- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten argument, proč z půjčovny vypadly diesly, nějak nechápu.
"Z plánu naopak zcela vypadly dotace na pořízení dieselových souprav, například pro rychlíky Liberec–Pardubice či Liberec – Ústí nad Labem. Důvodem je stanovisko Evropské komise, podle níž lze dotovat nové vlaky pouze na tratích, které byly modernizovány a kde proběhla veřejná soutěž na provozovatele."
Dál v článku se píše, že se tyto tratě brzy soutěžit budou. A trať Liberec - Pardubice byla v posledních letech rozkopána a překopána opravdu důkladně. To se jako modernizace nepočítá?
Stav na téhle trati je fakt tristní. Z Pardubic to do Liberce trvá stejně dlouho jako do Vídně. Kvalitu snad ani nelze komentovat.
Všechno tratě Praha-XY. Neměly by jít dotace do nejzaostalejších regionů? To teda jako nic proti Pražákům, ovšem jen Praha a Středočeský kraj dohromady překračují v HDP 75% průměru EU, tudíž není nárok na dotaci ze strukturálních fondů EU.
A kam myslíte, že jdou teď? Nemluvě o tom, že jde o spojení Prahy s právě těmi regiony, čili o možnost jejich ekonomického růstu. Nebo snad vlaky z/do prahy jezdí jen Pražáci?
Na diskusích k ČD je zajímavé to, že 99% diskutujících tomu naprosto nerozumí a vůbec netuší jak železnice funguje. Většina z nich někdy slyšela, že nebýt Jančury tak jezdíme ještě koněspřežkou a parními vlaky a to, že na kvalitu a stav naší železnice má vliv spousta faktorů o kterých nemají ani ponětí je vůbec nezajímá. Bohužel trend je jasný, chodit tlachat na diskuse a přitom o tom vědět kulové.
Docela vtipné od Vás, který neřekl jediný argument. Pouze dehonestovat své oponenty tím, že jim vnucuje něco o koněspřežkách, které nikdy neřekli. Ano, trend je jasný. A také byl jasný od příchodu Jančury na koleje. Množství, které se stihlo zmodernizovat za 20 let se nyní stihlo za 5 let.
Vlaky si má zajistit dopravce. Tečka. I když na druhou stranu někdo ty vlaky bude muset spravovat, někde musí spinkat když nebudou ve službě a to zas je šance na příjem pro současné depa ČD, kde na to jsou prostory, zaměstnanci a stát nemusí podporovat nějakého soukromníka v tomhle..
Zatímco soukromé opravny na českém území zaměstnance a prostory nemají?
Mimochodem... sice to není zásluha státu, ale další vlaštovka bude od prosince na trase Praha - Brno, na které vyrazí 3 páry spojů společnosti RegioJet :o)
Vlaštovka? RJ má něco lepšího než je Railjet?
Ťok je sice neschopnost sama o sobě, na druhou stranu je třeba podpořit obnovu vozového parku. Kdyby záleželo na ČD, tak by na méně lukrativních trasách jezdily s vozy ze 70. let ještě alespoň 20 let. Bohužel uvolňování monopolního postavení na železnici jde velmi ztuha :/
Myslím, že ne, kdyby jim někdo dal adekvátní peníze tak to obnoví. Ale když někdo neplatí tak těžko. 70 léta. Jinými slovy v 89 bylo stáří těchto vozů "krásných" 20 let. Ale dalších 28 roků s tím nikdo nic neudělal.
Tenhle projekt smrdí už od hlavy. Je to další případ, jak uměle proinvestovat peníze z EU a vytvořit další zbytečné úřady. Jaký má půjčovna smysl, když regionální zakázky jsou vysoutěženy (zcela správně) na několik let dopřed a nevidím zde zkrátka moc rozdíl mezi přerozdělením dotací mezi dopravci a vytvoření půjčovny. Dopravci navíc mají zázemí, servis, jak to bude řešit stát? Bude za několik miliard budovat další úseky? Můj názor je ten, že půjčovna se podepíše na životnosti, kvalitě servisu a v neposlední řadě bude daňové poplatníky stát miliardy za provoz dalšího aparátu.
regionální zakázky jsou vyhlašovány většinou 2 roky před, což je opravdu ale opravdu hodně málo. Ostatně proto dodnes nemáme na rychlíkách nikoho jiného jak ČD, protože soukromníci za ty dva roky nemají šanci stihnout sehnat peníze na nové vlaky a objednat je tak, aby došly do začátku platnosti jejich "štace"
EET z Balkánu a půjčovnu vlaků snad z vlastní hlavy, takovou debilitu nikde na světě nemají.
Půjčovnu vlaků samozřejmě mají leckde - záleží ovšem na tom, jak jsou nastaveny konkrétní podmínky.
Moc se mi to nezdá, raději bych to investoval do lepších tratí.
Nejlepší je asi kompromis půl na půl. K čemu budou nové tratě pro staré soupravy a obráceně.
Jsem strašně zvědav, jestli půjčovny budou v Polsku, kde například nedávno koupily nové Flirty na PKP ze 70% dotací. Maďarsku a pod. Nebo z nás dělá někdo blb..
Jestli z půjčovny bude muset dopravce platit tržní nájemné, tak je to vlastně normální komerční leasingovka, která se beztak projeví v jízdném. ČD pro zákazníka je jistota cen a síťovosti. Záloh. Možnosti výměn a oběhů souprav (což u nákupu ucelených souprav je víc než vhodné).
Podle mě je třeba přikupovat Elephanty pro Prahu - jdou párovat, jsou efektivní. Už nyní jezdí plné. Počet cestujících roste, Než se něco koupí budou 2 roky. Ať to nedopadne to jak Bratislava - Komárno..
Pochopil bych nová vozidla pro Pardubice LIberec - část trati modernizovaná na 160/120. Vozy pro rychlíky. Co bych rozhodně nepochopil je jinde na banánové infrastruktuře výměna 842/843 z roku 97! To nejmladší.
Doufám, že se Ťokovi nepovede udělat soutěž Ostrava Krnov Olomouc, protože tam zrovna rychlíky Českých drah s 843 fungují dobře. Že tu zase nebudem zrovna my za 1. pokusné privatizační ovce. Navíc zrušily rychlíky Ostrava Olomouc, tedy se musí přestupovat v Krnově. Tím by si cestující v hlavním směru musel kupovat 2 předražené jízdenky. Podle českého pravidla oprav a zprivatizuj to bude muset posunout. Oprava se protahuje, navíc se prý bude dělat na 2krát. A soukromého dopravce určitě nenechá jezdit výluky.. Ještě by mu musel zaplatit. Třeba ušlý zisk.
Co nepochopím, proč se za ty EU peníze nepořídí v 21st. na jednokolejných tratích vlakový zabezpečovač. Švýcarsko bude mít do roku 2018 tuším pokrytou sít ETCS. Rakousko taky. My 2050. (do 2050 bez zabezpečovače?). I kdyby to bylo něco jednoduššího.
Proč se ty peníze nepoužijou a nepoužily na tratě, které lze modernizovat v původní stopě. Proč se za ty peníze neopravily důležité nekoridorové tratě.
Praha Děčín. Praha - Cheb vlastně děláme privatizaci páteřní tratě, pro dojíždějící. Zůstanou OS a EC do Berlína? To nikde v Evropě a světe snad kromě Anglie není.
Oprava zrušily rychlíky Ostrava Jeseník.