Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká spořitelna letos vydělala už 12 miliard, hypotéky dosáhly rekordu

České spořitelně za letošní tři čtvrtletí stoupl čistý zisk o 7,1 procenta na 11,9 miliardy korun. Provozní zisk se však snížil o 6,1 procenta na 15,2 miliardy korun. Meziročně se zvýšily vklady klientů i poskytované úvěry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A80n91t54o87n94i52n 76K18u78l88h36a41n62e81k 5646800237494

No pekny v aktivech maji 3 HDP Ceske republiky. To by se to znarodnovalo a prerozdelovalo.

0/0
5.11.2016 10:29

V32í66ť78a 59K89r54u49t64i92š 1510534145437

A?

Většina lidí si bydlení pořizuje právě kvůli tomu bydlení v době této potřeby, obvykle na delší období. A "průběžná" hodnota nemovitosti v krátkodobém horizontu je nezajímá.

0/0
4.11.2016 21:49

A12n18t50o56n14í28n 14S92c17h22i35n17d18l50e33r 8653167685269

nebí to slovo "česká" v názvu této banky klamaní spotřebitele? co na to Brusel?

+1/0
4.11.2016 21:35

A39n68t62o29n68í40n 68S87c19h45i61n31d67l24e95r 8843867575489

(to je něco jako "Poprava 27 českých pánů" - údajně ani jedn z nich neuměl česky ;-D

+1/0
4.11.2016 21:36
Foto

P62a72v72e92l 27M47a73k66o81v42e24c 8578845101

ČNB dělá co může, aby ty "české" banky vydělaly co nejvíc...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=559826

0/0
4.11.2016 21:29

E30l48i36š42k91a 20K87u50č97e45r61o47v34á 7259712553293

a za dva--tři roky PLOP a bude po realitní bublině a lidi budou mít na krku zaúvěrované byty neprodejné ani za původní odhadní cenu.

0/0
4.11.2016 21:18

J64a51n 20V83a38c81h29u10d56a 7942466517498

;-Dplatím hotově... kartu nepotřebuji na běžné platby..

0/0
4.11.2016 18:51

V45e77n79a 88S53e66d21i83v66e18c 5216292799626

Před 4 roky jsem odešel od České spořitelny, platil jsem 260kč měsíčně za poplatky. Za tyto 4 roky jsem u své stávající banky ušetřil na poplatcích krásných 12480 kč. To docela hřeje....

+1/−1
4.11.2016 15:03

J15a75r48o37s14l44a17v 97H84o38l80e64č96e26k 7572629386671

banky vydelavaji miliardy rocne, ale nejsou schopne zaplatit svym lidem prescasy. zcela bezne nuti sve zamestnance delat prescasy, ktere se neeviduji. breci, ze nejsou lidi, ale misto aby nabidli matkam malych deti zkracene uvazky, budou radsi zdimat ty, ktere si nemuzou dovolit zustat doma nekonecnou pracovni dobou. je to vsechno banda zlodeju, ktere je lepsi se zdaleka vyhnout.

+1/−1
4.11.2016 13:02

M50a51r49t25i95n 84S79e92d75o40n21a 2845976106719

Prescas vam musi firma naridit. Pokud jste v praci dobrovolne dele, je to vase rozhodnuti. Jinak pracovni smlouva je smlouva jako kazda jina, pokud jedne strane nevyhovuje, tak se vypovi.

+1/0
4.11.2016 14:15

J79a76r42o41s75l10a17v 73H45o80l54e80č81e13k 7112209946711

oni nenarizuji prescas ale porady nebo schuzky s klienty a kdyz nebudete souhlasit, mate problem, i kdyz ne oficialni. vypovedet smlouvu muzou obe strany, kritizovat muzou taky obe strany, ovsem jsou to zamestnavatele, kdo breci do medii, ze nemaji "kvalitni" lidi. ovsem za kvalitniho povazuji jen toho,kdo je ochotny 10 hodin denne nalhavat lidem zhora schvalene lzi za 20000 mesicne.

+2/0
4.11.2016 15:00

M74a16r82t29i83n 71S29e40d58o66n13a 2265956706619

Kazdy vi ze kvalita ma svoji cenu. Az lide prestanou pracovat pro firmy se spatnou povesti tak se trh zmeni.

Ja jsem vyhral vyberove rizeni do ING (dnes NN), ale pri podpisu smlouvy prisla firma s tim, ze mi snizi mzdu o 20% a bud to vezmu nebo smula. Tak jsem podekoval a odesel jsem, nenechal si kalet na hlavu od nekoho, kdo se chova takto neferove.

0/0
6.11.2016 9:28

V22a18l59e19n94t50i13n 29R83y96b58á35ř 6884290624573

Vážený pane Pelc ,řekněte to na rovinu že český národ je totálně blbý že platí nesmyslné poplatky ,a nemusíte tu tlachat kraviny které vám stejně nikdo neuvěří .

0/0
4.11.2016 13:02

J97a76n 23C35e67p84e64k 1324806160

Pan Pelc nám tu vlastně vysvětluje, jak oni chudák banka musejí dělat vše i nemožné, jen aby se ten vydřiduch klient měl dobře. Pane Pelc, obhajujete tu neobhajitelné. Robustní banka? Spíš plná neschopných a hamižných budižničemů. Vím o čem mluvím. Třeba jen KB má IT oddělení o počtu 500 lidí. Naprogramovat lze cokoliv, ale to se z vašeho pohledu děje jen v případech, kdy na tom vyděláte vy, ne kdy by na tom vydělal klient. Tečka. A loajální zaměstnanec odvádějící své výsledky? Pokud vás moloch Česká spořitelna platí za tlachání a obhajování nesmyslných poplatků na diskusích, pak ano, jinak se flákáte v pracovní době.

+3/0
4.11.2016 12:57

V28a47l56e71n31t90i86n 19R11y60b29á13ř 6484610254963

no asi se mají tak dobře že jim dneska klesla hodnota akcii o 6%,hlášeno na čt24

0/0
4.11.2016 12:55

M87a78r80t52i45n 43P98a40v23e95l43e23k 5630457945335

Mluvím slušně se slušnými lidmi,s fízly a bolševickými kádrováky mluvím tak jak si zaslouží.

Chcete mluvit s erudovanými lidmi,ale když se tu objeví člověk ze Spořitelny tak ho hned začnete fízlovat na sociálních sítích místo diskuze.A ještě jste tak opožděný,že se tím pochlubíte.

0/0
4.11.2016 15:16

P50a19v85e79l 47N77o77v21o78t27n97ý 6710695888745

Podnikají ve stylu francouzských vodáren.

0/0
4.11.2016 11:54

Z61d16e64n46ě12k 17H83r28u48b65ý 5145358861906

Zajímavé, tak už se mažou příspěvky i v této na první pohled nezávadné bankovní diskuzi, když se pravda někomu nehodí do krámu... :-/

+3/0
4.11.2016 11:52

Z55d94e15n27ě16k 49H13r65u90b55ý 5775918111146

Mimochodem, chápete někdo k čemu jsou vlastně íčka, když v katalogu dárků není ani jeden produkt? Nebo tam někdo něco máte?

+3/0
4.11.2016 11:54

P67a64v87e61l 95V96a70l52e74n69t43a 7271851727823

To budou mit v rakousku radost, pujcili nam uplne nove penize vytvorene z niceho a ted si mnou ruce. Ale co uz tak proste ten financni system funguje. Tak snad to jeste chvili vydrzi nez prijde krize .

0/0
4.11.2016 11:50

M59a38r55t74i90n 20K79a24r92á69s43e98k 9258433468258

No uplne stejne jako v bance to funguje kdyz pujcite kamaradovi stovku v hospode...

0/0
4.11.2016 12:38

J37a49n 56H64l98e67d32í13k 8938979178556

a proto tito loupežníci aktuálně snižují úrok.sazbu z 0,40% na 0,20%

a ÚVKSČM mlčí, event. si plácá do stehen, prej jdou s lidem a kam ???

0/−1
4.11.2016 11:35

J62a74n 42C32e73p69e15k 1194376500

No protože oni vás musí potrestat, že si k nim peníze dáváte, hodný klient si jen půjčuje, platí různé poplatky a tučné úroky.

0/−1
4.11.2016 13:00

P17e35t42r 86V14i85n89t38r80l10í98k 3276704391

A nedají si pokoj a nedají, poslední krize ani nevyčichla a už delají opět stejné chyby:-/

+1/0
4.11.2016 11:23

L46u56k36á19š 81Š89l74e32h87o76f29e94r 1613869455499

Poslední krize se českých bank netýkala, ty už mají zlé časy za sebou z 90. let...

+2/0
4.11.2016 11:26

J10a23n 51R66y44s 4478369588593

Krize 2008 se našich bank samozřejmě týkala.

Především ČSOB měla v době, kdy česká Topolánkovo/Kalouskovská vláda odmítla garantovat jistotu vkladu v bankách nebo alespoň těch 100.000 Euro, obrovský odliv aktiv do SRN, které musela sanovat ČNB.

+1/0
4.11.2016 11:49

P95e70t17r 93V31i64n34t92r42l32í55k 3986754711

Mýlíte se, českých bank se týkala významně ;)

+1/0
4.11.2016 12:10

Z79d24e97n52ě51k 21H81r96u23b18ý 5855478211816

Účet u ČS jsem zrušil a hypo převedl jinam, když jsem zjistil, že u této banky není poplatek za poplatek jen vtip z reklamy. Když jsem se marně snažil napasovat počet poplatků na odchozí platby, tak jsem zjistil, že mi spořka účtuje poplatek 5 Kč za to, že mi z běžného účtu inkasuje poplatek 150 Kč za vedení hypotéky. Podal jsem stížnost, že opravdu nechci platit poplatek za poplatek, ale odpověděli, že jej neumí zrušit a že to systém bla bla bla. Nabídli mi jednorázovou slevu ve výši těch poplatků za poslední 4 roky (tedy 4x12x5 Kč=240 Kč), což jsem odmítl, protože mi šlo o princip. Účet jsem zrušil a hypotéku převedl jinam.

+3/−1
4.11.2016 11:19

L30u39k33a15s 68P74e44l62c 1266713915163

Jsou to 2 produkty a tak jsme inkasovali poplatek za hypotéku a zvlášť poplatek za vedení účtu !! Jinak asi jste se setkal s kapku nekompetentním pracovníkem banky (nerad to přiznávám coby kolega), neboť díky té hypotéce jste mohl mít účet grátis. Ale za to už nemůže spořka, za to může mozková kůra lidí za přepážkami... Jinak na ten poplatek za vedení hypotéky máme nárok.

0/−3
4.11.2016 11:30

J22a11n 40K32a21b55í66č89e94k 6672684745568

Řekl bych, že ni kde nepíše o poplatku za vedení účtu, ale za vedení hypotéky. A ani mu nešlo o ten poplatek za vedení hypotéky, ale za inkaso.

+1/0
4.11.2016 11:38

Z44d61e52n28ě94k 21H33r51u25b17ý 5945208731786

Špatně čtete, čímž jen potvrzujete vámi zmiňovanou nekompetentnost pracovníků ČS. Já jsem nereklamoval ani poplatek za hypotéku, ani poplatek za vedení účtu. Ale poplatek za poplatek. Za to, že si ČS inkasovala z běžného účtu poplatek 150 Kč mi strhla dalších 5 Kč.

+2/0
4.11.2016 11:40

L45u48k74a54s 32P18e88l94c 1196153175953

Já vím, že Vám jde o princip, nicméně naše systémy nerozlišují, jestli se ztrhne poplatek za účetní položku takovou či makovou. Prostě vznikla položka a tak systém si to chtěl vyinkasovat. Jistě, vypadá to zvláštně, ale jsou jen 2 cesty - buď poplatkovat každou položku uvedenou v sazebníku anebo žádnou. My jsme holt robusnější, tak jsme si ji holt účtovali. Neznám banku, aby si řekla, že za trvalý příkaz, respektive inkaso, typu A a B si bude účtovat třeba 5 Kč a za trvalý příkaz typu C už 0 Kč. Pak už je tady ta druhá možnost platit jakýsi paušál za vedení účtu a bude jedno kolik těch položek máte - jestli jednu, pět anebo 50 !! No a tím, že jste měl tu hypotéku a měl byste tento "šikovný paušál", tak byste měl účet zdarma. Takže klid, já umím uvažovat, a to i z pohledu klienta...

0/−1
4.11.2016 12:07

Z84d17e88n70ě73k 71H42r19u11b16ý 5685168801206

No převody mezi dvěma účty 0800 byste mohli umět rozpoznat a dva účty jednoho klienta rovněž. To zase takový technický problém není.

+2/0
4.11.2016 12:11

L49u86k26a88s 17P79e94l48c 1716793315873

Tak jinak - třeba firma T-MOBILE. Ten má účet právě u spořky a taky u KB + ČSOB. Čili jistě nějaký šikovný programátor by jistě mohl zadat, aby se toto rozlišovalo, ale jsou s tím spojené náklady. Nebo ještě jinak - není to jen T-Mobile mající u nás účet, ale i takový gigant nebo spíš super gigant jako ČEZ !! Pak tu máme inkasa vůči České pojišťovně, vůči školám a školkám a já nevím co všechno... A teď si představte, že toto má každý třetí účet...

0/−1
4.11.2016 12:23

M32a36r80t88i38n 44H39o10d12í28k 2445285328867

Nevypadá to zvláštně, je to ani ne zvláštní, je to naprosto nehorázná drzost. Napsat, že systém nerozlišuje... Systém rozliší, co mu jako programátor zadám příkazem rozlišovat. Technicky jednoduché, ale vy to takhle chcete a v tom je rozdíl. Pán udělal jedinou správnou věc, hlasoval nohama.

0/0
4.11.2016 12:19

L30u12k15a73s 15P65e53l26c 1486813235983

Bože, opět hraní na city. Já bych mohl zase říci, že díky nám se podporuje sport a tak namísto dvou milionu lidí závislých na drogách máme jen jeden milion. Prostě je to tak a respektujte to.

0/0
4.11.2016 12:26

J65a29n 79R95y98s 4198749358103

To jsou hodně drsná vyjádření.

0/0
4.11.2016 14:49

K62a86r22e82l 42D34o91k80t14o56r 4257859884450

Vy jste buď troll nebo to samé se záměnou písmeka l za t. No, anebo oboje. ;-D

0/0
4.11.2016 19:54

V75a25l83e58n28t82i57n 31R25y45b22á94ř 6564860134613

já znám ,fio si nebere vůbec nic :)

0/0
4.11.2016 12:59

Z24d48e36n87ě21k 37H79r73u52b77ý 5405428161576

A ještě k tomu nároku na poplatek za vedení hypotéky. Měl jsem hypo u ČS 13 let, když se mi stala nemilá věc - nepřehodil jsem včas peníze ze spořícího účtu u jiné banky a neprovedlo se inkaso hypotéky. Tuto skutečnost jsem zjistil za 6 dní a okamžitě splátku poslal. Nikdo z banky, která SPRAVUJE za poplatek můj úvěr se neobtěžoval upozornit. Naopak mě ČS ihned nahlásila do registru dlužníků. Naštěstí to konkurenční banky moc nezajímalo, jeden přešlap za 13 let je prý ok. Když jsem pak hypo převáděl (mimo fixaci), tak za vyčíslení zůstatku ke 12. dni v měsíci si ČS řekla 500 Kč, prý je to nestandardní služba mimo správu hypotéky. I když mě převod jinam mimo fixaci stál 12000 penále, jsem rád, že jsem pryč. Takže prostě poplatek za správu hypo je zlodějna, protože fakticky ta správa neobsahuje vůbec žádnou službu.

+4/0
4.11.2016 12:02

L31u28k60a71s 64P19e20l72c 1986193255143

Teď už hrajete kapánek na city, ale budiž... Optám se - v té hypoteční smlouvě bylo někde ČERNÉ NA BÍLÉM napsáno, že Vás budeme kontaktovat, že nemáte uhrazenou hypotéku? Jestli jo - tak se omlouvám. Kromě toho - co je psáno, to je dáno, čili pokud neodejde splátka, tak přichází sankce !! Další věc - každá banka musí dělat opravné položky. Není to žádná sranda, pokud neodejde řádná splátka - v tomto ohledu máme závazek vůči ČNB. Těch 500 Kč je dle sazebníku a těch 12 tisíc - to opět bylo ve smlouvě. Právě o tom je ta fixace - je to závazek banky, že do jistou dobu Vám nebude měnit úrok !! Nicméně současně nesmíte provádět mimořádné splátky. Je to z toho důvodu, že se banka chrání, aby když máme jeden rok hypotéky za 100 miliard jsme neměli příští rok hypotéky za 0, což jsou marže třeba za pár miliard !! Jinak dobrá zpráva - od příštího roku už budete moci každý rok dělat mimořádnou splátku na hypo bez sankce, ale musí to být ve výši 20 procent z celkového dluhu !!

0/0
4.11.2016 12:15

V67í38ť35a 21K18r55u67t19i10š 1380814365307

Nemusí. Dle zákona o spotřebitelském úvěru, který vstoupí v platnost 1.12.2016, jde především o tyto změny:

Při každém výročí smlouvy (tedy jednou ročně) může klient splatit bez sankcí až 25 % hypotéky. Banka si může účtovat poplatky, ale pouze takové, které se bezprostředně týkají administrativních úkonů spojených s vyřízením mimořádné splátky. Banka tak nově nesmí chtít „sankci“ či „pokutu“ za mimořádnou splátku nebo předčasné splacení.

V případě těžkých životních situací bude možné hypotéku splatit zcela bez poplatků. Bude se jednat zejména o zdravotní důvody, následky vážných nehod, invaliditu a podobně.

0/0
4.11.2016 12:22

L36u87k95a46s 90P13e83l77c 1476143785883

Připouštím, že to bude už za necelý měsíc a že to bude 25 % hypotéky. Ale jak vidíte, tak se situace mění a spotřebitel může za to být jen rád. Děkuji za upozornění - nejsem totiž hypoteční specialista.

0/0
4.11.2016 12:29

L98u64d84ě11k 51N83ě26m76e47c 5375691572484

Asi byste hlavně měl připustit, že to jde a že to zdaleka není takový nepřekonatelný problém, jak tvrdíte.

0/0
4.11.2016 14:37

M19a11r17t93i48n 74H59o51d71í35k 2365835518717

Zase přidám svou malou do mlýna - péče o kvalitního kredibilního klienta je ve slušných firmách samozřejmostí. To, že pán takovou péči za nadstandardní poplatky očekává je pochopitelné. Doporučil bych vám stáž v po pár bankách v Kanadě či USA. Pochopil byste, co je to business kultura. Trapné výmluvy na to, že něco tak samozřejmého není ve smlouvě, jsou opravdu smutné.

0/0
4.11.2016 12:24

L30u29k66a75s 35P50e42l70c 1516883295103

Zrovna dnes jsem měl u sebe klienta, který vydělává cca 20 tisíc měsíčně a splácí hypotéku a už dlouhodobě má jednu omeškanou splátku. My jej na to upozorňujeme, ale tím, že nemá kde vzít naráz 10 tisíc, tak stejně tato péče je na nic. Jinak v Americe, respektive na Západě se generují nehorázné zisky u bank - ať už investováním (což český člověk zatím moc nedělá), tím, že se hodně zadlužuje (třeba i v takovém Nizozemí či v Dánsku jsou lidé oproti nám zadluženi až po uši, zatímco u nás jen po kolena) a tak dále. Čili až toto bude dělat i český občan, tak si dokážu představit, že personálně posílíme a budeme se opět lépe věnovat našim klientům, což už děláme nyní (byť to není stoprocentní jako na Západě).

0/0
4.11.2016 12:35

L72u96d34ě78k 52N70ě28m97e63c 5425351392374

Řekněme si to trochu jinak. Pokud dotyčný vydělává 20 tisíc měsíčně a dostal od vás úvěr, který splácí 10 tisíci měsíčně, tak je na vaší straně nějaká chyba.

+1/0
4.11.2016 14:42

Z12d71e93n60ě88k 35H59r79u57b89ý 5925948651486

No o tom to právě je, že v sazebníku je jen "správa" a nikdo neví, co tato služba zahrnuje. Fakticky pro klienta nic, žádnou službu za to nedostane. Já bych čekal, že někdo zvedne telefon a řekne: "Pane Hrubý, nepřišla nám splátka, pokud ji nedostaneme do tří dnů, bude to mít takové a makové následky. Můžete se na to podívat?" A já řeknu "Ježiš marjá, to je nějakej omyl, moc vám děkuju, hned to napravím." a splátku pošlu.

A taky bych čekal, že když přijdu poprvé po 13 letech a chci vyčíslit zůstatek, tak někdo dá papír do tiskárny a za 5 minut to zdarma vytiskne, zvlášť když jsem za tu dobu na poplatcích za správu zaplatil 23400 Kč a celou dobu nic nechtěl.

Já teda nevím, já dělám v IT a účtuju taky paušál za správu. Ta správa ale znamená, že za klienta všechno hlídám a když není něco jak má být, tak ho upozorním a řešíme to spolu. Mimo jiné třeba to, že má dostatek peněz v marketingových kampaních nebo zaplacené domény. Ne, že mu je nechám expirovat a pak se mu směju, že je nezaplatil. Taky v tom poplatku za správu má klient nějaké hodiny, takže když po mě chce nějaké informace týkající se věcí, které mu spravuji, tak mu je samozřejmě dám. Neumím si představit, že bych po něm za takovou věc na 5 minut chtěl pětikilo navíc.

+1/0
4.11.2016 12:31

V38í80ť42a 75K65r61u76t33i70š 1310704625397

S ČS a její skupinou mám historicky 2 podobné zkušenosti.

Když jsem měl řádný úvěr ze stavebního spoření, tak ten jsem splácel asi 4x rychleji, než byl rozpis splátek. Když jsem si pak nastavil nižší splátku, neboť jsem se domníval, že mám "předplaceno", tak mi během pár dní po první takové platbě přišel výhružný dopis s pokutou 500 Kč, neboť tato suma byla nižší, než splátka minimální. A samozřejmě okamžitě jsem byl uveden v registru dlužníků.

Když jsem si vybíral hypotéku, tak jsem si nechal udělat i kalkulaci od ČS. A ejhle, už jen tahle kalkulace se objevila v BRKI. Tudíž jsem tam figuroval jako držitel půjčky ve výši, kterou mi banka zkalkulovala jako to maximum, co mi je ochotná půjčit a co asi 2x převyšovalo moji potřebu.

To, že jsem v obou registrech jsem zjistil ve vedlejší bance, kde mi taktéž dělali kalkulace.

0/0
4.11.2016 12:38

M59a72r29t58i10n 67H22o91d25í12k 2435485268347

To je tak trochu lež, že. Pouze hypotéka u vás nikomu účet zdarma nezajistí. jsou tam ještě další podmínky. Např. vám ještě musí člověk věnovat spoustu peněz za placení kartou, za které by mohl mít jinde až 1000 kč /měs zpět na vratkách za placení jejich kartou. Takže jste nechutně drazí a využíváte stádní mentality českého národa.

0/0
4.11.2016 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.