- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Možná by si mohli téměř všichni diskutující uvědomit,že to byly právě české dráhy,které umožnili důchodcům cestovat alespoň s 25procentní slevou,když veškeré státem podporované slevy Kalousek zrušil.Čili dráhy by nemuseli žádnou slevu důchodcům vůbec nabízet.
Pak by senioři přestali vlaky jezdit.
Ilustrační foto je už neexistující historie. Pokladny na nádraží v Karlových Varech v už zbořené budově.
Já si myslel, že haléře už dávno zrušili
A ta výměna průkazek bude asi proto, že se seniorům budou z té slevy protahovat ksichty.
Na Slovensku jsem získal jako důchodce vlak zadarmo po předložení OP a na vždy a bez poplatku. To je přístup jak z jiného světa. to, co dělá ČD nelze ani komentovat.
S ČD již nikdy v životě nepojedu.
Jenže tu slevu dotuje slovenský daňový poplatník. U nás důchodce český stát dopravcům neproplácí, zrušeno za ministra financí Kalouska.
ČD jedině ztrpčují seniorům život.Co občas jezdím s ČD,nikdy s tímto podnikem nemám dobré zkušenosti.Regio Jet to je jiná káva a dokonce zadarmo.Bez byrokratických výmyslů.
Každý takovýhle článek mě donutí přemýšlet o tom, jestli mají být ČD v rukou státu.
Na jednu stranu asi ano, protože jsou v ČR kouty, kde vlaky nikdy nemůžou vydělávat, ale jsou potřeba a proto je tu stát, aby to zařídil.
Na druhou stranu některá rozhodnutí tohoto podniku by se v soukromém vlastnictví nikdy neprošla (IN karty pro seniory, kvalita některých spojů). Navíc kolegové z nebe (ČSA - letadla) nám ukázali, že když něco nevydělává v rukách státu, tak v soukromých rukách to jde! Já osobně jezdím na trase Ostrava - Praha každý týden a volím jedině RJ, a to z důvodu pohodlnosti (systém odbavení, jistý místo, voda). Je podle mě velká chyba, že na této trase nejsou tři koleje...
A co myslíte Vy?
Že srovnávat základní dopravní obslužnost na železnici s komerčníma aerolinkama asi nejde.
Stále zde vykřikují Ti stejní diskutéři. Zastaralé a prodělečné České dráhy, zrušme je. A když si snaží vydělat nějaké peníze navíc, aby tolik prodělečné nebyly, je to špatně.. Dámy a pánové, proberte se a ujasněte si, co vlastně chcete.. ČD jako akciová společnost musí nějak vydělávat, i toto je způsob.
Taky se divím. Všichni by chtěli vlaky jako na západě. Tak to, vážení, půjde jen za západní ceny jízdného.
Podíváme-li se na to racionálně, jde nejspíš o to, aby penzista na slevu ČD nedosáhl. Většina penzistů se pohybuje v rámci velkých měst a jejich okolí, takže využijí nabídku integrovaných dopravních systémů. Osamělý penzista jezdí málokdy. A pokud s někým, využije některou ze skupinových slev.
Jenze u IDS take potrebujete karticku... napr. OpusCard v IDOL (Liberecky kraj) nebo v DUK (Ustecky kraj) tez cipovou kartu...
Takže to bude mít dopad i na cenu IDS jízdenky.
Je zajímavé, ře "někde" to jde pro důchodce nad 70 let zdarma a jinde jsou tyto nesmírné komplikace!
Vše je jen o penězich, které za to někdo dopravcům zaplatí, tj. město či kraj nebo jako na Slovenaku stát.