Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: V Praze poprvé přistál nákladní obr ázerbajdžánských aerolinek

Ázerbajdžánská letecká společnost Silk Way Airlines Company vypravila ve středu první letadlo s nákladem na pražské ruzyňské letiště. Jednalo se o Boeing 747-8. Společnost plánuje, že do Prahy bude v budoucnu s nákladem létat pravidelně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F77r30a55n84t78i49š23e43k 10M12o48s40s 8402863919539

Pokud vím, tak hlavní výhoda 747-8F je, že má otevírací čumák.

0/0
3.11.2016 13:45
Foto

T54o65m37á15š 46M74i59h55a15l93i62k 1149684443655

Výhoda voči čomu? Otvárací čumák má 747 od prvej verzie 747-100

0/0
3.11.2016 14:14

F82r70a19n77t34i16š52e79k 57M97o67s76s 8782683879899

Výhoda oproti ostatním výrobcům/modelům

0/0
3.11.2016 14:53
Foto

T75o92m23á75š 50M46i88h43a12l70i10k 1799834853185

Airbus A340 aj A330 Cargo sa otvára spredu, Antonov 124, aj 224 sa otvárajú spredu. Tak voči ktorým?

0/0
3.11.2016 16:51

J73i65ř46í 64A69n31d19r67l47e 2126851787162

A340 se v cargo verzi nedělala. A330 má dveře pro nakládání z boku.

+1/0
3.11.2016 18:04

J77i97ř80í 85T27ů13m85a 1212558672255

Ad letadlo: Boeing 747-8F je přímo vyráběn jako nákladní verze tohoto stroje, nejedná se tedy, jak zde již někdo správně zmínil, o původně osobní letadlo, ze kterého by letecká společnost vymontovala sedačky. Navíc, pro nákladní letadlo je typické, že nemá okénka pro pasažéry (těch několik okének v bouli je prostor pro posádku. Co se týká rozdílu v rozměrech mezi B747 který používá China Airlines na svých pravidelných letech do Prahy (jestli se nepletu tak momentálně je to vždy ve čtvrtek a v neděli), tak základ je myslím stejný, jen B747-8F je novější, jsou u něj použité modernější materiály. Jak velký je rozdíl mezi starší B747 a tímto nejnovějším 747-8F v tom, co je schopna přepravit z hlediska nosnosti bohužel netuším, ale určitě by to šlo dohledat na oficiálních stránkách Boeingu.

Co se týká "slavobrány" vytvářené požárními vozy při přistání letadla, jde o slavnostní uvítání při prvním příletu letadla tohoto typu u konkrétní letecké společnosti na pražském letišti (v nedávné minulosti to bylo například u A-380 Korean Airlines).

A pokud jde o A-380 cargo, u které se někdo ptal, kdy bude jeho nákladní verze, tak neexistuje a podle všeho taková nikdy ani nevznikne, protože by to nevyšlo ekonomicky smysluplně - ta druhá hlavní paluba letadla by u nákladního letadla znamenala obrovský nárůst hmotnosti a tím pádem by letadlu kleslo maximální možné užitečné zatížení. Pro lepší představu - pokud budeme považovat za prostor 1 metru čtverečního místo, kam dostaneme cca 2 sedačky s pasažéry s průměrnou hmotností cca 80 kg/osoba + řekněme 50 kg/sedačka, tak jsme na 260 kg na 1 metr čtvereční. Ale taková europaleta může mít s klidem hmotnost i 1000 kg,takže minimálně u té druhé hlavní podlahy by to představovalo celkem velký problém. K tomu si připočtěte, že doprava zásilek musí zaplatit provoz letadla jako takového, a je to celkem jasné.

+1/0
3.11.2016 13:33

V45l81a75d75i62m16í72r 94M70a88c93a21n 4428133281684

Znám pouze Ruzyňské letiště! Ani fašisti za Protektorátu toto letiště nepřejmenovali např. na letiště Adolfa Hitlera! ;-€

+2/−1
3.11.2016 10:55

P66a35v75e73l 63R66y82b64a 8141891230619

tak si holt rychle zvykejte. Nepředpokládám, že by došlo k přejmenování na letiště Emana Zemana ;-D

0/−1
3.11.2016 12:49

J80i10ř96í 28A96l30d29a 4869549432142

laický dotaz: proč to letadlo kropí vodou?

+4/0
3.11.2016 8:47

P40a38v90e18l 26K83u85r47f82ü97r43s29t 3848793925609

přidávám se k dotazu

0/0
3.11.2016 9:23
Foto

R77o98s21t70i72s92l20a24v 70S91t74r23ž21í83n40e24k 2331311441442

uvítání

+7/0
3.11.2016 9:24

J72i58ř65í 79K27r51á39t63k46ý 3800212484

Vážně? Žádný praktický význam to nemá? Takže něco jako chleba a sůl?

0/0
3.11.2016 9:51

P13a69v50e87l 43K71u41r47f28ü76r46s34t 3198723365979

taky jsem překvapený, spíš mi to připadalo jako dekontaminace..:-)

0/0
3.11.2016 10:41

P66a29v94e63l 44T58o86p29i42n41k53a 5304625568760

https://en.wikipedia.org/wiki/Water_salute

+2/0
3.11.2016 12:49

R89o79m36a19n 51K43r52a80t60o88c96h26v95í22l 6416707546254

Co je na tom tak zvláštního?

+1/0
2.11.2016 23:29

J41o95z27e84f 56K13o54s81t30e54l11a28n20s83k70ý 8985562539816

Asi vozia do Českej republiky ropu... :-)

+2/0
2.11.2016 21:27
Foto

P62ř84e63m24e47k 44H73o47m41o90l16a 5118705985146

Mám kus slavobrány ale kvalita nic moc ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=x-J9eo4LGzU

+4/−1
2.11.2016 21:26

P30a60v58e15l 32Š33m63í68d 7224968789422

pane jo,už se těším na cargo A 380;-D

0/0
2.11.2016 20:35

R78e22n54é 95Š65r86ů87t90e40k 8778805786508

Proč? Z venčí stejně rozdíl nepoznáte, jen to nemá okénka. To možná, kdyby na základu A380 postavili Belugu. :-)

0/0
2.11.2016 20:56

O81n65d23ř90e24j 52L40a28u15r63i20n 4505511307587

Cargo A380 neexistuje

0/0
2.11.2016 23:28

S97e25i50d26l 68P11e94t34r 1851931505244

Brzo bude vzhledem k tomu, že první A380 dolítané do C/D checku již nikdo nechce (viz Singapore Airlines) tak co s nimi?

0/0
3.11.2016 0:38

O81n17d73ř52e79j 78L64a49u67r50i77n 4975531477237

Pochybuji že by někdo investoval do přestavby. Navíc program přestavby nikdy nebyl ohlášen a dost upřímně a šance, že k němu v dohledné době dojde je téměř nulová.

+1/0
3.11.2016 7:14

M72a58r44t55i24n 65P39l91a24t36i63l 9201483861408

Viděl jsem ho, jak točil severně nad Prahou.

+1/0
2.11.2016 19:23

P36a96v72e38l 58Š21m40í20d 7404708859802

bloudil?;-Dasi navigace od číňana,fuj dávám si 3 otčenáše,navigace od rusa.;-D;-D;-D

+2/−3
2.11.2016 20:46

M90a57r47t52i71n 30H86o31u75b51a 6473361589518

" ... vyznam nakladni cargo dopravy ...."

asi se chce zduraznit emphasize , ze to letadlo aeroplan opravdu neveze cestujici travellers, ale skutecne naklad cargo

+12/−1
2.11.2016 19:13

M24i59c26h25a68l 25J62a36r24o80š 7354250882125

Hned mě při tom vyvstala "lidová demokracie" nebo "nejoptimálnější".

+1/0
2.11.2016 23:13
Foto

T41o47m14a84s 37C84a48b44a76k 8835905894609

Diky za upresneni, nevedel jsem, ze u freight verze dochazi i k upravam horni kabiny (kraceni). Mel jsem za to, ze se jen vyberou sedacky a upravi se nakladove dvere treba. Tak jo, omlouvam se za dezinformaci, jedna se skutecne o "osmicku"... s mensi bouli.. :)

0/0
2.11.2016 19:04

S64e64i84d58l 45P79e17t95r 1801931245114

B747-8F je již vyráběna jako "cargo" verze takže se žádné sedačky nevyndávají bo tam jaksi již od výroby nejsou ..:-)

+1/0
3.11.2016 0:44

J70a27n 63P43a66t26a56k41i 8840884371468

taky jsem čekal.... :/ idnes má některejma článkama úroven blesku :/ Rv

+1/−1
2.11.2016 18:39

P61a98v72e12l 79V81o41j33á78č63e97k 6712386310880

He? Naivně jsem si myslel, že si přečtu něco o tom letadle.

0/0
2.11.2016 18:27

P45e81t16e60r 53V88o83l65č67k84o 1112207663446

koľko fábii odvezie? ;-D

+14/0
2.11.2016 18:25
Foto

M57a75r74i36e 47R96a46u16s14k25u 9988619896329

Mohli napsat více, než jen číslo typu Boeingu :-( Taková nádheraR^

+9/−1
2.11.2016 17:56

M16i29l91a14n 45V37o21l59e77k 5389823566779

Létá zaplněný k nám, nebo od nás?

+12/0
2.11.2016 17:48

B43o15h27u78m71i74l88a 30M87a32j44e90r33o52v38á 4767891614

jako dřív TIR a když jel zpět četlo se to obráceně -

0/0
3.11.2016 12:25

J91o98s60e58f 47D92v96o73ř38á33č97e96k 9452534895295

co nějaky info o letadle když titulek že přistál obr, přeprvni kapacity letiště společnosti mě nezajimaji

+13/0
2.11.2016 17:24

J12a11n 86C46e36p85e11k 1114286950

Krása a to říkám jen z pohledu leteckého fandy. Jinak mohl by mi někdo zasvěcený říci o kolik je asi větší toto letadlo oproti tomu jumbu, co s ním létají číňani? Děkuji.

+2/0
2.11.2016 16:43
Foto

T56o22m21a84s 81C81a87b76a90k 8575265834669

Není o moc vetsi..mam ovsem dojem, ze typ, co tu dnes byl není 747-8, ale starší, o mnoho, jev v cargo úpravě. Lze to poznat podle "hrbu". Ta osmičková mašina, ta lítala v lete (Korean). China cargo, co sem lita už dlouho, je myslím stejný typ, jako tenhle Azerbajdžán. Vic detailu budete mit na Planes.cz

0/−3
2.11.2016 17:15

P33e80t96r 45P65o31l89á86k 8905106144492

Ale byla to B747-8, konkrétně B747-83Q(F)

+1/0
2.11.2016 17:44
Foto

T37o88m52á34š 15D96v58o39ř51á46k 7835626537501

Hezký...

http://www.planes.cz/cs/photo/1216662/b747-83q-f-vq-bwy-silk-way-west-airlines-azg-7l-amsterdam-ams-eham

0/0
2.11.2016 17:46
Foto

T25o19m67á61š 42D12v28o43ř62á64k 7385506447791

http://www.flying-revue.cz/b747-8

0/0
2.11.2016 17:45

R38o19b64e22r16t 44G54e91s44c52h84e59i67d53t 7241865968444

Jedná se skutečně o verzi 747-8F. Jakkoli to může znít divně, hrb na verzi B747-8F (Freighter) je oproti verzi B747-8I (Intercontinental) kratší. Měl jsem tu čest být přítomen české premiéře tohoto typu loni v srpnu na letišti LKTB (BRQ) - Brno Tuřany při přepravě "paddocku" MotoGP z Indianapiolis na GP České republiky. Jednalo se tenkrát o stroj registrace N845GT společnosti Atlas Air. Kromě něj tu byly i dva kusy B747-400F téhož přepravce a B777F Lufthansy. Jako pomůcka při identifikaci typu u řady 747-8 oproti 747-400 nejlépe slouží vzadu "ozubené" motory General Electric GEnx a křídla bez wingletů. Tedy zjednodušeně ...

+1/0
2.11.2016 17:59

J90i25ř15í 79U28r38b67a12n 4314926363868

Krátký "hrb" je pro F(freighter) verze typický. Dokonce ho někdy zkracují při přestavbě u starších z osobní dopravy vyřazených 747-400.

+1/0
2.11.2016 18:32

M95i64c62h78a11l 42J80a70r55o19š 7954330732255

Taky mě to nachytalo. U 747-4 jsou ale mohutné winglety, které 747-2 a 747-1 zcela chybí, a u 747-8 jsou mnohem decentnější.

0/0
2.11.2016 23:20

O76n81d43ř73e28j 74L67a92u58r29i73n 4575891357537

no hrb se při přestavbě osobní>nákladní opravdu nezkracuje :D

0/0
2.11.2016 23:31

P14e22t60r 65P56o56l30á96k 8875526814162

A k vašemu dotazu - doporučuji nastudovat v anglické verzi wikipedie, tam je to pěkně přehledně. Odkazy na Boeing 747-8 a 747-400.

+1/0
2.11.2016 17:48

R35a88d81o28m81í16r 12J61e85d67l57i73č60k29a 2127156420150

To letadlo je cca stejně velké, akorát typ 8 je nejnovější model této řady. Týká se to hlavně úspornosti a modernizace některých systémů a motorů.

0/0
2.11.2016 20:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.