro RailJet, InterPantera nebo City Elephanta ČD velkou konkurencí, na kterou musí reagovat.

Bože, Bože kam na tyhle myšlenky lidi chodí.....

+11/−2
27.10.2016 8:09

J12i69ř38í 84P52r53a37ž25á25k 9680492911742

Jestl inebude konkurencí, tak bude mít ztrátu a přestane. Jak prosté. Myslíte, že bude větší poptávka, než 100 míst? A jestli ano, bude problém přidat jednotku?

0/−1
27.10.2016 8:22

J22a23n 75R84y39s 4108919438113

Na tohle fakt nevím co mám říct. City Elephant má kapacitu 500 míst. RailJet má kapacitu 80 míst na jeden vagon.

ČD se jistě klepou strachy, až Arriva zdvojí nebo ztrojí své 30 let staté motoráky o kapacitě 100 míst.

+4/0
27.10.2016 8:55

J65i38ř71í 84P35r45a50ž18á26k 9410652321742

Proč to řešíte? Trh to vyřeší? Myslíte si, že do Krumlova pojede v jednu dobu více než 100 lidí? Vy byste tam vozil 400 prázdných sedaček?

0/0
27.10.2016 8:59
Foto

J12a84n 35V33a98l39a59l89í70k 6116979100796

no určitě bych jel z Prahy do ČK takovým vláčkem který je vhodný pouze na příměstké cestování nikoliv na dálkovou dopravu...

+1/0
27.10.2016 9:06

O90l43d47ř95i21c10h 90J11a14n10e22č67e27k 8919746163521

Když jedu 3 hodiny z Pardubic do Liberce, tak ničím jiným než "vláčkem, který je vhodný pouze na příměstské cestování", bohužel jet nemohu Rv

Mimochodem Praha - ČK není ani na evropské poměry žádná extra dálková trasa, na níž by měl (co do délky) smysl provoz něčeho á la (západoevropské) EC/IC - odpovídá spíš tomu, na čem jezdí RExy, tedy regionální vlaky.

0/−1
28.10.2016 0:49

J18a35n 51R47y20s 4908599168103

Řeším to z toho důvodu, že se tyhle motoráčky zcela zbytečně motají do cesty vlakům ČD a cargo dopravcům.

+5/−1
27.10.2016 9:09
Foto

J62a83n 20V94a36l73a83l55í53k 6166709290306

Motorová jednotka české řady 845 je jednotka německého označení 628.2, vyráběná v letech 1986–1996 v Německu ve vagónkách Duewag a Waggon Union. Skládá se z jednoho motorového a jednoho řídicího vozu.

+1/0
27.10.2016 9:08

J65i41ř72í 97P83r22a65ž80á46k 9830832281922

A nejdou spojit 2 jednotky dohromady? To je standard.

+1/0
27.10.2016 9:17

P71e57t42r 80V52o86n89d20r47a17c90e19k 7735481823710

Jak typické - 30 let staré mašiny, které by v Německu sešrotovali čecháčkům bude stačit a a ještě jim jak tupci tuhle šaškárnu zaplatíme ......

+9/0
27.10.2016 5:57

J48i68ř44í 32K87o69c20u73r21e16k 6465504295258

Přesně to jsem čekal. Aby si nechali tenhle ŠROT!!! doma. Máme přece moderní Regionovy, jsou skoro nové. A pak tady máme vlastní motoráky řady 810, které nejsou až tak staré. Sice jsou o 10 let starší, motor mají z 50 let starého autobusu, ale jakákoliv zahraniční ojetina je přece šrot.

+1/0
27.10.2016 21:15

K98a36r75e43l 11J35u23r72d63a 2826398209281

Tak ať to nasadí na tratě obsluhované 810

0/0
13.11.2016 17:41

P33a81v88e20l 73Š81m19í97d25e48k 6949150123478

A pan božský nemá taky ojeté vlaky kromě Astry, včera jsem jí viděl a byl jsem tam uvnitř poprvé (moc mě Astra nenadchla);-D , když jsem čekal na Kyklopa. Kyklop nádhera.

+5/0
27.10.2016 4:51

J67a68n 45P50r49i90c31h18y63s42t39a47l 8571588743

I pan Sura se naucil ten nesvar :(

"Od prosince bude zajíždět přímý vlak z Prahy až do slovenské Nitry nebo na Šumavu."

Pouziva spojku "nebo" tam, kam patri spojka "a" nebo "i". Predpokladam, ze Arriva bude jezdit do obou destinaci, nejen do jedne z nich.

+2/−12
26.10.2016 22:19

N14i61k92o76l51a86j 91M32a94l72í67k 5204273830871

Ano, do obou a proto není před nebo čárka, tzn. nebo je v poměru slučovacím. Jedině kdyby byla před nebo čárka, je to v poměru vylučovacím - jedno nebo druhé. A prosím, nereagujte na mě, vím, že mám pravdu :-)

+11/0
26.10.2016 22:22

L79e38o97š 87N54a13v27r42á88t29i95l 9253270555795

len totalny ma8or pojde z nitry do praglu takouto trasou :/

ale...komu neni z hury dano...

+4/0
26.10.2016 22:02

P36e33t59r 32N20i85v12n37i59c59k75ý 3452494765807

No, když mají spoje vyprodané, řeší posilový vlak a cituji: "větší zájem o spojení mají právě slovenští cestující." Tak otázka, kdo jsou ti "magoři, kterým není shůry dáno", celkem jasně zpodpovězena... :-P

+4/−1
27.10.2016 7:39

M79a14t33ú75š 61B11e48n69a13k 9718864282133

Je rozdiel z Trenčína v Nedelu poobede - cesta do škôl/práce a v iné dni, kedy tá trasa dokopy nikoho nezaujíma. A už duplom nie z Nitry.

+1/0
27.10.2016 18:59

J57i54ř71í 73H75a24v46á44č59e93k 1723110773

Staré smradlavé diesely na elektrifikovaných tratích,hlavně že auta musí plnit všechny možné euraRvRvRv

+11/0
26.10.2016 21:41

F11e48l37i78x 66M76e64d18e48k 7915904510927

Podobné normy pro vlaky taktéž existují.

+1/−3
26.10.2016 22:08

M78a86r63t55i60n 33H66o97u78b15a 6873111699358

Ne. Neexistuji.

+1/−2
27.10.2016 9:55

J40i46ř30í 19K60o73c83u10r10e41k 6345144195638

Jasně chlapečku. https://www.dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php

NON ROAD zanmená co?

0/0
27.10.2016 21:18

R94o19m62a79n 32J81e45s58c79h13k43e 9488435787315

Neexistují. Vídím pomalé diesely na koridoru jak brzdí rychlé vlaky. Ale SŽDC vybere peníze, tak jsou spokojení. A mašiny staré 30 - 40 let s původními motory. Pokud jsou normy podle těchto veteránů, tak je možné asi všechno.

0/0
27.10.2016 16:39

J42i49ř76í 96K51o34c71u28r81e40k 6765194775868

Vám taky: Zcela jistě znáte všecko na světě, takže když jste o něčem neslyšel, tak to zákonitě neexistuje.

0/0
27.10.2016 21:29

R32o31m56a23n 13J13e68s51c17h78k86e 9888805657265

Stále vidím jezdit motory řady T 435.0 a T 458.1 a ty mají 50 roků. S původními motory. Také jezdí stále ještě dvoutakty na silnici. Limity normy neznám. Mne stačí norma na peróny na hlavním koridoru, kde bezpečností pruhy nejsou. protože perony jsou úzké pouze 140 cm. Na nádraží Opatov jsou peróny pouze 100 cm. Kde je bezpečnostní pruh 80 cm od kraje ?

Na rozdíl od Vás odborníků použivám selský rozum. Pokud projektant a investor zapomněl na přístupovou cestu k vlaku a jediná cesta je pouze přes koleje a tam přejeli od přestavby v roce 1996 19 lidí, tak je něco špatné. Vy jste viděl přechod pro chodce na dálnici ? To je na koridoru Brno - Praha.

0/0
27.10.2016 21:58

M75a21r40t14i77n 66H90o56u16b66a 6393331909798

co nepochopim ze na tak vytizene trati SZDC dovoli zacpavat grafikon necim, co pobere jen 120 lidi

+25/−2
26.10.2016 21:13

O49l54d72ř66i71c57h 81J85a35n40e75č62e90k 8419976203621

Jojo, hlavně nezapomenout zdůraznit, že jde o 30 let staré jednotky, zatímco v Německu se představuje ICE4.

Sůro Sůro, co nového zavedl 'pan božský' na české koleje? Nebýt náhodné možnosti výhodného nákupu ojetin ze zahraničí, tak by dodnes nejezdil Rv

A mimochodem - Němci v ICE platí za osobokilometr asi tak desetinásobek toho, co Češi na lince Praha - Ostrava. Nebo ještě víc. To se někde projevit musí.

+9/−3
26.10.2016 21:09
Foto

J52a15n 11V15a28l46a14l10í30k 6406739500556

no ČD se stále krituzují že jezdí starými vlaky... a ted tu přibudou další :-P

+7/−1
26.10.2016 21:15

P73e78t77r 70N66o33v23o31t19n17y 1431890851

Navíc ne od "soukromníka", ale od ještě většího molochu než ČD - DB.

+3/0
26.10.2016 21:52

J10a38n 25S74ů58r58a 4945143853272

Díky za názor. Přijde mi vhodné uvést, že jde o modernizovanou ojetinu a nevím, jak se projevuje fakt rozdílu ceny za vlkm na Praha - Ostrava na tom, s čím tu Arriva jezdí.

+7/0
26.10.2016 21:56

O88l74d31ř18i67c66h 50J26a18n45e78č65e95k 8839296733731

Ta formulace vyznívá tak, že Arrivu za ty 30 let staré jednotky kritizujete nebo se jí vysmíváte.

A taky že ji kritizujete za to, že zatímco její matka představuje moderní rychlovlaky, dcera si od ní bere vyřazené motoráky a 'krmí' jimi československé cestující.

Jak že to souvisí s jízdným? Dost jednoduše: nové rychlovlaky jsou velmi drahé. Pokud český cestující nechce platit obdobné (alespoň řádově) ceny jako německý, tak těžko může chtít jezdit v nových rychlovlacích. Naopak pokud někdo chce být schopen na železnici vydělávat při cenách, které je český cestující ochoten platit, těžko si může pořídit něco výrazně lepšího, než ojetiny ze zahraničí nebo tzv. 'tramvaje'.

+1/0
28.10.2016 0:44

J96a40n 42S97ů67r25a 4425453753832

1. Ta formulace vyznívá tak, že popisuje, jak DB přistupuje k českému trhu.

2. ČR nepotřebuje rychlovlaky, když na to není u nás infrastruktura - stačí vozy do 160, bohužel.

3. Opravdu si nemyslím, že v době, kdy si nákladní dopravci stěžují na nedostatek místa na koridoru, má dostávat kapacitu. Určitě je to super produkt v relaci St. Město u Uherského Hradiště - Trenčín, nicméně na koridoru tento vůz nemá podle mého názoru co dělat.

+1/0
28.10.2016 21:40

J54i81ř25í 54K51o86c61u87r95e45k 6255544645678

Jasně. Byl to on, kdo zrušil výběrová řízení a zadal to natvrdo ČD.

0/0
27.10.2016 21:19

O90l35d53ř17i43c41h 41J54a83n83e97č73e53k 8299316583871

co to má do činění s ČD a s výběrovými řízeními? 8-o

0/0
28.10.2016 0:38
Foto

J71a91n 81V95a44l91a90l36í78k 6446949330386

to raději at zruší soutěže... tímhle max tak hodinku jízdy

+3/−7
26.10.2016 21:05

O58l51d75ř73i16c42h 71J34a12n44e52č98e96k 8409566773431

co má tohle společného se soutěžemi? Rv

+1/−2
26.10.2016 21:10
Foto

J41a66n 47V57a52l62a81l71í55k 6426629790636

že na dálkové spoje pak cpou takové krámy...

tohle je dobré akorát tak na příměstké cestování

+4/−3
26.10.2016 21:13

O95l45d31ř55i35c55h 96J78a22n88e85č63e69k 8569396953471

na vysoutěžených trasách - včetně těch dálkových - bude jezdit to, co si objednavatel napíše do podmínek - a zaplatí.

existuje řada 'rychlíkových' tras, na nichž ČD jezdí obdobnými krámy. bez soutěže. a což pak teprv když vezmu v potaz i krámy interpantery Rv

0/0
28.10.2016 0:52

V60á43c58l45a13v 37D85e79m15e88l93e 6129607984195

Tak na modernizovanou D1 s dostavnikem

+3/0
26.10.2016 20:59

M54i48c48h17a77e50l 15C11h79a63r28v77á60t 9929828153512

Z Prahy do Nitry v téhle králikárně, to bude jen pro otrlé cestující.

+6/−2
26.10.2016 20:51

O74l18d81ř28i30c27h 91J17a44n74e29č65e13k 8759616883761

těch, kteří raději pojedou králíkárnou, než aby zaplatili o 50Kč víc, je naštěstí pro Arrivu v ČR dost

+3/−1
26.10.2016 21:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.