Diskuze
Energetické úspory z Bruselu zaplatíme všichni, varuje šéf ČEZ Beneš
Děkujeme za pochopení.
J43i79ř10í 78P67r18a22ž53á76k
Evropská komise to je Jourová a 27 jí obdobných. Tento "mozkový trust" vydává nesmyslná rozhodnutí, která škodí všem. Kdy už se lidé ve volbách (nebo jinak?) vzepřou těmto "nechytrým" diktátorům a zvolí si rozumné vůdce?
Úspory ano, ale tehdy, když zařízení dožije buď morálně nebo fyzicky. Nyní zase budeme podporovat německé větrníkové a solární šílenství.
I69m94r10i15c41h 12S46u73c98h38a39r94s27k63ý
trefa do černého
nejedná se totiž o nic jiného než s podporu Německých technologií a to jsou už zmiňované větráky a solární hnusy
R98o52b27e16r78t 76M91r58o33c57z45k79o46w58s94k88i
o5 se ptáme dřevorubců zda je třeba kácet? jakou odpověď asi můžem očekávat?
není lepší se zeptat nějakého nezávislého odborníka? než postižené husy?
V34l66a98d25i10s63l32a33v 17B82u45r34y10š62e46k
posledně se dokonce ptali bazaristů. prý odborníků majitelů bazarů, jestli se vyplatí koupit nový auto a nebo jít do bazaru pro starý, hádejte, co radili?
M24i90r15e74k 98G80a21j70e52r
Je to socialismus s centralne rizenou ekonomikou jak vysity.
V68l61a64d86i77s20l13a72v 94B12u63r45y29š92e98k
je, lidé svými voličskými preferencemi to tak chtějí
V95á41c67l58a70v 20Z96e27l11i78n80k96a
Poslední věta je naopak velmi přesná. Nikdo vám nepostaví větrnou turbínu, která bude dodávat za 50 nebo dokonce 40 Eur/MWh. Při výši investičních a provozních nákladů to prostě ekonomicky nevychází. A tak se dál vesele jede a pojede v garantovaných dotovaných cenách. Ona se potom nějaká politická cesta najde, jak jim přihrát peníze tak, aby ten ekonomický i technický nesmysl navenek vycházel jako výborné řešení.
V29á90c98l44a88v 91Z79e64l55i27n58k55a
To patřilo pod příspěvek pana Kocourka. Kdo programoval tyhle stránky boha jeho? Kdejaký vysokoškolák, který to dělá jako brigádu, by to dokázal vychytat lépe.
J89i58ř72í 52K60o81c43u93r97e16k
Jednu úsporu bych viděl: Výroba cca v místě spotřeby. Bohužel se Němci vydali opačnou cestou, ostatně jim nic jiného nezbylo, když se rozhodli vypnout jaderky.
Věc se má tak: Větrná elektrárna u pobřeží vyrobí 2x tolik energie jako větrná elekrárna v Bavorsku. Ty v Bavorsku mají poloviční koeficient využití. Náklady jsou +- podobné, i energetické. Tudíž: Stavba v Bavorsku by znamena cca 2x vyšší energetické nároky na jednotku dodaného výkonu. Plus stavba záložního zdroje kvůli nižší spolehlivosti dodávek a vyrovnávání výkyvů výkonu. Tohle všechno sežere víc energie nez dálkové vedení z moře přes půl Evropy.
Je tak úspornější stavět větrníky na moři a při pobřeží, než stavět zdroje v místě spotřeby. Jenže co čert nechtěl, deklarovali pravý opak. Výsledným obrazem je težká schizofrenie.
Brexit jednu věc řeší: Spojené Království nebude muset investovat do podmořského HVDC vedení, aby pomohlo Německu stabilizovat jejich přenosovou síť. Ale je docela možné, že kvůli OZE šílenství se (za nemalé peníze) bude pokládat kabel až do Irska. Nicméně, tohle je na "dobré cestě" ke modelu plánovaného hospodářství, RVHP2+. A jak víme, RVHP zkrachovala.
J78a67n 22V62e98s41e70l44ý
Poslední věta je dost ilustrativní. V reálu dostávají německé větrné elektrárny letos FiT 70 EUR/MWh jen na prvních 5 let, následně na 15 let za 50 EUR/MWh. Od příštího roku budou soutěžit v aukcích, očekává se cena okolo 40 EUR/MWh.
FV farmy už nabízejí cenu v aukcích. Poslední byly za průměrnou cenu 70 EUR/MWh, a to je cena uměle vyhnaná nahoru clem na čínské panely.
Nechtěl náhodou ČEZ za nové bloky v Temelíně 70 EUR/MWh? Dnes už by chtěl asi víc, stavby JE v EU a USA jsou názorné ukázky toho, že nikdo není schopen dodržet termíny a náklady. Přitom stavba FV elektrárny je takhle jednoduchá: https://www.youtube.com/watch?v=qw05UuGaPGM.
J63a17r96o22m83i81r 95F67a73r52e49k
A když nesvítí, přistavíme další. Vždyť je to tak jednoduché.
V37l52a77d82i22s67l22a46v 53B66u28r45y86š98e22k
největšímu výrobci elektřiny u nás se nelíbí úspory jeho produktu, kdo by to řekl, to je skoro jakoby se dodavateli vody nelíbilo, že se šetří vodou, je to jako by teplárna nabádala lidi, ať netopí, s tím strašením lidí to ale přehnal, náklady na úspory se prej asi budou platit ze státního rozpočtu, no to bych chtěl vidět jak a co se z toho rozpočtu bude platit, to spíš vypadá, že použil osvěčený trik, jak si obyčejné lidi naklonit na svoji stranu, když jde o prachy, tak jde všechno stranou
V21á62c50l57a76v 73V90a56n92ě17k
Co je špatného na úsporách energií bych chtěl vědět.
Podle toho co tady vidím tak čím víc se promaří tím líp?
J90i54ř69í 62K10o84c98u93r85e93k
Třeba takto: Elektromotor pohánějící tramvaj má účinnost 99 %. Elektronická regulace jeho výkonu taky 99 %. Bez rekuperace se tedy dostáváte k účinnosti pohonu 98+. Fyzika vám dovolí ještě změnit kinetickou energii zpět na elektirckou při beždění. Takto můžete ušetřit cca 30-40 % energie. Vtip je v tom, že tuhle věc umí skoro všechny travamje v ČR, včetně těch, co na to nevypadjí.
Když se pohybujete v účinnosti využití energie 80-90 % tak prostor pro úspory způsobem "využít lépe" skončil.
Takže jediný prostor pro úspory je použít méně. Jenže fyzika jaksi nedovolí odhlasovat, že E = 1/3 mv^2. Buď můžte jezdit pomaleji (a pro tentýž interval nasadit více vozidel, super, žejo?) nebo pořídit nozidla nová, o 30 % lehčí. Což znamená vyhodit do šrotu fuknční vozidla před komcem jejich životnsoti. A vozidlo o 30 % lehčí bude zcela jistě mnohem dražší. Takže jste ušetřil za elektřinu při provozu ... ale ušetřil jste za elekřinu při výrobě?
Další věc je ohřev vody. Fyzika vám řekne 4,2 kJ/kg/K. Můžete ohřát míň vody nebo ji ohřívat méně. Třeba z 10 °C na 60 °C snížit teplotu boileru na 45 °C. Legionela na sebe nenechá dlouho čekat. Můžete to dohnat chemií...
No a nebo to můžete udělat tak, že zakážete veškeré kulturní akce s odběrem nad 3 kW, což stačí na ozvučení a osvětlění klubu pro 200 lidí. A nebo jeden chlaďák na pivo. Sorry. Samozřejmě s výjimkou na akce pořádané městem.
A pak jedete vlakem po nasvíceném viaduktu v polích. To je akce EU, propagace stavby postavené z fondů. 4-5kW osvětlení jede každou noc. Vy, jako cestující ve vlaku, z toho máte prd, jelikož most je pod podlahou vagonu a ikdyby byla průhledná, tak most je nasvícený zdola.
A osvětlení veřejných budov - září do tmy, jelikož podle norem EU musí být zastávka nasvícená jako čítárna. Ech, v době podsvícených displejů informačních tabulí.
M27i76r45o71s20l23a71v 68R63ů45ž47i58č11k44a
Tyto zlodeje vypraskat z EU k lopate,aby nemohli skodit.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný
Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...
Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu
K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...