Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Favorit míří do světa. Legendární značka kvůli zájmu nestíhala vyrábět

Společnost Favorit Czechoslovakia Richarda Galoviče vdechla nový život kdysi slavné značce kol. Bicykly, s nimiž míří na bohatší klientelu, chce vrátit na zahraniční trhy a v blízké době přibere dalšího investora. Kvůli velkému zájmu firma v jednu chvíli nestíhala vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A67d31a90m 78W28e89i91s93s 2303897759711

...pokud je to slovák,pak si nikdy nic o té firmy nekoupím...

0/0
3.11.2016 14:17

V49l22a83d88i93m58í69r 44F33i19b10i35g28e12r 5294791691814

3 článek za 2 roky. Za 3/4 roku bude další. Na to že jde o firmu, která uspokojí cca 300 lidí jí je věnováno dost pozornosti.

0/0
31.10.2016 20:27
Foto

K91a21r88e33l 79S95e35i30d49l 8269945100158

Dík za zajímavý článek, nevěděl jsem, že se Favorit položil a zase byl vzkříšen. Přeji jim, ať se jim daří.

A dotaz na redaktory: co je tohle za formulaci? "S novým vlastníkem to však nedopadlo a výroba kol se definitivně zastavila..." (Ono to možná nedopadlo dobře a spíš to "padlo". ;-))

A málokdo má zdání o časování a skloňování (citát z písničky Čaroděj Koloděj z desky Bylo nebylo) - "Otevření showroom s koly..." Jednou by to byl překlep, ale když je to pod většinou fotek v galerii... Dokonce i Windows to podtrhávají jako chybu.:-)

0/0
31.10.2016 19:21

J89a87k41u60b 85K34n83e12c49h96t14o81v58s31k64ý 3590256691212

Je fajn, žeten pán oživil legendární značku i když jen pro hodních 10000....ale něco vytrhl z kontextu. Jsou mez itěmi 5% i ti, kteří samozřejmě prácovat za každou cenu nechcou. Ale...mnoho lidí třeba nezvládne pracovat v nepřetržitém provozu 12 hodinových směn. Dost lidí také má problém s nočními s měnami a ještě k tomu 12 hodinovýma. Já osobně bych v takové firmě pracoval. Práci se člověk zaučí poměrně rychle, s nabízenou mzdou bez výhrad souhlasím, ale chtlě bych pouze pracovat 3 směny při 8 hod. pracovní době. Týden ranní, pak odpo, pak noční s čímž mám zkušenosti. Ale opravdu ne každému 12 hodin pracovní doby sedne. Další věc je tak kolik je v okolí skutečná nezaměstnanost a nemůže se brát v úvahu jen ta celorepubliková.

0/0
31.10.2016 19:03
Foto

M33a48r97t63i82n 25R41o87c62e73k 3193528485328

měl jsem kdysi také favorita, snil jsem ovšem o shimanu....kdo ne co?

0/0
31.10.2016 15:57

M13a20r46i86a51n 43K55a84r79a51b24a 4833511310732

Nejak mi ten podnikatelský zámer nesedí. Povedzme ze predá 25/mesacne co je 300 rocne. To nie je na výrobu. To je na prepredaj Číny, a nalepenie stickeru s logom. Ak vezmete do úvahy prenájom priestorov v prahe, cenu za promo a marketing, tak to nevychádza. Pri 300 ks /podotykam roznych druhov a farebnych kombinacii/ je obrat 600.000 EUR ročne. Kde a kdo to vyraba? Kolko z toho je/moze byt zisk ak by to vyrabali kusovky? Nie nie, čína+marketing ...

0/−2
31.10.2016 15:30

M70a69r33e56k 83J76a66n90e34č57k44a 1537466303371

Poněkud úlet, ale jsem zvědav, jaký úspěch s tím bude mít, protože kola Favorit byla spíše pojmem pro Čechy a Slováky a tady zase tolik zájemců o tohle silně předražené retro kolo nebude. Chápu retro výrobky za rozumnou cenu, ale tady je to fakt úlet. Navíc za tuhle cenu si každý koupí mnohem lepší kolo.

+6/0
31.10.2016 13:08

M39a53r65t58i54n 21P27a72v73e36l65e47k 5670557485975

Jenže to kolo bude tuctové - a uniformita se většině lidí příčí.

0/−1
31.10.2016 13:14

M72a20r23t91i14n 85K94r63u55t46ý 1288221389165

většině právě bohužel ne, proto se prodává tolik hrozně podobných věcí. Naštěstí se ale pořád najdou lidi, co si tohle krásné "fávo" rádi koupí.

0/−1
31.10.2016 14:35

M88i18c64h51a21l 70K27r92e75j62č52a 5958596306283

Tak jsem chvilku premyslel, jestli se sem nezatoulal (treba v ramci historickeho clanku) nadpis z doby totace. Ted si rikam, jestli autor nadpisu nepouzil schvlne nejaky historicky nadpis jako retro.

Takhle mohl klidne znit i nadpis v clanku v Rudem Pravu ci Mlade Fronte. Rozdil by snad byl jen v minulem vs. pritomnem case o nestihani. :-)

0/0
31.10.2016 12:26

T38o97m44a84s 58V70a43r33g38a 1335534576125

Rád bych sem napsal nějaký hejt ale ani se mi ho nechce vymýšlet.

Jo,a lidi, kdo chcete kolo, nějaký si prostě kupte ;)

0/−1
31.10.2016 12:25

J13a18r91o14s43l66a46v 56R82i26e43s77s80n79e43r 3598490176360

Jen drobná jazyková poznámka k článku: říkat dílně se 6 zaměstnanci "závod", to je teda eufemismus jak sviňa... ;-D

A jen tak mimochodem to ukazuje, jak velmi se charakter ekonomiky (následně i společnosti) změnil; dříve mívaly závody/továrny běžně stovky až tisíce zaměstnanců, ty velké koncerny pak desetitisíce – to pak vznikala přímo verneovská "ocelová města". Dnes takovéto kapacity jsou v Evropě vzácné, většina výroby "šla" kvůli racionalizaci výroby (i prostému porevolučnímu rozkrádání) do Asie a nám tu z výroby zbyly, až na výjimky, jen firmičky; jinak se většina národa živí ve službách, na úřadech, v dočasných brigádách anebo je na pracáku... :-/;-(

+1/−1
31.10.2016 12:18

P74e44t27r 47D82r37a79p44a54l 3845368273675

slyšel ste o Škodovce? to je taková firmička v Mladé Boleslavi, co tam na koleně vyrábí auta. A fakt to není vyjímka

0/−1
31.10.2016 12:21

J22a25r89o66s69l47a62v 91R82i70e54s81s11n16e77r 3908980726870

Právě že Škodovka je výjimka – a výjimka, na níž visí 2/3 našeho exportu (a navazujících menších dodavatelských firmiček). Podobně velký výrobní podnik u nás abyste hledal lupou.

+3/0
31.10.2016 12:32

M26i27c82h66a84l 70K19r75e63j31č90a 5718566976753

Vas postoj je trochu v rozporu s tim, ze mnozi tady si mysli, ze se z nas stava montovna zapadu. Sam bych se do podobneho tvrzeni (jako Vy) nepoustel bez nejakych statistickych podkladu.

0/−1
31.10.2016 12:43

J65a64r88o76s88l11a53v 43R90i73e71s65s81n30e11r 3538550216470

Já ty statistické podklady mám – ostatně, jsou veřejně dostupné. Opravdu nevím, proč bych tu měl vypisovat sáhodlouhé zdrojové citace ke svému komentáři. Jsme na běžné diskusi pod novinovým článkem, nikoliv na diskusním panelu k nějaké vědecké studii.

Á propos, má tvrzení nejsou s názorem "stáváme se montovnou Západu" v rozporu ani trochu, jen se doplňují. Říkám, že už téměř nemáme velké výrobní závody, hodné toho jména, s mnoha tisíci zaměstnanců, zbyly nám převážně dodavatelské firmičky a jinak služby, státní sektor, brigádnické práce a nezaměstnanost.

+2/0
31.10.2016 13:23
Foto

K11a49r38e58l 14S95e60i70d98l 8699905980968

Na druhou stranu je ale třeba vzít v úvahu technický pokrok. Třeba stavebnictví - kde dřív běhaly stovky chlapů s kolečky a lopatami, je dneska 10 lidí a pár kousků techniky. Podobně halu plnou lidí u pásů a soustruhů dnes nahradí robotizovaná hala s 3 zaměstnanci.

0/−2
31.10.2016 19:27

S82t34a50n22i11s32l82a86v 72K82r90e92j23c14a36r 6547616773454

Favorit míří na bohatší klientelu. Je dobře, že bohatší česká vlastenecká klientela zde je. Nejsme tak chudými sockami jak nás svět vidí. A dokáže konkurovat Olpramu, jenž je firmou skládačů dílů z celého světa. Jen je otázkou kolik komponentů favoritů je skutečně vyrobených v Čechách a Moravě a kolik je stejně jako olpram dováží. A co se týká nástupu robotiky a robotizace, je o dosaženém vzdělání a to vzdělání uplatnit v praxi. On nikdy papír o docházce schopného elektronika a it zaměstnance neudělal. Ano máte pravdu, roboti a technika je pokrokem, ale je otázkou co s lidmi jež nedosáhnou na vyšší odborné vzdělání a práci u pásu nahradí stroje - že by konečně přišel Marxův Komunismus ? Utopická chiméra komunistických fanatiků !!

0/0
1.11.2016 10:01

J59a19r96o35s36l16a84v 79R38i39e53s73s98n73e73r 3818570796870

No, však jsem to psal: "kvůli racionalizaci výroby". Kterýžto jev je v současném hospodářsko-sociálním systému v dlouhodobějším výhledu cestou do pekel (pár lidí s hromadou robotů bude pracovat – a zbytek? na sociálce? budou pak mít na to, aby si potřebné výrobky a služby koupili?). To už by ale bylo na jinou debatu...

0/0
1.11.2016 11:51

J51o33s37e59f 37R66a46j65n90o90c33h 1254471919553

Firmy uměli vyrábět, ale ne produktivně a bohužel neuměli obchodovat. Jak oslovit zákazníka, jak ho najít, jakou cenu nabídnout a pak se do té ceny vejít.....

+1/0
31.10.2016 11:38

M48a87r84t97i23n 16K26y51p54r 2572285194914

Ani s tou výrobou to nebylo moc růžové - oni dokázali vyrábět, ale jen to, co vyráběli dlouhodobě a dodat to, co zákazník chtěl často nedokázali. Asi nejlépe o tom svědčí příběh firmy Author. Ta vznikla zpočátku jen jako cyklistický velkoobchod s tím, že bude obchodovat s českými koly. Ale právě špatné zkušenosti majitelů Authoru jmenovitě právě s firmou Favorit vedly k tomu, že začali vozit komponenty z Asie a montovat si kola podle vlastních představ sami (například se jim ve Favoritu vysmáli s požadavkem na horská kola). A zákazníci, kteří si nakonec místo Favoritů ty Authory a Olprany začali kupovat zatloukli Favoritu poslední hřebík do rakve.

0/0
31.10.2016 12:42

P28e48t31r 78D74r72a35p21a31l 3585688683895

favorit se ještě tak asi 5 let zpátky občas objevoval v letácích, ale byl to naprostý lowland. A vlastně stejně skončil i Olprann

+1/0
31.10.2016 12:54

L50a93d88i14s23l16a80v 53B35e84r96o58u66n81s35k80ý 1827122193566

Když jim nějakej trouba ty peníze za to dá, tak proč ne. Ale jinak je to normální PR článek.

+4/−3
31.10.2016 11:10

M54a46r51t68i54n 50K73r65u43t26ý 1398251399335

je to v sekci ekonomika článek o vývoji firmy. Kde vidíte PR?

+4/−1
31.10.2016 11:25

L65a31d62i49s43l21a37v 48B92e62r34o30u17n90s98k40ý 1487552593226

Když se článek na idnesu o jednom a tom samém objeví již poněkolikáté, tak je to u mne PR . . .

+3/0
31.10.2016 11:51

M44a13r51t29i59n 71P41a24v19e18l55e80k 5290437265135

Jsme národ cyklistů a Favorit je česká firma.Lidé jako vy pořád někde skuhrají a "odhalují" reklamu nebo PR v každém článku,který nekritizuje nebo nepomlouvá.

Pokud vám podobné pozitivní články vadí prostě je nečtěte.

+2/−1
31.10.2016 12:01

T28o43m 67K97l28í16č53n87í44k 5330424825655

RB je taky česká firma, Duratec je taky česká firma, Author, 4E, Sup... Akorát Favorit hraje na retro vlnu.

0/0
31.10.2016 13:02

M13a77r82t65i26n 87P61a79v43e88l71e78k 5220387835165

Jenže nejsou ničím zajímavé - na RB jezdím,ale jedná se o zavedenou firmu kde vlastně nejsou žádné novinky.

0/0
31.10.2016 13:12

J53a10r73o74s95l21a14v 87P60e93l38d58a

Uživatel požádal o vymazání
+4/−4
31.10.2016 11:03

M62a84r35t38i58n 58K16r39u72t24ý 1128541639335

kolik znáte na trhu na zakázku stavěných rámů osazených komponentami jako dynamem v přední nábě, planetovou převodovkou v nábě zadní nebo řemenovým pohonem? Tohle průměr rozhodně není.

+3/−1
31.10.2016 11:06

J84a53r95o28s15l76a69v 80P89e32l67d18a

Uživatel požádal o vymazání
+5/−1
31.10.2016 11:27

P69e90t72r 94D15r32a59p13a26l 3585638423305

pokud to bude dělat ze stejných komponentů, tak bude cena +- stejná. favorit si dělá navíc vlastní představce s integrovaným světlem, to bude navíc.

0/0
31.10.2016 11:35

M63a32r53t43i39n 97K29r20u71t36ý 1608901429875

jste mimo víc, než to vypadalo. Jezdíte-li denně a delší jízdy, tak blikačka možná vydrží, ale přední světlo nikoli, tady má dynamo velký smysl (mám to tak a výhod jsem si velmi dobře vědom). Také jsem se ptal, kolik z toho, o čem píšu, je běžně osazováno na kola. Co se týče planetovky, to není torpédo, ale řazení v zadní nábě realizované planetovou převodovkou. Těch na trhu zase až tolik nenajdete a jenom tak na okraj, kolik jste už naživo viděl kol s řemenem? Prostě průměr to není, ať si o tom myslíte, co chcete.

+2/0
31.10.2016 11:48

J60a88r81o93s12l69a49v 87P24e65l77d19a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
31.10.2016 11:53

J79a94k60u17b 36N89e63b96u50r54k25a 6475607340489

Taky jsem z toho byl vykulenej. Ale dneska už je mi jasný, že stejně tak jako Festka i Favorit prostě zákazníky má a bude mít. Jenom mezi ně nepatří obyčejní češi. Člověk se musí smířit s tím, že mimo jeho sociální bublinu existují lidé, kteří si takové kolo rádi koupí ;-) I když je jejich marketing občas minimálně k pousmání, tak Favoritu fandím. R^

+6/−1
31.10.2016 11:02

J96i96r64i 22G13a71z43d97a 8234443634604

vsechno je otazka priorit. znam lidi co maji kola za stattisice a jezdi autem z bazaru za par desitek tisic.

+3/0
31.10.2016 11:05

R71o80m75a18n 86Č64e29s28l33á59r 6641104701360

Tak nějak mne ovanul retro závan minulosti..

Favoritky tu byly a levné na svou dobu nebyly, Daleko horší to bylo s dostupností... A proto obyčejní lidé měli doma Esku nebo Sobi20....

A tak i když tu favoritky jsou zpět, stejně jako před léty, nebudu na nich jezdit, jen se změní důvod, dnes není ten hlavní nedostupnost, ale cena ..

+1/0
31.10.2016 11:31

M84a89r63t15i28n 50K34r47u78t49ý 1528641819745

tak ony moc nebyly ani ty Esky... O sobi 20 se mi zdají noční můry kolikrát ještě teď :-)

0/0
31.10.2016 11:49

J76á14n 10K27o35t37ú44č 2206474338416

Bojím sa, že až sa vyčerpá relatívne úzky okruh ľudí (pretože toto je evidentne výrobok len na parádu), tak už to nebude nikto kupovať.

Škoda, ale komu by na čo bol bicykel, ktorý sa nehodí do mesta (príliš drahý a nápadný), nehodí sa na cestné závody (remeň a prevody v náboji) a nehodí sa ani do terénu.

+4/−4
31.10.2016 10:47

J85á89n 61K85o71t83ú42č 2606664118786

Pre všetkých mínusákov: ja tomu tomuto projektu fandím, nový Favorit je úžasný výrobok. Ale jeho použitie je hodne obmedzené

0/0
31.10.2016 10:57

M76a52r46t18i97n 43K80r83u34t21ý 1358751419355

máte jeden mínus, takže klídek :D

0/0
31.10.2016 10:59
Foto

K15a97r55e97l 72S91e51i77d32l 8569645950528

Do večera 4.;-)

0/0
31.10.2016 19:33

P19e57t82r 16D39r46a93p66a53l 3865568883815

použití je naprosto v pohodě na běžné ježdění po zpevněných komunikacích, není to žádný šunt, takže přidaná hodnota "nulové" údržby....vzhledem k ceně se bude muset orientovat i na trh na západ od nás

0/0
31.10.2016 11:03

J78i74ř20í 84K60o23n30d59r66á84t 4865621938

Městký kolo za 65000? Celkem bych se bál nechat ho před obchodem.

0/0
31.10.2016 10:28

P19e36t98r 29D89r52a11p89a70l 3355508143945

klidně, nemá to odpruženou vidlici a přehazovačku...pro běžného čorkaře je to tedy kolo za pár korun;-)

+3/0
31.10.2016 10:35

J38a46n 68K60r21o97m18p89o22l76c 1666478944

Za 60tis. si raději koupím: za 30 obstojného MTB fulla z druhé ruky. Za 20 obstojnou silničku z druhé ruky. Zbývá 10 za které se dá pořídit slušně zrestaurované retro, ať už starý klasický Favorit, nebo něco jiného. Nebo případně koupit starý kus a udělat si sám. Za 10 litrů hodně v pohodě. Ve výsledku můžu mít tři kola: do města, na hory a na delší silniční výlety. :)

+1/−2
31.10.2016 10:23

R50a75d91e52k 71S95ý53k44o37r67a 9677341959141

Škoda, že jste to majiteli firmy Favorit neřekl před šesti lety, vůbec se s oživením značky nemusel zabývat a mohl např. někde na pracáku pobírat dávky :-P Případně mohl restaurovat původní kola a k tomu jako balíček nabízet fulla z druhé ruky a silničku z druhé ruky :-) Když nad tím tak přemýšlím, tak to není úplně blbý nápad, zkuste jej zrealizovat, za 6 let očekávám článek o Vás a Vašich kolech z druhé ruky a o tom, jak se Vám daří ;-D

+1/0
31.10.2016 10:35

J87a90n 18K48r69o79m64p84o82l90c 1156738874

Hele v pohodě, nic proti novým Favorit kolům. Líbí se mi, je to fakt povedené. Jen si myslím, že cena je trochu úlet. Nicméně myslím si, že své kupce to má. Toť vše

+1/0
31.10.2016 13:27

J53a14n 95K58r41o81m93p11o35l97c 1286638534

Já tu jen sdílím svůj pohled na to jakým způsobem bych raději naložil s takovým obnosem a uspokojil tak své veškeré cyklopotřeby a Vy to tu ženete do extrému... Nechápu proč :)

0/0
31.10.2016 13:32

D60a60v11i77d 10B36a25š92t30á97ř 2147381951666

Ano i tak to jde. A proto tohle není kolo pro vás ale pro ty co na to mají.

+3/0
31.10.2016 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.