Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velké a drahé. Evropané si pořizují čím dál více SUV a prémiových aut

Každé čtvrté auto prodané v Evropě je už z kategorie SUV. Bohatnutí Evropanů jako zákazníků automobilek dokládá i další fakt: čím dál více posilují prémiové značky s dražšími modely. Ukazují to data o počtu registrací nových aut za první tři čtvrtletí v Evropě a analýza společnosti Jato Dynamics.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V41a77c24l68a53v 91V46a36v31r83a 3647774775447

Byl jsem pracující a tedy vždy jen nové auto a každé 3-4 roky. Vždy americké a vždy to bylo SUV. Truck F-250 mám až teď. Diesel. Žena má Camaro ale z r. 2012 takže už potřebuje nové. Já uvažuji konečně o pohodlí a vyhrává zatím Buick LaCrosse. Custom. Jako důchodce si to snad mohu dovolit. Ya předešlá auta jsme si kupovali po vstupu do důchodu. + velký dům na FL.

Sakra jsem v Americe makal 25 let, ne? A kde jinde bych mohl vydělat když ne tady? A nebýt upřímně nenáviděny GastArbeiter ale pan Někdo?

0/0
11.11.2016 20:05

V48a98c49l43a70v 12V97a45v89r47a 3587764775817

S SUV jsme přišli v Americe a na světě jako první ve Fordu s typem Ford Expedition a Lincol Navigátor v r. 1998. Pak přicházeli další automobilky v USA a pak nakonec i svět. V r. 2016 bezmála po 20ti letech i Evropa.

Pokud nepovažujete za SUV všechny ty hračkoví Sidekicky, nebo Fordy vyráběmé v Evropě, tak slušná velikost byl Ford Explorer, Escape jako miniaturka,

Jezdíval jsem ve Ford Bronco II a pak ve velkém Broncu, a pak už každé 3-4 roky jsem kupoval jen nové SUV od Forda, Explorer, Escape, až mě omrzely všechny SUV a kupoval osobáky.

Teď si brousím zuby na Buick LaCrosse, přece nekoupím evropskou xxxxxx..

Na americkém trhu neexceluje počtem prodaných aut ani jedno jediné s evropskou značkou. Asi překvapení, že?

Nejprodávanějším vozidlem už přes dvacet let jsou vozy Ford řady F. Nikdo jiný nemá šanci.

Silverado od GM ovšem je také skvělý truck. Mohl by mě tak v Evropě jakkoliv vybrzdit, tak mu z toho udělám kus staniolu i s ním uvnitř. Ani by mě asi nenapadlo šlápnout na brzdu.

0/0
11.11.2016 19:58

E93m77i78l 24D61u76d91a 8245692256723

Zajimave je ze americti bohaci jezdi vyhradne v evropskych autech. Cim to asi bude? I patriot Donald Trump jezdil Mercedesem

0/0
11.1.2017 21:30

M14a61r64e33k 79J67a54n69e71č71k64a 1227916123891

Pokud budou u nás co do velikosti komunikace, jako pro americké vozy a stejně tak parkovací místa, pak ať si tihle jedinci toužící po obrovských vozech pořizují klidně SUV pro 15 osob, nebo ještě větší obludy na kolech, ale za současné situace jsou problém. Crossovery, tedy zmenšeniny SUV se tady hodí mnohem více a mají vše, čím si lidé toužící po SUV sami sobě zdůvodňují jeho "nutné" pořízení.

+1/0
1.11.2016 14:52

V13a43c42l34a31v 94V25a68v53r36a 3157844625267

a copak? Mindrák?

No jo, u vás o bezpečnost jízdy moc nejde.. a když je nehoda tak rovnou do rakve..Tak to já si života vážím asi víc.

0/0
11.11.2016 19:59

J66a56r83m78i27l 96K97o46k79r66h66e89l 7313170203323

jestli ta oblibenost v SUV neni spis jen prosta reakce na stav nasich ulic/silnic?

0/0
1.11.2016 14:44

B23ě66l32a 58H86o87r80á36k90o50v19á 1458952789530

Jestli to nebude tím, že na rozdíl od kritiků na to maj!

0/−1
1.11.2016 12:55

B62ě69l16a 54H14o18r37á22k83o91v15á 1958612669640

A někteří zároveň nemaj na další tři auta aby střídali podle účelu...

0/0
1.11.2016 12:57

P14e92t60r 43D14r91a27p40a66l 3795678133525

SUV se prodávají od 300tisíc, otázka ceny to nebude

0/0
1.11.2016 13:51

V36l56a87d10i83s86l23a37v 61B10u64r27y14š38e20k 1749932817834

SUV jsou vždycky podstatně dražší než MPV, náhodnej příklad, mokka-meriva, podobná výbava, stejné auto, stejné výrobní náklady, 150tisíc rozdíl, nemožnost pohonu všech kol u merivy

0/0
1.11.2016 17:03

M44a44r48t69i51n 75S87e33d49o34n69a 2565456266959

MPV je Ford S-max, Chrysler Voyager, Seat Alhambra.

0/0
1.11.2016 20:45

V76l79a51d76i40s60l77a85v 86B87u30r90y85š85e28k 1779132707834

opel o merivě tvrdí, že je MPV, malý, rodinný velkoprostorový vůz, ale ať je to jakoli, meriva je o 150 tisíc levnější než mokka a můžem se klidně hádat, jestli je mokka SUV či neni, SUV jsou vždy dražší než MPV, tak to prostě je , kuga je dražší fokusa, yeti fábie, cx3 dvojky mazdy atd, co je a co neni MPV na to nemá žádnej vliv

0/0
2.11.2016 7:44

V57l49a52d73i66s20l34a76v 93B64u14r50y28š58e64k 1879962537444

mě by spíš zajímalo, jaký by mě dali všichni odpůrci SUV tip na to to, co mám koupit, když jezdím autem sám, převážně na nákupy a denně se psem do lesa na výlety, 70% po městě, nechci za auto zbytečně utrácet, 600-700 tisíc na to moje ježdění stačí, jsem zvyklý na sofistikovaný pohon všech kol, 4x4, nechci bouchat hlavou do stropu, nejsem malý, nechci sedět na silnici s nohama před sebou a sedání si na zem mě už také dělá problémy, nesnáším slabé motory, takže tak alespoň 110 kW. Budu rád za každou radu, které neesúvé by moje požadavky mohlo splnit

+4/−1
1.11.2016 12:01

T36o21m83á65š 61M82a62t55ě95j 9475638153912

Mno limitující požadavek je to "nechci sedět na silnici s nohama před sebou"... s tím se toho mnoho vymyslet nedá.

Ale teoreticky nějaký z lehce přizvednutých / oplastovaných vozítek / nebo malých MPV by to mohlo splnit...

Bavit se o síle motoru nemá smysl (to má relevanci pouze ve vztahu k hmotnosti auta). 110 kW v 850kg autě to bude overkill... v dvoutunovém autě to bude slabota.

0/0
1.11.2016 12:10

V53l74a42d48i37s37l76a20v 30B35u11r91y32š83e79k 1729362307404

za 600-700 tisíc nebudu mít jiste audi Q7, které má dvě tuny, za to není ani trojka, auta v této cenové relaci budou mít všechna 1400+- 100 kilo a 110 kW jim bude zaručovat rozumnou dynamiku, konkrétně o které oplastované vozítko s 4x4 by se mohlo jednat?

0/0
1.11.2016 12:15

P79e59t35r 56D45r65a85p22a83l 3565788793565

možná něco ve verzi scout

0/0
1.11.2016 12:18

V10l97a57d74i83s32l48a68v 26B66u26r90y57š64e69k 1599772757324

budete se divit, ale nejlíp tyhle požadavky spňují právě ty nenáviděný SUV, pokud chcete silný motor, pohon všech kol, tak nejlevnější cestou jak k tomu přijít je SUV, bonusem je vám pak pohodlí, mám třetí SUV, tak už na rozdíl od většiny diskutujících vím, o čem mluvím

+1/−2
1.11.2016 12:22

P20e43t74r 21D92r48a84p12a71l 3505648353725

divit se nebudu vůbec, protože ste ty požadavky sepsal tak, jak když uřad vyhlašuje výběrové řízení...taky je vítěz předem jasný;-)

+3/−2
1.11.2016 12:52

B56ě30l44a 31H85o31r97á52k96o90v21á 1438682409540

Plus!

0/0
1.11.2016 12:58

V17l30a51d33i77s13l57a46v 66B32u46r80y45š47e46k 1969742127894

tak jesli mínusáři mají SUV a tedy nějaké negativní zkušenosti s těmito vozy, tak to beru, jinak ale jejich mínusy nechápu, jak může někdo nesouhlasit s něčím, o čem nic nevi prostě nechápu

+1/0
1.11.2016 16:55

V27l10a43d34i38s91l54a34v 66B45u82r10y59š78e53k 1579632297224

první SUV jsem koupil kugu, byla to nejlevnější cesta, jak získat auto s motorem 2,0 TDCi, 103 kW, perfektní motor, v mondeu bych za něj zaplatil mnohem víc, navíc předokolka není nic moc,

0/0
1.11.2016 12:26

T12o93m53á72š 97M63a62t83ě27j 9175588543232

Octavia Scout, A4 Allroad, V40 cross country, Suzuki SX4 S-cross, Starší Scenicy (RX4).

Při troše pátrání by se asi něco našlo...

(Ale neříkám, že SUV jsou špatné.. ať si každý koupí co se mu líbí / hodí...

0/0
1.11.2016 12:22

V68l66a49d36i16s86l26a94v 85B57u32r78y31š48e46k 1319652937874

suzuky sx4 se nedělá a nástupce vitara a s-cros je SUV

+1/0
1.11.2016 12:29

T42o54m88á87š 33M56a69t36ě73j 9385698173592

Abych to ještě vysvětlil - říkám jen, že by to asi "nějak šlo" obejít... neříkám, že je to optimální nebo nedej bože, že bys to tak měl dělat...

0/0
1.11.2016 12:22

P86e38t85r 89J22a14r31o56š 2424951175177

Koukam ze zadavate pozadavky jak statni zakazku. Tak by vysel konkretni vitez :))))

+3/−1
1.11.2016 12:23

V49l28a42d23i46s94l50a64v 65B80u24r76y61š13e59k 1269892307574

tak ale mě fakt nízký předokolky se slabými motory nevyhovují, nemůžu si pomoct

+2/0
1.11.2016 12:31

P87e25t28r 44D20r60a40p52a88l 3665848213925

omlouvám se, nechtěl jsem ukrást myšlenku

+1/0
1.11.2016 12:54

V79í25ť60a 29K17r40u24t32i21š 1180314725157

Osobně neznám nikoho, kdo při výběru aut má tak široké mantinely, že skáče z třídy do třídy. Nevím jak vybíráte auto Vy, ale já jen když zkombinuji mých pár naprosto základních kritérií na auto, tak se ve finále pohybuji tak na 3 - 4 možných kandidátech max., a to ze stejné třídy.

+1/0
1.11.2016 13:17

V75l45a51d27i96s25l15a85v 59B17u34r98y97š13e85k 1649962747974

mě vyjdou většinou jen dva kandidáti a to ještě dělám velké kompromisy, pak už rozhoduje jen finální sleva

0/0
1.11.2016 17:06

J94a12k83u80b 86F98e96i81f88a42r 7649149206229

no tak mi řekněte, co to je za auto, které má sofistikovaný pohon 4x4, 110+kW a cenovku <600 tis. Rád se poučím.

+1/0
1.11.2016 13:06

V46l55a63d17i47s48l87a95v 86B93u64r53y94š17e42k 1209462557204

600-700 tisíc, jsem říkal, pro pořádek, tak jistě se sem vejdou malé městské crossovery, yeti, suzuky vitara, quaskai, mokka, ta má ale jen 103 kW, teď bude mít nový motor 112 kW, pak jsou to ale i větší SUV, určitě kuga, tiguán stojí 720, to zase tak nějak z té ceny nevybočuje, mazda CX5 a to určitě není všechno, samozřejmě těch 700 tisíc nesmíte brát jako dogma, když řeknu nějakých 600-700tisíc, tak to může být klidně třeba 780 tisíc, nemůže to být ale 1,5 milionu

0/0
1.11.2016 16:52

P55e73t19r 73P60o70s40p97í28š33i95l 4268514296886

Ta fotka Tiquana v tom sněhu, to by se už dalo klasifikovat jako klamavá reklama,že?

0/0
1.11.2016 11:31

J84i66ř40í 11S89c37h59w16a16c95h 8858324548116

a přitom by tu byla takřka ideální cesta jak snížit spotřebu. Zastavit to nafukování aut, ubrat pár metráků na váze, 10-20% na aerodynamickém odporu (oproti SUV).... rázem by pominul extrémní tlak na downsizing....

a tato "normální" auta nějak ekonomicky zvýhodnit....protože by byla více "eko" oproti SUV....

+3/−4
1.11.2016 10:51

P74e56t32r 28D58r98a65p71a45l 3885558753185

20% na aerodynamice...to si fakt myslíte, že jsou moderní SUV na tom tak špatně?

0/0
1.11.2016 10:55

J89i76ř63í 97S47c11h74w27a57c53h 8168534308286

aerodynamický odpor závisí na čelní ploše a tu má vysoké SUV právě cca o 10-20% vyšší než "normální" auto....a součinitel Cx bude taky většinou o něco málo horší.

0/0
1.11.2016 11:01

J24a13k67u64b 83F18e52i27f57a49r 7939339706899

tak si to hoďte do kalkulačky:

Volkswagen Passat CC (2008) – 0,28

Subaru Forester (2014) – 0,33

0/0
1.11.2016 11:02

P28e93t93r 21D43r60a50p26a38l 3425878833535

ok, beru

+2/0
1.11.2016 11:08

V35l56a97d77i21s14l77a47v 57B42u31r90y91š10e47k 1599152587534

ideální cestou je prostě podle vás, aby někdo, kdo je velmi chytrej, něco zastavil, ubral, aby pominul tlak a hloupý zákazník si poté koupil něco co nechce, to už je skoro jako nějaké komunistické ideály, kdy o tom co je dobré a co je špatné rozhodoval ústřední výbor KSČ

0/0
1.11.2016 11:42

P76e14t37r 38D59r21a42p86a66l 3735868383325

tak brusel to dělá už roky

0/0
1.11.2016 11:51

V94l34a97d90i11s50l26a21v 66B21u80r45y61š89e51k 1689502777784

nejen Brusel, v demokratických státech je to celkem běžné, já vám prozradím proč, lidi to chtějí, pan Schwach se tím netají a takových lidí je hodně, je naivní se domnívat, že to dělá Brusel, Washington či Montreal proto, protože nás nemá rád

+1/0
1.11.2016 12:05

P36e39t39r 75D31r29a69p28a10l 3715908793835

tak to byla narážka na ten výbor KSČ, ale on k němu Brusel nemá moc daleko

0/0
1.11.2016 12:13

J55i91ř68í 95S75c48h67w14a17c37h 8658464258576

poněkud zdeformované nesmysly....

To, že auta "mají" mít stále menší spotřebu je přece fakt. Že někdo chce velké, těžké, co před sebou musí tlačit "tuny" vzduchu navíc, tedy auto co více žere? No ať mu ho tedy vyrobí, ale proč pak ten s tím menším "eko-autem", má platit poplatek za překročené emise u celé flotily? Ať je platí jen ten, kvůli kterému se ty emise překračují....

0/0
1.11.2016 13:26

V23l59a51d44i97s32l18a58v 94B65u93r32y68š81e80k 1979212947304

poplatky, poplatky, pořád se vymýšli poplatky a pak se ještě budou lidi hádat, kdo za koho jaký poplatek platí, to je všechno špatně a další poplatky to asi nespraví

0/0
1.11.2016 17:42

J10i61ř15í 96S81c71h74w39a21c32h 8318124208836

nemluvím o žádných nových poplatcích ale o těch stávajících ;-)

0/0
1.11.2016 23:53

V13l21a14d49i29s55l80a60v 47B43u72r40y80š25e97k 1319362387534

tak ty stávající byly taky někdy nové, to je všechno špatně, ať si každej koupí co chce, kdo chce velkou káru a má na ni, tak ať ji koupí bez poplatků, kdo na ni nemá, ať jezdí malou, jedině tak bude pořádek, někomu brát peníze s cílem ho od prodeje odratit, protože ví co je dobrý a ví co je špatný, neví jak to ví, ale ví to málo platný, ještě nikoho šťasným neudělalo, navzdory komunistickým ideálům

0/0
2.11.2016 7:34

J51i93ř57í 60S53c54h61w36a57c77h 8478724438906

ekonomická zvýhodnění či různé poplatky usměrňující ruku trhu jsou momentálně jak v EU, tak v USA, či Japonsku. Nemají s "komunistickými ideály" nic společného.

0/0
2.11.2016 23:11

J22o84s77e68f 92Š71o75l74t28e11s 8674628190403

Upřímně nevím, co na SUV lidi vidí. Rodiče si nedávno koupili Discovery a jako jo, jede to hezky, ale stejně bych si radši koupil něco praktičtějšího a s menšími provozními náklady.

0/0
1.11.2016 10:50

P92e23t22r 10D94r72a65p41a19l 3635538943735

někdo má mobil za 3tisíce a druhý za 15tisíc. každý pro to bude mít své argumenty. U aut je to obdobné

+5/0
1.11.2016 10:56

B68ě95l10a 96H89o13r23á53k66o45v81á 1758292389580

Bingo!

0/0
1.11.2016 12:43

P84a90v52e94l 64R63e34z72n47i27c56e52k 3685154494752

discovery mi naopak prijde jako ultraprakticke :)

"pocuvajte kefalin, a co si predstavujete pod takym pojmom prakticky?"

za me je to treba moznost odvezt velky naklad / hodne zavazadel, kamarady ci rodinu a psa a dojet i tam kde nevede asfaltka... tak discovery je tim padem celkem dosti prakticky vuz.. i kdyz neni zrovna levny :D

0/0
1.11.2016 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.