Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na pražské letiště vyjede nejdelší autobus v Česku. Má 25 metrů

Spojení s pražským letištěm bude od poloviny listopadu zajišťovat nejdelší autobus v ČR. 25metrový dlouhán Van Hool AGG 300 pojme zhruba dvě stě lidí a pro jeho užívání si Praha musela vyjednat výjimku. Tříčlánkové autobusy totiž v Česku jezdit nesmějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O74t16a 41P17a41r11n37i50l31o33k70o 1922419462478

Nejednodušší by bylo prodloužit metro linky B ze Zličína na letiště a ne paskvil vymyšlený za Béma prodloužení metra linky A z Dejvické přes Motol, kde se na dlouhou dobu skončilo. Za peníze co se protáhlo metro linky A z Dejvické do Motola už by linka B byla prodloužena na Letiště Praha!

0/0
17.11.2016 11:17

S67t55a20n97i17s32l12a78v 55K22r58e56j18c44a21r 6157166263294

A jak se vejde těch 25m do pražského městského provozu ? Už nyní mají řidiči kloubáků problém s výjezdem ze zastávek a odbočováním. A zde je navýšení o tři metry. Přeji řidiči tohoto busu pevné nervy a bus není kamion !!

+2/−2
2.11.2016 9:12

J74a95n 42Č66e71k80a72l 7519475434934

Proto to má dva klouby...

+2/0
2.11.2016 9:21
Foto

L25u23k64á30š 12N68o44v25o91t13n61ý 6576847978968

Proto taky bude jezdit na 119, která do centra vůbec nezajíždí...

+1/0
2.11.2016 10:55
Foto

J88a31r43o15s13l94a95v 98D79o74u85š81a 3682604734386

Si vzpomínám na jeden autobus z filmu mého dětství:

http://4.bp.blogspot.com/-mfKvcdoM600/TaHNwdBEnQI/AAAAAAAAAHQ/kfXCkZSaQUc/s1600/The+big+bus.jpg

0/0
2.11.2016 9:12

L86a65d90i91s56l86a73v 29V29a12j54d68a 2447756984522

Můžu vědět název filmu? Díky.

0/0
14.11.2016 16:42
Foto

J44a38r75o69s55l50a44v 23D50o36u81š60a 3502944164376

Velký autobus :-)

http://www.csfd.cz/film/10690-velky-autobus/prehled/

0/0
15.11.2016 8:09

D35a22n69i10e96l 34K77o69p29e87c45k68ý 6285964554449

Těší mě, že managment je na případnou investici připraven, ale je na ní také připravena infrastruktura? Zastávky, komunikace, hustota dopravy ? :)

+1/0
2.11.2016 9:05

J45i20ř22í 22Z19a39t24l46o38u18k41a15l 3918669901926

Na pražské letiště především už dávno měly jezdit vlaky. Je.třeba co nejdříve postavit trať z letiště na Veleslavín a pak dál do centra. O tom už se napsalo hodně. Poměrně snadno by se ale dala postavit trať také k metru na Zličíně. Stačila by novostavba z letiště do Hostivic a dálpak využít a zrekonstruovat trať Hostivice Zličin a část vlečky do depa metra, konečná stanice by tak mohla být přímo propojená se stanicí metra. Pomohlo by to lépe propojit významné dopravní uzly na západním okraji Prahy s letištěm i vzájemně mezi sebou.

+4/−2
2.11.2016 8:09
Foto

L88u83k68á47š 51N30o82v25o49t39n10ý 6366527878788

Tak to všichni víme, že by to šlo, ale prioritu mají jiné dopravní stavby (čti: ty, které více sypou). I když trochu svitla naděje v podobě vejvaru skrze žádost Prahy 6 o zahloubení vlakové tratě, ale to také utichlo... Občas se dokonce někde vynoří nápad prodloužit tramvaj z konečné u Divoké Šárky, protože to by s sebou neslo také zásadní rekonstrukci celé dopravní tepny (čti: spousta vejvaru pro magistrátní politiky), nicméně je to moc okaté.

Navíc po tom fiasku na rekonstrukci tratě z Hostivaře, kdy to vyhrála ta nejlepší (nejlevnější) nabídka, je třeba podobné projekty pořádně promyslet a soutěže vypsat tak, aby se podobné faux pas už neopakovalo. :-P

+1/0
2.11.2016 10:58
Foto

L14u26k69a47s 40Z64m90i90z96i13k 8382933140668

vyhláška 341/2014 Sb. říká že tříčlánkové busy u nás jezdit mohou, vyjímka je pouze na délku 25m oproti povoleným 22m

+3/0
2.11.2016 7:43

M86i75c39h14a76l 31G76r75i72v29a94l79s21k84ý 8663502457415

30.10. v 8 50 jsem jel 119 od Starého letiště do Šárky 35 minut !Co tak začít opravit dráhu na Kladno a vybudovat odbočku na letiště.

+1/0
2.11.2016 7:30

P21a48v92e74l 36K75a98r95e84s 8550733426833

Těm se bude krásně vyjíždět z mega terminálu Nádraží Veleslavín!

+1/0
2.11.2016 7:07

P43a16v84e45l 62K78a59r75e24s 8590183466573

Těm se bude krásně vyjíždět z mega terminálu Nádraží Veleslavín

0/0
2.11.2016 7:07

L61u73k24á55š 58K84r64á44l 8298761907860

V únoru Praha zkoušela jiný, 22 metrů dlouhý,(?) autobus:

Není to volný, nýbrž postupně rozvíjející přívlastek.

iDnes by měl konečně zaměstnat korektory.

+2/0
2.11.2016 6:31

J79i54ř57í 13J87o92z41a 3668433580271

Tak timhle autobusem VanHool jsem jel v Hamburku, ten tam jezdi na lince 5 take na letiste...

0/0
2.11.2016 5:44
Foto

J41o35s89e35f 85N33o74v90a40k 1105225298508

Nekolikrat se me cizinci ve svete ptali proc nema Praha metro na letiste. Od ted budu mit skvelou odpoved. Kde jinde ve svete jezdi na letiste podobny autobus?

0/−1
2.11.2016 0:40

J20i30ř21í 54J65o91z56a 3358403870591

V Nemecku v Hamburku...

+2/0
2.11.2016 5:52

V90á65c44l57a25v 58J29ů25z35a 6831877696

Uz pred 10 lety jezdil v Lucemburku. I kdyz taky jenom jeden.

0/0
2.11.2016 9:29
Foto

L35u20k72á13š 28N63o71v45o69t33n46ý 6576327118848

Skoro všude, kde nemají vlak / metro (a zrovna to metro až na letiště je dost unikát).

+2/0
2.11.2016 11:00

R41i13c70h66a50r68d 55B77a69r73t54o74š 4149255349591

A nechtějí požádat vývojáře těch kapslí na lidi? Centrum Prahy - letiště. Možná by se to stihlo dříve, než jakákoliv jiná nesilniční doprava. Rychlodráha je už dnes mýtus a metro áčko se bude natahovat až po déčku, čili někdy kolem roku 2050 ;-D.

0/0
1.11.2016 22:46

R24i98c56h17a35r11d 30B20a64r16t51o11š 4689645589261

Tří článkové autobusy měly už někdy od roku 2012 - 2013 jezdit v oblasti Praha - Dejvice. Tak nakonec k tomu konečně nedošlo. Jen to původně mělo být v běžné dopravě MHD, nikoliv jen na letiště.

0/0
1.11.2016 22:38

R22i87c61h74a66r38d 20B98a60r64t96o97š 4139395219301

* DOŠLO, hups

0/0
1.11.2016 22:40

E69d75u38a32r31d 79T73i75h95o29u65n 2818145958609

No fakt, až se tohle někde kousne.. Nebo kousek zacouvat?..

To není už fakt lepší zaplatit řidiče a poslat holt do 5minut za sebou 2 normálbí autobusy? Což je jistě flexibilnější řešení.. A nejspíš i levnější..

0/0
1.11.2016 22:26

R56o85m92a10n 47S86t23o59n63e43k 1599183329701

1. kde vezmou řidiče už teď jich je nedostatek

2. pochybuji že mají dostatek autobusu aby mohli pokryt navýšení spojů

+1/0
1.11.2016 23:46

E18d89a 93D40r22á77b47e83k 7849502263677

kde by se kousal? ta trasa je "furt rovně"

0/0
2.11.2016 7:58
Foto

L94u92k61á42š 58N51o74v71o96t59n25ý 6256607668368

Není to lepší, protože kapacita dopravní cesty na letiště je na hranici únosnosti.

0/0
2.11.2016 11:01

T26o29m10á59š 71T83r80á64v16n86í43k 6305204204405

Tak hodně štěstí řidičům až se budou vytáčet na Veleslavíně.

+5/0
1.11.2016 20:48

P27e96t17r 85N54e64c17h88a71n61i58c16k54ý 7563326678230

Vybudovat nějakou takovou kapacitní expresní autobusovou linku k metru nebo nádraží by bylo reálnější než snít o rychlodráze.

+1/−5
1.11.2016 20:39

J91i77ř86í 22K11o68c60u61r18e58k 6415324485218

Ale vždyť to má být obyčejná železnice, podobně jako vede z Prahy do Benešova.

+6/0
1.11.2016 20:54

P56e74t89r 73N70e60c53h77a63n63i70c93k15ý 7243606238510

A přesto se tu o ní roky jen mluví a bojkotuje, už chybí jen chráněné žabičky. Měla by být, už minimálně proto, že Kladno potřebuje lepší trať, ale do té doby jde zajistit aspoň slušný pendl k metru nebo hlaváku.

+1/0
1.11.2016 21:31

R23o19s56ť17a 18J51a79n65č88a58r 4547319261956

To jsem zvědav, jak duoharmonika zvládne najet z Evropské na terminál na Veleslavíně. Vyjetí bude též "o ústa"

+7/0
1.11.2016 19:56

J41a95k71u83b 44Š93a13f54a13n58d31a 7825817961501

Ono na délce vůbec záležet nemusí. Články mají řiditelnou nápravu takže všechny jedou ve stopě přední části jako po kolejích. Klidně by tam článků mohlo být více.

+2/0
1.11.2016 21:35

K54a19r47e97l 12T33o23u95š40k89a 1856406290

Jen me zarazili ty 4 mesice. To je asi zkusebni provoz ? Bus maji jen zapujceny? Jinak spatnou zkusenost mam z AE expres. Asi pred 14 dny silena jizda, kufry v zadu litaly a lidi se bouchali hlavami o okna. Nekde u Hradcanske vybehlo dite z busu a zvracelo na chodniku. Ridic misto aby se presvedcil co mu je, tak zavrel a pokracoval.

+1/0
1.11.2016 19:44

E48d44u56a45r67d 91T85i58h20o21u16n 2198915918359

AE je nedůstojnej zážitek. Je to skoro jako (neslavní běžní) taxikáři. Památka pro turisty, na roky.. A navrch je dorazí Sherwood před a uvnitř hlaváku..

0/0
1.11.2016 22:29

M73i20l67o95š 70D28v89o56ř30á18k 8295657516201

uz vidim, jak se tohle monstrum vytoci na veleslavine pri odjezdu z autobusaku ke krizovatce s evropskou. Tam pri cervene na semaforu zablokuji dopravu i dve obycejne karosy za sebou.

to radeji zkratit intervaly a nasadit vic klasickych kloubu

+10/−1
1.11.2016 19:22

J40o64s94e58f 56M18i45k66u44l34í70k 8854437456

Stačí jen sundat dolů závory a nastává kolaps.

0/0
1.11.2016 21:09

J26i54ř71í 37K22o55c10u69r70e94k 6835974405248

Jak známo, kapacita autobusu MHD je n+1. Přičemž bylo experimentálně dosaženo hodnoty n = 236. To jen tak k možnosti naložit hodně lidí do autobusu. ;-)

http://necyklopedia.wikia.com/wiki/S%C3%BAbor:4609_1090421539344_1190651257_30242849_5292483_n.jpg

+1/0
1.11.2016 19:15

M90a93r56e60k 31F62l61e63k96a72č 1346575114138

v tom autobuse jsem tehdy byl:) ;-D

0/0
1.11.2016 19:39

J34i33ř59í 53P73r28a28ž17á61k 9290942791252

Už by si měli radní a Dopravní podnik přestat dělat z lidí blázny a konečně povolit železnici na letiště a do Kladna.

Takové monstrum se bude velice obtížně otáčet ve Veleslavíně i na letišti , pojede pomalu, přidaná hodnota oproti současnému kloubovému busu bude nepatrná. Nákup by přinesl problémy se servisováním, náhradními díly,...

+1/−4
1.11.2016 19:00

J55i65ř64í 43K65o23c88u15r22e70k 6195314465718

Praha 6 patří dopravnímu podniku? Že jsou to oni, kdo stále protestují proti štrece. Nebo tam snad bydlí výhradně řidiči DPP?

+6/0
1.11.2016 19:07

J90i95ř69í 34P87r32a49ž25á96k 9750652891772

Asi jste mi nerozuměl. Praha 6 se více než 20 let brání modernizaci železnice na Kladno a odbočce na letiště. Nechali postavit metro, které do Motola vozí jen vzduch. Původně mělo pokračovat z Veleslavína na Dědinu a letiště, ale taxikářům by to zkazilo rita. Tak "odbočili trať do Motola.

A ten dlouhý bus nic nevyřeší. Pojede pomaleji, bude brzdit provoz,... A tento experiment asi zorganizovala zase radnice. Na jaře už jezdilo podobné monstrum.

+2/−2
1.11.2016 20:08

P94e94t24r 41P15e64t97r 6273972838833

Tak to si nerozumíte, Praha 6 nic neblokuje, nezahloubenou variantu blokují místí, kterým už 26 let památkáři kontrolují i výměnu schránek.

Z mého pohledu je celkem logické, že lidi, kteří při výměně oken nesmí koupit plastová ale musí za pětinásobnou cenu objednat "památkářsky kompatibilní" nechtějí, aby jim pod oknem vedla dvoukolejná a frekventovaná trať. Obzvlášť, pokud byla Praha ochotná zaplatit metro, které jezdí lokalitama bez husté zástavby takže vozí vzduch.

A vůbec se jim nedivím, nás taky vchodové dveře do bytu z chodby stály kvůli památkářům několikanásobek a to i přesto, že z venku (logicky) nejdou vidět.

Vžijte se do jejich role, kdyby vás někdo roky terorizoval i kvůli klikám u dveří tak, aby odpovídali historickému stylu tak prostě dobrovolně nepovolíte, aby vám za tou vilou jezdily každou chvíli vlaky ale budete pro zahloubení.

0/0
1.11.2016 20:16

J29i44ř39í 92P12r86a87ž61á76k 9570932281392

K odporu ale mohou použít pouze argumentaci, kterou jim umožňuje platná legislativa. V Praze 6 o to nejde. Jde o kliku spřáhlou s developery, kterým jde o zastavění pozemků okolo současné železnice. Moderní železnice neodporuje ničemu, je možné ji postavit. Ale na Magistrátu i radnici Prahy 6 mají silný vliv i taxikáři. Ve všech evropských metropolích po předměstích vede železnice na letiště a do blízkých měst po povrchu. Nikdo nemá na to, aby celá trasa vedla tunelem. Říká se, že metro se pravděpodobně postavilo proto, že radní získali možnost ovlivnit těch cca 22 miliard na metro. Kdyby se stavěla železnice, tak by peněžní toky nešly přes radnice.

+1/0
1.11.2016 20:33

J78o79s81e48f 89M74i85k48u69l98í57k 8104577716

Radši pojedu za 4€ 45 minut v Římě než za 12€ vlakem 30 minut. Rozdíl 4x 8€ pro dva, tedy zhruba 900 Kč.

0/−2
1.11.2016 21:13

J91i32ř61í 86P71r61a39ž40á85k 9450612621302

Vlak garantuje dojetí dle jízdního řádu. V Římě můžete jet rychlejším nebo pomalejším vlakem. Ten pomalejší je o hodně levnější, ale spolehlivý.

0/0
1.11.2016 21:44

R28a70d71e48k 26J24a42n91a24t88a 9225786374842

V Praze by byla linka na letiště zcela určitě v PID, jako ostatní tratě ve městě. Není to na letiště tak daleko jako v jiných hlavní městech, letiště leží na území města, v zóně P,0.

0/0
2.11.2016 11:05
Foto

V36o28j85t67ě11c78h 34P10a89v25l27í63k 5424931264268

Všimněte si, že má zatáčecí kola i na zadních článcích. Poloměr otáčení má tak jako běžný nekloubový autobus.

+6/0
1.11.2016 19:35

J61i30ř29í 13P46r31a55ž66á64k 9840682591222

A pojede stejně rychle? Nebude vybočovat při určitém poloměru zatáčky? Výjezd ve Veleslavíně už je problematický pro normální kloubový bus.

0/0
1.11.2016 20:09

J93a76k60u53b 74Š71a38f16a20n61d72a 7145107161381

Ano. Ne.

0/0
1.11.2016 21:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.