Diskuze

VIDEO: V Praze poprvé přistál nákladní obr ázerbajdžánských aerolinek

Ázerbajdžánská letecká společnost Silk Way Airlines Company vypravila ve středu první letadlo s nákladem na pražské ruzyňské letiště. Jednalo se o Boeing 747-8. Společnost plánuje, že do Prahy bude v budoucnu s nákladem létat pravidelně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud vím, tak hlavní výhoda 747-8F je, že má otevírací čumák.

0 0
možnosti
Foto

Výhoda voči čomu? Otvárací čumák má 747 od prvej verzie 747-100

0 0
možnosti

J95i87ř81í 24T83ů35m90a

3. 11. 2016 13:33

Ad letadlo: Boeing 747-8F je přímo vyráběn jako nákladní verze tohoto stroje, nejedná se tedy, jak zde již někdo správně zmínil, o původně osobní letadlo, ze kterého by letecká společnost vymontovala sedačky. Navíc, pro nákladní letadlo je typické, že nemá okénka pro pasažéry (těch několik okének v bouli je prostor pro posádku. Co se týká rozdílu v rozměrech mezi B747 který používá China Airlines na svých pravidelných letech do Prahy (jestli se nepletu tak momentálně je to vždy ve čtvrtek a v neděli), tak základ je myslím stejný, jen B747-8F je novější, jsou u něj použité modernější materiály. Jak velký je rozdíl mezi starší B747 a tímto nejnovějším 747-8F v tom, co je schopna přepravit z hlediska nosnosti bohužel netuším, ale určitě by to šlo dohledat na oficiálních stránkách Boeingu.

Co se týká "slavobrány" vytvářené požárními vozy při přistání letadla, jde o slavnostní uvítání při prvním příletu letadla tohoto typu u konkrétní letecké společnosti na pražském letišti (v nedávné minulosti to bylo například u A-380 Korean Airlines).

A pokud jde o A-380 cargo, u které se někdo ptal, kdy bude jeho nákladní verze, tak neexistuje a podle všeho taková nikdy ani nevznikne, protože by to nevyšlo ekonomicky smysluplně - ta druhá hlavní paluba letadla by u nákladního letadla znamenala obrovský nárůst hmotnosti a tím pádem by letadlu kleslo maximální možné užitečné zatížení. Pro lepší představu - pokud budeme považovat za prostor 1 metru čtverečního místo, kam dostaneme cca 2 sedačky s pasažéry s průměrnou hmotností cca 80 kg/osoba + řekněme 50 kg/sedačka, tak jsme na 260 kg na 1 metr čtvereční. Ale taková europaleta může mít s klidem hmotnost i 1000 kg,takže minimálně u té druhé hlavní podlahy by to představovalo celkem velký problém. K tomu si připočtěte, že doprava zásilek musí zaplatit provoz letadla jako takového, a je to celkem jasné.

1 0
možnosti

Znám pouze Ruzyňské letiště! Ani fašisti za Protektorátu toto letiště nepřejmenovali např. na letiště Adolfa Hitlera! ;-€

2 1
možnosti

P17a79v77e65l 17R58y47b63a

3. 11. 2016 12:49

tak si holt rychle zvykejte. Nepředpokládám, že by došlo k přejmenování na letiště Emana Zemana ;-D

0 1
možnosti

J68i21ř45í 80A28l55d63a

3. 11. 2016 8:47

laický dotaz: proč to letadlo kropí vodou?

4 0
možnosti

přidávám se k dotazu

0 0
možnosti

Co je na tom tak zvláštního?

1 0
možnosti

Asi vozia do Českej republiky ropu... :-)

2 0
možnosti

P94a56v41e75l 30Š59m34í65d

2. 11. 2016 20:35

pane jo,už se těším na cargo A 380;-D

0 0
možnosti
Foto

Proč? Z venčí stejně rozdíl nepoznáte, jen to nemá okénka. To možná, kdyby na základu A380 postavili Belugu. :-)

0 0
možnosti

Viděl jsem ho, jak točil severně nad Prahou.

1 0
možnosti

P42a83v72e83l 40Š38m38í44d

2. 11. 2016 20:46

bloudil?;-Dasi navigace od číňana,fuj dávám si 3 otčenáše,navigace od rusa.;-D;-D;-D

2 3
možnosti

" ... vyznam nakladni cargo dopravy ...."

asi se chce zduraznit emphasize , ze to letadlo aeroplan opravdu neveze cestujici travellers, ale skutecne naklad cargo

12 1
možnosti

Hned mě při tom vyvstala "lidová demokracie" nebo "nejoptimálnější".

1 0
možnosti