- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud vím, tak hlavní výhoda 747-8F je, že má otevírací čumák.
Výhoda voči čomu? Otvárací čumák má 747 od prvej verzie 747-100
Ad letadlo: Boeing 747-8F je přímo vyráběn jako nákladní verze tohoto stroje, nejedná se tedy, jak zde již někdo správně zmínil, o původně osobní letadlo, ze kterého by letecká společnost vymontovala sedačky. Navíc, pro nákladní letadlo je typické, že nemá okénka pro pasažéry (těch několik okének v bouli je prostor pro posádku. Co se týká rozdílu v rozměrech mezi B747 který používá China Airlines na svých pravidelných letech do Prahy (jestli se nepletu tak momentálně je to vždy ve čtvrtek a v neděli), tak základ je myslím stejný, jen B747-8F je novější, jsou u něj použité modernější materiály. Jak velký je rozdíl mezi starší B747 a tímto nejnovějším 747-8F v tom, co je schopna přepravit z hlediska nosnosti bohužel netuším, ale určitě by to šlo dohledat na oficiálních stránkách Boeingu.
Co se týká "slavobrány" vytvářené požárními vozy při přistání letadla, jde o slavnostní uvítání při prvním příletu letadla tohoto typu u konkrétní letecké společnosti na pražském letišti (v nedávné minulosti to bylo například u A-380 Korean Airlines).
A pokud jde o A-380 cargo, u které se někdo ptal, kdy bude jeho nákladní verze, tak neexistuje a podle všeho taková nikdy ani nevznikne, protože by to nevyšlo ekonomicky smysluplně - ta druhá hlavní paluba letadla by u nákladního letadla znamenala obrovský nárůst hmotnosti a tím pádem by letadlu kleslo maximální možné užitečné zatížení. Pro lepší představu - pokud budeme považovat za prostor 1 metru čtverečního místo, kam dostaneme cca 2 sedačky s pasažéry s průměrnou hmotností cca 80 kg/osoba + řekněme 50 kg/sedačka, tak jsme na 260 kg na 1 metr čtvereční. Ale taková europaleta může mít s klidem hmotnost i 1000 kg,takže minimálně u té druhé hlavní podlahy by to představovalo celkem velký problém. K tomu si připočtěte, že doprava zásilek musí zaplatit provoz letadla jako takového, a je to celkem jasné.
Znám pouze Ruzyňské letiště! Ani fašisti za Protektorátu toto letiště nepřejmenovali např. na letiště Adolfa Hitlera!
tak si holt rychle zvykejte. Nepředpokládám, že by došlo k přejmenování na letiště Emana Zemana
Co je na tom tak zvláštního?
Asi vozia do Českej republiky ropu...
Mám kus slavobrány ale kvalita nic moc
Proč? Z venčí stejně rozdíl nepoznáte, jen to nemá okénka. To možná, kdyby na základu A380 postavili Belugu.
Viděl jsem ho, jak točil severně nad Prahou.
bloudil?asi navigace od číňana,fuj dávám si 3 otčenáše,navigace od rusa.
" ... vyznam nakladni cargo dopravy ...."
asi se chce zduraznit emphasize , ze to letadlo aeroplan opravdu neveze cestujici travellers, ale skutecne naklad cargo
Hned mě při tom vyvstala "lidová demokracie" nebo "nejoptimálnější".