Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Jak se změní jízdní řády vlaků na Slovensko či do Polska

Počty cestujících v mezinárodních spojích z Česka rostou, tvrdí České dráhy. Jejich zákazníky čeká od prosince řada zásadních změn včetně úplně nových vlaků. Přinášíme jejich základní přehled.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a87n 36J11e74m24e27l29k15a 1455130

EU CZ modernizace. 323, Ostrava Střed - Čeladná, po modernizaci za 1 miliardu, rok od dokončení opravy, nový jízdní řád - 57 min, rychlostní průměr 36 km/h. Před modernizací 54 minut. Tedy o 3 minuty déle, minutu ještě přidali. Auto 30 minut. Proč? Protože se tam jezdí 50 místo původních 60 a plánovaných 100. A evidentně pomalé jízdy nemají konce. Záruky zdá se nějak moc nefungují. Takže jediný výsledek - zavření turistického nádraží Kunčice p. o. A zrušení parkovacích míst novou kusou kolejí.

+1/−1
3.11.2016 6:48

J49a36n 38K44o59b20ě18r25s82k16ý 1320536561633

Dostat se z Prahy do Olomouce před osmou (plus nějaká rezerva) místo přímého EC Hradčany nově bude vyžadovat jízdu Ex směr Brno do České Třebové a následně přestup do Rx. Super, z toho budou studenti jezdící z Pardubic, Třebové do Olomouce do školy na osmou nadšeni. Tak hlavně že Hradčany nově prostojí 6 minut v Července Rv

+1/−1
2.11.2016 14:01

J10a29n 35Č71e66k45a21l 7379865214844

Viděl jste ten JŘ vůbec? Ano, z Prahy musí na přestup, ale z Pardubic, Chocně, Ústí a Třebové se dostanou tím Rx Hradec-Luhačovice.

+2/0
2.11.2016 15:35

R59a46d36e40k 93K24o77h62u50t 5287613825483

Z Ostravska je první příjezd vlaku do Žiliny v 8:35. Po dvou letech kdy to bylo v 7:35. Předtím to bylo celá léta v 6:35 díky vlaku Excelsior. Poprvé tak nikdo ze severu Moravy nemůže cestovat na jednodenní výlet například na Fatru. Do Terchové odjíždí poslední smysluplný autobus ze Žiliny v 8:00. Takže například Janošíkové diery či i Súlovské skály již jen autem. Kombinace vlak-vlak či vlak-autobus tam i zpět nelze využít v jednom dni tak poprvé snad za posledních 40? let... Vlaků na tratích 320/127 přitom výrazně díky soukromým dopravcům přibylo. V okrajových raně večerních hodinách však nikoliv. S vlaky tak bohužel končíme na výlety. Jen obrazně řečeno na výlet jen do Žiliny nikdo nepotřebuje jet. Vlakem v kombinaci s busem tak lze navštívit v jeden den již jen termály v Rajeckých Teplicích. Dříve z Ostravska, Karvinský byly možné uskutečnit díky vlaku Excelsior i výlety do Tater. Nyní nic. Ani s přestupem v Mostech u Jablunkova. V podstatě pro nás celkem tragédie a hotová poprava. Jsem konkrétně z Havířova, tak si můžete možnosti nastudovat. Počet přestupů, délka cestování atd. Dostatečně jsem to snad popsal. Takže od prosince již jen autem. Bohužel...

+10/−1
2.11.2016 12:41

J72a73n 46Č27e71k37a47l 7439785464744

Evidentně ty okrajové vlaky, s přípoji do všech těch lákavých končin, až tak využívané nebyly...

+1/−3
2.11.2016 13:04

R94a90d56e47k 98K91o21h48u26t 5587983725803

Kdyby u Vašeho příspěvku nebylo jméno, tak bych Vás tipnul na někoho z vedení ČD. Takhle mohu suše konstatovat, že každý má právo napsat co si myslí...

Celé to bohužel začalo vstupem soukromých dopravců na železnici, který jinak považuji za správný a veliký přínos. No bohužel ČD zrušily jeden ze tří nočních spojů Praha Košice tak, že obětovaly sever Moravy. Soukromí dopravci pak přidali spoje tak, že jedou obdobně jako ČD a a možnost okrajového raně večerního spojení Ostravsko, Karvinsko, Těšínsko, Frýdecko Místecko vlakem versus Žilinský kraj, ale i Tatry zanikla. Viz zrušený vlak Excelsior, respektive jeho časové polohy...

V jiných destinacích v rámci ČR, ale i SR jsou okrajová spojení zatím zachována. Jen zde se to bohužel i z nešťastně výše nastíněných důvodů zcela nepovedlo a totálně zařízlo...;-€

Cestujících zejména ve směru Slovensko nebyl nikdy nedostatek, jen já jsem nenapsal ty správné důvody proč zachovat okrajové spojení i zde, nejen i jako doposud je tomu i všude jinde. A jen se omezil na turisticky laděné informace...

+3/0
2.11.2016 13:44

J83a88n 90Č53e89k16a45l 7479455854984

Což ale nic nemění na tom, že by ty vlaky asi byly celkem plné, pokud by tam byly tak důležité přestupy, nebo snad ne?

+1/0
2.11.2016 15:37

P92e97t92r 65N59e73c50h80a10n61i45c12k66ý 7403636588160

Tohle ořezávání spojů mne postihuje snad každým rokem. Výlety z Olomouce do Beskyd v sobotu úplně na pikaču, když Beskyd v osm večer z Ostravy nejede a Excelsior taky ne. Zrušení Excelsioru je vůbec sranda, propojoval všechny přípoje od západních Čech až po Košice, už v Olomouci na něj navazovaly osobáky, v Přerově noční rychlík, Studénka, Suchdol ranní rozjezdy, z Ostravy celé skupina esek. První Beskyd umožňoval první ranní cesty nebo poslední rozumné večerní, to samé Moravan/Ostravan/Silesia, které dnes po roční odmlce částečně nahrazuje LE do Prešova. Ten vlak měl také dost přípojů v Pardubicích, Kolíně a Olomouci, něco ještě LE získá, otázka je cena jízdného.

+4/0
2.11.2016 15:24

M23a65t89ě72j 11V65o43n82d45ř92i52č72k11a 4374580158576

Koukám do jízdního řádu, a on je tam nějaký ranní (zpět večerní ) rychlík 640/641 Olomouc-Ostrava. Bohužel ve směru tam nejede kromě pondělí, kdy ho supluje Hutník, také v neděli a ve směru zpět jede pouze v pracovní dny.

0/0
3.11.2016 8:05

J54a11n 97P55o88l52e18d28n72a 8284482855346

Kde to v JŘ vidíte?

0/0
3.11.2016 12:25

Z22d36e56n38ě34k 79F95i35l91i42p 7594821231794

Sance pro zlute,vykryt tyto casy

0/0
3.11.2016 10:11

V96l17a97d34i86m95í18r 84Z61a60u60š34k22a 5811542377463

Kde se dá najít návrh časování? Na stránkách ČD je jen informace o spojích Ostrava- Žilina(Zvolen), ale o trati přes Púchov nic. Přitom tam už léta trvá neutěšený stav, kdy po 16.15 hod. se z Prahy do Púchova (a pak na Trenčín) nedostanete - další spoj jede až druhý den ráno. Stačí se trochu zdržet v práci a je zle. Kdysi tam byly aslepoň navazující osobáčky ze Vsetína nebo Lidče, ale už ani ty nenavazují...

0/0
2.11.2016 11:46

P94e95t21r 80N26o26v72o13t78n19y 1321620671

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady-161211.html

0/0
2.11.2016 11:55

F47r71a74n72t20i20š74e93k 61S89t25r36n74a95d 4764985669246

Naprosto špatná koncepce vlakového spojení se Slovenskem z oblasti východní Moravy. Od nás se nejezdí velkou oklikou přes Hranici na Moravě - Ostravu-Svinov - Bohumín - Čadcu - do Žiliny. Od nás se jezdí přes Valašské Meziříčí - Vsetín - Horní Lideč - Púchov - do Žiliny ! Pokud bude zkrácen čas na přestup v Púchově, potom většina rychlíků do Bratislavy i na druhou stranu přes Žilinu - Poprad - Margecany - do Košic ... zkrátka ujede !! Tak absurdně nesmyslný jízdní řád mohli sestavit pouze "ekšperti", kteří vlaky z Moravy na Slovensku ( a zpět ) vůbec nejezdí !!!

+2/−1
2.11.2016 10:55

L80e63o95š 64N86a12v98r80á90t34i31l 9183860855325

z presova do brna cez zvolen a Bratislavu? 8-o zo zvolena do brna cez ostravu?? to uz su len linky... chapem, zvolencan pojde do ostravy...do brna ale urcite nie.. rovnako presovcan do zvolena ale urcite nie do BA alebo Brna... davam tymto spojom jeden rok... Rv

0/−3
2.11.2016 10:54

J93a22n 88Č58e49k70a43l 7629515434154

Prostě jen lůžko, co jezdilo na rychlíku Poľana Prešov-Košice-Zvolen-Bratislava, bude přivěšeno na EC do Brna, nic víc, nic míň. Dávat ho na noční vlak klasickou cestou přes Žilinu by znamenalo příjezd do Brna někdy ve 4:30. To by bylo podle Vás lepší?

+4/0
2.11.2016 13:07
Foto

P94e53t50e30r 94J13a21b94l51o97n71o82v84s72k73y 1389296491711

Písal som na Ministerstvo dopravy ČR už dávnejšie-ministerstvo súčasné vlaky kateg.EC Praha-Vsetín-Púchov-Žilina od nového gvd presunie do kateg.Expres a pridá im 3 zastávky navyše v "dierach" jako je Červenka alebo Mohelnice,ranný Ex 121 bude v Červenke stáť dokonca 4 min,kým v Olomouci 2 min.8-oV žst.Púchov je v gvd 2016 čas na prestup z EC na R do Popradu a Košíc 13 minút,od nového gvd to bude iba 5 minRvRvHovorca MD ČR mi odpísal,že nemožu posunúť trasy Ex do Púchova ani o 5 min skor...

Stačí jedna výluka a vlak má hneď 10-15 min,podobne v opačnom smere prestup R-EX 5 min.Nežijeme vo Švajčiarsku alebo v Rakúsku,kde 5 min by stačilo v pohode.

+2/0
2.11.2016 10:43

T53o12m38á14š 79V82e87l50e26n52d46o10r53f 1316808162558

To je nějaký záměr s tím archaickým "ilustračním" snímkem? Snad aby jsme si více vážili toho, čím nyní jezdíme?;-D

+3/−1
2.11.2016 10:22

M39i70r38e28k 95Z91á44v34o32d39n13ý 7852757410238

Tak podle té tabule se jedná o klasický rychlík ČD :)) Ale je pravda, že v mezinárodní dopravě takové hrůzy už nebývají :)

+1/0
2.11.2016 10:24

T23o79m88á13š 65M49o70r46a17v62č93í51k 3147966273615

To byste se divil, docela často. Např. za 40 minut vyjíždí z Prahy Petr Bezruč s touto lokomotivou.

0/0
2.11.2016 11:42

M14i65r28e98k 58Z20á53v56o20d93n78ý 7572537830638

Oni ten obrázek změnily :) Předtím tam byla 162 + B + B + B + ... na vlaku 625. Tedy nějaký Portáš či Matalík (nebo který to z nich mohl být) před cca 5 lety, než na ně přešly banáni. Ale vozy zůstaly stejné :)

+1/0
2.11.2016 12:13

M50i20r33e86k 73Z41á77v49o16d68n33ý 7312657110498

změnili :) pardon :)

+1/0
2.11.2016 12:13

T40o36m14á77š 98V29e56l42e64n12d35o42r91f 1716698222928

Nemožné hned, zázraky na počkání..

0/0
2.11.2016 21:06

M32i97c52h41a80l 20P53a29l35e26č22e40k 2341888872544

No ono i to nádraží už vypadá malinko jinak

0/0
2.11.2016 10:26

R70o63m52a53n 75S84t43o92n77e67k 1839483979841

znám i horší než je na tom obrázku :-)

0/0
2.11.2016 10:29

T77o45m55á40š 97M66o57r18a58v25č60í57k 3727136443125

A co vám na tom vadí? Ty vagony nebo lokomotiva? Lokomotiva 151 se rekonstruovala až do roku 2002 a jezdí 160 km/h. Věřte mi, že ve vagonu to stejně moc nepoznáte co vás táhne, rychleji než 160 km/h jet nemůžete a sama 151 opravdu není to nejhorší co můžete potkat. Vždyť Jančura má i lokomotivy s maximálkou 140 km/h.

+1/0
2.11.2016 11:36

D40a23v47i86d 30D17o27b68e26š 3475642587

Už asi nic, ale původně tam byla 163 před reko, obrázek něco jako http://b.wz.cz/photo800600/e/ejet_wz_cz/131/163-016-9-PerovR-8091-5.jpg

Samozřejmě 151 (opravená 150 a sestra 350), to je moc pěkná mašinka...

+1/0
2.11.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.