Diskuze

Státní půjčovna vlaků bude skromnější. Naplní ji soupravy za osm miliard

Velkolepé plány na evropské dotace přesahující 15 miliard korun na nákupy nových vlaků dostaly reálnější a skromnější kontury. Ministerstvo dopravy počítá, že z evropských peněz nakoupí stát a kraje vlaky jen za 300 milionů eur, tedy asi osm miliard korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ten argument, proč z půjčovny vypadly diesly, nějak nechápu. Rv

"Z plánu naopak zcela vypadly dotace na pořízení dieselových souprav, například pro rychlíky Liberec–Pardubice či Liberec – Ústí nad Labem. Důvodem je stanovisko Evropské komise, podle níž lze dotovat nové vlaky pouze na tratích, které byly modernizovány a kde proběhla veřejná soutěž na provozovatele."

Dál v článku se píše, že se tyto tratě brzy soutěžit budou. A trať Liberec - Pardubice byla v posledních letech rozkopána a překopána opravdu důkladně. To se jako modernizace nepočítá? 8-o

Stav na téhle trati je fakt tristní. Z Pardubic to do Liberce trvá stejně dlouho jako do Vídně. Kvalitu snad ani nelze komentovat.

0 0
možnosti

Všechno tratě Praha-XY. Neměly by jít dotace do nejzaostalejších regionů? To teda jako nic proti Pražákům, ovšem jen Praha a Středočeský kraj dohromady překračují v HDP 75% průměru EU, tudíž není nárok na dotaci ze strukturálních fondů EU.

1 0
možnosti

J78a58n 65Č58e55k85a95l

2. 11. 2016 15:40

A kam myslíte, že jdou teď? Nemluvě o tom, že jde o spojení Prahy s právě těmi regiony, čili o možnost jejich ekonomického růstu. Nebo snad vlaky z/do prahy jezdí jen Pražáci?

2 1
možnosti

Na diskusích k ČD je zajímavé to, že 99% diskutujících tomu naprosto nerozumí a vůbec netuší jak železnice funguje. Většina z nich někdy slyšela, že nebýt Jančury tak jezdíme ještě koněspřežkou a parními vlaky a to, že na kvalitu a stav naší železnice má vliv spousta faktorů o kterých nemají ani ponětí je vůbec nezajímá. Bohužel trend je jasný, chodit tlachat na diskuse a přitom o tom vědět kulové.

4 0
možnosti

Docela vtipné od Vás, který neřekl jediný argument. Pouze dehonestovat své oponenty tím, že jim vnucuje něco o koněspřežkách, které nikdy neřekli. Ano, trend je jasný. A také byl jasný od příchodu Jančury na koleje. Množství, které se stihlo zmodernizovat za 20 let se nyní stihlo za 5 let.

1 0
možnosti

A18l50a53n 11Ř93e15p19k70a

2. 11. 2016 8:58

Vlaky si má zajistit dopravce. Tečka. I když na druhou stranu někdo ty vlaky bude muset spravovat, někde musí spinkat když nebudou ve službě a to zas je šance na příjem pro současné depa ČD, kde na to jsou prostory, zaměstnanci a stát nemusí podporovat nějakého soukromníka v tomhle..

2 3
možnosti

J45a53n 60Č96e35k63a21l

2. 11. 2016 9:05

Zatímco soukromé opravny na českém území zaměstnance a prostory nemají? :-)

0 0
možnosti

Mimochodem... sice to není zásluha státu, ale další vlaštovka bude od prosince na trase Praha - Brno, na které vyrazí 3 páry spojů společnosti RegioJet :o)

2 5
možnosti

Vlaštovka? RJ má něco lepšího než je Railjet?

8 1
možnosti

Ťok je sice neschopnost sama o sobě, na druhou stranu je třeba podpořit obnovu vozového parku. Kdyby záleželo na ČD, tak by na méně lukrativních trasách jezdily s vozy ze 70. let ještě alespoň 20 let. Bohužel uvolňování monopolního postavení na železnici jde velmi ztuha :/

2 6
možnosti

Myslím, že ne, kdyby jim někdo dal adekvátní peníze tak to obnoví. Ale když někdo neplatí tak těžko. 70 léta. Jinými slovy v 89 bylo stáří těchto vozů "krásných" 20 let. Ale dalších 28 roků s tím nikdo nic neudělal.

1 1
možnosti

Tenhle projekt smrdí už od hlavy. Je to další případ, jak uměle proinvestovat peníze z EU a vytvořit další zbytečné úřady. Jaký má půjčovna smysl, když regionální zakázky jsou vysoutěženy (zcela správně) na několik let dopřed a nevidím zde zkrátka moc rozdíl mezi přerozdělením dotací mezi dopravci a vytvoření půjčovny. Dopravci navíc mají zázemí, servis, jak to bude řešit stát? Bude za několik miliard budovat další úseky? Můj názor je ten, že půjčovna se podepíše na životnosti, kvalitě servisu a v neposlední řadě bude daňové poplatníky stát miliardy za provoz dalšího aparátu. :-/[>-]

7 0
možnosti

P70e88t42r 56P94e28t42r

2. 11. 2016 11:17

regionální zakázky jsou vyhlašovány většinou 2 roky před, což je opravdu ale opravdu hodně málo. Ostatně proto dodnes nemáme na rychlíkách nikoho jiného jak ČD, protože soukromníci za ty dva roky nemají šanci stihnout sehnat peníze na nové vlaky a objednat je tak, aby došly do začátku platnosti jejich "štace"

0 0
možnosti

EET z Balkánu a půjčovnu vlaků snad z vlastní hlavy, takovou debilitu nikde na světě nemají.

2 1
možnosti

I53v20a88n 66H51o61l51a42s

2. 11. 2016 9:40

Půjčovnu vlaků samozřejmě mají leckde - záleží ovšem na tom, jak jsou nastaveny konkrétní podmínky.

0 0
možnosti

Moc se mi to nezdá, raději bych to investoval do lepších tratí.

0 0
možnosti

Nejlepší je asi kompromis půl na půl. K čemu budou nové tratě pro staré soupravy a obráceně.

0 0
možnosti

Jsem strašně zvědav, jestli půjčovny budou v Polsku, kde například nedávno koupily nové Flirty na PKP ze 70% dotací. Maďarsku a pod. Nebo z nás dělá někdo blb..

Jestli z půjčovny bude muset dopravce platit tržní nájemné, tak je to vlastně normální komerční leasingovka, která se beztak projeví v jízdném. ČD pro zákazníka je jistota cen a síťovosti. Záloh. Možnosti výměn a oběhů souprav (což u nákupu ucelených souprav je víc než vhodné).

Podle mě je třeba přikupovat Elephanty pro Prahu - jdou párovat, jsou efektivní. Už nyní jezdí plné. Počet cestujících roste, Než se něco koupí budou 2 roky. Ať to nedopadne to jak Bratislava - Komárno..

Pochopil bych nová vozidla pro Pardubice LIberec - část trati modernizovaná na 160/120. Vozy pro rychlíky. Co bych rozhodně nepochopil je jinde na banánové infrastruktuře výměna 842/843 z roku 97! To nejmladší.

Doufám, že se Ťokovi nepovede udělat soutěž Ostrava Krnov Olomouc, protože tam zrovna rychlíky Českých drah s 843 fungují dobře. Že tu zase nebudem zrovna my za 1. pokusné privatizační ovce. Navíc zrušily rychlíky Ostrava Olomouc, tedy se musí přestupovat v Krnově. Tím by si cestující v hlavním směru musel kupovat 2 předražené jízdenky. Podle českého pravidla oprav a zprivatizuj to bude muset posunout. Oprava se protahuje, navíc se prý bude dělat na 2krát. A soukromého dopravce určitě nenechá jezdit výluky.. Ještě by mu musel zaplatit. Třeba ušlý zisk.

Co nepochopím, proč se za ty EU peníze nepořídí v 21st. na jednokolejných tratích vlakový zabezpečovač. Švýcarsko bude mít do roku 2018 tuším pokrytou sít ETCS. Rakousko taky. My 2050. (do 2050 bez zabezpečovače?). I kdyby to bylo něco jednoduššího.

Proč se ty peníze nepoužijou a nepoužily na tratě, které lze modernizovat v původní stopě. Proč se za ty peníze neopravily důležité nekoridorové tratě.

Praha Děčín. Praha - Cheb vlastně děláme privatizaci páteřní tratě, pro dojíždějící. Zůstanou OS a EC do Berlína? To nikde v Evropě a světe snad kromě Anglie není.

0 0
možnosti

Oprava zrušily rychlíky Ostrava Jeseník.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!