Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejrychlejší vlaky by mohly vyjet i za peníze soukromníků, doufá stát

Pro financování připravovaných vysokorychlostních tratí je třeba zvážit možnost využití soukromých peněz. Tratě s rychlostí přes 300 kilometrů v hodině by bylo možné stavět prostřednictvím takzvaných PPP projektů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12e13t41r 89B85á58č74a 8165816355135

K nicemu, stavte dalnice !!

0/−13
28.10.2016 1:02

P96a17v14e84l 58M45o68r18a27v41e62c 3332209812538

Myslíte ty 4proudé betonové cosi, co je furt zasekané kamiony a kolonami za haváriemi?

Děkuji, nechci.

+3/0
30.10.2016 16:45

J53a92n 78J75e43m10e25l39k82a 1445800

Sranda:-) zvláštní přístup SŽDC. Takže to by byl definitivní konce levné české železnice? Budeme maskovat svou neschopnost? (to normálně zafinancovat ze svého rozpočtu) Hlavně, že nyní se nevědělo co s penězma EU. Třeba v Brtitánii měli ideu soukromé sždc. Po pár letech ji znárodnili po sérii nehod. A dnes dělají až extrémní pravý opak. Tratě zdá se staví, opravuje státní firma. Vyplývá z toho jedno. Když na VRT nemáme, tak je nestavme.. A pokud ty megalomanské nesmysly nebude platit EU. tak... Švýcaři mají zatím taky jen tratě na 200 a mají nejúspěšnější dopravní systém. Jejich nová trať na 200 (s prvním funkčním ETCS v Evropě) je v cca místě nějvyššího provozu. Tedy Praha Kolín, a třeba Pardubice. Nebo Havl. Brod.

+1/0
27.10.2016 22:56

M88a87r72t72i95n 14R72u98z47i49c98k79a 1482848626267

V cem je to megalomansky nesmysl, ta trat vyjde jen o malo draz (prakticky stejne) jako stavba jakekoliv jine zel. trate, dokonce si troufam rici, ze levneji nez rekonstrukce koridoru...

0/0
28.10.2016 14:32

J79a28n 70J49e18m79e14l14k31a 1225120

27 let tady nikdo nepostavil trať na víc než 160. Najednou min. 350 a bla bla. Dále přes kopcovitou Vysočinu. A bez Carga, což bude v ČR podle mě neufinancovatelné a neudržitelné. Málo napojitelné na stávající infrastrukturu. (dlouhý Benešov Jihlava).

Kdyby nerekonstruovali Kolín - Havlíčkův Brod v původní stopě ale postavili tento úsek nový nebo min. narovnaný o malé dědiny na min 200 km/h..

Zde je současná rychlost 57 km/h. Je to nejhorší úsek, protože první republika (i komanči) ho nouzově opravovala v původní stopě. Ostatní je ale "novostavba" bez přejezdů z 30. a 50. let.

74 km tedy snad 40 mld.

Tím by se dostal čas z 1:17 na třeba pod 30 minut.

A když mohla Slovenská strela projet úsek Praha Brno za 2:50. Určitě by se dostali na konkurenceschopný čas k 2 hodinám. Tím vyřešili i kapacitní problém za Pardubicema.

Dále vrt Praha Kolín. Další časová úspora pro všechny i Cargo.

Mě VRT nezajímá. Mě zajímá kdy se zejména za EU peníze zlepší, opraví, postaví páteřní trasy (Budějovice Jihlava, Nymburk - Boleslav - Turnov) ;-D, příměstské trasy pro denní dojíždění (Ostrava Frýdlant Frenštát - zdvoukolejnění slibováno 40 let + elektrifikace), Měziměstské trasy, které lze opravit v původní stopě. (Valašské Meziříčí - Rožnov ) Atd. atd.

A kdy tratě konečně někdo zabezpečí vlakovým zabezpečovačem!

+1/0
28.10.2016 16:05

R59a69d95e90k 74J12a24n64a78t30a 9545676654282

Cargu pomůže i čistě osobní VRT. Tím, že uvolní kapacitu stávající tratě přes Třebovou, která je pro nákladní dopravu vhodnější, ale přetížená.

2h Praha-Brno není konkurenceschopný čas. Tím přetáhnete pár chudáků z autobusu. Většina lidí ovšem jezdí autem.

Navíc, pokdu chcte něco "narovnávat na min 200 km/h", tak vězta, že taková kace je zhruba stejně drahé jako postavit VRT na 320 km/h. Prostě stavíte novou trať.

+1/0
28.10.2016 20:15

J47a82n 15J14e93m98e36l57k46a 1975580

2 hodiny.. Jenže pokud přistavíte novou Praha Kolín ušetříte dalších 15 - 20 min. Pokud nebudou vědět co s penězma, mohou přistavět další useky Havlíčkův Brod - Brno. A měli by dodržený 2 hodinový takt.

0/0
29.10.2016 8:16

M64a72r40t79i18n 67R68u74z91i69c48k77a 1522178156467

Prave, ze neni rozdil v tom, jestli stavite na 200 nebo na 300, resp. je to opravdu maly rozdil v cene,... A konkurencni cas Praha-Brno je tak hodina max. hodina a pul, uvolnite misto na koridorech a na dalnicich,...

Souhlasim s tou neskutecne dlouhou dobou, jako stavet trat 40let je neuveritelny...

+1/0
29.10.2016 19:48

J70a97n 47J59e73m13e82l89k42a 1315970

Tím bych si nebyl tak jistý, že není rozdíl mezi 200 a třeba 350. Určitě je. Přesnosti, poloměry oblouků, tím trasování, atd. atd. Tím bude i v provozních nákladech na servis rozdíl.

0/0
30.10.2016 20:23

J27a27n 13V32o21j58t91í25š46e50k 6332981215856

6 let na přípravu stačí a ať mi nikdo neříká, že ne. Přijde mi, že pro stavbu VRT nikdo nic nedělá a obhajuje se to slovy "stejně by se to nestihlo."

+2/0
27.10.2016 22:26

J97i90ř35í 76K43o37c60u85r92e89k 6865474605978

Praha-Brno. To je nezatíženější dopravní směr v republice. Takže v tomto směru budeme stavět až nakonec. To dá rozum, žejo.

Takže v Vídně se přižene VR vlak do Brna a dále "hic sunt leones", pojede kolem Svitavy do České Třebové. Poté zamíří na již dnes přetíženou trasu Třebová-Praha a za "krásné" 2:15 překoná VR vlak 200km vzdálenost vzdušnou čarou. Ne že by v cestě byly velehory nebo hluboké jezero, ale přes Brod je to kilometricky stejně. Jen ta rychlost je tam 80-120. Fakt super představa.

+3/0
27.10.2016 21:01

R90o68m56a89n 75J46e69s57c73h65k26e 9668935257885

Není koncepce. To je věc, kterou by měla řešit evropská unie v souvislostech.

Jak jezdí vlaky u sousedů z Vídně do Břeclavy a z Furthu do Mnichova. Také spojení Drážďany - Berlín není rychlé.

+1/0
28.10.2016 8:29

P98a29v74e48l 48M86o14r91a63v64e87c 3702669412198

Koncepce je. I ta evropská. Čekso ji také podepsalo. Jen ji jaksi nedodržuje..

0/0
30.10.2016 16:45

M42i34r21e40k 26G55a80j75e18r 5451496379430

Po roce 2023 uz totiz pujdou vsechny dotace jen na "zaclenovani" a "kulturni obohacovani." Navic pracujicich bude jiz jen asi 1/10 populace.

+2/−1
27.10.2016 20:45

V60i20k26t69o66r 70N13á89r66o72ž22n59ý 3139632648

Nevím , když slyším známé ze zahraničí , kde PPP projekty u dálnic fungují , nadšení z toho nejsou. Soukromník chce vydělávat. A tak se třeba platí na dálnicích vysoké mýto , aby vydělával. A dokonce jsou případy , kdy celý systém zkrachoval , neboť vysoké mýto znamenalo pokles zájmu a výběry takové , že to nedokázalo tu dálnici zaplatit....

+1/0
27.10.2016 18:16

J35i20ř57í 98P89r42ů55š83a 7425822835729

Prosadit a vyřídit stavbu VRT u nás dokáže jen ten tým který dokáže připravit dostavbu pražského okruhu během měsíce. VRT se nedá stavět po kouscích ale musí se postavit a hlavně otevřít jako celý funkční úsek. A vzhledem k nákladům,kapacitám stavebních firem a schopnosti vyřídit stavební povolení pro liniovou stavbu je to u nás prakticky nemožné. Na každém úseku se najde několik sdružení prosazující jinou variantu vedoucí za sousedním kopcem a nebo vyžadují zastávku.

0/0
27.10.2016 17:26

R52a48d97e39k 12J47a76n57a13t54a 9705106984692

VRT se dá stavět po kouscích.

Například u VRT Praha-Drážďany má význam i samotný výjezd z Prahy k Neratovicím nebo samotný tunel Ústí-Drážďany. U VRT Praha-Brno pak má význam samotný úsek Praha-Benešov či druhá etapa jen k Jihlavě. Atd.

VR tratě jsou ve střední Evropě kompatibilní s ostatní železniční sítí a vlaky mohou z VRT sjet a pokračovat po "pomalých" kolejích. I krátký úsek VRT se tak dá použít ke zkrácení jízdních dob a řešení kapacitních problémů.

+7/0
27.10.2016 18:32

M15i51l66a47n 28C65h52a26l21u82p34a 7904386527273

U nás za barákem dělali taky vrt po kusech.

0/0
27.10.2016 20:49

R63o42m37a83n 85J40e46s28c74h82k56e 9648865177325

Proč se jedí pomalu z Drážďan do Berlína ? VRT má smysl celoevropsky. Také Furth - Mnichov se jezdí pomalu. Toto by měla EU řešit koncepčně.

0/0
28.10.2016 8:32

R65a86d97e90k 72J49a41n74a44t65a 9165106314862

Proč se jezdí pomalu z Drážďan do Berlína? Protože to není tak významný směr pro německou vnitrodopravu, Drážďany nejsou až tak velké město a je to na východě země (chudší lidé). A VRT vznikají především kvůli vnitrostátní poptávce, která je obecně vyšší než mezistátní. Mezinárodní spojení vznikají jako bonus, propojení vnitorstátních spojení, málokde jako primární cíl (výjimka je akorát EuroTunnel).

+1/0
28.10.2016 11:36

R55o77m56a47n 14J84e89s37c72h25k82e 9748145487715

Chcete napsat, že Bavorsko je chudá země ? Ani Furth - Mnichov není žádná sláva.

Drážďany jsou větší než Brno.

0/0
28.10.2016 19:03

R44a19d86e38k 13J60a68n14a39t61a 9545236114622

Oblast kolem českých hranic je nepříliš obydlená a 50 let se tam moc neinvestovalo, protože tam byla železná opona.

0/0
28.10.2016 20:17

R48o30m34a46n 95J87e36s78c18h49k12e 9468745587355

Němců je 82 mega a nás 10 a půl.Naše pohraničí také není hustě obydlené. Já jsem pro rakouský model modernizovat členité úseky Choceň - ČT, Brno - Blansko, Brno - Přerov. Co s tratí Znojmo - Jihlava ? Jezdí tam dnes pár lidí. To stejné Brno - Hrušovany - Znojmo. Ač fanda železnice, tam bych raději pořádnou silnici.

0/0
29.10.2016 6:44

L74u88k74á36š 35J71í30l96e22k 7912821941185

Nevím nevím, takovýmto hlemýždím tempem, kdyby stavěli ve Francii, TGV by vůbec nejezdilo.

+3/0
27.10.2016 16:46

J52a17r52o39s75l36a19v 76D62o49s67t51a83l 2184391785889

V roce 1996 jsem jel vysokorychlostním vlakem Řím - Mnichov. Pak obyčejným rychlíkem na české hranice kde se rychlík změnil na osobák směr Praha. Ta změna v rychlosti byla šokující. Stejný vlak, rychlost na území ČR ani ne poloviční. Když jsem se ptal průvodčiho co má znamenat, řekl že naše trať je jenom na 80km/h. A tak to je do dnes. O expresu z Říma ani nemluvím, takový vlak my nebudeme mít ani v tom roce 2050. :-)

+4/0
27.10.2016 15:41

M11i23l93a54n 14C86h65a48l73u36p75a 7984376337143

Dovedete si představit srážku s polským kamiónem?

+1/−1
27.10.2016 15:50

J15a40r70o65s42l59a17v 97D32o25s97t35a34l 2674821875229

Ne nedovedu. Italové v 96tým tam měli jen nadjezdy nebo podjezdy. My budeme rádi když v roce 2050 budeme mít dobudovanou kompletní dálniční síť. U vysokorychlostních tratích to vidím na 2100.

+4/0
27.10.2016 15:58

M66a42r12t80i81n 23N96o12v65o72t37n61ý 3826106631224

Na vysokorychlostních tratích samozřejmě žádné úrovňové křížení nejsou. Leda, že by ten kamión spadl z mostu.

+3/0
27.10.2016 17:25

M43i47l78a76n 67C23h56a50l15u94p32a 7884876407233

Na české železnici je možné vše.

0/0
27.10.2016 18:06

J16i53ř87í 85K69o90c11u33r58e56k 6675394935448

Nebojíte se jezdit Metrem? Co kdyby tam byl polský kamion?

+1/−1
27.10.2016 20:38

M70i69l42a97n 71C22h34a45l19u45p97a 7294556397763

To víte ty paka jezdí úplně všude. Urvaní jak vorvani jedou nonstop přes celou Evropu, sotva vidí na navigaci a když si tam nacvaknou cyklistickou nebo pěší tak je potkáte klidně uprostřed lesa na turistickém chodníku.

0/0
27.10.2016 20:48

M28a74r23e76k 42T24u55r39n21o76v52e52c 7455542280216

Ano, také by ten kamión mohl spadnout na trať i s mostem...

0/0
28.10.2016 10:21

J55a27n 56V70o34j61t55í89š68e11k 6802171785496

Co si budem povidat. Už u nás na vlak spadl i celej most. A v Německu taky, dokonce na rychlovlak.

+3/0
27.10.2016 22:30

R70a70d55e92k 81J38a91n25a26t12a 9565246134852

Myslel jsem, že Praha-Litoměřice má být v roce 2030 už v provozu, že jsme se k tomu zavázali v EU. Ve Španělsku jsou schopni postavit VRT za 6 let, včetně všeho plánování, projektování, stavby.

+1/0
27.10.2016 15:41

P93e69t80r 10L63e27i86š 5720386821152

No, moc vysokou rychlost příprava vysokorychlostních tratí nenabrala. Má za těchto okolností cenu vůbec zaměstnávat lidi, kteří se tím zabývají?

Skoro mi to připadá jako takový český projekt cesty na Mars. Zaměstnáme pár lidí, kteří na tom budou dělat - abychom případně něco měli něco v ruce, kdyby se někdo od sousedů ptal, ale stejně na to nemáme a bylo by to strašně složitý...

Třeba přijde jednou nějaký povel z EU a bude se to muset dělat. Mnohem pravděpodobněji to ale přijde befelem z Číny a budou to dělat Číňani. Do té doby budeme vyčkávat a pár lidí s mapami a pravítky bude dělat čáry po mapě, kudy by to mohlo vést + jezdit po světě, aby viděli, jak by to mohlo vypadat.

+2/0
27.10.2016 15:33

B93o22h67u85m72i22l 73P31e42s37e80k 6805887613454

Ach jo - ja fakt nevim nevim na co platim dane, kdyz stat neni schopen zajistit ani infrastrukturu.

Cim se jako bude vlada chlubit pred nasledujicimi volbami ? Zavedli jsme EET a nabrali par desitek tisic uredniku ? To je fakt uspech hodny zapisu do kroniky velkeho ceskeho naroda.

+2/0
27.10.2016 15:31

J82a62r11o39s68l76a47v 52D14o74s40t10a17l 2244321825979

My jsme nyní za vyspělou Evropou co se týká železnic 50 let a máme našlápnuto abychom byli 100. 

+7/0
27.10.2016 15:29

J27a20n 75L43a79k57o40m38ý 7431495805524

No s financováním české infrastruktury je jedinou šancí ryze soukromé financování, kdy jeden sežene další a celý to zaplatí. Vyjde to na půlku a bude to 10x rychlejší...

0/0
27.10.2016 14:53

M66i87l98a20n 12C80h14a20l36u52p46a 7264736247813

No jo, ale jak to navlíknout, aby z toho taky měli něco tuneláři?

0/0
27.10.2016 15:51

Š97t81ě73p24á28n 14D96o82l71e50ž69a48l 3822531988395

Jinými slovy měli jsme 19 let na to ukrojit si z evropských peněz na VRT (2004-2023) a nešlo na ně ani euro.

+4/0
27.10.2016 14:49

M43i97l70o61s 18L52a10j95d22a 8506788868896

njn co chcete od uredniku.... jen dalsi papir

0/0
27.10.2016 14:34
Foto

P67a38v27e15l 42M57a40k61o75v66e34c 8618895261

Mě nezajímá, co bude (možná) v roce 2050, ale spíše mě zajímá, jak to ti naši "odborníci" vidí v roce 2150 nebo spíše v roce 2200. Tam by mohla být přesnost jejich odhadu větší....:-)

+4/0
27.10.2016 14:22

P47e60t21r 64N37o81v52o17t82n75y 1521290891

PPP u nás v dopravě, pořád se o tom mluví, ale ještě to nikdo neviděl.

0/0
27.10.2016 14:11

J38a72n 27L15a63k28o95m81ý 7821405315764

U PPP se blbě krade, pokud by metro D postavila PPF, tak co z toho budou mít pijavice?

0/0
27.10.2016 14:55

T20o50m98á81š 31M14a37c55e61j83k58a 6601392237597

Vysokorychlostní propojení Prahy a Brna je chystané ve druhé vlně, která je směřovaná k roku 2050.

Ten chlap do myslel vážně, nebo se jen snaží lidi rozesmát či rozbrečet?

Představte si, že by se v Japonsku stavělo všechno takovou rychlostí jako u nás, to by tam dodnes asi jezdili místo Shinkanzenem koňským povozem.

MD, SŠDC a ŘSD by bylo nejlépe zrušit, všechny co tam sedí vyházet, nechat jen úklidovku a vrátné a místo těch neschopných sabotérů co tam sedí najmout a zaplatit odborníky z Japonska a Německa.

+12/0
27.10.2016 14:05

M17i24l31a43n 39C88h38a49l32u12p49a 7284976717303

Německé odborníky raději ne.;-D

+1/0
27.10.2016 18:08

J65i76ř79í 43K60o70c11u18r11e53k 6485914435768

No prostě napřed se musíme pochlubit sousedům, že máme nové auto. Záchod na dvorku vyřešíme až pak.

0/0
27.10.2016 20:39
Foto

M88i67l53o33s14l45a73v 67Z19í86t47k31a 8220584587290

Samozřejmě skoro všechno špatně. Brno - Břeclav-Vídeň se na našem území již nyní dá jezdit 200 ( pokud umožní legislativa a zruší se pár přejezdů ), takže jednoznačnou prioritou by měl být úsek Praha - Brno. Začít co nejdříve výjezdem z Prahy ( pomůže i příměstské dopravě, kde je nedostatečná kapacita ) a od Brna. Druhou prioritou by měl být přeshraniční úsek Ústí - Drážďany, kde by se uvolnila kapacita pro nákladní dopravu na stávající trati, dosud v příhraničním úseku omezující nákladní dopravce.

Brno - Přerov je už špatně rozhodnuto o variantě obnovy tratě na 200.

+5/0
27.10.2016 14:02

J63i18ř57í 88K62o92c83u59r79e98k 6455234225428

Až na to Brno-Přerov. V úseku Brno-Vyškov jsou dvě koleje potřeba jako sůl, ikdyby po nich měly jezdit jen příměstské vlaky. A provoz příměstských vlaků je s VRT vlaky neslučitelný. Dál za Vyškovem stále potřebuejte někudy provést (mezi)regionální dopravu. Po jednokolejce s rychlostí 70-90 to půjde špatně. Budovat do Ivanovic, Nazamyslic, Kojetína sjezdy a nájezdy z VRT nevyjde zrovna levně.

0/0
27.10.2016 20:46
Foto

O84n50d45ř16e55j 22V80a73r73o66š83č90á18k 3694557223

"Správa železnic nyní pracuje na prvním kroku, kterým jsou technicko- provozní studie. Stanoví, jakým řešením a pro jaké rychlosti by se v Česku měly vysokorychlostní tratě stavět." - a nemely tyto studie byt minimalne 15-2 let hotove?

0/0
27.10.2016 13:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.